Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak jel po koleji, na níž stála jiná souprava. Zastavil 50 metrů od ní

K neštěstí mohlo dojít v pondělí před polednem v Adamově na Blanensku. U zastávky se tam málem srazil rychlík EuroCity s osobním vlakem, který mu stál v cestě. Pohotový strojvedoucí stihl rychlík padesát metrů od druhé soupravy zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a32v81e14l 76K12r15a68m86e22r 9703317529605

ještě by mě zajímalo, jak lze z tohoto nástupiště bezpečně použít podchod :-)

+1/−1
4.2.2013 18:53

J33a87n 39N51e35š24p77o23r 4976208596882

Proč? Je-li k nástupišti pro cestující bezpečný příchod od výpravní budovy, podchodu netřeba...

+2/0
4.2.2013 19:24

M86i83r34o42s80l87a18v 69Z86i27k50m25u79n95d 7899973354413

IDnes ukázala, proč se budoucí president pan Zeman vyjadřuje o novinářích, negativním způsobem, jímž se vyjadřuje.

+8/−2
4.2.2013 16:45

J86o85s14e78f 11Č26e12j89k49a 2373961802334

Plně souhlasím,na dráze za chvíli končím,mám odpracováno jen 44 roků.Nejenom imbecilní novináři ale kolik je tady imbecilů ochotných ty jejich výblitky nejen číst ale i jim věřit a pak z toho dělat závěry jak je na dráze vše špatné a dokonce něco o ožrání atd.Jistě vždy je co zlepšovat ale to platí ve všech oborech i v novinařině!!!!! V Adamově opravdu k žádnému ohrožení cestujících nedošlo a novináře bych žaloval pro šíření poplašné zprávy!!!!!!!!Rv Pan Novotný ví o čem píše tak mu prosím vás věřte.

+1/0
6.2.2013 11:32
Foto

M18a81r18t39i90n 48Š80i72m16e92k 5785719922805

Ten s kolečkem se pěkně projde :-)

+3/0
4.2.2013 16:08

P68e63t80r 11N14o72v31o15t94n78ý 5877284200131

Akorát nechápu, co je na té události natolik mimořádného, že ten vlak museli na zbytek trati odřeknout a hnát lidi do jiného vlaku?

+2/−3
4.2.2013 16:00

T27o92m67á47š 79K11n16a48i35f24l 6483420417190

musí se to vyšetřit, a proto tam musí být ten vlak. taky je třeba vyloučit, že došlo k chybě na straně vlaku.

+4/−1
4.2.2013 16:06

P66e22t68r 51N77o58v64o25t16n63ý 5287114630121

k jaké? že vjel na přivolávací návěst do stanice jízdou podle rozhledu a správně zastavil před překážkou?

+5/−2
4.2.2013 16:13

T86o38m51á72š 38K76n55a22i35f40l 6913900747290

a on opravdu jel na privolavaci navest?

0/0
4.2.2013 16:18

M37i66c61h70a40l 21N48o81v19o45t49n61ý 2483110861

Ano, jel na přivolávací návěst - viz můj příspěvek níže. Dokonce ani ten vlak nebrzdil rychlobrzdou, ale normálním provozním brzděním.(zdroj: Drážní inspekce)

+6/0
4.2.2013 16:20

T29o77m47á13š 60K95n71a75i14f63l 6633530857380

Doplním - v tuto chvíli zatím není ještě ověřeno, zda šlo o PN nebo o návěst "volno". Událost je stále v šetření.

to, že ty jsi na diskusi došel k závěru, že tam byla přivolávačka, ještě neznamená, že tam opravdu byla.

+2/−1
4.2.2013 16:19

P59e86t82r 44N86o48v11o56t69n51ý 5637154290151

tak to je teda borec, že tam vjel na volno a stihl zabrzdit(navíc jak se píše výš normálním brzděním)

0/−1
4.2.2013 16:26

P32e76t38r 53N34o31v20o23t53n70ý 5677414940851

a jestli tam vjel EC na volno, tak by si tam spíš na "vyšetření" měli nechat ten osobák.

0/−1
4.2.2013 16:34

J66i76ř57í 93E94r80b84e62n 1773134236487

Jaký zázrak se to udál! iDNES má taky jednou fotky z místa, a ne jen ilustrační! ;-)

+18/0
4.2.2013 15:35
Foto

O11n72d18ř94e49j 55Z76a65h53r37a35d19n29í63č27e46k 9433229765558

Tak tohle nechápu, zrovna teď byla dva víkendy na této trati víkendová výluka, člověk by čekal, že všechno zkontrolují a dají to pořádku...

