Diskuze

Brňanům chybí na méně vytížených linkách nízkopodlažní tramvaje

Nízkopodlažních tramvají je v Brně stále málo. Luxus pohodlného nastupování si tak mohou užít jen ti, kteří jezdí na frekventovaných tratích. A tak se cestující, kterými jsou mnohdy senioři, třeba na linkách 4, 5 či 7 stále trápí se schody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Peťulák2

1. 2. 2012 12:09
Budou Varia, konečně se zas někomu rozbřesklo.

Díky

0 0
možnosti

kaksikymmenta

1. 2. 2012 10:05
Šaliny

Tramvaje 13T nejsou velkokapacitní, i když se tak prezentují. Jejich nasazení na nejvytíženější linky ve špičkách pracovních dnů by způsobilo kolaps. Ale větší možnosti bych viděl ve vlečných vozech. Vždyť v Brně jezdí čtyři kusy VV60LF, kde se dá krásně využít to, že nemají žádnou pohonnou jednotku. Je docela smůla, že se k nám nedovážely vlečné vozy typu B3, B4, B6 jako třeba do Německa nebo do zemí východního bloku. Znovu bych tedy požádal Pragoimex, aby začal prvně zmiňované typy vyrábět. Jak jsem si všiml, většina vlečených motorových tramvají je uzpůsobena tak, že nebudou nikdy rozpojena od prvního motorového vozu. Proto bych je nahradil vleky.

0 0
možnosti

PIsa.lek

3. 2. 2012 18:10
Re: Šaliny

>že nebudou nikdy rozpojena od prvního motorového vozu

Trošku ti uniká, že ty vlečené tramvaje mají samozřejmě funkční motory. Ne na všech tratích (úsecích tratí) by výkon jednoho motorového vozu s vlečňákem stačil.

0 0
možnosti

SEND-i

1. 2. 2012 9:22
schody

na salinach se schodama je vyhodne to, ze pokud trefite dvere a u dalsich se belha duchodce a zdrzuje ty za sebou, mate vice moznosti rychle urvat misto k sezeni!:-P

0 0
možnosti

ibaba

1. 2. 2012 8:14
Nízkopodlažn tramnvaje

Nepouřívají jenom starší spoluobčané  a maminky  s kočárkama  ale  také  vozíčkáři  a těm  bohužel  nikdo  z  cestujících  nemůže  pomoct.

0 0
možnosti

Agent Přisluhovač v emigraci

1. 2. 2012 7:47
Šaliny

Já bych začal skromněji - mohlo by se v šalinách začít aspoň topit? Já chápu, že do popelnic typu T3 táhne horem dolem, chápu, že u šaliny právě vyjeté ráno z vozovny je nepřekonatelný "problém" ji předtím aspoň vytemperovat, ale abych potkal v poledne ve městě šalinu (kdyby jednu) s ledovým topením a namrzlými okraji oken jako včera, to se mi jako laikovi zdá poněkud kruté.

Ale jistě mi zde nějaký šalinový fanda (tzv. šotouš) vysvětlí, že je to tak správné a má to tak být, popř. že neexistuje žádné řešení, protože "se to tak nikdy nedělalo".

P.S. Taky se může stát, že po tratích na ulici Milady Horákové, Horově/Minské nebo Jana Babáka přestanou brzo šaliny jezdit úplně...

1 0
možnosti

PIsa.lek

3. 2. 2012 18:11
Re: Šaliny

> chápu, že u šaliny právě vyjeté ráno z vozovny je nepřekonatelný "problém" ji předtím aspoň vytemperovat

Tak to chápeš špatně, protože ty soupravy se předtápějí (asi hodinu před vyjetím).

0 0
možnosti

pesimohamry

1. 2. 2012 7:07
4 na konečnou v obřanech

Je to tak. Na konečnou Babická i dvě hodiny a dvacet minut pauza. Otočí to na mostě, ta druhá taky a je to. Obrátil jsem se na DPMB a žádal o vysvětlení a pan Homola mi odepsal, že se jedná o spravedlivé rozdělení (asi nebyl ve škole, když se rozdělení probíralo). Zato pan Prigl v on line rozhovoru uvedl, že se jedná o menší zlo (pochopil jsem, že tím zlem je pravidelnost - bohužel jen někde). Moje švigrmutra (u DPMB jezdila) říká, že  vše se děje podle slibu, kdy musí jet do hodiny dvě nízkopodlažky a můj soused říká, že se tak (někteří) chtějí zavděčit primátorovi a posílit jeho ego. Tak  to v Brně vede magistrát a pořád odsunuje a vy, očané druhé kategorie na nízkopodlažku holt nemáte nárok. Měli by nás nějak označit. Proto jsem se rozhodl, tuto garnituru  dál nevolit. A občanům postižených částí doporučuji udělat totéž. Ale  k získání nízkopodlažky to asi nepomůže. Je tu další, velmi sebevědomá a nelítostná překážka. DPMB.

