Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno chce ušetřit na dopravě, ubude spojů a prodlouží se intervaly

Brno připravuje velké šetření v hromadné dopravě. Dopravní komise doporučila radním i zastupitelům schválit na dvě desítky změn, které začnou od příštího roku a znamenají úsporu až padesát milionů korun. Pokud projdou, výrazně se prodlouží intervaly linek i jejich jízda městem, jiné spoje zcela zaniknou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R93e34n26a50t53a 72H28a23v11l47í92č95k19o74v32á 3719626143205

...a právě z tohoto důvodu už delší dobu jezdím autem. Uznávám, je to dražší a neekologické, ale rozhodně rychlejší a pohodlnější. Navíc pracuji v třísměnném provozu a noční linky jsou dost humus.

0/0
24.11.2012 3:59

K34a51r38e68l 59N12o98v78á82k 1680683650300

Saliny v Brne jsou vubec humus. Stare, pomale, udrzba doplaci taky na skrty. Severojizni diametr bohuzel je uplne sci-fi. Stejne jako nove nadrazi, zimak, apod. Tohle mesto je neskutecna dira.

+1/0
25.11.2012 20:29

P13a21v21e14l 24O31d58r44a19z36i74l 6844379427150

Vy jste tak trochu skeptik, že? Ale máte štěstí: nikdo vás v Brně nedrží. Marně pátrám po důvodu vašeho lhaní, ale nic mě nenapadá.

0/0
25.11.2012 22:28

K80a85r13e95l 32N56o82v85á65k 1640663480540

Zkuste nekdy taky vystrcit nos z Brna a tim myslim dal nez za Adamov nebo Modrice.

+1/0
26.11.2012 1:07

P93a45v53e42l 81O72d91r96a62z27i57l 6404549747240

Dělám to pravidelně, a proto se vašim nepodloženým názorům mohu nahlas smát. ;-D

0/0
26.11.2012 11:26

Š25t63e83f31a68n 93F97r95i64č72a 7432728293356

Každý soudný člověk uzná, že přepravní kapacita může být v sedle nižší, než ve špičce. Pokud se nedostává peněz, jsou navržená opatření jistě lepší, než zdražovat jízdné. Nicméně veřejnost by se měla ptát, zda peněz se nedostává jen z důvodů objektivních, nebo spíše subjektivních. Např. z důvodu závažných až primitivních chyb v daňové politice.

0/0
16.11.2012 19:29

M55i49l56o81š 14M50o73r81a42v13e63c 7506174270683

Proc zase Brno bude doplacet na nejaky skrty toho pulmozka Kalouska ?!

0/−3
16.11.2012 11:35

J55a64n 76J80o67r70d12a79n 5451797609

V Pražské MHD se žádná revoluce nekonala.

Tu konala akorát média.

+3/−2
16.11.2012 9:58

A94l49e88n68a 47R10i71s71o17v76á 4106570509345

Z Juliánova nepojede 13 na nádraží a přes město, ale nově vymyšlená 9 před nádražím uhne ke Grandu. Jak budou přestupy před nádražím řešit matky s kočárky, vozíčkáři a imobilní občané? Podchodem to nejde, protože tu spoustu schodů nezvládnou a přebíhání mezi tramvajemi a ostatním provozem zřejmě nezvládnou taky.

Proč přes prázdniny končí každá druhá 13 na Gaislerové, všichni cestující vystupují, přechází k další zastávce a čekají na další 13? DPMB se holedbá, že je to vložený spoj navíc a je to blbost, jen ztížení cesty a narvané tramvaje. Kdo jede na Gaislerovu, může jet z nádraží 2x 8 a 1x 10 mezi 13. Takových "dobrých" nápadů a inovací je v každém novém jízdním řádu spoustu.

Proč jedou hned za sebou dvě 12?

Ráno při odjezdu 1 a 2. 2 čeká minutu na odjezd a za ní číhá dlouhá 1. Máme být rádi, že alespoň ráno jezdí MHD podle časů, které jsou v jízdních řádech, i když nesmyslně sestavených? Stejná situace s čekáním je pak i na Nových sadech, rozhodí to konečně až semafor za zastávkou.

