- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak to tak čtu, vidím, že co Brňák, to dopravní expert, případně renomovaný urbanista. Ale v Práglu to není lepší. Ta nová trať je tam potřeba i za cenu nezbytných demolic. Bez odpovídající dopravní infrastuktury nelze zajistit plnohodnotný rozvoj jižního sektoru Brna.
Problém je v tom, že kdejaký matlák z ČVUT, hrající si na experta v oboru dopravních staveb, je schopen akorát někde něco sflikovat, nanejvýš ze dvou pruhů před křižovatkou udělat tři, ale když dojde na projekt podobný Dornychu, tak naseká taková zvěrstva, jako úrovňové křížení tram na čtyřproudovce.
Podívjte se pořádně na tu fotku. Auta tam na čtyřproudé silnici budou stát na červenou, když pojede šalina. Proč tam není most?
Moje rec, z prvniho pohledu na vetsinu vizualizaci (vsech projektu) je kazdemu ridici jasne, kde udelali soudruzi z NDR chybu.
Konečně se něco začne dělat, ale proč až teď? Máme tady 2 brzdy.
1) Nová trasa tramvaje má souvislost s zjednodušením tras vlakových kolejí v Brně - tedy přestavbu železničního uzlu Brno. Odpůrci celou tuto rozsáhlou rozvojovou akci města Brna mediálně napadli a jako "hrůzostrašný" odsun nádraží předhodili veřejnosti. Lidi se vyděsili, že by šli na nádraží ze Svoboďáku o 5 minut déle. Referendum proti odsunu nádraží (defakto proti celé stavbě) dodalo síly a voliči pak podpořili zelené ti se dostali do zastupitelstva a parlamentu. A tam brzdí co mohou. Pan Liška se dokonce vetřel na jednání zástupců Brna v Bruselu kde loboval PROTI přidělení dotací na tyto dopravní stavby v Brně.
2) Provoz šaliny nemůže ve městě splnit hlukové limity u obytných domů. Krajská hygiena po zkušenostech z Brněskými odpůrci proto takovou stavbu povolit nemůže, i když by došlo k výraznému zlepšení proti dnešnímu stavu. Takže se musí domy vykoupit, zbourat a pak se můžou koleje postavit.
Rozšiřována.Přitom v Brně je i přes sliby socialistů nejdražší jízdné,tak kde ty peníze končí,když se nerozšiřuje?A přitom je kam rozšiřovat
Myslim ze se to vraci do puvodnich koleji :) Baraky kde bydleli cigorky pujdou na demolici :) Hlavne doufam ze je nevylifrujou nekam do komarova zatim je tu pekne ve starym .
Bohužel tě musim zklamat ... z duvěryhodného zdroje mám zjištěno, že je chtěji lifrovat ruzně po Brně kde mají městské části různá sociální bydlení. A nejen je, ale i ty z Cejlu, Bratislavské a Francouzské :-(
No výborně. On ten jih Brna má opravdu docela dobrou perspektivu. Třeba přímo v Komárově na cyklostezce u řeky se člověk cítí dobře. I ty poklidné boční ulice v této městské části jsou nakonec docela fajn. Ale "výstavby" na Plotní a Dornychu je opravdu potřeba se zbavit. To je naprostá šílenost daná historickým vývojem (ranný kapitalismus 19. století + následný šedivý socialismus). Brrr. To je fakt hrůza. Tak promažte stroje a hurá na to.
Tož nevím, mně osobně ty novodobé skloželezobetonové kostky nepřipadají jako výhra. A nebo např. na náměstí Svobody – ta Omega – Vám to připadá jako super zástavba, která se hodí tam, kde je?
tak vidím, že je tady zase spoustu expertů přes architekturu až po ekologii, ale pro stavbu mluví fakta:
1) kanalizace - 2) šílená dopravní situace na Dornychu každej den - 3) havarijní stav baráků - 4)rozvoj této těžce zanedbané části města
je mi jasný, že ňákýmu joudovi z Líšně nebo Bystrca či lontu to nedojde
Přesně tak
Joo joo, zbouráme město, postavíme silnice. Ještě pát let, a bude tu jen síť asfaltových pruhů a na nich auta, jezdící dokolečka kolem prázdných trávníků...
Co je špatného na tom, že se město rozvíjí, místo starých a nevyhovujících opuštěných domů postavit nové? A postavit takové ulice, aby odpovídaly potřebám dopravy obyvatel? Máme snad vše zakonzervovat a tísnit se v temně středověkých domcích? Je dobře, že město žije a rozvíjí se.
"Jsou to vlastně brownfieldy" . Onderka je anglán? Jak může býti tedy primátorem? ......A vůbec, jaký názor (už naštěstí jeden s posledních)na problematiku Dornych má mistr Ander? Zcela jistě striktně vše odmítat a nebourat...když tam jsou ti brownfíldi..
Nechápu, proč po Plotní pojede jen šalina, stačilo by ji uklidit na pravou stranu k ÚANu, stejně pokračuje do Komárova po západní straně Kaštanové a druhá půlka ulice by mohla být jednosměrná z města, zatímco Dornych do města. Kvůli tomu bourat baráky je hovadina. A když už se bude prodlužovat, tak až do Avionu, i když bude oříšek vykřižovat ji s rampami na dálnici.
Docela máte pravdu! A k tomu Avionu, řešení je tunel a vedení linky zadem za centrem do místa konečné společně s točnou.