- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
by si měli fanatičtí odpůrci přesunu uvědomit "drobný detail", že jedním z důvodů pro přesun nádraží byla i výrazná redukce stávajících kolejišť v jižním perimetru města, které území doslova špikují, což pochopitelně znemožnˇuje ucelený rozvoj území. Ty náspy tam fungují jako výrazné bariery. Navíc už jízda přerovskou tratí je taková vyhlídková objízdná trasa. No a tom, že valná část náspů je skoro 150 let stará nemluvě. Z urbanistického hlediska také znemožnila výstavba současného nádraží uzavření okružní třídy na přelomu 19. a 20. století. Po té co se koncem 80. let postavil v bezprostřední blízkosti OD PRIOR (dnešní TESCO),tak se prakticky zabral jediný možný prostor pro rozšížení nádraží. Osobně si opravdumyslím, že jde o kampaň proti odsunu s cílem přesměrovat peníze jinam, hlavně do Prahy. A pár brněnských vlezdoprdelků a jiných užitečných idiotů tomu ještě pomáhá.
... bych doporučil, ať se jede podívat do Košic na východě Slovenska. Přes kopírák to kdosi vzal, a navrhl v Brně. Je to odporný hnus, bez nápadu. Pár nástupišť s podchodem, vedle výšková budova. U nádraží přestup na regionální autobusy. Do centra města dvě zastávky tramvají nebo pěšky, tam přestup na další městskou dopravu. Přesně takhle to bude v Brně. Problém je v tom, že v tu chvíli přestane nádraží býti k užitku dojíždějícícm za prací a do škol, a individuální doprava ve městě se silně zvýší a zkolabuje.
Máte mylný názor. Jednak ten rakouský projekt s "levitující lávkou" a otevřenými nástupišti už dávno není aktuální. Nástupiště mají být plně zastřešena nástupištní halou s komerčními objekty. Projektování této haly byl mj. důvod, proč se - bohužel - nezačalo stavět okamžitě s vydáním prvního UR. Rozjetou stavbu - jak se ukazuje - by už nikdo ani v "krizi" nezastavil. Jasně - je šlendrián s původní veřejnou arch. souteží a s projektováním haly bez soutěže, ale nádraží prostě nemá vypadat, jak si ho představujete. Dále by nikdo nikoho nenutil přestupovat "v centru města", vznikla by spousta dalších přestupních bodů. A v celku asi nemáte představu o tom, kdo dnešní dráhy využívá. Vyjma jakž takž reprezentativních EC vskutku odpornými lokálkami a "obyč. "rychlíky jezdí z 90% už od pohledu jen ti, kteří na provoz auta nemají. Zpět do vlaků lidi přiláká kvalita vozidel, infrastruktury a doplňkových služeb (parkování..), ne případná jedna ušetřená zastávka tramvají...
Tak o trendu strkat nádraží do centra bych nemluvil. Pánové z Min. kultury by se na tu kulturu v okolí brněnského nádraží měli přijet podívat - pochcané zdi a podchod plné čínského kýče. K tomu krásně kontrastuje například bývalé nádraží Orsay v Paříži, které nyní slouží jako světoznámá galerie a vlaky tam nikomu nechybí (stejně tak by se v Brně mohlo do budovy nádraží přesunout technické muzeum a stát se atrakcí města). Za příklad evropského trendu bych vyzdvihl výstavbu nových nádraží v Berlíně nebo Vídní. Navíc ti co brzdí už desítky let přesun by si měli uvědomit, že aktivity s ním spojené dají práci na několik let zhruba 30 000 lidí za evropské peníze, což by se zvlášť v dnešní době celému regionu hodilo, ale díky zabedněncům tuhle příležitost Brno propáslo. Hlavně, že si pánové Anderové a spol přišli na dobrá koryta. Přesto miluju Brno a věřím, že zde zdravý rozum jednou zvítězí.
