Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak jel po koleji, na níž stála jiná souprava. Zastavil 50 metrů od ní

K neštěstí mohlo dojít v pondělí před polednem v Adamově na Blanensku. U zastávky se tam málem srazil rychlík EuroCity s osobním vlakem, který mu stál v cestě. Pohotový strojvedoucí stihl rychlík padesát metrů od druhé soupravy zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a32v69e37l 39K63r10a74m30e61r 9393697899775

ještě by mě zajímalo, jak lze z tohoto nástupiště bezpečně použít podchod :-)

+1/−1
4.2.2013 18:53

J37a25n 76N35e25š39p19o32r 4746138986502

Proč? Je-li k nástupišti pro cestující bezpečný příchod od výpravní budovy, podchodu netřeba...

+2/0
4.2.2013 19:24

M96i78r65o19s58l93a13v 75Z14i72k83m26u38n58d 7699733564563

IDnes ukázala, proč se budoucí president pan Zeman vyjadřuje o novinářích, negativním způsobem, jímž se vyjadřuje.

+8/−2
4.2.2013 16:45

J62o93s92e95f 28Č64e81j65k13a 2683101422574

Plně souhlasím,na dráze za chvíli končím,mám odpracováno jen 44 roků.Nejenom imbecilní novináři ale kolik je tady imbecilů ochotných ty jejich výblitky nejen číst ale i jim věřit a pak z toho dělat závěry jak je na dráze vše špatné a dokonce něco o ožrání atd.Jistě vždy je co zlepšovat ale to platí ve všech oborech i v novinařině!!!!! V Adamově opravdu k žádnému ohrožení cestujících nedošlo a novináře bych žaloval pro šíření poplašné zprávy!!!!!!!!Rv Pan Novotný ví o čem píše tak mu prosím vás věřte.

+1/0
6.2.2013 11:32
Foto

M66a37r87t65i31n 19Š21i12m44e65k 5245729642415

Ten s kolečkem se pěkně projde :-)

+3/0
4.2.2013 16:08

P59e96t66r 69N44o74v27o50t15n56ý 5117604100361

Akorát nechápu, co je na té události natolik mimořádného, že ten vlak museli na zbytek trati odřeknout a hnát lidi do jiného vlaku?

+2/−3
4.2.2013 16:00

T92o89m44á74š 70K25n27a87i49f91l 6473640457530

musí se to vyšetřit, a proto tam musí být ten vlak. taky je třeba vyloučit, že došlo k chybě na straně vlaku.

+4/−1
4.2.2013 16:06

P27e37t78r 32N62o33v31o68t46n97ý 5657674390261

k jaké? že vjel na přivolávací návěst do stanice jízdou podle rozhledu a správně zastavil před překážkou?

+5/−2
4.2.2013 16:13

T32o41m63á70š 18K84n19a54i31f49l 6113480247710

a on opravdu jel na privolavaci navest?

0/0
4.2.2013 16:18

M56i73c31h79a39l 73N32o76v77o78t96n76ý 2143330531

Ano, jel na přivolávací návěst - viz můj příspěvek níže. Dokonce ani ten vlak nebrzdil rychlobrzdou, ale normálním provozním brzděním.(zdroj: Drážní inspekce)

+6/0
4.2.2013 16:20

T45o19m13á85š 10K64n17a37i76f56l 6603430727160

Doplním - v tuto chvíli zatím není ještě ověřeno, zda šlo o PN nebo o návěst "volno". Událost je stále v šetření.

to, že ty jsi na diskusi došel k závěru, že tam byla přivolávačka, ještě neznamená, že tam opravdu byla.

+2/−1
4.2.2013 16:19

P38e30t24r 19N59o21v71o76t84n38ý 5657924550621

tak to je teda borec, že tam vjel na volno a stihl zabrzdit(navíc jak se píše výš normálním brzděním)

0/−1
4.2.2013 16:26

P84e73t40r 79N85o10v85o39t97n61ý 5237164480461

a jestli tam vjel EC na volno, tak by si tam spíš na "vyšetření" měli nechat ten osobák.

0/−1
4.2.2013 16:34

J54i33ř78í 39E59r69b48e57n 1813664546217

Jaký zázrak se to udál! iDNES má taky jednou fotky z místa, a ne jen ilustrační! ;-)

+18/0
4.2.2013 15:35
Foto

O81n68d33ř74e30j 17Z18a54h51r12a25d79n57í71č30e97k 9313619955528

Tak tohle nechápu, zrovna teď byla dva víkendy na této trati víkendová výluka, člověk by čekal, že všechno zkontrolují a dají to pořádku...

