- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, v ůzemním plánu je už léta i tramvaj do Lesné ze Štefánikovy čtvrti... A nic. Je tam jen ten kousek kolejí, který se postavil společně se silničním tunelem "Kohoutova". Prý na to snad jsou i peníze, ale údajně to zablokoval jakýsi "zákon z Evropské unie" kvůli hluku, který by šaliny způsobovaly...
Konečně se něco v Brně vybuduje. A dokonce i SZ, která jinak praralizuje rozvoj města je pro. Jen mi kazí trochu radost, že tramvaje budou zase neklimatizované, v létě v nich bude 55°C, vlézt tam v obleku se bude rovnat sebevraždě, budou plné neplatících důchodců, kteří jezdí zadarmo přes celé město aby ušetřili 1Kč a taktéž neplatících bezdomovců, kteří jezdí načerno, aby se ohřáli, sedadla od nich budou znečištěná a řidiči budou stále stejní hulváti. A já tam budu stát, potit se a budu to celé platit.......bohužel, jiná podoba hromadné dopravy je v ČR zatím politicky a společensky neprůchodná.
SZ neparalyzuje rozvoj města, ale nápady, které se s dlouhodobým rozvojem vylučují. Takže zrovna hromadnou kolejovou dopravu podporují a nevidím důvod k překvapení.
A jinak celkově ke zprávě: Zaplať pámbů, řekl bych. Po desítkách kilometrů nových silnic konečně taky někde přibudou nové koleje. A že byly (a budou) potřeba...
Protože bydlím poblíž Osové, tak by mne zajímalo, kde trasa přesně povede. Marně jsem hledala projekt na stránkách města Brna a dívala se i v územním plánu města, leč marně. Proto bych byla ráda o další info o projektu. Zda trasa povede skutečně ulicí Osová jako je tomu u nynějších trolejbusů a autobusů, nebo pojede oklikou jinam, např. po ulici Vltavské. Děkuji za jakékoliv info.....
Trasa by měla hned za posunutou zastávkou Osová zabočit doprava pod zem a přes Mikuláškovo náměstí mířit pod Jihlavskou ulici a přímo do cíle. Rozhodně nepůjde po současných silnicích.
Doplníkm že kvůli tomu se mírně posune šalinová zastávka Osová (až pod silniční most) a šalina odbočující ke Kentusu pojede velmi dlouho pod zemí. Pravděpodobně bude odbočka ke Kentusu obsluhována na střídačku se smyčkou Starý Lískovec (jedna šalina tam, druhá šalina onam) a hotovo by mělo být do tří let.
Při výstavbě Kentusu se samozřejmě s přivedením šaliny počítalo a zásah do současného systému a rozkopávání již hotových cest bude menší, než si mnozí myslí.
Toliko informace, které jsem zatím nashromáždil podle kusých informací dosud známých na jiných serverech. Bez záruky.
Hm, když se se šalinou počítalo už dřív, proč se územní plán změnil teď?
To, že tam bude potřeba z kapacitních důvodů šalina, mohli vědět už v době, kdy areál kampusu včetně archivu a toho obchoďáku vznikal. Takže tamní komunikace a trolejbusový terminál znovu rozkopeme a úplně přestavíme dva roky po jejich kolaudaci.
Víážená autorko, CEITEC je zkratka, a tudíž se píší všechna písmena VELKÁ.
CEITEC je akronym, ne zkratka. I tak se ale pise velkymi pismeny.
Kde na to chcou vzít love.Je pravda,že to výrazně zlepší dopravní obslužnost lokality,ale při dnešních cenách to bude za ranec.Bude to tak 1,5 km,takže asi miliarda.