Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Brně možná zůstane v centru, ministerstvo chce obě varianty

Stoupencům zachování brněnského nádraží v centru svitla naděje. Ministerstvo dopravy totiž požaduje, aby kraj zanesl do svého územního plánu jak nádraží v odsunuté poloze, tak i v centru. Do teď se přitom počítalo jen s první variantou. Otázka je, jak zareagují politici ve vedení kraje a města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š31t71e57f13a39n 76F54r82i67č28a 7612588943166

Pro denně dojíždějící venkovany má smysl pouze nádraží v současné poloze. Je to o ztrátě času každého cestujícího cca 2 x 10 min. denně ze zavlečené polohy do centra. Městská infrastruktura je budována po staletí, nelze ji jen tak zahodit a začít znovu, i když by se to některým zájmovým skupinám líbilo. Dnešní nejmladší generace by se za svého života solidního dokončení celé akce nedočkala.Rv

+2/0
21.2.2013 22:32

P71a54v60e87l 56O26d12r81a56z42i81l 6114599147700

Nechápu pár věcí:

Argumentace Jižním centrem. Na to vám reálně každej kašle. Kdyby mělo smysl, vzniklo by už dávno spontánně.

Argumentace parkováním. Já su teda asi divnej, ale když chci někam jet vlakem, tak se na něj dopravím šalinou, nebo tágem, ale proč proboha vlastním autem??

Podle mýho stačí zbourat hnusný Tesko a opravit tratě přes centrum tak, aby se po nich mohlo jezdit rychleji, než 20. V nejhorším postavit novej nádr pro dálkový vlaky a lokálky nechat jezdit do centra, proboha, vždyť to je jejich účel.

+4/−2
20.2.2013 9:48

P31a91v68e57l 68S21t14ř96í44t59e81c80k29ý 7199408652523

Je několik variant na umístění hlavního nádraží v Brně.

Nádraží ve stávajícím místě: Kapacitně absolutně nedostačující! Nemá možnost se rozšířit. Časté zdržení vlaků která prostě nemají volnou kolej! Pomalý průjezd Brnem. Téměř nemožnost parkování.

Nádraží v "přisunuté" poloze: Nejdražší projekt který má hodně nedostatků i rizik (posun skály pod Petrovem) Neřeší špatný průjezd Brnem, staveniště v centru na x let.

Nádraží v "odsunuté" poloze: Vzdáleno cca 800m od stávajícího. Nutnost vybudovat MHD k novému nádraží. Pro některé se zvětší vzdálenost i čas dojezdu.

Podle mě by byla nejlepší varianta: Hlavní nádraží v odsunuté poloze a stávající ponechat pouze pro regionální dopravu. Rozšířit počet vlakových zastávek ve městě a více začlenit a propojit do MHD, třeba i při vybudování některých tratí na území města.

Je to jen můj laický pohled tak mě zas moc nekamenujte.. ;-).

+1/−3
19.2.2013 21:45

R73a57d25e95k 98J34a33n63a20t49a 9255256314372

Existence dvou nádraží by komplikovala přestup z dálkové na regionální dopravu. Nádraží pouze v odsunuté poloze by pak kompilovalo dopravu do centra (i ti, co dnes jdou pěšky by museli do tramvaje, většině těch, co jezdí tramvají už teď, by přibyl přestup) a v důsledku by oslabil zájem o vlakovou dorpavu.

Kapacita nádraží v centru není problém. Však nové centrální nádraží ve Vídni má pouhých 12 kolejí a bude jim to stačit. Dneska už nemají vlaky na nádraží co postávat. Přijedou a zase odjedou (tzv. průjezdní model), moderní zabezpečovací zařízení je zvládne s krátkými intervaly.

+1/−1
20.2.2013 0:09

P27e49t21r 45K36o92v11a36r 6946676578266

Mně to přijde, že jste brněnské Hlavní neviděl zblízka. Rozhlédněte se po okolí kolik je tam opuštěného prostoru. Třeba i kolem Tesca. Navíc, od dob kdy v Brně skončil průmysl a spousty fabrik, vlakem dojíždí stále méně lidí. Samotná nádražní budova není až tak velká, nádražní areál je ovšem obrovský jen neefektivně využitý, včetně špinavého smradlavého podchodu i okolí narvaného trhovci s laciným šmejdem.

+3/0
20.2.2013 9:36

R37o73b44e81r71t 25M75o38t36k12a 4886747319665

Neřekl bych že doíždí méně lidí. A stejně do KSB jezdili lidi vlakem na Královopolské nádraží a do Zbrojovky do Židenic. Do I.BZKG, ZETORu a několika dalších menších n.p. jezdili na hlavas.