+2/−2
4.2.2013 15:12

M71i35c31h61a58l 35N42o84v23o36t90n72ý 2343730281

"Cestující z něj nabral rychlík EC 172, který mimořádně zastavil i v České Třebové, kde si cestující do zastávek před Prahou museli ještě jednou přestoupit."

Co to je za blbost? Cestující rozhodně přestupovat podruhé nemuseli. Naopak cestující z České Třebové a Pardubic čekající na EC 278 odjeli vlakem Ex 150, který jel z ČT o hodinu dřív než zmíněný EC 172 (takže by se ani přestoupit nedalo).

Jinak je to senzace tak takorát pro novináře, protože EC 278 jel na přivolávací návěst, která strojvedoucímu přikazuje jet tak, aby byl schopný zastavit před případnou překážkou, což se taky stalo.

Na přivolávací návěst nejspíš z důvodu nějaké poruchy jel už ten osobní vlak a z nějakého důvodu nedošlo k jejímu přepnutí na stůj po tom, co ten osobák minul vjezdové návěstidlo a ten vlak EC, který byl "těsně" za tím osobákem, neplánovaně vjel na přivolávací návěst do stanice taky. Proč výpravčí tu přivolávací návěst včas nezrušil je otázkou. Buď na to zapoměl a nebo byla porucha ZZ taková, že ze zabezpečovacího zařízení nemohl zjistit okamžik, kdy vlak minul vjezdové návěstidlo a tak se zrušením čekal do okamžiku, kdy vlak přijel do stanice a to už možná bylo pozdě - ovšem tohle není chyba výpravčího, ale předpisu, který takovýto případ vůbec neřeší.

+15/−2
4.2.2013 15:09

M26i16r33o41s16l96a93v 93B51o17h97u80n86ě49k 3509350304705

Tomu se říká informace. Teď už chápu, co se tam přihodilo. Bohužel, nebýt vašeho příspěvku v diskusi, dozvěděl bych se o "tragédii" až za půl roku v rámci školení.

+1/0
4.2.2013 16:08

H12a49n55u46š 71H25o93r73á33k 9401254216513

Pokud by jel na privolavacku, tak to snad neni mimoradka ne? Pak by vicemene bylo vsechno v poradku, jen si to vypravci zkomplikoval, ale to je jeho boj.

+1/0
4.2.2013 16:20

J55a82n 53K13u91č97e30r88a 2547772416783

No, ono opravdu viděno černobíle, to není mimořádná událost - vlak měl při jízdě na PN zastavit před drážním vozidlem, což taky udělal. Na druhou stranu - fakt si myslíte, že to bylo schválně, že výpravčí chtěl, aby mu EC vjelo a stejnou kolej hned za osobák, kde vystupují lidé? Opravdu to bylo ZAMÝŠLENÉ provozovatelem dráhy? Myslím, že ne....

0/0
4.2.2013 19:03

R53a60d53i54m 45S72v10o70b12o32d34a 1717796440182

Takže pohoda, dva vlaky na jedné koleji, nic se nestalo, vyšetřovat netřeba? Zaměstnanec ČD, předpokládám...

0/−1
4.2.2013 17:26

J46a41n 73N62e77š40p65o51r 4966438466572

Vyšetřovat třeba, ale netřeba z toho dělat takovou mediální show... Pokud ten vlak opravdu jel na PN, tak musel strojvedoucí opravdu jednat tak, aby bezpečně zastavil, tudíž ke střetu nemohlo dojít. A pan Novotný nemusí být zrovna zaměstnanec ČD, ale i jiné složky, ale proto tomu, na rozdíl od vás, opravdu rozumí, a ví, o čem mluví, resp. píše... A o tom, že by se nemělo vyšetřovat, nevidím v jeho příspěvku ani slovo, vy snad ano?

+3/0
4.2.2013 19:21

V37a98c80l56a70v 24H66a27j63e49k 3286879679

Ten Váš názor se mi moc nezdá. Jaký je tam zařízení traťové/staniční. Pokud jel už osobák na PN, a EC ho dojel, museli být už na trati poměrně blízko.

