Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nijak mimořádně jsme nebrzdili, říká průvodčí o hrozící srážce vlaků

Vlakvedoucí Jiří Vystrčil byl ve vlaku EuroCity z rakouského Grazu do Prahy, který se minulé pondělí ocitl v Adamově na stejné koleji s další soupravou. Od srážky se stojícím osobním vlakem z Křenovic do Rájce-­Jestřebí ho dělilo jen 50 metrů. Vlakvedoucí v tu chvíli procházel vagony EuroCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34a87d55k96o 12K79ř16i24v92á71n73e90k 7320463925980

1. Nedošlo k žádnému ohrožení, expres vjížděl při nefunkčním zabezpečovacím zařízení na tzv. přivolávací návěst, to  je jeden z mála případů, kdy vlak jede podle rozhledu strojvedoucího. V mlze klidně krokem. Strojvedoucí musí v takovém případě obsazení koleje předpokládat a bezpečně zastavit. To se i stalo.

2. V článku vidím jasné porušení bezpečnostních předpisů: pózování narcistického vlakvedoucího (nezaměňovat se strojvedoucím) na fotce, kde se opírá nohou o návěstidlo. Ani jeho komentáře nemají valné hodnoty. Typická ukázka, proč velké firmy typu ČD nenechávají své zaměstnance hovořit do medií. Kdyby to byl někdo, kdo zabránil nějaké skutečně hrozící nehodě, pak ano. Ale tohle je jako jedna paní z bulvárních zpráv TV Nova.

+2/−1
11.2.2013 16:10

A60l37e67x73a55n21d81r 69K61o24s14t70k36a 5819136699936

30 km/h je docela málo, ale něco mi říká, že kdyby ten osobák nestál, ale jel třeba také jen 30, tak jim ta rovinka byla hodně krátká.

0/−4
11.2.2013 12:28

M28i95c78h28a22l 75N70o25v72o67t59n87ý 2803630691

Jak je to o těch rybách a rybnících?....

Kdyby ten vlak jel 30 km/h, tak ho to EC jedoucí stejně rychle ani nedožene...

0/0
11.2.2013 12:55

P54e86t71r 41V52e21s44e23l16ý 2849448863756

Nechápu, co se tu furt řeší? Vždyť o tom není ani zmínka na webu drážní inspekce. To už fakt není o čem psát?

+4/0
11.2.2013 11:54

F45i87l21i67p 14R95o13m49a24n80i48u60k 5951574827

Je tu zase znát novinářská kachna, pokud vlak vjížděl na přivolávačku, tak se tahle situace dala očekávat a nedělat z toho drama pro novácké večery.

+8/0
11.2.2013 11:32

J53a31n 80K79o60m43á26r48e19k 5715268829833

sebevrazi na trati jsou hnusní, my jsem jednou sbírali dívčinu na víc jak padesáti metrech - tu srdce, tu slezina, tam ruka. bylo to u popovic

+1/0
11.2.2013 10:59

M82i72r42o76s88l94a79v 84K55u90k83a84n 7609298406162

No pro drážní inspekci je to nehoda kategorie A... tedy stejné jako by ke střetu reálně došlo... Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale letos je jich už nějak moc...

+2/−6
11.2.2013 10:15

M33i79c56h62a61l 68N83o13v64o36t41n28ý 2493110951

Ale kulový, "áčkové" nehody jsou nehody s škodou značného rozsahu nebo více zraněními, ostatní nehody, kde došlo ke škodě nebo lehčím zraněním jsou "B" a tohle stejně jako další jiná ohrožení v provozu jsou "C". Tohle je nejspíš řešeno buď jako vjezd na obsazenou kolej nebo jako nezajištěná jízda vlaku.

Ale jsem opravdu zvědavej, jak to vyšetřování dopadne, z informací co mám to vůbec nemusí být chyba výpravčího (byť se to na něj budou za každou cenu snažit hodit), ale předpisu, který neřeší situaci, která v tom Adamově nastala.

+8/0
11.2.2013 11:11

V86l23a28s65t51i48m71i71l 10H76a97l96a39š95t94a 8988241846414

V podstatě souhlas, jen s tím, že dělení MU podle kategotií A,B a C s dalším rozčleněním ("nezajištěná jízda C12") je věcí interního předpisu SŽDC, který ovšem ctí zákon 266/1994 Sb., jímž se řídí DI. DI tedy zná rozlišení závažná nehoda, nehoda a ohrožení podle zákona, ale už ne MU A,B, C atd.

+1/0
11.2.2013 11:31

T85o90m69á29š 32K23a87ň38k22a 4610637613445

To je z jakého zdroje? Nehody kategorie A jsou "Závažné nehody, kterými se rozumí srážka nebo vykolejení drážních vozidel, ke

kterým došlo v souvislosti s provozováním drážní dopravy, s následkem smrti či újmy na zdraví nejméně 5 osob nebo škody velkého rozsahu. K čemuž nedošlo, pokud vůbec došlo k mimořádné události!

Vjezd na obsazenou kolej na přivolávací návěst je zcela běžná záležitost, která je povolena a ošetřena drážními předpisy. A pokud by stanice byla vybavena jakýmkoliv jiným zabezpečovacím zařízením, k této lapálii by zřejmě vůbec nedošlo. Obsluha přivolávací návěsti je na všech ostatních zabezpečovacích zařízeních řešena tak, že je třeba tlačítko obsluhy držet stlačené a v případě jeho uvolnění přivolávací návěst zhasne. A je předpisy výslovně zakázáno, toto tlačítko jakkoliv zapevňovat! Jenže firma AŽD vyrábí a masivně vybavuje většinu stanic zabezpečovacím zařízením ESA 11, kde je přivolávací návěst zapevněna, tzn. bliká tak dlouho dokud jí výpravčí mauálně nezruší nebo po dobu 3 min. od uvedení do činnosti (na rozdíl třeba od návěsti Volno, která se změní na návěst Stůj ihned, když vlak mine návěstidlo). A zde evidentně výpravčí z nějakého důvodu tu PN nezrušil, takže EC 278 vjel do stanice na návěst, která která ještě svítila pro předchozí osobní vlak. Čemuž nasvědčují i údaje o jízdě jednotlivých vlaků, kdy osobní vlak zastavil v Adamově v 10.48, tedy na čas a EC 278 v 10.51, tj. o 3 minuty dříve, než měl projet. A to přestože již od Babic se ploužil sotva třicítkou, kvůli jízdě na blok za osobním vlakem.

Jistým paradoxem ale je, že pokud by výpravčí tu přivolávačku těsně před EC278 shodil (tedy že by strojvedoucí viděl blikat bílou a najednou by se rozsvítila červená), jednalo by se o tzv. předčasnou změnu návěstního znaku návěstidla, což už předpisem jako mimořádná událost definováno je. Takže by tedy v tomto případě výpravčí jednal správně, když raději vzal EC278 do stanice na obsazenou kolej (což předpis dovoluje), než aby mu to "shodil před čumáke

+4/0
11.2.2013 11:44

M54i94c96h70a41l 62N87o67v60o18t56n85ý 2633700531

Tome, co jsem slyšel, tak tam byla "fialová smrt", takže výpravčí tu přivolávací návěst pouštěl tlačítkem, které musel trvale držet. A jelikož neměl informace, jestli ten vlak už minul vjezdové návěstidlo, tak ji držel až do doby, než ten vlak přijel před dopravu. Ale jestli to takhle opravdu bylo nevím. Už aby byla ta závěrečná zpráva...

+2/0
11.2.2013 11:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.