+2/−2
4.2.2013 15:12

M53i25c88h92a92l 68N19o47v29o68t98n34ý 2393850301

"Cestující z něj nabral rychlík EC 172, který mimořádně zastavil i v České Třebové, kde si cestující do zastávek před Prahou museli ještě jednou přestoupit."

Co to je za blbost? Cestující rozhodně přestupovat podruhé nemuseli. Naopak cestující z České Třebové a Pardubic čekající na EC 278 odjeli vlakem Ex 150, který jel z ČT o hodinu dřív než zmíněný EC 172 (takže by se ani přestoupit nedalo).

Jinak je to senzace tak takorát pro novináře, protože EC 278 jel na přivolávací návěst, která strojvedoucímu přikazuje jet tak, aby byl schopný zastavit před případnou překážkou, což se taky stalo.

Na přivolávací návěst nejspíš z důvodu nějaké poruchy jel už ten osobní vlak a z nějakého důvodu nedošlo k jejímu přepnutí na stůj po tom, co ten osobák minul vjezdové návěstidlo a ten vlak EC, který byl "těsně" za tím osobákem, neplánovaně vjel na přivolávací návěst do stanice taky. Proč výpravčí tu přivolávací návěst včas nezrušil je otázkou. Buď na to zapoměl a nebo byla porucha ZZ taková, že ze zabezpečovacího zařízení nemohl zjistit okamžik, kdy vlak minul vjezdové návěstidlo a tak se zrušením čekal do okamžiku, kdy vlak přijel do stanice a to už možná bylo pozdě - ovšem tohle není chyba výpravčího, ale předpisu, který takovýto případ vůbec neřeší.

+15/−2
4.2.2013 15:09

M47i14r57o31s21l63a38v 42B39o50h47u74n40ě63k 3489290654365

Tomu se říká informace. Teď už chápu, co se tam přihodilo. Bohužel, nebýt vašeho příspěvku v diskusi, dozvěděl bych se o "tragédii" až za půl roku v rámci školení.

+1/0
4.2.2013 16:08

H67a94n85u82š 25H11o79r46á39k 9451834376103

Pokud by jel na privolavacku, tak to snad neni mimoradka ne? Pak by vicemene bylo vsechno v poradku, jen si to vypravci zkomplikoval, ale to je jeho boj.

+1/0
4.2.2013 16:20

J79a42n 43K78u42č84e89r64a 2917242826593

No, ono opravdu viděno černobíle, to není mimořádná událost - vlak měl při jízdě na PN zastavit před drážním vozidlem, což taky udělal. Na druhou stranu - fakt si myslíte, že to bylo schválně, že výpravčí chtěl, aby mu EC vjelo a stejnou kolej hned za osobák, kde vystupují lidé? Opravdu to bylo ZAMÝŠLENÉ provozovatelem dráhy? Myslím, že ne....

0/0
4.2.2013 19:03

R51a55d93i77m 82S80v48o43b97o71d90a 1437646870552

Takže pohoda, dva vlaky na jedné koleji, nic se nestalo, vyšetřovat netřeba? Zaměstnanec ČD, předpokládám...

0/−1
4.2.2013 17:26

J51a74n 34N91e57š11p50o67r 4416958836162

Vyšetřovat třeba, ale netřeba z toho dělat takovou mediální show... Pokud ten vlak opravdu jel na PN, tak musel strojvedoucí opravdu jednat tak, aby bezpečně zastavil, tudíž ke střetu nemohlo dojít. A pan Novotný nemusí být zrovna zaměstnanec ČD, ale i jiné složky, ale proto tomu, na rozdíl od vás, opravdu rozumí, a ví, o čem mluví, resp. píše... A o tom, že by se nemělo vyšetřovat, nevidím v jeho příspěvku ani slovo, vy snad ano?

+3/0
4.2.2013 19:21

V43a74c70l74a79v 13H33a73j55e84k 3686559649

Ten Váš názor se mi moc nezdá. Jaký je tam zařízení traťové/staniční. Pokud jel už osobák na PN, a EC ho dojel, museli být už na trati poměrně blízko.