+1/−3
16.11.2012 9:44

Z50d42e30ň80k66a 28V85e80s37e18l18á 8669905617640

"nově vymyšlená 9 před nádražím uhne ke Grandu" - Vždyť 9 už teď nestaví přímo před hlavákem, ale u těch zastávek blíž ke Grandu...

"Proč jedou hned za sebou dvě 12?" - Třeba protože se jedna někde zasekla a ta druhá ji stihla dojet?

"2 čeká minutu na odjezd a za ní číhá dlouhá 1." - Pokud je 2 najetá až k zastávce (ceduli), tak se za ni vejde i dlouhá 1. Horší to je, když je před tou 2 třeba 4 a dvojka je proto v půlce ostrůvku.

0/−1
16.11.2012 9:52
Foto

M53a69r21t12i53n 54V33a92š72e64k 8636776457195

Zase někdo, kdo je zmaten zlým jazykem novinářů:

linka 9 nebude zastavovat u Grandu, ale z Juliánova pojede na Českou jako dnes linka 13 a kolem dětské nemocnice pojede na Lesnou.

O prázdninách to bylo mimořádně v srpnu, protože tou dobou byla linka 12 mimo provoz a tyto vložené spoje tedy jezdily za linku 12 pro doplnění kapacity na společné trase. A nejbližší točna pro otočení vozů za hlavasem je na Geislerově.

A k tomu přestupování se nemá cenu vyjadřovat - normální člověk si najde svůj spoj, aby zbytečně nepřestupoval. Proč by někdo nastupoval do d-13 jedoucí na Geislerovu, pokud by jel až k dělňáku? To je jen jeho blbost!

+1/0
16.11.2012 13:26

P90a55v16e35l 56O27d37r80a97z77i60l 6734249217790

To bude na Husově pěkně nacpáno.

0/0
25.11.2012 22:32

L60u80d18ě20k 16M63u16s87e55l96í78k 3266489

Začarovaný kruh-Magistrát chce omezit osobní auta v centru,ale naproti tomu omezí MHD.Takže lidi sednou do aut.

Nedovedu si představit ,že se omezí 131,to už bude jako v bangladéši s cestujícími na střeše .

A copak na tohle pan zelený Ander,vždyt takhle se do zeleného nebe nedostane.

+1/−1
16.11.2012 9:24
Foto

M57a26r12t49i50n 70V45a62š11e40k 8436436367725

Pan Ander je jako jeden z mála radních proti omezování MHD, protože jak poznamenal, omezování MHD k ničemu nevede. Leda k přesedání lidí do aut.

+1/−1
16.11.2012 13:20

L71i42b50o78r 39F22o23l21t82ý55n66e38k 2556845667604

U té 57 jsou dva problémy: za prvé lidi jezdí z Lesné do kostela do Husovic a naopak z Husovic na Lesnou na polikliniku a takto musí přesedat. A druhý problém je motání se autobusu v rušné křižovatně u Tomkova náměstí (nemyslel jste to? Halasovo je na Lesné, proč tam končit, zvláště pokud by vyjížděla z Haškovy?)

0/0
16.11.2012 7:48

P38a77v10e87l 32M81a75r21e33š 6530757276597

57 jezdí až do soběsic.Mohla by jezdit přes Lesnou okruhove Klarisky-haskova-loosova-halasovo namesti-poliklinika-jezkova-sobesice.Nebo se točit na kruháku u benzínky.

Možná ještě lepší by bylo spojit ji s linkou 64/46 a vyřešit tak i druhou blbost, kdy se autobus otáčí na frekventované čtyřproudovce,kde se jezdí sedmdesátkou.

A ano zrušilo by se to motání autobusu v křižovatce Tomkovo náměstí

0/0
16.11.2012 8:08

L50i74b75o78r 89F44o55l14t28ý48n14e35k 2456425567824

Aha, takhle, že by jel ze Soběšic, navázal malý okruh přes Halasovo náměstí a vrátil se zase do Soběšic? Já to bral z druhé strany, že jich dost končí na Haškové a do Soběšic nejede.

Jo, to otáčení na Generála Píky je děs, na to jsem zapomněl, i když jsem ten autobus už 2x málem trefil :-(

0/0
16.11.2012 8:58

P21a24v60e94l 49M11a65r43e48š 6490887656397

10.bych zrušil úplně(ve většině trasy kopíruje 8.),57 trvale zkrátil na Halasovo náměstí (v další trase souběh s linkou 44 a 53).

