Problém při obcházení staveniště mají hlavně matky s kočárky či vozíčkáři. "Je to náročné. Ale trvá to tak dlouho, že už jsme si zvykli. V létě se vždycky něco kope," posteskla si Helena Štramberová, matka dvou malých dětí.
Studentům Masarykovy univerzity dřív na cestu mezi fakultou sociálních studií a lékařskou stačilo přejít ulici. "Spoustě lidí to vadí," postěžoval si student Zdeněk Okáč z Brna. Myslí si, že by mohla stavba pokračovat rychleji.
Při překonání stavby musí chodci buď přes křižovatku s Údolní ulicí, kde uskakují před auty, nebo kolem JAMU.
Výluky skončí až v září
Pro neznalého je navíc skoro nemožné ve spleti zátarasů zjistit, odkud odjíždí náhradní doprava za tramvaje na Kraví horu a trolejbusy do Masarykovy čtvrti. Chybí totiž informační cedule. "Chtěl jsem jet trolejbusem a vůbec jsem nemohl najít zastávku. Je to zmatené," řekl čtyřiaosmdesátiletý Jan Drahovzal z Brna.
Jak na Kraví horuTrolejbusy 38 a 39 zastavují naproti FAVU na Údolní ulici. Zastávku Česká zas cestující najdou už na Kounicově ulici naproti parkovacího domu. S tramvají na Kraví horu je to jednodušší. Jezdí místo ní autobus x4, který staví na obvyklých místech kromě rozkopaného Komenského náměstí. |
Dopravní podnik v dubnu sliboval, že by tramvaje na Kraví Horu mohly po obvyklé trase vyrazit už v červnu. "Předpoklady byly výrazně optimističtější. V závěru dubna se upřesnil harmonogram dokončování stavby. Tramvaje a trolejbusy se tak na Komenského náměstí vrátí až 1. září," shrnul Jan Seitl z Dopravního podniku.
Podle stavbyvedoucího nemá však oprava Joštovy ulice žádné zpoždění. Kanalizace je hotová z devadesáti procent, chystají se konstrukční vrstvy vozovky i chodníků. Všechny kabely už jsou pod zemí a hotové je i nové osvětlení.
"Na začátku července otevřeme jeden jízdní pruh vedle Červeného kostela. Díky tomu budeme moct postupně uzavírat křižovatku Joštovy a Údolní, kde provedeme napojení na stávající vozovku," popsal stavbyvedoucí Igor Hlavoň.