0/0
4.2.2013 21:49

M24i49c49h33a58l 81N33o57v89o82t57n80ý 2243620481

Je tam autoblok. A u oddílového návěstidla autobloku v případě, že je na Stůj stačí zastavit a potom pokračovat v další jízdě podle rozhledu (=tak, aby mohl vlak bezpečně zastavit před dalším vlakem). No a klidně se mohlo stát, že EC takhle vjel do oddílu obsazeného osobákem, ten tou dobou už vjížděl na přivolávací návěst, takže ho strojvedoucí v EC neviděl, ale na návěstidle viděl nezrušenou přivolávací návěst, která byla rozsvícená pro osobák, což ovšem strojvedoucí nevěděl (a ani neměl jak zjistit) a tak taky vjel do stanice. Ale o ohrožení cestujících by se jednalo jen v případě, že by ten strojvedoucí porušil povinnost jet tak, aby zvládl zastavit před překážkou.

+2/0
4.2.2013 21:59

V87a18c55l21a97v 24H72a70j30e74k 3626579229

Ano takto se to mohlo stát, záleží ale na tom jaké je staniční zab. zařízení. Na klasické reléovce,  pokud funguje pane,l výpravčí vidí obsazování jendotlivých úseků jízdní cesty i kdy nenícesta v závěru. Takže vidí kdy čel vlaku mine vjezdové návěstidlo a PN uvolní.  Navíc jezdovou PN na rozdílod odjezdová nezle tak snadno "zapevnit". U odjezdvých se to dá udělat kolíčkem na prádlo, ale je to riziko. Jak je to na elektronických typech nevím. Už do provozu dlouho nedělám a tak to nedokáži posoudit. Ale řekl bych, že když padne počítač, tak se nehne ani kolo. Asi se budu muset vnutit někam na exkurzi.

0/0
4.2.2013 22:47

M26i53c95h22a85l 94N63o89v25o28t48n61ý 2223100471

Je tam ETB s JOP - tj. ovládání přes počítač a tam je ta přivolávací návěst rozsvícená po dobu třech minut (lze samozřejmě prodloužit/zkrátit).

Ovšem netroufám si tvrdit, že výpravčí mohl vidět minutí vjezdového návěstidla - stačí, když by úsek na záhlaví byl poruchou obsazený a v úseku před vjezdovým návěstidlem již byl najetý EC, takže by ani neviděl uvolnění úseku před návěstidlem. Ovšem tohle je jen spekulace a jedna z několika variant, jak k tomu všemu mohlo dojít.

+1/0
4.2.2013 23:03

D26a33n 75D55o60s28t38á55l 6939173882525

Možná ani ne 50 :-)

http://brnensky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=adamov-vlak-srazka-nehoda-15

0/−1
4.2.2013 15:06

D50a78v29i57d 94P33e20t40r 9469850443933

Koukám, z cestování vlakem se v ČR stává adrenalinový sport

+6/−11
4.2.2013 14:25

T29o98m57á71š 89Z17a59h85á24l35k54a 7950982177950

Autem je to mnohem bezpečnější, že ano.

+13/−1
4.2.2013 14:54

M93a86r96t12i15n 96N51o22v21o95t69n53ý 7378128685103

Poslední cestující zahynul ve vlaku před 5 lety. Srovnejte to s jakoukoliv jinou dopravou u nás. Rozhodně nelze říci, že zrovna železniční doprava je nějakým adrenalinovým sportem. Akorát se o podobných mimořádných událostech mnohem více píše.

+23/0
4.2.2013 14:56

S39t87a80n36i61s69l66a64v 85H57ř13e37b25í33č32e58k 4871366269537

8.8 2008 Pro upřesnění.

+2/0
4.2.2013 15:56

M48a82r39t96i76n 85N45o75v29o63t31n82ý 7558348245183

Ano, ve Studénce.

+2/0
4.2.2013 17:23

J27a79n 44K34u30č42e25r57a 2937242956873

Ne, to nemáte pravdu - poslední cestující ve vlaku zemřel 2. února 2011 se v 8.14 hodin, kdy se na trati č. 197 mezi stanicemi Vodňany a Číčenice srazil osobní vlak Os 18003(Volary – Číčenice) s manipulačním vlakem jedoucím z Číčenic.

0/0
4.2.2013 19:04

P72a20v64e11l 85O25d61r55a57z83i58l 6744339907440

Jako třeba s leteckou?

+1/−1
4.2.2013 17:20

M32a35r29t80i90n 19N24o41v17o91t91n32ý 7168668815133

V rámci malé ČR nemá smysl do tohoto srovnání leteckou dopravu vůbec tahat. Vnitrostátně se prakticky vůbec nedá použít.