Linku 64/46 zrušit, nebo spojit s 57.

Naopak linku 33 přes existující manipulační trať propojit se zbytkem sítě a ukončit na České nebo propojit s jinou linkou.

Trať do Šlapanic zrušit, 31 nahradit ze Slatiny autobusem , v trase noční linky

+1/0
15.11.2012 23:21

L54i85b45o94r 61F42o80l90t58ý64n49e21k 2566205387954

Vidím to tak, že si místo jízdenky tentokrát koupím benzín a bude poklizeno. Parkování dom ai v práci vyřešené mám, cesta do práce trvá autem o 25 minut méně, než MHD (a to nepočítám cestu na zastávku) a pokud zruší spoj 45 a ořežou 8 a 57, tak stejně zruší všechno, co potřebuju :-(

Akorát bude problém, že ty časy se celkově prodlouží,pokud to udělá víc lidí :-(

0/−1
15.11.2012 23:00

M61i85r48o29s38l22a39v 25U32r19b48a18n 1426407501549

Ano,prodlouzi se doba autobusovych nocnich spoju a zavede se na ne prirazka.V dusledku toho pouze opet pribydou auta v ulicich lidi, kterym bud nepojede spoj v potrebny cas nebo linka,kterou vyuzivali byla zkracena ci rovnou zrusena a bude se zase delat fujfuj autum..

0/−2
15.11.2012 21:20

P88a73v72e62l 68M40a83r10e75š 6910617586207

Nočními rozjezdy většina lidí jede z hospody, takže ji vlastním autem nenahradíte.A taxík vyjde na mnohem víc než mhd.

+3/0
15.11.2012 23:25

T83o92m90a36s 47N85o62v50o46t11n42y 3551296728529

Jestli ono to nebude tím, že onderka a další verbež z magistrátu vůbec mhd nejezdí, parkování taky neřeší se svými vip značkami a vyhrazenými místy a pak vymýšlí takové hlouposti jako omezování přeplněných spojů a linek nebo parkovací zóny. Asi by to chtělo slézt na zem mezi normální lidi...

+4/−1
15.11.2012 16:40
Foto

M92a71r57t28i24n 93V31a81š46e74k 8366316127485

To víte, že si pořídili nová auta a budeme mít novou sochu? Ale že by měla být hezká, to se říct nedá.

+4/−1
15.11.2012 16:44

O52n45d59ř79e14j 47K25e57b81e94r53l86e 8145516715403

a to ještě asi nevíte, že autor s touhle sochou obrazil víc měst, jen změnil jméno panáka na té žirafě http://www.denik.cz/kraj-vysocina/20120406_ji_jihlavane-vybrali-nejhezci-sochu-tu-nejdrazsi-a-nejvetsi-a62j.html

+1/−1
15.11.2012 20:12

L16u48d66ě41k 16M13u43s42e44l26í61k 3206539

Vážení tohle krákání je na nic-svoje mínění můžete projevit jen při volbách .

Všechno ostatní je o ničem.Jak jsou zvoleni tak ohluchnou,oslepnou a zblbnou

0/−1
16.11.2012 9:29

I60v20a64n59a 11K92r64o81n75t25o34r36a44d89o62v73a 6369882781

Nějak si nedokážu představit ty obrovské úspory, když bude každá druhá 6 a 8 končit o dvě zastávky dřív, než končí teď. Kolik se na těch 2 zastávkách ušetří peněz na jednu šalinu?

0/−2
15.11.2012 15:21
Foto

M19a16r68t87i63n 70V41a49š12e26k 8456876857145

Budu ignorovat prázdniny (takže ve výsledku to bude trochu méně:

ušetřená trasa má 2 km, tzn. 4 km celkově. Pokud bychom uvažovali 3 zkrácené hodiny (po 12 spojích), jsme na 144 km za den, tzn. 720 km za týden. V roce 52 týdnů, počítejme 50 (kvůli prázdninám), to máme 36 000 km, cena za 1 km tramvaje je 75 korun. Úspora je tudíž za zkrácenou linku 6: 2 700 000 korun. Ve skutečnosti to bude možná trochu více, protože omezená doba bude asi delší, než 10:00-13:00. V Líšni u linky 8 jsou to také 2 km.

