Diskuze
Hluk dopravy z Dobrovského tunelů mají pohltit stěny i další stavby
Děkujeme za pochopení.
aprilapril
Celá ta stavba tam nemá co dělat
Přetíná nesmyslně původně nejhezčí brněnskou rezidenční čtvrť bytových domů, doprava je vyvedena na povrch tam, kde v jednom domě žije víc lidí než na podtunelovaném území. Celá ta krása obludně vystupuje nad úroveň terénu a lampy osvětlující komunikace čouhají přes nízké protihlukové bariéry. Prostě zážitky estetické, zvukové i světelné místo půvabné parkové úpravy čtvrti, kde se mělo ŽÍT BRNO. Kapitáni brněnského urbanismu, gratuluji!
Takový megazásah v obytné lokalitě vysává z území život, vzhledem k tomu, že Žabovřesky jsou širším centrem Brna, je to tragédie.
„Výrazně ulehčit Brnu od zátěže tranzitní dopravy“ - to má zajistit stavba Dobrovského tunely, která jistě získá nějakou tu cenu, už pro originální myšlenku učinit tak prohrabáním se středem města. Zablešené barabizny ve vyloučených lokalitách? Zrekonstruujeme! Brownfields? Zrekultivujeme!! Kvalitně postavená a zabydlená městská čtvrť? Šlápnout obyvatelům do úsměvu až zaslzí!!! A sprejeři už balí fidlátka …
Mildred
Re: Celá ta stavba tam nemá co dělat
Plácáte úplné nesmysly. Průtah Žabovřeskami, který dáváte za vinu současným projektantům, přece vznikl v 80. letech za socialismu, a to včetně prostoru, kde se nachází současný vjezd do tunelů. V těchto místech byla před výstavbou tunelů rušná křižovatka dvou čtyřproudových silnic, rozhodně ne nějaká zahradní idylka, kterou se snažíte čtenářům vsugerovat. Kdyby socialismus pokračoval v té formě, jako jsme jej znali z těch 80. let, tak by se podobně postavil i průtah skrze Královo pole. Pěkně na povrchu, domy se vymlátily a nikdo by se nikoho na nic neptal. A byly by rozdělené dvě čtvrtě. Měli bychom si vážit toho, že společnost už takto brutálně věci neřeší a projektanti pečlivě připravili a realizovali průtah přes Královo pole tunely, které zatěžují okolí, co možná nejméně to jde. Že si toho někteří lidé vůbec neváží a dokáží jen ostatní urážet, je pouze doklad jejich vlastní „vyspělosti.“
cvergl
Zaplať Šťepaníku
zvýšené náklady na stavbu a pak mudruj u měření.
Taky by se mohli přihlásit dotčení obyvatelé a náhradou škod,to by se asi předseda nedoplatil.Nejen u tunelů,ale i u objízdných tras,v podstatě z celých Žabovřesk.
politicky nekorektní trolejbus
pan Štěpaník
by na sebe měl dávat pozor.
Protože bude tak dlouho srát lidi, až se mu jednoho dne stane nějaká ošklivá nehoda...
Tomáš Kocian
Kdyby nebylo aktivistů
tak už máme dávno klid a v tunelech se jedí. Takhle to bude až na podzim. Pokud vezmu jak to tam vypadalo předtím a že se jezdilo směrem na Svitavy nahoru na Hradeckou a přes křižovatku se Skácelovou, tak toho hluku by bylo méně i bez protihlukových stěn, když se auta zaboří do země. Kolem Korejské ty 4 pruhy byly i před tím a hluk tam tedy bude stejný, jako byl před rekonstrukcí. Navíc tím, že to "aktivisti" o rok prodloužili se nemůže opravovat Minská a tam je to fakt děs. Takže děkujeme, že bojujete za naše práva pane Štěpaníku!
Kefalín1
Co tak zvýšené náklady na stavbu
předepsat šmejdům, co vše způsobili, k náhradě? Co to máme za zákony, že se zde může kde kterej komplex takhle zviditelňovat a daňoví poplatníci mu ty miliardy platěj?!
Mildred
Mílius pan Štěpáník? Ale kdeže!
