- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady se zase sešlo brňáků s komplexem... to jste vážně tak paranoidní, že si myslíte, že někdo směruje silnice záměrně mimo Brno?
No lidi kolem Firbase a spol. zcela jistě chtějí "záměrně směrovat silnice mimo Brno". Vždyť o ničem jiném nemluví.
"Jsme spokojení, že silnice teď nebude," uvedl starosta Želešic Jiří Kvasnička.
Tak u tohohle jsem se zasmál. Měl by si dát facku.
Však až jim tam budou jezdit auta, tak budou o ty trasy prosit.
No jo, problém je úplně v ničem jiném. Celý "Kraj Jihomoravský" je odsouzen k zániku. Už jste někdy viděli, aby pět okresů dle Novotného mapy krajů umělo diktova, co je dobré pro tento kout Moravy anebo ne? Shrňme to: celý kraj je nanic! Musíme vrátit Moravě, co jí naáleží. To znamená samoprávu. Kraje vymysleli centrální plánovači v Praze a v několika nesvářených městech typu Pardubice x Hradec K. anebo Jihlava x Brno anebo Liberec x Ústí anebo Karlovy Vary x Plzeň. To je však podružné. Jediné, co bude opravdu fungovat, jsou staré malé okresy (např. Dačice, Mor. Budějovice, Rosice, Krumlov) a zemské zřízení. Jinak z tohohle morálního marasmu nikdy nevyjdeme!
Tak pochopitelně. R43, R52, rekonstrukce ŽUB, Brno-Přerov, jižní centrum... to jsou všechno projekty pro moravskou metropoli, ne jihomoravskou. Brno stále je moravskou metropolí z hlediska ekonomiky, vzdělanostního systému, výzkumných kapacit, kultury....., ale není jí politicky. A to se pak strategické stavby dost těžko prosazují. Jako příklad lze uvést nádraží ve Stuttgartu. Tam místní "ekoterorklika" doslova běsní, ale nemá sílu projektu zabránit. Podle mě v podstatné míře proto, že je Stuttgart silným zemským politickým centrem a nemusí se spoléhat na benevolenci Berlína.
Právě tolikrát měli možnost posuzovatelé hodnoty hluku a prachu, které způsobí budoucí provoz nových dálnic, vyčíslit. A právě tolikrát to místní obyvatelé připomínkovali a dožadovali se toho. Každé řízení EIA, SEA a HIA by mělo mít správně 4 fáze - zjišťovací řízení, oznámení, posudek a vyhodnocení. A také veřejné projednání. V Bosonohách se tedy EIA a HIA týkalo třech nových staveb: R43, JZT, a rozšíření dálnice D1. Tedy 4 řízení x 3 stavby = 12. Kromě toho se mělo udělat hodnocení SEA a HIA všech těchto staveb kumulovaně (za všechny stavby) a synergicky (za všechny vlivy, zejména hluk a prach. Tedy 4 fáze x 2 hodnocení = 8. Dohromady dvacetkrát zde ta příležitost byla, a ani jednou ji znalci nevyužili. Ačkoliv to výslovně ukládá zákon. Proč, o tom není třeba spekulovat. Co s tím ovšem měl tedy NSS dělat, nežli to celé skrečovat?
Milý Grófe, i kdyby vyhodnocení kumulativních vlivů naznačilo to,co naznačujete vy, stále nevidím jiné prostorové řešení. D1 se musí zkapacitnit, R43 napojit jinde sice lze, třeba u Kývalky ale pak je ten 6 pruh je minimální nutností a proti němu se také křičí. Neřešení situace vytvoří ještě větší problémy a kolaps, než o kterých píšete. Oni mnozí ti lidé z obcí okolo Brna do toho Brnajezdí také za prací. Již mnoho lidí, co bydlí v suburbánní zóně města jezdí do Brna mimo hlavní tahy a zhoršují tak hlukem, exhalacemi prostředí v obcích přes, které projíždějí. To je také potřeba říci.
Jinak jsem rád, že jsem včera v TV konečně spatřil pana Firbase. Vskutku pozoruhodný pán, už od pohledu a poslechu. Tito pánové Firbasové, Patrikové, Alterové...a panošové Hollani či Bartíci mají, zdá se, mnoho společného. Už od pohledu a poslechu.
Firbase taky rozhodně nemusím, ale řekl bych, že ti uniká jedná podstatná věc - kdyby bylo vše tak, jak má být (minimum, které stanovuje zákon), tak by si Firbasové mohli tak akorát ...
Jiná věc je, je některé zákonem požadované věci mohou být zbytečné, a proto je zadavatelé nedělají, to je ovšem taky špatná cesta - pokud je v zákoně něco zbytečně, je třeba vyvinout úsilí, aby to bylo odstraněno, a ne zákon obechc ...
ještě nedivily, až budou po kraji něco chtít. Vyfakovat je...
Byly tam chyby? Byly...takže kraj může fakovat sám sebe leda. Dělali s tím tajnosti, tak to mají jako bumerang zpět.
silnice vzdy musi vest někudy, takze vzdy bude nekdo nespokojen. to je ten problem ... chci dalnici ale ne u myho baraku.
To je sice pravda, ale tady jde o to, že tady se ani nikdo nesnažil udělat to šetrně. Věř tomu, že kdyby měl poblíž plánovaných staveb domeček či chaloupku nějaký zastupitel, bylo by najednou možné všechno...
Když jsem to viděl, tak přeji lidem v Troubsku hodně sil, jako by nestačilo, že tam mají D1.
Kdy začnou být ekoteroristi právně odpovědní?
A nazavinil tuhle situaci nekvalitní prací náhodou spíše Krajský úřad než ti, kdo podali žalobu?