0/0
20.2.2013 23:32

D45a93v57i71d 88K80r23e31j64č41í 9182720146724

Zachování stávajícího nádraží a přitom vybudování nového se mi nezdá, jako zas tak špatná varianta. Nádraží v té podobě, v jaké je dnes, v mnoha ohledech nevyhovuje. Jedná se jak o kapacitu, tvar, polohu... kdo se o to trochu zajímá, tak ví, o co jde. Takže je zřejmé, že nové nádraží je prostě potřeba, o tom bez debat. 2 nádraží mají ovšem své pro a proti. Dokážu si představit, že na nové nádraží by jezdily převážně rychlíky EC, IC a další a na to staré zase regionální vlaky. Proč ne? Celkem zajímavá představa. Na druhou stranu by se město muselo starat o 2 "hlavní nádraží" a tomu taky přizpůsobit mhd. K tomu je nutno dodat, že pokud by tato varianta zvítězila, muselo by se začít se vším "od znova" a kompletně překopat všechny plány a taky by se musely obě nádraží poněkud upravit, nové by bylo zbytečně předimenzované a musel by se původní plán asi zmenšit a staré nádraží by taky bylo větší než by bylo potřeba, ale u toho starého těžko říct, co s ním. Na závěr bych dodal, že budování nového nádraží, oprava toho starého, nová projektová dokumentace apod. bude stát spoustu peněz a rozhodně bude mnohem dražší než vybudování nového a kompletní zrušení toho starého nádraží, ale pokud se to trochu někam pohne, tak proč ne.

+5/0
19.2.2013 21:29

P51a47v62e57l 48S82t96ř58í28t37e76c98k48ý 7919108242603

Než sem to sesmolil tak jsi mě předběhl.. ;-) Ale jinak souhlas!

+2/0
19.2.2013 21:47

P46a23v69e57l 17O77d33r77a75z12i15l 6194139737970

Realizovat špatný projekt jenom proto, že "už se do toho daly prachy" je nesmyslné.

+1/−1
20.2.2013 9:49

M21i13r86o88s49l40a36v 48T69o85m74á30š93e89k 2414316311490

jednoduche jak facka, sare nadrazi enchat, nebo klidne rozsirit integraci s obchodnimi centry kolem-v nemecku je to bezne ze nadr je obchodko. A pokud jednou vznikne VRT podel dalnice , tak vlaky co budou projizdet a nekoncit v brne budou mit proste velmi primitivni zastavku pobliz dalnice a z ni samozrejme budue prestup hrana hrana na vlak na hlavni nadrazi.

0/0
21.2.2013 11:14

V80á70c58l44a25v 44P68o38l78á71š80e90k 9496250621787

Jak je krásné, že jsme chudý stát! Nejsou peníze na odsun nádraží kamsi na okraj Brna, a tak mám naději, že až do konce mého života bude fungovat nádraží v centru. Nejsou peníze na postavení dálnice R43, a tak mám naději, že až do konce mého života mi nebudou smrdět a hlučet kamiony přímo pod okny. Jaké štěstí být chudý!

+3/−5
19.2.2013 13:45

M86a45r15e20k 74S29c20h74o10ř 7708411579388

Nemyslím si, že jsem chudý, tak abych mohl s tímto příspěvkem souhlasit, musel bych být alespoň blbý.

+3/−2
19.2.2013 13:48

A87l44e80n83a 68R32i13s48o76v87á 4516300209605

Ještě mne napadá, že to odsunutí nádraží bude velice efektivní i pro Dopravní podnik. Spousta lidí si bude muset koupit jízdenku do centra. Teď prostě vyjde z vlaku a po vlastní ose se dostane kamkoliv do centra. To jsou obrovské ztráty, tak by se z lidí zase snadno vytahaly peníze...

+3/−3
19.2.2013 13:17

O63n67d77ř46e59j 66H25o12l95u25b 1209747608606

Myslím, že většina těch, kteří tím vlakem přijíždějí pravidelně (tím myslím třeba každý den nebo aspoň každý týden), mají buď nějakou předplacenou jízdenku po Brně, nebo přijedou na jízdenku IDS, která jim platí i po tom Brně, takže na tom se DPMB zrovna moc nenapakuje.

+2/0
19.2.2013 16:35

R83a43d53e12k 20J10a90n37a98t16a 9805926594392

Představujete to "efektivitu DP" jako Hurvínek válku. DP je dotovaný. Jízdné nepokryje náklady ani omylem.