0/0
4.2.2013 21:49

M44i93c11h17a51l 10N24o53v39o48t89n67ý 2323340571

Je tam autoblok. A u oddílového návěstidla autobloku v případě, že je na Stůj stačí zastavit a potom pokračovat v další jízdě podle rozhledu (=tak, aby mohl vlak bezpečně zastavit před dalším vlakem). No a klidně se mohlo stát, že EC takhle vjel do oddílu obsazeného osobákem, ten tou dobou už vjížděl na přivolávací návěst, takže ho strojvedoucí v EC neviděl, ale na návěstidle viděl nezrušenou přivolávací návěst, která byla rozsvícená pro osobák, což ovšem strojvedoucí nevěděl (a ani neměl jak zjistit) a tak taky vjel do stanice. Ale o ohrožení cestujících by se jednalo jen v případě, že by ten strojvedoucí porušil povinnost jet tak, aby zvládl zastavit před překážkou.

+2/0
4.2.2013 21:59

V10a86c62l80a98v 74H15a67j37e95k 3206409419

Ano takto se to mohlo stát, záleží ale na tom jaké je staniční zab. zařízení. Na klasické reléovce,  pokud funguje pane,l výpravčí vidí obsazování jendotlivých úseků jízdní cesty i kdy nenícesta v závěru. Takže vidí kdy čel vlaku mine vjezdové návěstidlo a PN uvolní.  Navíc jezdovou PN na rozdílod odjezdová nezle tak snadno "zapevnit". U odjezdvých se to dá udělat kolíčkem na prádlo, ale je to riziko. Jak je to na elektronických typech nevím. Už do provozu dlouho nedělám a tak to nedokáži posoudit. Ale řekl bych, že když padne počítač, tak se nehne ani kolo. Asi se budu muset vnutit někam na exkurzi.

0/0
4.2.2013 22:47

M24i98c65h16a77l 37N22o16v48o59t88n95ý 2693620141

Je tam ETB s JOP - tj. ovládání přes počítač a tam je ta přivolávací návěst rozsvícená po dobu třech minut (lze samozřejmě prodloužit/zkrátit).

Ovšem netroufám si tvrdit, že výpravčí mohl vidět minutí vjezdového návěstidla - stačí, když by úsek na záhlaví byl poruchou obsazený a v úseku před vjezdovým návěstidlem již byl najetý EC, takže by ani neviděl uvolnění úseku před návěstidlem. Ovšem tohle je jen spekulace a jedna z několika variant, jak k tomu všemu mohlo dojít.

+1/0
4.2.2013 23:03

D36a80n 17D56o77s74t72á67l 6329863562885

Možná ani ne 50 :-)

http://brnensky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=adamov-vlak-srazka-nehoda-15

0/−1
4.2.2013 15:06

D39a36v73i20d 40P68e82t38r 9399810833883

Koukám, z cestování vlakem se v ČR stává adrenalinový sport

+6/−11
4.2.2013 14:25

T94o21m50á61š 37Z72a83h38á22l10k40a 7550882627620

Autem je to mnohem bezpečnější, že ano.

+13/−1
4.2.2013 14:54

M65a51r40t42i28n 31N47o82v79o74t49n57ý 7378868335733

Poslední cestující zahynul ve vlaku před 5 lety. Srovnejte to s jakoukoliv jinou dopravou u nás. Rozhodně nelze říci, že zrovna železniční doprava je nějakým adrenalinovým sportem. Akorát se o podobných mimořádných událostech mnohem více píše.

+23/0
4.2.2013 14:56

S53t96a28n61i65s34l21a40v 59H12ř27e76b38í94č27e31k 4761166269857

8.8 2008 Pro upřesnění.

+2/0
4.2.2013 15:56

M98a48r64t66i56n 38N70o86v87o24t56n51ý 7878368865583

Ano, ve Studénce.

+2/0
4.2.2013 17:23

J69a11n 95K41u40č10e82r25a 2137702536843

Ne, to nemáte pravdu - poslední cestující ve vlaku zemřel 2. února 2011 se v 8.14 hodin, kdy se na trati č. 197 mezi stanicemi Vodňany a Číčenice srazil osobní vlak Os 18003(Volary – Číčenice) s manipulačním vlakem jedoucím z Číčenic.

0/0
4.2.2013 19:04

P56a27v79e30l 69O46d74r15a41z60i15l 6374629347520

Jako třeba s leteckou?

+1/−1
4.2.2013 17:20

M44a55r75t87i11n 18N68o60v75o20t84n55ý 7978648485623

V rámci malé ČR nemá smysl do tohoto srovnání leteckou dopravu vůbec tahat. Vnitrostátně se prakticky vůbec nedá použít.