Na Vašem místě bych brzdil. To, že si město neumí poradit s bezdomovci v okolí nádraží, je smutné, a svědčí to o nikoliv o nádraží, ale o neschopech na magistrátu.
a nejspíš bohužel opravdu nezbývá, než to všechno jen s odstupem "pobaveně" pozorovat. Mně by vůbec nevadilo, kdyby se vedla seriózní diskuse, ale tohle je její parodie. Od počátku. Už jen ta nesmyslnost, že se k infrastruktuře města vyjadřuje MK. Ať chrání historickou budovu nádraží nebo (od výstavby přemístitelnou) Fuchsovu poštu, ale mluvit do toho, kam povedou koleje? Dále ty neustále se opakující nesmyslné příklady odjinud. Jako zde v článku - předhazují se nesrovnatelné vesnice typu Poděbrad nebo naopak megapole typu Berlína. Navíc současnou brněnskou polohu ve vztahu k centru reprezentuje max. tak ten Kolín, naopak právě třeba Berlín s novostavbou ve zcela nové čtvrti v rozšířeném centru je obdobou "přesunu". Dále ten neustále předhazovaný Šlegr z občanského sdružení o třech členech vydávaný za odborníka...
... Prostě celé mi to od počátku přijde tak nesmyslné a kampaňovité, že se nemohu zbavit dojmu, že jde o cílenou kampaň jistých skupin se snahou přesměrovat velké peníze určené na rekonstrukci ŽUB na jimi kontrolované "akce"...
to je teda fakt dálka. Někdo tady psal ze po rovné ulici ujde 500m za 5 min. Tak co proboha řešíte? Kdyby chteli to posunout do Tuřan nedo Modřic tak chápu ale 800 m? Výměnou za parkování před budovou, nové ulice v místech kde dneska kdysy hrajou fotbal, za solidní dostupnost a ne skákání pod kola tramvajím a autův u úžasném uzlu hlavní nádraží, vstupní hala bez bezdomovců a vietnamců. Já teda nevím ale to jsou dle mého silnější argumenty. Jinak je mě to celkem jedno vlakem z HN jsem nejel minimálně 10 let. Ale okolí kde chodím den co den to je hnus velebnosti.
ano, souhlasím, nechat nádraaží na původním místě a zbourat půl památkové zóny, abychom narovnali koleje, protože nádraží do 2 oblouků + ostrý oblouk před vjezdem nevyhovují současným vlakům (takže dobržďují na potahovou rychlost kdesi km před skutečným nádražím....
To by mě zajímalo kdo ji má na účtu?
..ve velkých městech je nádr v centru brán jako výhoda, tady zas aby mohli "ti u vesla" vyhazovat prachy a "dávat velkou domů", tak jdou jen a jen za svým bez ohledu na cokoliv a kohokoliv..
pokud si pamatuju, tak bylo referendum o odsunu nádraží a dopadlo úplně jasně - žádný odsun !!!!! jenže tehdejší klika ods si našla argument, že bylo málo lidí, čili referendum není průkazné... jak prosté, milý watsone... tehdejší oranžová squdra řvala, že ods si chce namazat jenom kapsy, atd., atd. ..... no, změnila se rovnováha sil, oranžovci se dostali k lizu a najednou je všechno jinak... podle všech jiných ukazatelů. které vypovídají o úrovni korupce a míře "hmotné zainteresovanosti" těch, kteří takovou věc dozorují a hlídají a přidělují zakázky firmám, se není čemu divit... dovedu si představit to lákadlo "hlídat" investici za cca 20 miliard.... jak říkal už jejich polozapomenutý guru - vše je tak křišťálově čisté, že to víc křišťálově čistší být nemůže... že áno, shelrocku???? je zajímavé, že ti absolventi drážních škol si myslí, že ten národ je úplně tupej....
Já se třeba referenda tenkrát nezúčastnil. A nebyl jsem sám. Ona i neúčast je volba!
proc se do toho pletou lidi z druheho konce republiky,rozhodnout by meli otom pouze obyvatele brna,je to jejich mesto,jejich nadrazi,z tech obyvatelu by to meli hlavne rozhodnout lidi kteri to nadrazi pouzivaji,ti co napr. z Kralovo Pole najedou na okruh,pak na D1 a svisti do prahy a na nadrazi nikdy neplachnout se vyjadrovat vubec nemusi,a 800 m,to je fakt dálka a jeste k tomu kdyz tam bude jezdit MHD,ja 4 roky chodil 2 km na nadrazi a dodnes ziju a 3 km na autobusove nadrazi,a abych nemusel hodinu cekat na spoj,tak sem sel na dalsi zastavku,ktera byla daleko 8 Km.800 m je o 2 minuty dele salinou a o 6 minut dele pesky,a pokud to tu turista nezna,tak se ztrati v podchodu pod nadrazim,takze to casove vyjde nastejno