+1/0
4.2.2013 17:33

M62i88c57h12a19l 97M30e96s40i72c67e59k 4433314686108

Vazena iDNES,vlak EC neni zadnej rychlik,by ste si uz konecne aspon mohli nastudovat jednotlive kategorie vlaku CD

+14/0
4.2.2013 14:15

J39a96n 92S31v73o42b15o77d58a 6784564182921

Nebuďte tak přísný :) Jezdí rychle, no.

+11/0
4.2.2013 15:07

M91i55c87h75a79l 95M85e74č88i35a33r 1150310509275

Nebude mať prúdový motor keď je závislý na el. prúde?

+4/0
4.2.2013 16:19

M50a63r96t85i32n 90K92o18t73e60k 6389293827791

Tak to je za posledni 2 mesice uz potreti!

+2/−3
4.2.2013 13:28

V52l40a50d21i13m48í26r 78N82o62v34o82t35n49ý 1709680262520

Spíš za 2 týdny :-(  2x štěstí, bojím se, co přijde dotřetice...

+1/−6
4.2.2013 13:36
Foto

A90n86t37o93n80í70n 85P12r97c46h24a25l 8501756128949

Co to v poslední době na těch drahách vyvádí? Nedávno Stránčice a teď toto..? To tam všichni chlastaj či co?8-o

+9/−7
4.2.2013 12:42

A45l94e82x92a27n12d11r 70K79o44s61t49k65a 5529466149436

Je zima, pískuje se. Zabezpečovací zařízení může ztratit s vlakem kontakt a má pak pocit, že je volná kolej. Počítač jaksi nenapadne, že ten vlak, co tam byl měl někam jet a nemohl zmizet.

+9/−3
4.2.2013 13:00

P85e37t94r 51Ž57á58k 1798352115499

no to asi nebude tento případ, jednak je to už ošetřeno softwarově a druhak to by ten vlak nejel pomalu, že stihl zastavit. Spíš si myslím, že byla nějaká porucha zabezpečovacího zařízení a EC jel na přivolávací návěst a výpravčí (dispečer) zapomněl správně nastavit výhybku. Ale uvidíme na co přijdou..

+9/−1
4.2.2013 13:06

V79l64a67d22i58m79í39r 14N75o85v32o35t88n85ý 1669230462190

To asi neuvidíme, zametou to pod koberec jako vždy ;-€

+2/−17
4.2.2013 13:37
Foto

L45i46b54o98r 19V80o64t47o16č52e86k 1459129677259

Výsledky šetření drážní inspekce jsou veřejně k dispozici, viz http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mu

+9/0
4.2.2013 13:55

V61a30c15l22a32v 12H68a35j48e70k 3286219599

Pod koberec se takovéto věci nikdy nezametají a nedělo se tak ani v minulosti.Jen se výsledky šetření veřejnost většinou nedozví. Za komančů se k nehodám vydávaly poučné listy, kde bylo vše detailně popsáno. Výpravčí to měli jako povinnou četbu a můžu Vás ujistit, že to ve vlastním zájmu i četli.

+1/0
4.2.2013 21:55

H48o18n84z44a 22F70á88t64o93r 2799555864560

Uvidíme? To by stálo asi hoooodně úsilí, abychom se doptali výsledku. To, že někomu za takovou chybu seberou prémie, idnes nezajímá, protože to není žádná tragédie. A proč by se s tím veřejně chlubila inspekce drah? Možná to nakonec ani nebude vůbec veřejná informace.:-/

+1/−9
4.2.2013 13:46

T20o72m85á26š 40K83n64a19i36f65l 6603110247160

žvaníte nesmysly. zprávy z těchto incidentů jsou veřejné, a jsou veřejně přístupné na webu drážní inspekce.

+12/0
4.2.2013 14:31

M75a20r15t38i89n 69L15a98s96e67v52i32č 2406776607674

Veřejné jsou i proto, že Drážní inspekce není žádný závislý orgán, který by byl nějak personálně svázaný s jakýmkoliv provozovatelem dráhy či dopravce.

+7/0
4.2.2013 14:42

I49v59o 35P74r91o95c48h32á39z44k56a 4501212524342

Ono je to asi rím, že přes Adamov je normálně 60 km/h

0/−3
4.2.2013 14:06

T42o97m64á23š 53K88n51a64i26f51l 6213740287720

No, že by EC, které adamovem projíždí, jelo na přivolávačku .. no nevím, to se mi nezdá :)

0/−4
4.2.2013 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.