- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dva měsíce na pracáku jim prospěje!Jiní tam tráví tři čtvrtiny života a docela jim to vyhovuje!
někdo je ne vlastní vinou bez poráce rok nebo více.a dva měsíce bez práce žádného učitele nepřivede na mizinu.navíc dostanou ještě podporu
Jestliže je mnoho učitelů, poptávka po nich klesá a tudíš cena za jejich služby klesá. To znamená, že když bude více učitelů, než školy potřebují, musejí učitelé snižovat cenu svých služeb, pokud mají zájem je školám prodat. Viz třeba ty prázdniny, které tuto cenu vlastně snižují. Stejného efektu by se docílilo, kdyby se platy učitelů snížily a byly by uvolňovány celoročně.
Ale dejme tomu, že školy přijmou více žáků a budou tedy potřebovat více učitelů. Vzhledem k tomu, že za více žáků, dostávají více peněz, budou si moci dovolit platit i více peněz učtelém. Poptávka po učitelých roste, tudíž se cena jejich práce zvyšuje.
Je v tom někde chyba? Ten systém se přeci vyrovnává sám od sebe. Ano je tu chyba a to v intervenci státu, který dodá určitým školám více pěněz ve formách dotací, které se použijí na platy učitelů. Tím vlastně nadhodnotí cenu služeb určitého okruhu učitelů, né-li všech, a vyhodí rovnovážný vztah nabídky a poptávky po službách učitelů.
Učitelů - vystudovaných - bylo, je a bude dost: dříve ale nemířili do školství, hledali si jinou - lépe placenou práci... Teď je i tohle - na venkově a v malým městěch - finančně zajímavé povolání...
Kde tam má absolvent VŠ nástupní plat 20 hrubého? Ve firmě mu dají 12, ale chtějí dva cizí jazyky na pefektní úrovni, pc gramotnost skoro jako u programátora, atd. Takže je lepší jít do školy nebo na call centrum, kde poskytuje třeba zákaznickou podporu pro .
pokud propustí, tak 3 měsíce odstupného, tudíž žádná úspora, ba naopak.