- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hele jak to je s poplatky?
Musím platit dálniční poplatek když jedu z Brna do Vídně před Poysdorf? Je tam dálnice, která je dlouhá jen asi 40 km... Já že jsem tam jel asi před 3 týdny bez známky, ale cedule se známkou jsem asi přehlédnul, každopádně nahnáno jsem měl pěkně... tak nevim jestli zybtecne nebo opravnene
Cedule tam je hned na začátku, takže jste měl docela štěstí...nevím jestli se to u nás ví, ale v Rakousku se obvykle známka kontroluje třeba u dálničních benzinek a podle zákona ji musíte mít i kdyby na takovou benzinku bylo možné přijet jinou cestou než po dálnici...
Až bude zprovozněn rozestavěný most přes Dunaj v Traismaueru (S 33), bude A5 sloužit jako přivaděč na A1 (v Eibesbrunnu se odbočí na S1/S2. To zase částečně odlehčí tahu na Znojmo a Hollabrun. Takže ty tři pruhy jsou zcela na místě. Chce to vidět v trošku širších souvislostech.
Prijde mi ujete merit "vyuziti" dalnice, ktera neni dostavena a vede doslova od nikud nikam. Hlavnim cilem dalnice je spojit mesto A (Viden) s mestem B (Brno), a to jeste neni. Co na tom, ze je kousek dalnice zprovoznen, kdyz zbytek cesty clovek absolovuje po dedinkach se semafory, klickami mezi rozestavenymi useky apod.
Jezdim z Brna do Vidne casto ... a jednou za cas si tento usek projedu, abych videl, co se tam zmenilo. Ale zatim je pro me daleko rychlejsi a pohodlnejsi jezdit Brno-Bratislava-Viden, nez primo. To same kamiony z jihu na Moravu, ci pres Znojmo na Jihlavu (kdyz se jede do Cech).
Az to bude dostavene a pojede se cey usek z Vidne do Brna, tak clovek nemusi byt "genius" aby vedel, ze tam provoz bude a vytizena bude az az. Staci se podivat na mapu stredni Evropy a i laikovi musi byt jasne, ze to bude hlavni tepna Italie-Rakousko-Cesko-Polsko. Ocividne i v Rakousku maji "experty" na tech spravnych mistech :(
Když se podívám na mapu střední Evropy tak to vypadá, že hodně kamionů jezdí do Rakouska přes Slovensko, což je asi kratší, rychlejší a možná i levnější (pokud se tam zrovna nedohadují o mýtném), takže s tím hlavním tahem...nevím nevím. Každopádně snaha zastupitelů Brna tahat maximum tranzitní dopravy po úzké D1 v Brně mezi sjezdy k D2 a R52, kde se všechno míchá s místní dopravou, je až dojemná.
na drátech se zastavíme, tam nás přijmou vlídně
trasu Brno-Wiener Neudorf a nově otevřený úsek ji značně zrychlil (o cca 2O minut). To nemluvím o tom, že se vyhnete popojíždění po Brunner Strasse
No to ano a je tam i řídký provoz a silnice 1tř. k Mikulovu je docela široká a rovná, jen průjezd Poysdorfem trochu drhne, ale pak A5 (přecházejíc plynule na S1 a S2, vyplivne do zůžení na starý městský okruh, okolo Práterskýho parku (A23) a stojíte...
Dofám, že maj v plánu S1 prodloužit časem přes nějaký nový most níže po proudu Dunaje, kdy vás to vyplivne nejlépe až skoro pod Vídní Jiho - Východně, na dálnici z Blavy?!
Nelze se divit, že po novém úseku dálnice nikdo nejezdí, když je pak nutno projíždět po úzeké silnici až k Pohořelicím.
To už většina kamionů dát přednost buď objížďce na bratislavu a dál po dálnici na Moravu, nebo to střihnou přes Znojmo na Jihlavu. Ve Znojmě je v posledních měsísích situace velmi špatná, počet kamionů vzrostl, takže to je důvod. Přece jen - trasa Vídeň-Praha je nejkratší a nyní stále i nejrychlejší přes Znojmo. Škoda, že Jihomoravský psudokraj je řízen brněnskými centrozájmy - "vše přes Brno". Kdyby udělali dálnici přes Znojmo na Jihlavu, byla by to jedna z významných evropských tranzitních tras. Přál bych Vám vidět ten počet maďařských kamionů ve Znojmě...Kampak či odkudpak asi jedou?
Znojmo potřebuje pořádnej obchvat, aby se eliminoval tranzit v podstatě přes centrum. To je bez debaty. Ale dálnice na Jihlavu je přece jen trochu luxus pro náš stát. Jsou jiné, potřebnější tahy.
Citovat studenta z Prahy, který po té silnici nejezdí mi příjde poněku zvláštní.Co takhle zacitovat někoho z Brna, kdo jezdí každodenně?
Dálnice A5 od Mikulova začíná sice až i Mistelbachu, ale i tak zrychlí průjezd Wídní neskutečně a je bombastická a právě - možná až zbytečně moderní a nabubřelá, plná kamer a poldů a tedy nepochybně již na pohled drahá (předělává se u ní i ten starej krásnej hostinec s tou velkou lahví sektu, kterou zbourali a staví megalomanské parkoviště...) i na provozní náklady...
A opravdu na A5 je velmi řídký provoz - možná i kvůli mýtnému na takový kousek do Vídně zbytečné, nebo že se nikomu nechce, kor z místních, na ucpanou práterskou A23. Nad Vídní z A5 totiž sjedete na chvíli plynule na S1- ta se zase se po kousku promění na S2 a napojuje se na S23 v tak neštastně náhle zůženém místě a krátkým sjezdem do města, že se to tam zasukuje jak před Nuselákem v Praze... škoda že dálnici od Mikulova nespěchali napojiti níže po proudu Dunaje s další mostem přes něj - tedy mimo věčně ucpanou práterskou A23???...
Je jasné, že když se dá dohromady ekonomický pokles a mimosezóní provoz, tak vytíženost nebude na maximech. Až se obnoví ekonomický růst a přijde letní sezóna, tak provoz vzroste.
Rakouska strana chce zastavit stavbu? No nedivme se kdyz se na ceske strane jeste ani nerozhodlo kudy dalnice povede. Pro rakousko je to opravdu iinvestice o nicem ,kdyz dalnice z Vidne konci nekde v poli prad Moravou.