- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Mor. Krumlově neměli na loučení čas,měřili zrovna rychlost na okrajích města.
Nějakou činnost musí za ty peníze, co to město stojí, vykazovat. Dopoledne se prochází po poloprázdném náměstí, páč autobusové nádraží je z centra pryč. Pak měří rychlost na periferiích. Teď, co nebude Epopej, se bude muset víc vybrat na pokutách. Když už není návštěvníkům města co nabídnout, tak se musí něco vytáhnout aspoň z těch, co do Krumlova zabloudí.
Důstojné rozloučení s rolí papíru, neznáš?
Taky jsem byl odpůrcem stěhování epopeje do Prahy a považoval to za volební trik Béma, dokud jsem se na epopej nejel do Moravského Krumlova podívat....
Zjistil jsem, že rozpadající se záměk patří Inchebě (nájemce Výstaviště v Praze). Ta ho jen koupila (už dávno) a jen z něj bere peníze a nijak neudržuje, nechává ho chátrat (totéž co dělá na Výstavišti v Praze). Místní úřad se je snaží vyvlastnit a zámek opravit, zatím marně.
To by ještě šlo, ALE na Výstavišti za dobu Incheby už shořely !! tři pavilony a Incheba brala velké pojistné. Tj. Incheba nejen, že se nestará, ale na závěr ještě podpaluje ! Viděl bych velké riziko, že nešťastnou náhodou vyhoří i zámek v Moravském Krumlově a je hodně dobře, že už je epopej pryč. Ať se klidně vrátí až bude zámek patřit zase městu. Potomek Muchy už je asi dlouho mimo ČR a nechápe místní realitu.
nenadávejte furt pražákům- co my s tím máme společného, běžný obyvatel Prahy tyhle věci neovlivní a ti, kteří o epopeji skutečně rozhodují, mohli do té Prahy přijít odkudkoli- nic ve zlém, ale nejčastěji přicházejí právě z té Moravy
"výkvět" naší republiky, ti mohli vždy všechno, ať za komunistů, nebo dnes...
mohla vystavovat v metru, na každé stanici jedno plátno
Silní a praví vítězové se poznají podle toho, zda jsou velkorysí vůči svým slabším soupeřům. Pamětníci z Krumlova vám povědí úplně jinou verzi příběhu, jak Praha vůbec neměla zájem obrazy restaurovat a že na tlak krumlovských nadšenců nakonec svolila.
Nelíbí se mi povýšené chování Prahy, která si říká matkou měst. Tvrdě aplikuje vlastnické právo bez ohledu na zásluhy Krumlova, bez kterého by z jejího vlastnictví nezbylo nic.
A úroveň této diskuse je krásným důkazem přidrzlého povýšenectví národa z Čech a dívání se s patra. Myslím, že naši předkové udělali v roce 1918 zásadní chybu, když se přimkli k Praze. Pod multikulturní a liberálnější Vídní by Moravě bylo lépe.
Bohužel máte pravdu, současnost stále více ukazuje, že rok 1918 byl pro Moravu historickým omylem. I dnešní civilizovaná Evropa se ovšem stále mění a Morava v ní dříve nebo později opět získá tradiční postavení, které jí bylo pražskými centralisty zcizeno.
radsi neodkazal Brnu nebo Ostrave, az se mi zda fanaticky ten pocit ublizenosti, nespravedlnosti zatemnujici mysl a rozum. Zda se mi, ze to posledni dobou casto rozdmychavaji media a neuvazena politicka rozhodnuti, odvadeni pozornosti, udrzovani atmosfery rivality, pocitu nejistoty a neduvery se snahou rozdelovat obcany jednoho statu na Cechy, Hl. mesto (ODS, TOP09) a "obycejni" Moravsti lide (KSCSSD) s pravidelnym brnkanim jednodusim lidem s volebnim pravem na obou stranach na lokalni nacionalistickou strunu a manipulovani ovecek volit "osvedcene" mensi zlo v danem regionu a tak se barka zdanlivych rivalu ODSCSSD plavi dal smerem na vecne casy a nikdy jinak.Uprimne receno, se vsi uctou k muchovu dilu nechal bych ho spalit pokud by to prispelo k tomu, ze se Cesi a Moravaci u voleb spoji a konecne si s kolovratkem ODSCSSD vytrou rit. No bylo by to hezky no no moc k tematu to neni sorry
Moravský Krumlov Slovanskou Epopej zachránil. Holá fakta :Za okupace byla SE sbalená a více méně schovaná před Němci v nevyhovujících podmínkách.Po osvobození nebyla kde v Praze rozbalit, aby mohla projít alespoň nějakou údržbou, nebyly na to prostory. Byl proto vybrán MK, kde bylo možné plátna rozbalit a restaurovat. Restaurační práce tehdy prováděli restaurátoři z Prahy a platil je magistrát Prahy ze svého rozpočtu. Tolik k záchraně před zlými Pražáky, Posléze uzavřela Praha jako subjekt smlouvu o zápůjčce na určitou dobu s tím, že MK ji (SE) vystaví, protože v Praze, pravda, nebylo v té době kde SE vystavit. V mezidobí došlo k "objevení" Muchy pro svět. Národní galerie jakožto vlastník Epopeje se dopustila myšlenky,že uspořádá výstavu Muchova díla. Ve Veletržním paláci. Mimo jiné se měla na této výstavě prezentovat celá Epopej. Takže se začal připravovat převoz díla do Prahy s tím, že po skončení výstavy Epopej zůstane v Praze do doby, než se opraví zámek v MK.
Z toho starosta MK vyfabrikoval myšlenku, že dílo zůstane definitivně v Praze, které vlastně patří. No a pražské radní to přestalo bavit a drze se rozhodli vzít majetek zpět do Prahy. Nebýt hysterických reakcí o pragocentrismu,
Epopej by se po opravě zámku do MK vrátila. Shodou okolností do této doby padl konec smlouvy o zápůjče SE do MK. A zároveň mělo být tuším 5 pláten zapůjčeno na výstavu díla A.M.do Japonska, z čehož se opět uměle vyfabrikovala snaha Epopej rozprodat Japoncům. A co chtěli dělat za rozloučení ? Průvod s plačkami nebo tryznu za zemřelou SE ? Requiem snad ? Představte si tu drzost, pražský magistrát bere zpět to Prahy její majetek.
že by si nenasytní pražané mohli stáhnout k sobě i cikány z celé země
přesně tak,
všechno "rodinné stříbro" do Prahy, za čas se ukáže, že to nemají kde mít a prodají to
my, moraváci jsme jen na práci, co máme krásného, to nám Praha ukradne