V takové situaci, pokud způsobíte, že lidé budou muset jezdit více, to naopak bude naopak stát MĚSTSKÉ PENÍZE NAVÍC, nikdo na to nevydělá ....

+1/0
20.2.2013 0:11

A20l57e62s 89M64a67c55h16a31c 3347808908231

Pojem "nadrazi v centru" je anachronismus. Vzdyt i nadrazi v tzv. odsunute polozce by de facto lezelo v centru. Kdo byl nedavno v Brne, vidi, ze se mesto rozrusta smerem na jih. A vsichni odpurci noveho nadrazi by si meli uvedomit, ze momentalni stav je dlouhodobe neudrzitelny, pokud Brno nechce zacit upadat. Hrozi realne riziko, ze v budoucnosti budou vlaky Eurocity Brno radeji jezdit z Prahy na Olomouc a Prerov a dale do Vidne/Bratislavy/Varsavy atd. Kapacita i technicke podminky soucasneho nadrazi mozna vyhovovaly pred padesati lety, ted uz jsme ale nekde dal.

+9/−3
19.2.2013 13:10
Foto

O85n47d64ř72e93j 70G52r64u42s 9439491196191

musím s Vámi jen a jen souhlasit! R^

+3/−3
19.2.2013 14:21

P69e36t67r 71K65o66v16a84r 6906476628306

Brno dávno upadá, stejně jako dráhy. Jezdíte někdy vlakem? Tak se z něj rozhlédněte. Také se rozhlédněte kolem Hlavního nádraží. Kolik je tam zanedbaných ploch zarostlých plevelem, zašlých objektů, starých hal, trhovců. Kdyby se s tímto prostorem dobře hospodařilo, mohl tam být nádherný dopravní terminál již dávno. A se zlomkem investic na přesun a stavbu nového nádraží do nějakého umělého byznys centra. Brněnským kmotrům a velko-developerům nejde rozhodně o to, aby se nám lépe a efektivněji cestovalo, ale aby zhodnotili své investice do lukrativních pozemků. Ostatně, kde by dnes na přesun stát vzal? Při státním dluhu který se postupně blíží ke 2 bilionům by si vypůjčil další desítky miliard?

0/−1
20.2.2013 9:15

A19l92e14n77a 22R29i30s29o86v15á 4886440429865

Obávám se, že je už dávno rozprodáno. Odsun nádraží možná slibuje jakoby uklizenou variantu, ale i velké zbytečné plochy, rozjezdy budou taky odtud? Daleko od centra? Pokud přijedu od někud v noci, kam až se potáhnu? Zase někam na nějaký uzel...třeba k nynějšímu nádraží? Jen do práce mi to bude trvat o dvacet minut delší dobu.

Teď při příjezdu a odjezdu se cestující rozprchnou do svých šalin, nemluvě o tom, že z 5. a 6. nástupiště nemusí přes celé nádraží, ale řeší to Nové Sady. Že bude blíž ke Zvonařce? A na co? Kolik lidí ze Zvonařky jde na vlak a naopak?

+5/−3
19.2.2013 12:47

P31e17t74r 76K24o23v79a54r 6966286478596

Zvonařka je tragedie kterou spáchali již komanči.

+1/0
20.2.2013 9:17
Foto

J67a24n 83A37d93a10m11e52c 5835777478860

Jedina moznost, jak se posunout vpred je vystavba noveho nadrazi v Jiznim centru. Jedine tak se Brno stane alespon castecne mestem budoucnosti - nova ctvrt pro 40 000 obyvatel a supermoderni nadrazi (s dostatecnym prostorem jak pro perony tak pro parkoviste) napojene na vysokorychlosti trat. Pokud zavahame a nepostavime nadrazi, Brno zacne upadat...

+10/−4
19.2.2013 12:24

T30o23m28a89s 32N64o47v32o38t78n44y 3981206248339

Akorát teda nevím, kde vezmeme 40 tisíc nových obyvatel, kteří budou mít na to, zadlužit se na desítky let aby splatili 2kk o 50 metrech někde "v nové čtvrti". Jinak s nádražím souhlas.

+1/−4
19.2.2013 13:15

Z49d49e64ň94k84a 39V62e60s16e44l58á 8209885437880

Odsunout nádraží není vůbec dobrý nápad. Jenom se pro cestující zhorší jeho dostupnost, nemluvě o tom, že peníze, které by šly do stavby nové trati šaliny, jsou neskutečně potřebné na rekonstrukci tratí stávajících. Ať se opraví nádraží stávající + prostory před ním (včetně nástupišť k šalinám a trajflům) a může to v pohodě fungovat dál.