+3/0
15.11.2012 16:43

T14o30m84a88s 36N12o57v17o58t40n32y 3411146708239

V 75 Kč na km je započítáno co?

0/−1
15.11.2012 16:44
Foto

M80a68r17t36i81n 11V46a91š31e10k 8886696537625

75 korun je příspěvek Brna na 1 kilometr jízdy šaliny. A je jedno, jestli jede sĺo, kloub, nebo dvojice vozů. Pro Brno to vychází stejně, jen DP zaplatí víc peněz u delší soupravy.

+1/0
16.11.2012 13:23

O64n40d37ř48e31j 40K68e77b84e98r86l31e 8125576375643

možná by bylo lepší zamyslet se proč to stojí 75kč/km - vozidlo s hmotností plně obsazené tramvaje by na železničním koridoru platilo cca 9-10kč/km

0/−1
15.11.2012 20:33

P31a65v70e35l 31M57a37r60e13š 6130667386627

Vlak vychází na cca 70kč za kilometr ,takže plusminus stejně jako u tramvaje

+1/0
15.11.2012 23:33

P87a47v42e13l 54M92a10r94e92š 6820407546127

Při ceně cca 30 kč za vozokilometr a cca 15 dvojic spojů za hodinu bude ta úspora u řádu statisíců jež u těchto dvou linek.

0/0
15.11.2012 23:30

J82a17n 49K60ö97r88n63e65r 9786321974280

Zdánlivě nesouvisející téma k zamyšlení - Brno má rekonstruovanou moderní spalovnu, kde se (za peníze) spaluje odpad z půlky Moravy. Společnost SAKO a.s., která ji provozuje, je ze 100% vlastněna městem. Loni byl její zisk 95 milionů korun.

Poplatek za odpad přesto zdražil.

Má tu někdo pocit, že taková redukce MHD byla skutečně nevyhnutelným krokem, nebo je to jako s těma odpadkama? Prostě se zvolila nejjednodušší cesta. Koneckonců, do voleb daleko...

+4/−1
15.11.2012 15:05

T40o16m12a75s 45N27o72v40o24t95n61y 3531276578639

Jak s odpadkama. A to mají ještě zelení odvahu řvát něco o třídění a chtít peníze i po lidech co v brně nemají trvalé bydliště ale bydlí tady, utrácí tady své peníze. A za odměnu jim zelení vymyslí novou daň.

+4/−2
15.11.2012 16:42

L37u69b38o82m39í80r 28S73a29z21e51č14e76k 7739968195253

Doufám, že se prodlouží intervyly do Kohoutek. Ty narvané trolejbusy se už nedají snést. Konečně někdo donutí cestující chodit pěšky. Nakonec procházka Libušiným údolím je krásná a zdravá! Děkujeme Magistráte a DPMB!!!

+4/−1
15.11.2012 14:47

P43a84v23e85l 97M29a56r64e66š 6230867856557

Do Kohoutovic a do Kampusu už měla být dávno protažena tramvaj. ..

+3/0
15.11.2012 23:36
Foto

P94a43v50e35l 36K95o49n48v68i47č22k41a 3818637928222

Hlavně, že prachy na Penis na svoboďáku či jiné předražené umělecké kraviny se u nich najdou...

+9/−3
15.11.2012 14:28

P94a65v27e86l 45M20a41r44e76š 6390497806287

Za prachy za penis bude mhd jezdit ani ne týden .

Dvanáct milionů stojí jedenapůl autobusu,nebo půlka tramvaje 13T.

+3/0
15.11.2012 23:41

J71a66r40o87m73í25r 17N63a51v47a10r68a 7750749476113

To je ale zase blbost...rušit rozjezdy v 2:30 a 3:30..Už teď jsou rozjezdy většinou narvaný a ty půlkový se hodí, když to člověku ujede...chjo..