Bylo by dobré si uvědomit jednu věc. Královopolské tunely se dostaví jen díky velkému štěstí a příznivé shodě okolností. Stačilo, aby nesmyslná a účelová žaloba podaná prostřednictvím bezohledného spolku Děti Země zablokovala výstavbu v době, kdy se rozhodovalo o penězích na dokončení tunelů (léto 2010) a mohlo být vymalováno. Tedy mohli lidé z Králova pole a Žabovřesk trávit další léta svého života na staveništi, trpět pod objízdnými trasami a dívat se, jak torza stavby devastují vandalové. Buďme rádi, že to nakonec dopadlo dobře a že jsme díky mnoha lidem - kteří projekt rychle přepracovali a znovu schválili - překonali brutální a bezostyšnou mafii tohoto pseudoekologického sdružení. Viz nynější opětovná žaloba na stavbu D8. Jinak kvůli těmto bezohledným individuím budou v Brně dále trpět ti, kdo bydlí v místech, kde už VMO dávno mohl být a mohl odvést dopravu z jejich bezprostředního dosahu - třeba v Židenicích. Bohužel tam není kvůli systematickému blokování výstavby od 90. let.
libedejroznec
pche.. 58dB
..a to že jsou po celém Brně ulice s hlukem 70dB a víc, to nikomu netrhá žíly
Gróf
Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále
Jediný správný postup, a také nejlevnější, je vykoupit ty domy, zbořit je, a lidem poskytnout jiné bydlení v tiché a klidné lokalitě. Jenže to by pak stavební firmy nestavěly drahá a lukrativní, přesto neúčinná protihluková opatření. Divím se, že se Štěpaník nechal takhle oblafnout. Měl to rozehrané dobře.
Carlos
Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále
Výpadovka na Svitavy klidná rozhodně nikdy nebyla.
rlpcr
VMO -Královopolské tunely
Ty fotky jsou strašně staré. Už to tam vypadá úplně jinak.
Je najivní si myslet (viz článek), že po dostavění tunelů se doprava přes město zklidní. Je to jen střípek do skládačky. A vzhledem k brutálně úzkýmu hrdlu v Pisárkách (kde už teď se na dvouproudé silnici tvoří nechutné kolony), bude většina řidičů pořád jezdit kratší trasou přes střed města.
Jinak musím souhlasit, že ty tunely měly být o kousek delší. Kdyby to bylo až po most na Korejské, nemusely tam šaškovat s dvouma lávkama, mohli nad tím udělat třeba park a lidi v okolních barácích mohli mít pokoj.
Zrovna tak mohli trošku víc zapustit do země most přes Královopolskou. Zbytečně je to mezi barákama na úrovni prvního patra.
Ale jinak už bude záhodno, až to konečně otevřou. Těším se na to. :)
Peťulák2
Re: VMO -Královopolské tunely
Někde jsem četla, ale fakt si nevzpomenu kde, že se to v Pisárkách právě proto má rozšiřovat.
rlpcr
Jak nečekané. :D
Kdo by to byl řekl, že když jsou místo jedné dvouproudové roury dvě, že kapacita bude dvojnásobná?
"Kapacita tunelů je nyní dvojnásobná, přestože původně tam měl být jen jeden tubus..."Zdroj: http://brno.idnes.cz/hluk-dopravy-z-dobrovskeho-tunelu-maji-pohltit-steny-i-dalsi-stavby-1ic-/brno-zpravy.aspx?c=A120120_1719286_brno-zpravy_dmk
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle
Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici
Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...
Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup
Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív
Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...
Královopolanky dominovaly v Hradci Králové. Jedna výhra je dělí od bronzu
Basketbalistky KP TANY Brno dělí už jen jedno vítězství od ligového bronzu. Sokol Hradec Králové...
Na konopném festivalu radí, jak docílit špičkové úrody. Nabízí pivo i sazenice
Ochutnat konopné pivo nebo si naklonovat svůj CBD řízek mohou návštěvníci na třídenním tematickém...
Díky šoku je réva odolnější i proti mrazu, technologii zkouší v Česku poprvé
Unikátní ochranu vinné révy před mrazem zkouší v těchto dnech ve Vinařství Habánské sklepy ve...
VIDEO: Záchranáři lákají nováčky, ukázali resuscitaci muže po mafiánské popravě
Drsnou scénou začíná nové náborové video jihomoravských záchranářů, kteří se tímto způsobem snaží...
EMBEDDED VÝVOJÁŘ JUNIOR - I ABSOLVENTI (od 42.000 Kč)
Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat:
42 000 - 50 000 Kč