+6/−7
19.2.2013 12:04

P12e53t68r87a 56N10o94v89á31k42o80v25á 7308886784848

Z mého pohledu je to naopak velice dobrá věc, pokud se vyřeší návaznost na MHD. Protože tohle nádraží nejde pořádně rozšířit, zmodernizovat a je do zatáčky. Navíc v nové poloze by získalo návaznost se Zvonařkou a tím by se mohl zrušit humus u Grandu.

+8/−1
19.2.2013 12:23

Z26d79e75ň61k13a 28V81e62s56e67l62á 8219555737530

Návaznost na MHD do centra mají zajišťovat - pokud se dobře pamatuju - asi dvě linky (o tom, jak často by měly jezdit, se snad ani radši nepíše). Víc ne. V porovnání s tím, že dneska obsluhuje nádraží linek 7, je to značný nepoměr! 

A pokud vím, tak od Grandu jezdí snad jenom busy SA...

+2/−3
19.2.2013 12:28

T58o88m48a75s 90N39o32v66o33t53n59y 3421616148249

Se Zvonařkou se ale taky nepočítá, půjde k zemi pokud bude nové nádraží.

+3/0
19.2.2013 13:16

R41a70d36e58k 42J40a22n80a85t83a 9715166404882

Tohle nádraží jde krásně rozšířit tam kde je, i ten oblouk narovnat. Na netu lze najít studie. Ani není potřeba přidávat koleje. 8-10 kolejí Brnu bohatě stačí - pokud bude zaveden průjezdí model a modenrí zabezpečovací zařízení.

+1/−2
20.2.2013 0:14

M46a82r44t57i88n 32N35o80v23o87t55n93ý 7228518175533

http://www.nadrazivcentru.cz/

+3/−8
19.2.2013 11:45
Foto

O85n29d57ř42e35j 90G84r95u41s 9239451186621

jsem toho názoru, že je lepší a mnohdy i levnější postavit nádraží nové ...

+7/−5
19.2.2013 10:43

R91o29m32a90n 77S85i70l25n83ý 3727812879601

Nejde jen o samotné nádraží, ale taky o jeho napojení na systém MHD. A to v odsunuté poloze výrazně utrpí, většině lidí prodlouží dobu dojezdu a přidá přestupy.

+5/−3
19.2.2013 10:50
Foto

O57n47d12ř47e27j 70G72r42u96s 9519571966631

jiný argument než napojení na MHD nemáte? Víte jak má být vůbec řešena MHD u nového nádraží?

+4/−3
19.2.2013 10:53

R55o97m47a26n 74S85i26l28n31ý 3687322129441

Napojení MHD je zcela zásadní argument pro fungování nádraží, protože drtivá většina lidí pokračuje dál právě MHD a ano vím jak má vypadat situace MHD před novým nádražím. Má tam být přivedena jedna další tramvajový trať směrem od Nových Sadů.

+5/−2
19.2.2013 11:03

M65a46r38e11k 56S75c53h73o42ř 7468921929948

A kam to vlastně bude dál? Na jih, na východ, západ? Snad jen se severem bych souhlasil, ale pokud v jádru města zaniknou ostudné obchody typu vše za 20 atd., tak snad ani tento směr nebude problém.

0/0
19.2.2013 13:54

J74a44n 30F93r77o74l93í24k 6396710765674

Peníze. Oprava stávajícího nádraží je investicí státu. Přesun MHD k novému je investicí města, které má v zadku vši.

0/−2
19.2.2013 12:53

F96r94a70n42t36i78s79e45k 81T15e35n13o95r93a 4814528881225

pokud by byl opravdu vytvoren severo-jizni diametr,  predelani linek saliny z vychodu zavedeni saliny (mestkeho vlaku) mezi hlavnim nadrazim a Zidenicema, tak by to mohlo byt i lepsi nez to je ted.  Ale jak jsme psal nize, neverim, ze tenhle smelej plan nekdo zafinancuje

+4/0
19.2.2013 10:55

R61o53m33a78n 21S81i96l36n90ý 3577172309351

Jenomže, jak jsem psal dole, samo město tohle komplexní řešení víceméně zavrhlo a omezilo to jen na přivedení nové linky šaliny směrem od Nových Sadů po nově vzniklé třídě.

