- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
EU má na to celkem jednoduché měřítko. Železniční uzel důležitý pro Core TEN-T je takový, který napojuje aglomeraci s alespoň 1 mil. obyvatel. Takže ať Brňáci k sobě nalákají další půlmilion obyvatel, bez toho to nepůjde.
No vidíte, a ani jsem nepožadoval milion na půl roku.
Brno je neperspektivní město. Do intravilánu města jsou zavlékány další a další dálnice (které by beze všeho mohly město míjet), vysokorychlostní železnice a další stavby s dělícími účinky v území (např. dálkové parovody z Dukovan). Ve městě přibývají odporné a hlavně zbytečné dopravní stavby, a další se připravují. Kvůli hluku a polétavému prachu obyvatelé utíkají na venkov. Stačí se podívat, jak v posledních letech Brnu klesá počet obyvatel, zatímco v okolních obcích roste.
hm, to není o těch dálnicích. Ale o tom, že ve městě se nedá nikde zaparkovat, aniž by nebylo auto ukradeno městskou policií s odtahovkou… Magistrát (a potažmo zastupitelé) záměrně likviduje parkovací možnosti a ponechává výjimky jen svým zaměstnancům a zastupitelům…
... chce být evropským železničním uzlem?
Jak může Brno na tom seznamu zůstat, když na něm nikdy nebylo?
je vlastně zbytečnost
stejně vlakem nikdo nejezdí, 800 m lidi neujdou, takže k čemu vlak?
PS jsem pro přesun a samozřejmě tady řešíte blbost. Pokud Brno nebude evropským železničním uzlem, znamená to tolik, co ztráta letiště před 30 léty..... (tj.až si to místní troubové rozmyslí, nepředstavitelné náklady s velmi tristím výsledkem).
Železniční uzel by se dal udělat stavbou koridorů do ostatních měst. Jestli budou vlaky při cestě na současné nádraží ve městě zpomalovat kvůli pár obloukům moc nezmění, narovnat se má cesta Praha-Brno, nezáleží na nádraží-hranice města.
Otázkou je rekonstruovat budovu vs postavit novou. Druhá možnost znamená změny ve městě (přestupní bod MHD,...)
Pokud na to nema, nemuze nic stavet. Proc ma platit nemecky danovy poplatnik pres EU dalsich 30 miliard korun do luftu? Vlakem do Brna stejne nikdo nejezdi, lide jezdi autobusem. Pro pracujici v Brne je nadrazi vyhovujici, staci opravit. Pokud by se za 40 miliard udelala nova zeleznicni trat do Prahy, aby tam byl vlak za 1,5 hodiny, byla by to lepsi investice.
V Nemecku jede vlak z Frankfurtu do Hamburku (asi 500 km) za 3,5 hodiny, potom autobusy nemohou konkurovat. Jel jsem tim nemeckym ICE, u Hannoveru oznamuji svitici zpravy ve vlaku rychlost 260 km/hod.
> Vlakem do Brna stejne nikdo nejezdi, lide jezdi autobusem
Blbost, těch cizinců nastupuje a vystupuje na roli vcelku dost.
nešli podívat osobně. Potom bylo vyškrtnutí Brna jediným možným řešením. Franz Josef by ale hlasoval pro, ale jen na začátku svého panování. Potom by Brno také vyškrtl.
především hloupost byla, že se Moravané nechali uchlácholit Masarykem, že se bude československo řešit v duchu národů. Měli setrvat na svém původním přesvědčení a zůstat s Rakouskem...
A já myslel, že mě pražana s šUlinkartou (Opencard) moc věcí nepobaví.
A oni se v tom největším maloměstě už několik let hádaj, jestli posunout vlakové nádraží někam daleko od centra města. Důsledky té hádky jsou nevyužité plochy (na místě kam se možná bude přesouvat), rozpadající se budova nádraží s WC smradem, pasti na lidi kteří to neznaj(občas zavřená budova hlavního nádraží ve městě tvářícím se jako křižovatka hlavních tratí a možnost zeptat se místních bezďáků kudy na nástupiště),... občas si vyhlásej referendum(hlasování v den vyhlášení a bez propagace, aby hlasovalo co nejvíc lidí) ...
Když o tom nic nevíš, tak do toho moc nekybicuj. OK? Ono je to totiž trochu komplikovanější než si tvůj pražskej mozeček myslí.
a teď mega za lobing v Bruselu? Pokud toto nejsou vyhozené peníze, tak nevím
Ale tak třeba dá už onderka pokoj, když bude mít nejvyšší barák v čr... ovšem teda až to zase praha předežene, tak ho asi klepne...
je to jen takový odklon prostředků na soukromé účty.
Nikomu se nebrání na daných pozemcích - které patřily městu, pak Jižnímu centru - pak prodány za hubičku - stavět i bez nádraží. Ale nikomu se do toho nechce.
Staré nádraží je stejně památkově chráněná budova, stejně tak viadukt nyní schovaný v náspu. Bourat se v podstatě nic nebude, jen se má postavit za 40 miliard nová zastávka (to slavné nádraží), ve stávající stopě nákladního průtahu, který přes toto nádraží zůstane zachován.
Brno mohlo dávno vyřešit trasování tratí od Slatiny tak, aby byl vyřešen přístup na současné nádraží. Ale to by zmizel jeden z hlavních důvodů tzv. přesunu nádraží.
Stačí si vzpomenout na zmanipulované referendum, vyhlášené na jeden den a mimo volby, které byly za 14 dní, takže se vyhodily peníze oknem. Lidé musí chodit do centra pěšky, aby musely přes novou obchodní zónu, protože centrální uzel tramvají a trolejbusů před nynějším nádražím přesouvat nebudou.
Nebo se na to muzete divat i opacne. Proti presunu lobuje jista skupina brnenskych podnikatelu, ktera je napojena na Kyprany, kteri maji cele nadrazi za hubicku na 20 let v pronajmu a cele drahy jsou tam u nich ted vlastne v najmu a tvrde to plati. Nebo, ze se vsude opakuji argumenty odpurcu, ktere ale nejsou pravda, jako ze to bude pro lidi daleko nebo ze nebude u toho dopravni uzel atd. Hlavne tohle tema uz je davno zpolitizovane a lobisticky ovladle, takze se to nikam nepohne. Ale ono chce hlavne neco udelat, at uz presunout nebo opravovat a bude to stat hruzu penez ve vsech variantach, uz jen proto ze se tu kvuli tomu 20 let odkladali vsechny opravy a modernizace... Ale kdyz se to opravi na stavajicim miste, tak se stejne za par let bude tento problem opakovat, protoze stavajici lokalita nevyhovovala a dal vyhovovat takovemu uzlu nebude.