- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedni vidí v epojeji velké kusy pláten, které budou na nějakou dobu dobrou dekorací do prázdných prostor, jiní vzácné dílo vykreslující kořeny naší minulosti, o které je nutno pečovat. Zajímalo by mě, zda by mladí lidé z pražských škol i ti starší dokázali vyjít do ulic a vyslovit stejné obavy o zachování, umístění a nezniční epopeje a celkově o její osud. Všem Vám patří obdiv a poděkování, že nenecháte neustálými převozy dílo zdevastovat. A je na Praze, aby prokázala, zda k tomuto mistrovskému dílu má alespoň tolik úcty kolik mají lidé v Moravském Krumlově.
z vazalského poměru k Praze. Vůči samosprávné Moravě by si cajzli nikdy tak netroufali.
Je sice pravdou, že byla darována Praze, ale s podmínkou, že Praha postaví pro epopej vlastní budovu. To se nestalo tak ať zůstane kde je.
kterým Moravák označuje Čecha - čím blíže ku Praze, tím cajzlovštější. A dále existuje jiné, podobné libozvučné slovo, nyní již zcela české, která je ale slovu Cajzl sémanticky i významově velmi blízké. Označuje cosi sebestředného, bezdůvodně sebevědomého až nadutého, afektovaného, podlézavě neupřímného nebo zase naopak bez kontroly bohorovného, zkrátka v každém ohledu přehnaného, především však vždy a všude vypočítavého, zištného, náležitě povrchního a chtivého moci, peněz, postavení a popularity za každou cenu.
hm, moc pěkně jste to napsal. absolutně to sedí na člověka, který se zmocní cizí věci a má pocit, když se válela v jeho obýváku, tak že mu patří. nepatří. Krumlováci mohou Galerii naúčtovat restaurátorské práce a pronájem prostor, ale to je asi vše, vzhledem k tomu, že Praha může pravděpodobně prokázat doklad o vlastnictví díla. smutné je pouze to, že v Praze se Epopej vystaví, pak zase sroluje a opět umístí někde na půdě, aby přečkala další válku a pak ji někdo znovu objeví, zrestauruje, vystaví.... historie se neustále opakuje
Tam by ji mohlo shlédnout mnohem více lidí, navíc tak byla určena. Byl by tak na plno využit její potenciál. V Krumlově poněkud zahálí. Pokud se potvrdí, že epopej nevěnoval Mucha, ale mecenáš pro kterého ji mucha namaloval na základě smlouvy o dílo a neměl žádnou podmínku ohledně stavby nové ho výstavního prostoru jak tvrdí Praha, tak v tom není žádný právní problém. Jediný reálný problém vidím v tom, že ji chce praha umístit do průmyslového paláce - což je sice stavba nepochybně dostatečně důstojná, ale také, jak již bylo zjištěno, nebezpečně hořlavá. Rozhodně bych považoval za vhodnější výstavbu nového přímo výstavě vyprojektovaného bezpečného nehořlavého výstavního prostoru s dobrou dopraví dostupností, nelépe v centru Prahy.
Podle takové zvrácené logiky by měly v Praze skončit veškerá výtvarná díla. V Praze je přece více lidí. Venkovanům stačí vidle a hnůj.
Epopej bych nechal na místě, kde je nyní. V Praze je tolik památek, že běžní turisté má co dělat. Alespoň Epopej vytáhne turisty i mimo Prahu a přispěje tak k rozvoji turismu i v jiných regionech. Pokud si pražáci myslí, že jsou kulturním městem, tak ať si postaví tomu odpovídající galerii...o knihovně atd. nemluvím
Jak píši níže, John Mucha sponzory má, ale pražský magistrát( potažmo kamarádíčci) by z toho nic neměli......
1. Víte, kde leží Moravský Krumlov? (není to ten s otáčivým hledištěm)...2. Byli jste někdy na zdejším zámku a co mu říkáte??? (můj názor - asi tisíc zvracejících smajlíků)...3. Kdo z vás viděl Slovanskou epopej a co jí říkáte? (můj názor - kromě velikosti žádná sláva, Mucha namaloval mnohem hezčí věci)...4. Víte, že otázka ohledně vlastnictví nezní "Praha nebo Mor.Krumlov", ale "Praha nebo Muchova rodina" ??? (přitom vlastníkem je nepochybně Praha a john Mucha řekl v únoru 2010 - "Já zatím jedu podle dědečkova přáni umístit epopej v Praze". )...5. Co říkáte tomu, aby epopej vystavoval ten, kdo pro ni postaví samostatný objekt? Cokoliv totiž bude lepší, než to zámecké skladiště, kde je epopej nyní...6. Pro moravské "národovce" - jsem z Moravy, ale "su normální"...
No jasně, tak je lepší takové dílo které překonalo téměř století vystavit ve veletržním paláci kam pálí slunce, je sucho a podmínky vůbec nevyhovující??? To ho můžeme rovnou hodit do Vltavy. A ještě něco - že Mucha namaloval lepší věci je důvod toto dílo zatratit kamsi kde naprosto zapadne, mimo to že se zničí??? Zámek v Krumlově je momentálně nejlepší volba. Nejde ani tak o to jak zámek vypadá ale jaké jsou klimatické podmínky pro vystavovaná plátna...
Alfons Mucha pochází z Ivančic na Moravě /kousek od M. Krumlova/. Daroval vlastenecky s podmínkou toto dílo hl. městu Praze a ta o něj neprojevila téměř 100 let zájem. Moravští vlastenci za II. světové války dílo zachránili a protože ho nikde nechtěli tak ho vystavili na Moravě, v rodišti autora. Toto místo je dostatečné pro svoji teplotní stálost a vlhkost vzduchu. Praha nebyla pro toto mimořádné dílo schopna nic vytvořit. Proto jí morálně nepatří. Doufám že soudy rozhodnou pro Mor. Krumlov. Čest památce A. Muchy.
aha takze moravsti vlastenci dilo zachranili a proto ho ulozili v nejakem sklepe v praze odkud bylo v roce 1950 prevezeno do m krumlova??? zajimave...
Neexistuje dokument, podle kterého by mu obrazy na základě sponzorského daru patřily. Takže nemohl ani nikomu nic darovat.
To je trochu, akoby epopej ani neexistovala...
ale jestli je ten Levicový blb z Prahy, tak jí dělá pěknou ostudu