- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že kdo má auto a jezdí na nákupy do Modřic má i známku. Alespoň většina. Změna se tak dotkne nejspíš starších lidí, kteří auto vyjíždějí jen občas.
Já si dálniční známku koupil a podle mě je to v pořádku. nevidím důvod, proč by někdo měl za něco platit a někdo jiný ne. Je mi sice líto těch lidí, které toto opatření ovlivní, ale na druhou stranu 3,28 za den za používání dálnice není tolik. Je to jedno důraznější sešlápnutí plynu. Takže známku mám a myslím tím i na lidi, kteří nemohou větrat.
Je zajímavé, že v Německu bylo silniční mýto zrušeno již v polovině 19. století, protože z volné dopravy plynou státu větší příjmy. Pokles ekonomické aktivity bývá větší než výnos z mýta. Tuto filozofii Němci uplatňují dodnes, jen z ní v 90. letech vyjmuli těžká užitková vozidla ničící vozovku.
Citováno z: VACEK, Zdeněk. Veterán Auto CZ [online]. 8.3.2010 [cit. 2011-01-10]. MÝTUS MÝTO: Z historie zpoplatnění silnic. Dostupné z WWW: <http://veteran.auto.cz/auta/mytus-myto-z-historie-zpoplatneni-silnic/>.
Spíše bych zpoplatnil vjezd do center měst a obcí, CHKO apod.
No sice neplati za dalnice, za to plati celkem vysokou silnicni dan z kazdeho vozidla, takze se vam to srovna...
proč by se nemělo na dálnici platit. To je tak strašná položka těch 1200 korun na 14 měsíců? To je zajímavé, že mají na benzín a hlavně chuť poskakovat to té šílené komunikaci.
Taky myslivna. Je to na dvanáct! Těch 14 by to bylo jen v případě jednorázového použití, myslete trochu. Ale i tak já si ji kupuji bez problémů každý rok, i slovenskou ač tam jezdím jen 5 - 6x!
a větrat jsem musel taky. Problém Bosonoh není v automobilismu, ale v tom, že by si někteří lidi nechali pro korunu vrtat koleno a místo, aby si koupili dáln. známku, drkotají se po okreskách a skrz dědiny. Dovedu to pochopit, když někdo vytáhne auto na letní dovolenou a na dušičky - co ale naprosto nechápu jsou ti spořílci, co přiznávají, že těch 20 km od Rosic jezdí každý týden nebo dokonce denně(!!!) a i tak jim připadá stovka měsíčně za známku moc.
Nějak to celé s těmi dálnicemi asi nechápu. Tisíce kilometrů obyčejných silnic staví někdo zadarmo?
Nebylo by rozumnější, aby se podporovala jízda po dálnicích a okruzích, a extra poplatky se vybíraly naopak za obtěžování auty v obcích?
Ono se to časem vyřeší samo, až bude zpoplatněn každý kilometr silnic.......
Nákupní zóny postavené pro přilehlá města a při tom chtějí platit za cestu k nim.. Trochu pošahané.. Podivné je, že v Německu jsou dálnice zdarma a podívejte se na ten rozdíl. Když by alespoň veškeré peníze za zpoplatněné silnice šly do těch úseků, na kterých se peníze vyberou.. Cesta po D1, D11 a dalších je trestem a to nejen pro řidiče, ale i pro celé okolí, kdy se hluk z kodrcání line hodně daleko.. A nemluvím o škodách na autech.. ty musí jít do desítek milionů korun..
Jeden uhel pohledu rika, ze stupidita je to kdekoliv. Dalnice se zpravidla stavi, aby se predeslo zatezovani obci, aby se jezdilo bezpecneji atd. Spis by se melo podporovat jezdeni na dalnici a zpoplatnovat jezdeni po (blizkych) okreskach, nez platit za dalnice
když někdo dojíždí do Brna denně,a i třeba jen jednou týdně,tak se koupě dálniční známky,bohatě vrátí.Než se z Rosic drkotat po kostkách a přes Popůvky,Veselku,Bosonohy.... po dálnici je to rychlejší a na spotřebě je to taky znát.,
A proto jsem si letos porvé koupil celoroční známku a mám klid.
Je to rychlejší, zejména když se před sjezdem do Bohunic vyvalí nějaké auto. To potom člověk vydělá!
...nemusím mít patnáct VŠ, abych pochopil, že některé věci se dají dělat podle selského rozumu. Nemám rád tato nesmyslná rozhodnutí.
PS: nejsem Brňák, do Olympie jezdím tak jednou za rok a mám dálniční známky. Tzn, že mi opravdu vadí nekompetentní rozhodnutí "od stolu".
zpoplatnit průjezd obcí. obce na to mají právo a pouze na nich, jak se k problému postaví. vlastním občanům stačí vystavit rezidentní karty
Uved predpis, ne jehoz zaklade na to maji pravo