- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pravidelně je střední vložka časopisu "Pilot LAA" plná vyšetřování havárií UL, což značí, že každý měsíc se v této zemi vymele jeden a více UL. To je dost odstrašující číslo na to, aby se to úředně zrušilo. Je to totiž ukrutně nešťastný formát eroplánu - není tolik nehod PG a rogall na jedné straně, ani "opravdových" těžkých létadel na straně druhé, jako je nehod UL. Je to neštěstí jak po technické stránce, tak po linii lidské - do UL dnes usedá každý, kdo má v zadku díru.
Víte pane kolego, když tomu nerozumíte, držte s prominutím hubu. Jednak nehodovost ULL je plně srovnatelná s nedohodovostí letadel GA. Statistiky hovoří jasně a to i přes to, že ULL nalétají mnohonásobně více letů. Bohužel každý rádoby odborník, když spadne cokoliv menšího než boeing 747 to hnedka nazve ultalajtem, televize toužící po senzaci to hned takto odvisílají a pak to vypadá že ULL je extrémně nebezpečné letadlo. Bohužel opak je pravdou. Pokud vím, není dokumentován jedinný případ, kdy by došlo k pádu ULL vlivem technické závady. Všechno je v lidech. Výcvik pilota UL je srovnatelný s výcvikem PLL. Reálně se liší jen absencí radionavigace a kvalifikace pro řízené lety, která u ULL není jako u PPL automaticky součástí a o něco jednodušší teoretickou částí, která ale na praktické létání nemá příliš vliv. Jestli za neštěstí po technické stránce považujete dnešní moderní ULL v porovnání s 20-40ti letými stroji v GA tak je mi vás trochu líto.
At uz konecne uzakoni povinnost mit ultralehka letadla vybavena padaky stejne jak to maji v nemecku. Nic takoveho by se nestavalo.
no však se nic takového nestalo, tohlel byl kluzák a tam padáky mají a ejhle, nepomohlo to
Tak je docela znamo, ze redaktori zprav, co se tyka letectvi maji jen utrzkovite informace a zcela nepresne, ktere pripadne na popud znalejsich, zmeni a upresni. Co se tyka havarie tak se jednalo od dvoumistny vetron ( GLD ) odletajici z letiste medlanky pod imatrikulacni znackou : OK - 0216, a typ Blanik L-23, nikoliv o ultralehky letoun. Behem zitrejsiho rana t.j. 3.4.2011 bude na miste vysetrovat komise examinatoru. Podle predbeznych vysledku setreni pravdepodobne doslo o nepodarene nozove pristani do terenu, kdy vetron ztratil termicky proud a byl nucen pristat na nevhodem terenu. Zrejme pilot vetrone nezvladl orientaci a nevybral vhodnejsi teren v ramci nouzoveho pristani. Behem zitrejsiho dne budou taktez odklizeny trosky vetrone.
Další podrobnější informace budou k dispozici po vysetreni tohoto incidentu. (http://www.pilotak.cz)
pokud je ten ilustrační snímek z té nehody, tak je to ultralight, ale na novinkách psali větroň, tak teď jsem mírně zmaten
http://www.novinky.cz/krimi/229622-nedaleko-brna-havaroval-vetron-dva-lide-se-zranili.html
Pokud to skutečně byl větroň, tak se IMHO nejednalo o nouzové přistání, ale o normální, v tomto případě nepovedené přistání do terénu.
Pokud diskuse obsahuje pouze smazané příspěvky, po kliknutí na "vstup do diskuse" se objeví pouze, že stojíte o naše názory a tyhle plky, chybí ale volba "zobrazit diskusi včetně smazaných příspěvků", takže se na ně čtenář nemůže podívat.
.
S ohledem na rozsah Patrikovy iniciativy mi to přijde jako závažná funkční chyba - nechtěli byste si to opravit?