Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nechte nádraží v centru Brna, požadují zelení

Tam, kde nyní stojí železniční nádraží, mají být v budoucnu parky a domy. S odsunem nádraží totiž počítá platný územní plán z roku 1994. To se ale nelíbí Straně zelených, která chce zachovat nádraží v centru do budoucna i pro regionální dopravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AW

perpartes

16. 6. 2009 22:42
Zelení? Co ten výraz znamená?

0 0
možnosti
JD

gagaryn

16. 6. 2009 14:28
***

Pokud to tvrdí zelení, tak bude správné řešení nádraží přesunout.

0 0
možnosti
FH

Bouše

16. 6. 2009 14:03
Souhlasím,

jinak člověk ani nepozná, že je v centru. ;-D

0 0
možnosti
JH

Holes

16. 6. 2009 13:24
peníze pro Brno a kraj

Soudruh Ander a ta jeho soczelená banda svými nesmyslnými argumenty a zdržováním nakonec způsobí, že jižní morava a Brno nedostanou z připravených státních a hlavně evropských peněz ani korunu, na stávajícím nádraží to bude pořád stejně k poblití a napakují se jiná města a kraje. Nechápu, proč se radnice pořád tváří, jako by přesun byl placen z pokladny města nebo snad z vlastních kapes neschopných šašků ovládajících vedení Brna. Okamžitě přesuňte nádraží a vybudujte dálnici přes Mikulov!! Na co pořád čekáte?      

0 0
možnosti
P

PIsa.lek

16. 6. 2009 22:52
Re: peníze pro Brno a kraj

> Nechápu, proč se radnice pořád tváří, jako by přesun byl placen z pokladny města

Asi proto, že ta vynucená infrastruktura (včetně investic do nových tratí MHD a zhruba půlmiliardového provzoního navýšení na ní každý rok) v celkovém objemu zhruba 4 mld. Kč z pokladny města skutečně placena bude.

0 0
možnosti
R

rewolt

16. 6. 2009 12:19
Konečně něco moudrého zelení pravili

:-)R^

           ....nádraží ať zůstane tam,kde je.Kdo nebydlí v Brně,nedokáže si představit ten chaos,kdyby se uzavřel na několik měsíců hlavní dopravní uzel.Jezdí přes něj 90%MHD,takže kdo nejezdí autem,projede minimálně jednou dvakrát přes hl.nádraží:-/

0 0
možnosti
PM

Autobus s tykadlama

16. 6. 2009 13:45
Re: Konečně něco moudrého zelení pravili

V brně bydlím a představit si to dokážu.

Po většinu doby výstavby by se nic neuzavíralo.Nádraží se bude stavět na zelené louce, tedy nezávisle na provozu u současného nádraží.  Uzavření nádraží by si možná vyžádalo napojování nového kolejiště do stávající sítě a ani to by nemuselo být úplné uzavření.Tramvajových trastí v centru se to pokud vím nijak nedotkne, nikdo je rušit nehodlá, přestupní uzel by zůstal i potom, jen by se asi některé linky po výstavbě nového nádraží přetrasovali k němu a v současném uzlu se by se jicvh nechala jen část.

Mimochodem, autem nejezdím, ale přes hlavní nádraží jedu tak 4 krát týdně a snažím se tu nepřestupovat z a na tramvaj, bo perony pro tramvaje jsou zoufale poddimenzované .Na množství linek, které tam staví jsou ostrůvky příliš krátké a úzké. Doufám, že u nového nádraží, které se postupně stane velkým přestupním uzlem se této chyby soudruzi projektanti vyvarují (Ale uznávám, že na Benešově třídě v 19 století nikdo nepočítal s 8 linkami MHD...)

0 0
možnosti
MH

miropiro

16. 6. 2009 8:52
Tak ať...

Samozřejmě, odsun, přesun, vítám. Rekonstrukce současného nádraží za provozu by se prodražila !! Ale dle mého názoru by mělo být současné nádraží zachováno alespoň pro tu rychlodráhu, případně pro jiné spoje. Jen tramvaje totiž nedokážou obsloužit nové nádraží s centrem.

