Diskuze

Královo Pole má svůj sen o nádraží ve tvaru vážky

Další dílo architekta Petra Parolka, autora haly tuřanského letiště, by mohlo ozdobit Brno. Královopolské nádraží už dlouho není pro cestující pohodlné. Radnice městské části si proto nechala od ateliéru Parolli zpracovat studii. V té navrhuje stavbu úplně nové budovy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vysočiňan

20. 1. 2010 15:42
Typická brněnská chyméra :-( (část 1)

V KrPoli obrovská hala, která se je už teď předimenzovaná. Napojení podchodu do haly stojí za houby, ale to snad šlo vyřešit menší přestavbou. Že je to všechno posprejované a rozbité není vlastnost této nádražní budovy, ale chyba přístupu majitele. Stejně tak může být za pár let zdevastovaná "vážka", když se o ni nebude nikdo starat. V současné je dost místa na to, aby tam nějaké obchody a občerstvení vznikly.

Větší problém vidím ve vzhledu přednádraží. Z jihu zahrádky, ze západu nějaká nepřístupná zaplocená budova a korunu tomu nasazuje dálniční estakáda a větve mimoúrovňových křižovatek, které jsou všude okolo. Stačilo by, kdyby se výhledově Svitavská radiála v úseku před nádražím schovala pod zem, na uvolněný prostor se posunuly zastávky MHD (zase tak moc daleko, jak píšou v článku, nejsou) a namísto dnešních zastávek postavit nějaké domy, které by před nádražím vymezily kulturně vypadající náměstí, aby měl člověk pocit, že je ve městě, teď to tam vypadá jak na konci světa.

0 0
možnosti

Agent Přisluhovač v exilu

20. 1. 2010 15:48
Re: Typická brněnská chyméra :-( (část 1)

Ale zastávky už dnes pod estakádou jsou - cca 10 m od vchodu do nádraží - tam už místo fakt není. Estakáda pod zem - další zbytečnost.

0 0
možnosti

Baywatchnights

19. 1. 2010 17:15
Je to nesmysl

Teď o tom byla i reportáž na Nově. Tak problémem mají být oprýskané lavičky, uzavřený bufet, nevábná WC, a "podchod jako cesta hrůzy".

Tak kolikatinu z uvedené částky 700 mil. Kč by asi mohla stát instalace nových laviček, nové kachlíky na WC i v podchodu, aby už prostory nádraží nebyly "nepůvabné"? Co z toho mohlo být už hotové,  namísto zbytečného vydání milionu korun na projekt nové budovy?

Proč je ten bufet asi uzavřen? Nebude to tím, že si na sebe nevydělal, protože tam třeba nejezdí tolik cestujících? (přes Kr.Pole jezdí jen zastávkové vlaky příměstské dopravy a regionální rychlíky. Vlaky Eurocity a Intercity jezdí a nadále budou jezdit jinudy.

Odbavovací hala dnešního kr.pol.ského nádraží je pod úrovní kolejiště. Cestující překonávají jen jedny schody. Podle návrhu tam má být nadchod, takže cesta nahoru a pak o hodně dolů. Přístup k zastávkám MHD by se naopak ZHORŠIL! Rv

0 0
možnosti

nilgiri

19. 1. 2010 12:44
mně se to líbí

Navíc horší než ten hnus a ostuda, co tam stojí teď, to být nemůže. Bohužel, jak to tak chodí, možná se o tom bude několik let mluvit, dalších několik let plánovat a za hóóódně dlouho se MOŽNÁ něčeho dočkáme...

0 0
možnosti

ODSakEda

19. 1. 2010 9:29
Jen další předražená neučelnost...

šak taky na brněnským érostejšnu není ani pořádná restaurace a musíte jít vedle do staré konveční budovy. Nová hala je sice z venčí krásná a futuristická, ale vevnitř nic néni, jen samý haly a divný terasy a soukromé freeshopy... a vychcat se není málem kde, musíte hledat a valit přes na druhej konec haly..., nebo se nechat nejprve odbavit, tam tam už slušný hajzle sou...

 Hlavně že to bude chloubou a za stovky milioný, něco jak ruské paláce, ale lidu prázdné, jen na oko turistům... Drahým snem v době, kdy si málem vylomím kolo na svojí káře na silnicích nejen v intravilánu Brna, ale i na výpadovkách! Nebo když du pěšo, je mi nablití ze zákoutí na relativně mladém autobusovém nádru Zvonařka a okolí (blicí smajl). To se vždy vehementně postaví nové a nové a spíše jen nákupní/propdejní (komerční!) prostory (např. Vankovka) a rázem zchátrá s pompou stavěná předchozí centra. Sportovní stadiony jakbysmet - namísto údržby vždy nechat spadnout a za miliardu stavět neustále nové a na dluh.

0 0
možnosti

Agent Přisluhovač v exilu

19. 1. 2010 7:56
Vizualizace

Přestupová vzdálenost vlak-autobus snad v KrPoli už ani menší být nemůže a podle vizualizace se rozhodně nezměnší. V podstatě zůstane vše při starém, jen celý prostor překlene ta vážka, jejímž podbřišem povede výpadovka na Svitavy - velice sexy. Pro cestující z vlaku to bude znamenat, že nepůjdou podchodem, ale nadchodem, což v případě rozdílných úrovní kolejiště a přednádraží zanmená schody navíc. Návrh samotný se mi líbí, ale vzhledem k tomu co má řešit (stav výpravní budovy KrPole) a co neřeší (docházková vzdálenost) ho považuji na daném místě nesmyslný.

0 0
možnosti

Libor76

19. 1. 2010 8:07
Re: Vizualizace

přesně tak. Cena zbytečnost té akce jen umocňuje

0 0
možnosti

Basti

19. 1. 2010 7:52
Parada

I když je stavba asi nerealna, tak navrh to je superR^

0 0
možnosti