Diskuze

V Brně odhalili sochu prezidenta Beneše, Němcům se nelíbí

Nový pomník československého prezidenta Edvarda Beneše zdobí prostranství před právnickou fakultou v Brně. Jeho vznik se neobešel bez sporů. Část veřejnosti totiž vidí v Benešovi člověka zodpovědného za krvavý odsun sudetských Němců nebo za uchopení moci komunisty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karelka

17. 4. 2010 15:13
Co na to všechno říka

odborník René? Už má nádobíčko připravené?;-D

0 0
možnosti

atul

13. 4. 2010 9:53
Nesouhlasím

Kolektivní vina uzákoněná Benešovými dekrety byla a vždy bude bezprávím na těch, kteří byli nevinní. To, že Beneš uzavřel smlouvu se Stalinem, ač věděl od tajných služeb o tom, co se v SSSR dělo v 30. letech, bylo pošetilé. Zrušil pravicové strany po roce 1945 a pak se divil, že demokracie v roce 1948 nefungovala. Je to člověk mnoha otazníků a já bych také ruku pro jeho sochu nezvedl. Navíc se tím jen dráždí současné dobré česko-německé vztahy. A kdo chce zase nějaký konflikt?

0 0
možnosti

Karelka

13. 4. 2010 17:02
Re: Nesouhlasím

ty a tvoji soukmenovci, co tu provokujou proti Benešovi s tebou. Nevinní byli muklové na pochodech smrti, v koncentrákach, v gestapáckých mučírnach, na frontě vojáci proti wermachtu a SS zbraním. Válka stála ČSR 390000 nevinných lidí!!! Nebo to snad není pravda? A ty tu ruku radši nezvedej, lidi by to asi neradi viděli!!!

0 0
možnosti

Niki Lauda

12. 4. 2010 22:32
Ach ten Zlatuška

Zlatuška: "Nesouhlasím s nějakým bouráním Benešových soch, ale stavět mu nový pomník se naprosto minulo dobou."

Já: "Nesouhlasím s nějakým znevažováním zelených, ale udělat Zlatušku radním se naprosto minulo dobou." Naštěstí to, co si Zlatuška myslí o kvalitách prezidenta Beneše, nemá nejmenší vliv na objektivní hodnocení kvalit prezidenta Beneše. Možná to Zlatuška "myslí dobře", ale to ho neomlouvá...

0 0
možnosti

Petr PATRYK

11. 4. 2010 12:04
trapne

Dekrety udelaly ze spontalniho davoveho masakru organizovany odchod, navic z drtive vetsiny do svobodne casti sveta, takze nechapu, na co si stezuji. Naopak pro prezidenta, ktery zakazal pravicove strany ve volbach, se krasne hodi prostranstvi pred bastou bolseviku v Brne.R^

0 0
možnosti

;-)

11. 4. 2010 12:29
Re: trapne

Bašta bolševiků? Proč? Znáte tam vůbec někoho? Nebo si jen myslíte, že když je domeček červaný, tak to budou bolševici?

0 0
možnosti

snorlax

10. 4. 2010 23:56
Děsivá doba

Po ulicích se promenují náckové, zakládají si strany a kandidují ve volbách. Český národ tomu jen lakonicky přihlíží a místo, aby nácky vyhnal pokáleným pometlem, řeší odsun Němců. Německo okupovalo Českou republiku!!!! Nebylo tomu naopak. Němci za druhé světové války nebyli ubohé chudinky. Mnozí přišli do ČR, aby se roztahovali v zabavených vilách a užívali si nakradeného majetku. A skutečně se odmítám rozněžňovat nad tí, že okupanty někdo vyhnal včetně jejich přisluhovačů. Žádný z Němců nebyl vyhnán na několik let nucených prací, případně do vyhlazovacího tábora. Tak ať už sudeťáci přestanou oblbovat tento národ, že jim někdno oblížil. Ubližovali oni!;-€

0 0
možnosti

Constantine2

11. 4. 2010 9:47
Re: Děsivá doba

Němci by za to co způsobili měli chodit ještě několik století kanálama a ne si na něco stěžovat.

0 0
možnosti

;-)

10. 4. 2010 21:50
Před právnickou fakultou?

Socha Beneše před právnickou fakultou je takřka výsměch a provokace. Jakoby nestačilo, že už v její stupní hale jsou busty Beneše a Masaryka. To bude místo s nějvětší  koncentrací bust Beneše na metr čtvereční....že by snaha dostat se do Guinessovy knihy rekordů? Pak ovšem neměli zapomenout na přizvání pánů z pelřimovské agentury Dobrý den....

0 0
možnosti

oticek

10. 4. 2010 21:30
Já jsem myslel, žře byli odsunuti všichni.

Špatná práce, nedodělaná.

0 0
možnosti

Stojan_Jakotyc

10. 4. 2010 21:14
tak to je v pořádku

Jen pro připomenutí, Beneš dopaloval do běla už samotného Hitlera a jeho soldatesku ještě dávno před válkou, takže, dobrá práce. Pokud ještě dnes nějakého němce pobuřuje, asi víme s kým máme tu čest... Jinak, benešovy dekrety pouze prováděly vůli vítězných velmocí, to co bylo jejich podstatou si nevymyslel Beneš ale USA, GB a  Rusko. Zvěrstva při odsunu to neomlouvá, to ale není vina Beneše, ale druhdy horlivých soudruhů...

0 0
možnosti

acvil

10. 4. 2010 18:41
...Zlatušku nemusím, ale tentokrát má pravdu...!!!

...a to co tu blábolí různí krysaříci a opičáci je prostě mimo mísu...RvRv

0 0
možnosti

;-)

10. 4. 2010 21:57
Re: ...Zlatušku nemusím, ale tentokrát má pravdu...!!!

R^Bohužel je jeden z mála, kdo si to troufl veřejně kritizovat. Benešuv dekret uákonující beztrestnost činů spáchaných na Němcích nejen v minulosti, ale dokonce v následujících měsících po vydání je něuvěřitelný. Jeho role v roce 1948 také není zrovna lichotivá. Celý jeho systém dekretů byl ve své podstatě zcela protiústavní, a většina právníků ho dodnes nemá moc ráda, takže stavba jeho sochu zrovna na tomto místě je poněkud zvláštní. A osobně mu mám za zlé i zradu a rozbití Rakouska-Uherska.

0 0
možnosti

Moravian

10. 4. 2010 16:07
Pomink pored byvalym sidlem Gestapa...

Nesidlilo v budove pravnicke fakulty do valky Gestapo?? Meli by k tomu pomniku jeste pridat vztyceny prostredhik nasmerovany k nemecku..

0 0
možnosti

Jerzin

10. 4. 2010 17:11
Re: Pomink pored byvalym sidlem Gestapa...

Pokud vím já, tak gestapo sídlilo v budově Kaunicových kolejích

0 0
možnosti