+1/0
4.2.2013 17:33

M85i83c85h39a69l 43M35e80s50i61c80e27k 4193954686778

Vazena iDNES,vlak EC neni zadnej rychlik,by ste si uz konecne aspon mohli nastudovat jednotlive kategorie vlaku CD

+14/0
4.2.2013 14:15

J16a56n 47S69v37o81b52o75d86a 6664144202841

Nebuďte tak přísný :) Jezdí rychle, no.

+11/0
4.2.2013 15:07

M90i75c49h91a97l 28M52e76č93i82a11r 1290940479495

Nebude mať prúdový motor keď je závislý na el. prúde?

+4/0
4.2.2013 16:19

M36a50r51t79i50n 16K49o50t27e78k 6359143417191

Tak to je za posledni 2 mesice uz potreti!

+2/−3
4.2.2013 13:28

V51l12a39d25i94m58í84r 41N34o20v76o25t10n22ý 1739460502410

Spíš za 2 týdny :-(  2x štěstí, bojím se, co přijde dotřetice...

+1/−6
4.2.2013 13:36
Foto

A43n12t49o46n25í33n 68P77r51c34h32a22l 8711236218679

Co to v poslední době na těch drahách vyvádí? Nedávno Stránčice a teď toto..? To tam všichni chlastaj či co?8-o

+9/−7
4.2.2013 12:42

A51l79e70x13a98n87d63r 93K25o40s12t34k16a 5379766799386

Je zima, pískuje se. Zabezpečovací zařízení může ztratit s vlakem kontakt a má pak pocit, že je volná kolej. Počítač jaksi nenapadne, že ten vlak, co tam byl měl někam jet a nemohl zmizet.

+9/−3
4.2.2013 13:00

P92e70t38r 68Ž15á86k 1158552275179

no to asi nebude tento případ, jednak je to už ošetřeno softwarově a druhak to by ten vlak nejel pomalu, že stihl zastavit. Spíš si myslím, že byla nějaká porucha zabezpečovacího zařízení a EC jel na přivolávací návěst a výpravčí (dispečer) zapomněl správně nastavit výhybku. Ale uvidíme na co přijdou..

+9/−1
4.2.2013 13:06

V60l19a22d48i62m14í42r 69N92o74v46o42t54n47ý 1549300832310

To asi neuvidíme, zametou to pod koberec jako vždy ;-€

+2/−17
4.2.2013 13:37
Foto

L44i71b24o56r 51V83o78t52o81č97e45k 1929659577819

Výsledky šetření drážní inspekce jsou veřejně k dispozici, viz http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mu

+9/0
4.2.2013 13:55

V79a13c83l13a91v 48H30a72j66e82k 3146919609

Pod koberec se takovéto věci nikdy nezametají a nedělo se tak ani v minulosti.Jen se výsledky šetření veřejnost většinou nedozví. Za komančů se k nehodám vydávaly poučné listy, kde bylo vše detailně popsáno. Výpravčí to měli jako povinnou četbu a můžu Vás ujistit, že to ve vlastním zájmu i četli.

+1/0
4.2.2013 21:55

H25o89n24z84a 12F83á21t54o92r 2139665374690

Uvidíme? To by stálo asi hoooodně úsilí, abychom se doptali výsledku. To, že někomu za takovou chybu seberou prémie, idnes nezajímá, protože to není žádná tragédie. A proč by se s tím veřejně chlubila inspekce drah? Možná to nakonec ani nebude vůbec veřejná informace.:-/

+1/−9
4.2.2013 13:46

T20o32m43á34š 10K19n87a59i73f44l 6703260917810

žvaníte nesmysly. zprávy z těchto incidentů jsou veřejné, a jsou veřejně přístupné na webu drážní inspekce.

+12/0
4.2.2013 14:31

M97a56r72t47i91n 27L37a90s83e59v89i81č 2466366867984

Veřejné jsou i proto, že Drážní inspekce není žádný závislý orgán, který by byl nějak personálně svázaný s jakýmkoliv provozovatelem dráhy či dopravce.

+7/0
4.2.2013 14:42

I27v75o 31P38r96o39c42h82á94z13k10a 4501552534682

Ono je to asi rím, že přes Adamov je normálně 60 km/h

0/−3
4.2.2013 14:06

T19o11m96á56š 45K39n29a45i51f81l 6413590737190

No, že by EC, které adamovem projíždí, jelo na přivolávačku .. no nevím, to se mi nezdá :)

0/−4
4.2.2013 14:32







Najdete na iDNES.cz