0 0
možnosti
;

;-)

16. 6. 2009 11:43
Re: Tak ať...

Nevím, jak to ti zelení myslí s rychlodráhou, ale je tam plánovaný severojižní diametr, a to má být rychlodráha která spojí  momojiné nové nádraží se středem města - ale v centru má jít pod zemí jako metro - takže o využití budovy nádraží nemůže být moc řeč. Samozřejmě, stará budova b se měla zachovat, ale nenídůvodu, aby na ní bylo zrovna nádraží. Např. v Paříži přestavěli jedno staré nádraží na galerii.V jiných městech na nákupní centra. Jistě i v brně by se našlo nějaké využití.

0 0
možnosti
KD

sdsa

15. 6. 2009 19:28
posledni vykrik zelenych

Jen at si vykrikuji, s 1.5% se uz dostanou maximalne tak do historie jako nejvice zbytecna strana a stupidni strana.

0 0
možnosti
P

PIsa.lek

15. 6. 2009 19:35
Re: posledni vykrik zelenych

Zelení v Brně jsou v radniční koalici, takže zisk strany ve volbách do EP je poněkud nesmyslný argument.

0 0
možnosti
NV

nataska

15. 6. 2009 18:49
nejsem zelená

Nejsem zelená, ale nádraží v centru města Brna je super. Je to úplně stejné jako Masaryčka v Praze, lidi jedou až do centru města v pohodě, v klidu. A musím říci, že kultura cestování příměstskými vlaky je bezkonkurenční. Jděte se inspirovat do Frankfurtu nad M., do Berlína, do Budapešti. A nerušte nám naše nádraží:-)

0 0
možnosti
;

;-)

15. 6. 2009 18:53
Re: nejsem zelená

příměstské vlaky jsou fajn, to souhlasím, ale mluvit o kultuře cestování v souvislosti svlaky ČD mě nepříjde moc vhodné:-P

0 0
možnosti
;

;-)

15. 6. 2009 18:33
Nesmysl

Jedním z hlavních důvodů pro přesun bylo zkrácení délky tratí ve městě, zmenšení jimi zabírané plochy a zrychlení vlaků. Pokud ovšem budeme mít místo jednoho hned dvě nádraží, tak kolejišt jen výrazně přibude.Rv

Postavit nové nádraží nebo opravit kompletně staré byly dvě celkem dobré varianty. Ovšem udělat oboje je nesmysl:-/

0 0
možnosti
IK

Al Coholic

15. 6. 2009 17:33
přesun!

jedině přesun, nádraží je miniaturní a je ostudou Brna,  úzké perony do zatáčky, nízkokapacitní podchody atd atd, Zelení ať jdou k šípku, já chci dálnici do Rakouska!!

0 0
možnosti
PS

chroustal

15. 6. 2009 18:31
Re: přesun!

Sranda je, že se Zelení (konkrétně Drápalová a Ander) před časem chlubili, jak se byli inspirovat ve Vídni a přitom se tamním stavem železničních nádraží vůbec neřídí. Ve Vídni se přestavují veškerá velká důležitá nádraží (Südbahnhof, Westbahnhof aj.), mezinárodní vlaky zásadně nestaví na nádraží ve středu města Wien Mitte, ale vozí lidi až na okraj (Südbahnhof a Westbahnof) a nikomu ve Vídni nevadí, že do centra jedou cca 10 minut (a to ze Südbahnhofu ani nejede metro, ale jen šalina). Menší nádraží v centru nebo blízko něj (Praterstern, Mitte apod.) slouží téměř výhradně jen k regionální přepravě.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků

22. dubna 2024  15:56

Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...

Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce

22. dubna 2024  20:47

Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří

25. dubna 2024  14:53

Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

OBRAZEM: Na D1 u Brna se pracuje i v noci, práce skončí o dva měsíce dřív

25. dubna 2024  12:22

Na rozšíření dálnice D1 na šest pruhů se v nejvytíženějším úseku u Brna mezi sjezdy na hlavní tahy...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.