Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nijak mimořádně jsme nebrzdili, říká průvodčí o hrozící srážce vlaků

Vlakvedoucí Jiří Vystrčil byl ve vlaku EuroCity z rakouského Grazu do Prahy, který se minulé pondělí ocitl v Adamově na stejné koleji s další soupravou. Od srážky se stojícím osobním vlakem z Křenovic do Rájce-­Jestřebí ho dělilo jen 50 metrů. Vlakvedoucí v tu chvíli procházel vagony EuroCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78a45d31k52o 60K72ř32i10v46á45n50e62k 7830123195320

1. Nedošlo k žádnému ohrožení, expres vjížděl při nefunkčním zabezpečovacím zařízení na tzv. přivolávací návěst, to  je jeden z mála případů, kdy vlak jede podle rozhledu strojvedoucího. V mlze klidně krokem. Strojvedoucí musí v takovém případě obsazení koleje předpokládat a bezpečně zastavit. To se i stalo.

2. V článku vidím jasné porušení bezpečnostních předpisů: pózování narcistického vlakvedoucího (nezaměňovat se strojvedoucím) na fotce, kde se opírá nohou o návěstidlo. Ani jeho komentáře nemají valné hodnoty. Typická ukázka, proč velké firmy typu ČD nenechávají své zaměstnance hovořit do medií. Kdyby to byl někdo, kdo zabránil nějaké skutečně hrozící nehodě, pak ano. Ale tohle je jako jedna paní z bulvárních zpráv TV Nova.

+2/−1
11.2.2013 16:10

A62l47e83x44a33n17d84r 16K60o22s26t25k34a 5179976639336

30 km/h je docela málo, ale něco mi říká, že kdyby ten osobák nestál, ale jel třeba také jen 30, tak jim ta rovinka byla hodně krátká.

0/−4
11.2.2013 12:28

M48i50c89h44a84l 10N58o73v83o34t25n63ý 2853310511

Jak je to o těch rybách a rybnících?....

Kdyby ten vlak jel 30 km/h, tak ho to EC jedoucí stejně rychle ani nedožene...

0/0
11.2.2013 12:55

P69e23t50r 63V23e60s71e66l29ý 2159278523746

Nechápu, co se tu furt řeší? Vždyť o tom není ani zmínka na webu drážní inspekce. To už fakt není o čem psát?

+4/0
11.2.2013 11:54

F68i76l97i93p 60R27o97m12a60n57i78u22k 5671804467

Je tu zase znát novinářská kachna, pokud vlak vjížděl na přivolávačku, tak se tahle situace dala očekávat a nedělat z toho drama pro novácké večery.

+8/0
11.2.2013 11:32

J85a43n 46K46o70m61á12r73e45k 5405448279303

sebevrazi na trati jsou hnusní, my jsem jednou sbírali dívčinu na víc jak padesáti metrech - tu srdce, tu slezina, tam ruka. bylo to u popovic

+1/0
11.2.2013 10:59

M97i25r74o18s11l63a23v 65K36u23k13a37n 7519398116422

No pro drážní inspekci je to nehoda kategorie A... tedy stejné jako by ke střetu reálně došlo... Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale letos je jich už nějak moc...

+2/−6
11.2.2013 10:15

M46i23c16h92a38l 53N57o63v93o44t74n78ý 2303370821

Ale kulový, "áčkové" nehody jsou nehody s škodou značného rozsahu nebo více zraněními, ostatní nehody, kde došlo ke škodě nebo lehčím zraněním jsou "B" a tohle stejně jako další jiná ohrožení v provozu jsou "C". Tohle je nejspíš řešeno buď jako vjezd na obsazenou kolej nebo jako nezajištěná jízda vlaku.

Ale jsem opravdu zvědavej, jak to vyšetřování dopadne, z informací co mám to vůbec nemusí být chyba výpravčího (byť se to na něj budou za každou cenu snažit hodit), ale předpisu, který neřeší situaci, která v tom Adamově nastala.

+8/0
11.2.2013 11:11

V26l91a77s39t25i91m79i63l 43H33a23l18a92š62t11a 8268231816174

V podstatě souhlas, jen s tím, že dělení MU podle kategotií A,B a C s dalším rozčleněním ("nezajištěná jízda C12") je věcí interního předpisu SŽDC, který ovšem ctí zákon 266/1994 Sb., jímž se řídí DI. DI tedy zná rozlišení závažná nehoda, nehoda a ohrožení podle zákona, ale už ne MU A,B, C atd.

+1/0
11.2.2013 11:31

T71o83m40á64š 48K61a93ň84k28a 4900207763415

To je z jakého zdroje? Nehody kategorie A jsou "Závažné nehody, kterými se rozumí srážka nebo vykolejení drážních vozidel, ke

kterým došlo v souvislosti s provozováním drážní dopravy, s následkem smrti či újmy na zdraví nejméně 5 osob nebo škody velkého rozsahu. K čemuž nedošlo, pokud vůbec došlo k mimořádné události!

Vjezd na obsazenou kolej na přivolávací návěst je zcela běžná záležitost, která je povolena a ošetřena drážními předpisy. A pokud by stanice byla vybavena jakýmkoliv jiným zabezpečovacím zařízením, k této lapálii by zřejmě vůbec nedošlo. Obsluha přivolávací návěsti je na všech ostatních zabezpečovacích zařízeních řešena tak, že je třeba tlačítko obsluhy držet stlačené a v případě jeho uvolnění přivolávací návěst zhasne. A je předpisy výslovně zakázáno, toto tlačítko jakkoliv zapevňovat! Jenže firma AŽD vyrábí a masivně vybavuje většinu stanic zabezpečovacím zařízením ESA 11, kde je přivolávací návěst zapevněna, tzn. bliká tak dlouho dokud jí výpravčí mauálně nezruší nebo po dobu 3 min. od uvedení do činnosti (na rozdíl třeba od návěsti Volno, která se změní na návěst Stůj ihned, když vlak mine návěstidlo). A zde evidentně výpravčí z nějakého důvodu tu PN nezrušil, takže EC 278 vjel do stanice na návěst, která která ještě svítila pro předchozí osobní vlak. Čemuž nasvědčují i údaje o jízdě jednotlivých vlaků, kdy osobní vlak zastavil v Adamově v 10.48, tedy na čas a EC 278 v 10.51, tj. o 3 minuty dříve, než měl projet. A to přestože již od Babic se ploužil sotva třicítkou, kvůli jízdě na blok za osobním vlakem.

Jistým paradoxem ale je, že pokud by výpravčí tu přivolávačku těsně před EC278 shodil (tedy že by strojvedoucí viděl blikat bílou a najednou by se rozsvítila červená), jednalo by se o tzv. předčasnou změnu návěstního znaku návěstidla, což už předpisem jako mimořádná událost definováno je. Takže by tedy v tomto případě výpravčí jednal správně, když raději vzal EC278 do stanice na obsazenou kolej (což předpis dovoluje), než aby mu to "shodil před čumáke

+4/0
11.2.2013 11:44

M15i34c72h25a11l 40N90o36v22o71t59n85ý 2173530301

Tome, co jsem slyšel, tak tam byla "fialová smrt", takže výpravčí tu přivolávací návěst pouštěl tlačítkem, které musel trvale držet. A jelikož neměl informace, jestli ten vlak už minul vjezdové návěstidlo, tak ji držel až do doby, než ten vlak přijel před dopravu. Ale jestli to takhle opravdu bylo nevím. Už aby byla ta závěrečná zpráva...

+2/0
11.2.2013 11:55







Najdete na iDNES.cz