+2/0
19.2.2013 11:02

R74o60b42e58r79t 81M41o16t66k23a 4576237689195

Přestupy to rozhodně nepřidá. A vzhledem k tomu, že většina lidí přijíždějících do Brna za prací a tito pracují v průmyslových zónách na jihu a východě Brna, se jim cesta do práce podstatě zkrátí a hlavně urychlí. Pochopitelně přesunem příjdou obchodnící ve Vaňkovce,  bývalém Prioru a okolo stávajícího nádraží o velké množství zákazníků.

+5/−2
19.2.2013 11:02

R26o96m82a91n 50S35i27l20n33ý 3437272839881

Přestupy to velké části cestujících přidá. O tom kterým směrem dál pokračuje většina cestujících vlakem žádná konkrétní data nejsou, ale troufnu si tvrdit, že většina na jih nemíří (Už třeba jen proto, že většina vysokých škol je směrem na sever). Každopádně podstatné je to, že napojení MHD i jižním směrem je plánováno mizerně.

+3/−4
19.2.2013 11:16

J44a98n 87Č32e37k61a79l 7609525624444

Má ten přesun jiný důvod než machinace s pozemky?

+11/−5
19.2.2013 10:33

R11o69m56a16n 93S40i75l65n51ý 3727802399171

Znepříjemnit veřejnou dopravu lidem v Brně a ve velké části jižní Moravy.

+6/−5
19.2.2013 10:40

R64o66b94e18r64t 37M98o41t95k92a 4966177789905

To myslíte tím, že zároveň s přesunem by se přesunula i MHD a lidi by nemuseli chodit ze Zvonařky na MHD  přes Vaňkovku, ale měli by ji hned vedle autobusového nádraží?

+4/−4
19.2.2013 10:50

R29o60m88a57n 72S43i47l90n80ý 3777202259921

Přesune se v rozsahu, který se ani zdaleka nepřiblíží současnému uzlu MHD před hlavním nádražím.

+3/−4
19.2.2013 10:51
Foto

O67n60d41ř26e62j 68G79r66u70s 9669701956251

víte vůbec kolik lidí přijíždí a odjíždí z Brna vlakem a kolik lidí odjíždí přes UAN? zdá se mě že o tom nemáte ani páru!

+3/−3
19.2.2013 10:55

R63o13m14a76n 58S98i25l48n55ý 3157612249171

Mám o tom velkou páru. IDS svedl celou většinu dopravy vedoucí v JMK do Brna na vlaky. Takže většina lidí denně dojíždějících do Brna jede přes Hlavní nádraží. Trochu se dovzdělej.

+4/−2
19.2.2013 10:59
Foto

O95n68d72ř84e26j 96G49r44u40s 9799641756431

tohle já samozdřejmě vím, ale ne všichni jezdí na HN .... jo a krávy jsme spolu nepásli, tak prosím netykat! díky

+2/−3
19.2.2013 11:08

R47o98m33a58n 93S27i61l57n78ý 3447862139291

Na hlavní nádraží jistě všichni nejezdí, ale jezdí jich tam většina a tahle diskuze je o Hlavním nádraží. Tykat ti budu jako všem ostatním v anonymních diskuzích na netu.

+2/−4
19.2.2013 11:11
Foto

O21n98d53ř22e55j 78G12r55u72s 9209921846491

když jste tak chytrý, tak mi řekněte kolik denně Hm Brno odbaví cestujících a kolik jich odbaví UAN Zvonařka?

+2/−3
19.2.2013 11:14

R73o55m79a33n 32S48i11l25n60ý 3267242969201

Žádná konkrétná data k porovnání nemám. Vycházím z toho, že IDS, který zajišťuje dopravu v kraji, omezil příjezdy autobusů na Zvonařku na úplné minimum. Autobusy v dnešní době jezdí buď k terminálům u železničních stanic, kdy lidi dál pokračují do brna vlakem, anebo končí na krajích Brna u terminálů MHD, jako je Stará Osada, Bystrc, atd.

+3/−3
19.2.2013 11:20
Foto

O43n61d58ř26e34j 85G80r96u84s 9499901286331

k tomu tykání .... je na vás vidět, že nemáte moc velké vzdělání, vzdělaný člověk má úctu k druhému a netyká hned každému i když se jedná jen o anonymní diskusi

+3/−2
19.2.2013 11:16

R84o72m87a73n 87S40i72l53n53ý 3157772559211

O moje vzdělání se neboj. Tykání je na internetových diskuzí naprostým standardem.

+2/−4
19.2.2013 11:17







Najdete na iDNES.cz