0 0
možnosti

kvičala

31. 1. 2012 20:59
Nízkopodlažní tramvaje jen pro vyvolené ??

Překvapuje mne, že DPMB, a.s.,  si je vědom problémů, které způsobuje občanům tím, že na  učité linky, např. linka č. 4 a 5 zařazuje minimum nízkpodlažních tramvajových vozů  a přesto nečiní žádná opatření, aby se tato situace zlepšila.  Naopak,  oznamuje, že v letošním roce nakoupí sice další nízkopodlažní vozy, ale zařadí je pouze na vybrané linky.

Jsou snad občané Štefanikovy či Masarykovy čtvrti  méněcennými občany  města  Brna?

0 0
možnosti

PIsa.lek

31. 1. 2012 22:34
Re: Nízkopodlažní tramvaje jen pro vyvolené ??

Sám může těžko "činit opatření". O investicích (což je samozřejmě i nákup vozidel) rozhoduje městská rada a zastupitelstvo. Za druhé - nízkopodlažní tramvaje jsou i kapacitnější, než původní i rekonstruované tramvaje K2 a T3, tudíž i z důvodů kapacity jsou víc potřeba na těch vytíženějších tratích (kvůli jedničce se musela měnit i legislativa, protože do té doby byla maximální povolená délka tramvajové soupravy v ČR 40 metrů, zatímco dvě spřažená kloubová Varia mají tuším 48m). A ty starší tramvaje nelze hned vyřadit (protože DPmB dostává od města mnohem méně, než třeba prážský DP), protože fyzická životnost tramvaje je počítána v desítkách let, ale musí se využít tam, kde menší kapacita nevadí i za tu cenu, že holt bude jen část spojů na těchto linkách nízkopodlažních.

V dané chvíli je jediným ekonomicky schůdným řešením rekonstrukce většiny zbylých T3 a K2, přičemž dostanou alespoň část nízkopodlažní, bohužel momentálně není dost peněz ani na to.

0 0
možnosti

pavel-m

31. 1. 2012 19:24
Pohodlnost?

Njsou ty stížnosti na málo nízkopodlažních tramvají trochu pohodlné? Beru že pro staré lidi je problém ty tři schody vyjít, ale jak to bylo v minulosti? Tehdy žádné nízkopodlažní tramvaje nebyly a taky se žilo.

Přijde mi že cel společnost obecně strašně zpohodlňuje, zvyká si na to a naopak křičí když je nutné někdy nějakou překážku ještě překonat.

0 0
možnosti

PIsa.lek

31. 1. 2012 20:18
Re: Pohodlnost?

> ale jak to bylo v minulosti?

A jak to bylo předtí, než byly tramvaje, než byly vlaky atd.?? Není zase důvod nepodporovat pokrok (ona ta nízkopodlažnost mmch. je výhodnější i pro rprovozovatele, protože zřeteleně zrychleje nástup a výstup cestujících a tím zkracuje jízdní dobu (což třeba na hodně dlouhých linkách 1, 2, 8 ... )může znamenat i úsporu soupravy.

0 0
možnosti

PIsa.lek

31. 1. 2012 17:18
"Krásný" příklad "křšťálovosti"

Úvod článku je formulován tak, jakoby na zmíněných linkách nejezdily nízkopodlažní tramvaje vůbec. Později se sice autor "opraví" konstatováním (resp. citováním mluvčí), že i na těchto linkách nízkopodlažní tramvaje jezdí, ale jen na některých spojích uvedených v jízdním řádu. To se vzápětí zpochybní mezititulkem, že na garantované spoje není spoleh, což autor "přesvědčivě" doloží názorem jediné cestující, které se to stao dle jejich slov jednou.

Co k tomu dodat, aby se náhodou Jeho křišťálovost necítila dotčena.

4 0
možnosti

pavel-m

31. 1. 2012 19:26
Re:

Tož kdyby v článku byly objektivní informace bez zavádějících nadpisů tak by to nikdo nečetl..Rv Serióznost jde kvůli čtenosti stranou, sorry.

0 0
možnosti