Když si chcete stěžovat, najděte si příště jinou nemocnici, slyšela žena od lékaře. Ilustrační foto.

Když si chcete stěžovat, najděte si příště jinou nemocnici, slyšela žena od lékaře. Ilustrační foto.

Čtyři hodiny čekala na sanitku a ještě jí lékař vynadal

  • 262
Více než čtyři hodiny čekala s bolestmi v břiše na sanitku Kateřina Kolaříková z Boleradic. Podařilo se jí dovolat do nemocnice v Hustopečích, kam měla být převezena. Ředitelka pro ni sice poslala jiný vůz, šťastný návrat to ale nebyl.

Slzy do očí jí vehnala slova ošetřujícího lékaře: "Když si chcete stěžovat, najděte si příště jinou nemocnici," slyšela.

"Nemohla jsem tomu uvěřit, lékaře jsem považovala vždycky za vzdělance, kteří se chovají k pacientům eticky," neskrývá rozčarování Kolaříková. Řidič sanitky ji odvezl ráno v půl sedmé z hustopečské nemocnice do Kyjova na vyšetření. "Pak řekl, že musí s autem do servisu, ukázal se znovu v deset hodin, to už jsem měla vyšetření hotové, čekala jsem jen na papíry. Pak se už ale neobjevil," přiblížila zážitek.

Bez peněz, jen v nemocničním županu a pantoflích zůstala hodiny v kyjovské nemocnici. "Nemohla jsem si koupit ani jídlo a pití. Byla jsem unavená," říká.

Nakonec si sama z telefonního seznamu zjistila číslo do nemocnice v Hustopečích a zavolala. Sanitka přijela a ředitelka Blanka Zemanová se jí omluvila.

Ošetřující lékař Petr Kovář však udělal pravý opak. "Když mi řekl, že si mám hledat jinou nemocnici, sevřelo se mi hrdlo. Nemohla jsem ani dojíst jídlo, které mi sestřičky přinesly," vybavuje si.

Respekt k lékařům, který Kateřina Kolaříková doposud měla, prý ve chvíli ztratila. "To když pak člověk v televizi vidí Ordinaci v růžové zahradě, musí se jen smát," přirovnává.

Petr Kovář uvedl, že svůj výrok pronesl pod velkým psychickým tlakem. "Měl jsem za sebou složitou operaci pacienta v kritickém stavu. Paní Kolaříkové se za svůj výrok veřejně omlouvám," reagoval. Ředitelka nemocnice Blanka Zemanová dodává, že Kovář je dobrý doktor, jen občas říká rovnou to, co si myslí. "Nemělo se to stát, lékař by měl za každé situace jednat profesionálně," míní ředitelka nemocnice.

Dlouhé čekání na sanitku vysvětluje ředitelka nemocnice tím, že došlo k nešťastné souhře náhod. "Během jízdy zjistil řidič závadu na autě. Oprava se protáhla, měl však dát včas vědět, abychom poslali druhý vůz," řekla Zemanová.