Diskuze

Nádraží v Brně není tak důležité, jak si politici myslí, naznačila EU

Politici protestují proti tomu, že se Brno neobjevilo v plánech Evropské unie na takzvanou prioritní dopravní síť. Myslí si, že to může zásadně zpomalit dopravní rozvoj jižní Moravy a ohrozit i modernizaci brněnského nádraží v jakékoli podobě. Přitom Praha a Ostrava na zmíněné mapě figurují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pyca

8. 3. 2012 22:29
ale no tak

Cožpak se domníváte, že v r. 2030, neřkuli 2050 tu ještě bude Evropská unie? EU Rv

0 0
možnosti

jirspi

16. 2. 2012 22:12
Když Velký Jedinečný Neomylný Brusel něco rozhodne

tak o tom nediskutujte ... raději ...

0 0
možnosti
SP

Skeptik Pavel

17. 2. 2012 11:09
Re: Když Velký Jedinečný Neomylný Brusel něco rozhodne

Rozdíl mezi Brnem a Ostravou je především v tom, že geograficky dnes Ostrava těží z Katowické aglomerace. Brno tvoř kompaktní urbanistický celek o cca 500 tis. obyvatelích, vazba na Vídeň, Bratislavu. Rozdíl je mtedy pouze v tom, že  ani Brno, ani Bratislava  a nkonec ani ta Vídeň nevytvářejí konurbace jako je tomu na Ostravsku a Katowicku.  Vemu-li v potaz,  že je strukturálně Brno na tom nesrovnatelně lépe než Ostrava a to po stránce komplexnosti nabídky služeb, kapitálu, vzdělanosti), na rozdíl od Ostravy Brno roste, nevidím tedy žádný racionální důvod, proč tam nebylo zařazeno také. On nakonec rozhodne vývoj. Pokud se Brnu podaří etablovat se mezi evropsky významná univerzitní, vědecká  a inovativní centra (jakože se mu to daří), tak je otázkou času, kdy to pánové v Bruselu přehodnotí.

0 0
možnosti
Q

QDE

15. 2. 2012 13:47
Je to vůbec EU spíše diktátor

Zajímavé hlavně, že na evropských železničních mapách je Brno důležité. Warszawa, Berlin -> Brno - Wien - Budapest - Beograd - Bucureşti... !!!!(EU;-O)!!!!

0 0
možnosti
J

jural

16. 2. 2012 18:44
Re: Je to vůbec EU spíše diktátor

Jako zastavka, ne jako uzel.

0 0
možnosti
R

Rosomak

15. 2. 2012 11:11
Brněnské nádraží je pouze zastávka na koridoru

a ukončení několika regionálních tratí.

Do takové zastávky kde bude zároveň vedena tranzitní nákladní doprava cpát 20 miliard nikdo nebude, zvláště když pozemky kolem plánovaného nádraží byly vevedeny z vlastnictví města politickým spekulantům na odsunu nádraží závislých.

Dopravní uzel je současné hlavní nádraží, které slouží převážně pro příměstskou dopravu a svým umístěním je nenahraditelné.

Kromě toho klesá počet vlaků oproti minulosti, takže není nutné jej ani rozšiřovat.

Kolejiště a zabezpečovací zařízení v nádraží je už v tak dezolátním stavu, že musí být být opraveno. A to bude stát cca dvě miliardy...

0 0
možnosti
KA

Kamil25

14. 2. 2012 21:17
Ostuda a důsledek koncepční likvidace Moravy

Kdyby bylo Brno hlavním městem Moravy, tak jak bylo po staletí až do roku 1948, tak by se to stát nemohlo. Morava nebude v prioritní železniční síti. Čechy a spíše slezská Ostrava ano. Už je na čase do Bruselu vzkázat, že tu je Morava - jako významná evropská země a že nejsme žádná druhořadá periferie !!

3 0
možnosti
TD

TommyCZ

15. 2. 2012 23:55
Re: Ostuda a důsledek koncepční likvidace Moravy

Když už se tu chceš ohánět historií, vzpomeň si, kde bylo moravské hlavní město před třicetiletou válkou a odvezením zemských desek do Brna. ;-D

0 0
možnosti
PV

trasprd

14. 2. 2012 14:20
Jen si ty vlaky vozte do Ostravy,

mně Brno vyhovuje takové, jaké je. Pouze s tím nádražím by mohli něco udělat - vypucovat, nové lavičky, stromy, vyhnat zevlouny atd.

0 0
možnosti
PK

cosik

14. 2. 2012 13:51
Nesmyslný článek...

článek motá páté přes deváté. Dle map na webu DG Move je jak Brno - Přerov, tak Brno - Břeclav v core network a to jak pro osobní, tak pro nákladní železniční dopravu. Dokonce jsou obě trati součástí tzv. Baltic - Adriatic Corridoru, čili zejména přeshraniční úseky a multimodální platformy na této trati jsou mezi prioritními projekty EK. Brno - Břeclav - Bratislav je součástí také prioritního koridoru Hamburg - Praha - Brno - Budapest- .... s prioritou opět na přeshraniční úseky. to, že není Brno hlavním uzlem fakticky nevadí, je na spojnici jiných uzlů - např. Praha / Ostrava - Bratislava.

1 0
možnosti
PV

Lord Helma

14. 2. 2012 15:27
Re: Nesmyslný článek...

Je tam jako comprehensive - dalo by se přeložit jako základní, obslužný.

0 0
možnosti
PV

Lord Helma

14. 2. 2012 13:34
Koridory

Z hlediska železniční dopravy je Brno pouhá zastávka na I. koridoru:

http://www.k-report.net/koridory/images/mapaCR.gif

Nic jiného EU taky ani nekonstatovala, Praha je jasná a Ostrava je branou do Polska a Slovenska, i když pomineme průmyslový potenciál Slezska (a to není jen Ostravsko, ale taky Polsko). To i takový Přerov je důležitější z hlediska železnice.

Kdyby si všichni ti, co tady ječí, uvědomili, že se tu jedná o železniční koridory a uzlové stanice, tak by snad přestali s tím nadáváním. No a nejlepší je ten, co tu s vážnou tváří tvrdil, že z Prahy se člověk dostane do Ostravy přes Brno. Jo, po dálnici možná, ale tohle je článek o železnici. Ale to byla jen taková odbočka o tom, kdo tu taky diskutuje.

0 0
možnosti
P

p_n_3

14. 2. 2012 13:37
Re: Koridory

A kdo do toho Polska bude jezdit, Přerováci? ;-D

0 0
možnosti
N

noboty666

14. 2. 2012 13:21
No konecne

nekdo rekl Brnakum, ze nebude davat penize na kraviny.

Mimochodem: Kolik let uz to nadrazi stehujete?

0 0
možnosti
T

tomaass

14. 2. 2012 13:31
Re: No konecne

jj R^. nádr stěhujeme asi 30 let a v létě tady máme festival ohňostrojů. to je paráda! město uprostřed Evropy;-D

0 0
možnosti
T

tomaass

14. 2. 2012 13:05
nuda v Brně

a ono je to skoro i jedno... stejně se tady nic neděje, ve všední den po deváté večer potkáte na nám. Svobody akorát Ondatrův úd..:-)

0 0
možnosti