- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protože kdyby se došel jednou podívat na hlavas v době rozjezdu, tak zjistí, že ty autobusy jsou natřískané až po střechu
Kdesi jsem cetl, ze drevo je asi o 10% levnejsi, nez plyn
nástup do busu jen předníma dveřmi a ukázat jízdenbku/šalinkartu. Stejně večer jezdí busy rychleji, tak to doženou a nebudou jezdit žádní černí pasažíři. Nástup předními dveřmi třeba funguje v Lonýdně, tak proč ne tu? Nějak "oplotit" hlavák a kontrolovat jízdenky při vstupu,, zase ubydou černí pasažeři. etc...
a namontovat rentgenové rámy a všichni do trenek... ono by také stačilo omezit noční rozjezdy. A pokud ne všechny tak aspoň tu zhovadilost rozjezdů po půl hodině. Tak jak na to přišli už tuším v Olomouci a Č. Budějovicích. Vozit v noci lidi po půl hodinách, to je fakt luxus...
Plyn jo? Je to levnější a údajně ekologický. Akorát když za takovým autobusem jedete, chce se vám z toho smradu blejt.
Odsun Brněnského nádraží bude pro DPMB znamenat provozní náklady cca 150 mil. ročně navíc, aniž by se jakkoliv zlepšila obsluha ve městě. To za deset let dělá zhruba tolik, že by se během těch deseti let dal kompletně obnovit trolejbusový vozový park.
Schválně, co udělá lepší službu za tytéž peníze: Tři tramvaje VarioLF2 nebo jedna Porše?
Ta nabídka na DPMB už nějaký čas leží. RWE je ochoten vlastním nákladem zřídit čerpací stanici a garantovat náklady na palivo o 1/3 nižší než nafta. Což je možné, když 12 Kč z ceny nafty je spotřební daň, která u plynu odpadá - zde bych viděl zakopaného psa.
A pokud jde o cenu za kilometr a pořizovací náklady, stačí se pozeptat v Bratislavě, tak už plynové autobusy minimálně pět let jezdí.
PS: Z jiného článku zde na serveru: "Dopravní podnik města Pardubice nakoupil CNG autobusy za stejnou cenu jako naftové autobusy" http://sdeleni.idnes.cz/cng-autobus-prectete-si-myty-a-fakta-dbh-/zpr_sdeleni.aspx?c=A111026_131437_zpr_sdeleni_ahr
"Podnik je městskou firmou a radnice na jeho provoz doplácí ročně zhruba miliardu korun". Přátelé, ta vaše "zhruba milirada" je letos přesně 1,731 mld. Kč
to je drobná odchylka, jak se říká "plus mínus autobus"
Nedovedu si představit, že by autobusy jezdily třeba jednou za dvě hodiny, když už teď jsou to dobytčáky, do kterých se nedá vlézt. Omezit můžou maximálně páteční a sobotní půlhodinové rozjezdy, to je podle mě luxus.
Spíš bych si dovedl představit, že by na noční autobusy byla třeba 10Kč přirážka.
Jen by to pánové museli kontrolovat, protože už teď, kdo nemá šalinkartu, jezdí v noci načerno.
Nevím, jestli mají autobusy ještě v tovární záruce, ale pokud ne, možná by bylo dobré zkusit "dovstřik" LPG. Úspora 20-25% nezní špatně. Pár firem to nabízí - namátkou http://www.lkauto.cz/dieselgas