+5/−1
15.11.2012 14:20
Foto

J53a25n 64J63i51r71á56s69e98k 7202848118155

Tak tahle zpráva pobavila. Pamatuji si, když od září dělala škrty v dopravě Praha. Plno hujerů ze šalinova tady mektalo, že problémy Prahy nikoho nezajímají, a že Praha není pupkem Evropy. Nyní došlo i na Vás přátelé, teď se zase budeme smát vy, až tady a jinde, budete diskutovat o sabotáži vedení města proti svým ovčanům ;-D

+1/−17
15.11.2012 13:03

L57u95b55o68m30í95r 79S80a53z18e47č85e58k 7539288265273

Pepíku, vrať se zpátky na strom. Ty vaše Bémkarty vám nikdo nezávidí, takže ................

+4/−1
15.11.2012 14:49
Foto

P69a44v93e43l 33Č23e83r27n75í10k 1198705870620

Je někde k dispozici přehled navrhovaných (nebo dokonce schválených) změn? Nedaří se mi to najít a mám docela obavy, aby mi třeba nezrušili jedinou linku která mi jezdí kolem bydliště (autobus 48). Už takhle mám možnost se dostat do města prakticky jen jednou za hodinu a další zhoršení bych asi moc neunesl.

0/−2
15.11.2012 12:10

J40a16n57a 93N51o54v10á54k77o66v29á 7107170269768

3edý rámeček, umístěný v článku vlevo, s nadpisem:

Největší změny od Nového roku v hromadné dopravě

+1/−2
15.11.2012 12:53
Foto

P92a27v38e52l 80Č49e49r16n71í34k 1818715510530

Podle názvu jde o "největší změny" .. logika mi napovídá, že tedy mohou existovat i další "malé změny" které v rámečku nejsou uvedeny... Proto jsem chtěl kompletní přehled všech změn...

+3/0
15.11.2012 14:34

K95a69r19e65l 54S17o78c10h59ů76r71e27k 2240666379235

Konečně správný krok. Využívání MHD je nedostatečné a je potřeba s tím něco udělat. Sedadla do MHD nepatří, protože zbytečně zabírají spoustu místa. Např. v Indii jezdí pasažéři na střechách vlaků, taková praxe by se měla také zavést, aby byl provoz efektivní. Pak by bylo možné intervaly prodloužit třeba na trojnásobek. Mělo by se zavést pravidlo, že dokud nenastoupí do autobusu 100 lidí, tak se ani nerozjede, čímž by mohly být intervaly flexibilní, zkrátka pořád je co zlepšovat.

+19/−1
15.11.2012 12:00

Z33u16z66a49n82a 81S79v27o16b23o89d98o84v68á 5681819579117

Já si myslím, že by bylo ideální zrušit MHD úplně, dopravní podnik by ale samozřejmě vybíral jízdné dál, občané by chodily po kolejích a platilo by se za toto, bylo by to nějaké chodné. Dopravní prostředky by se neojezdily, občané by si utužili kondici, neprojezdila by se nafta... Samá pozitiva v tom vidím...

+6/−1
15.11.2012 13:33
Foto

H81a95n19a 43A62n19t97o91n67o61v80á 6637359824784

Nechtělo by to alespoň nějakou drezínu?  Přeci jen ne každý je chodec a takové posilování po ránu člověka pěkně nabudí.

+2/−1
16.11.2012 1:09

M58i11r75o14s11l70a23v 88U91r58b41a26n 1796247891189

jezdit na strese vozidla s napajenim z troleje neni zrovna dobry napad :)

0/0
15.11.2012 21:25

L88i68b23o84r 40F13o88l53t57ý51n90e24k 2286465517864

Pokud se na to díváte optikou ministra financí s poddimenzovaným důchodovým kontem, tak v příápadě starších občanů to "dobrý nápad" je (ironie)

0/−1
15.11.2012 23:03
Foto

M17a29r36e67k 91S77l56a39v67í16č27e84k 6303926276769

jako je mi to docela jedno, to ze v podstate od nadrazi az do tech. parku zrusena trinactka, nahrazena castejsi dvanactkou mi vubec neva, ale docela by me zajimalo, jak budu o vikendech jezdit domu po nocni, popripade pred ranni smenou? kdyz mam byt v sest rano nastoupen na znacce. kdyz ted vyrazim z domu cca v 5:15 tak budu od novyho roku nasedat na petkovy rozjezd v 4:45. VYBORNE. a samozrejme by se jeste mohly zdrazit jizdenky.

+3/−1
15.11.2012 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.