Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Brně možná zůstane v centru, ministerstvo chce obě varianty

Stoupencům zachování brněnského nádraží v centru svitla naděje. Ministerstvo dopravy totiž požaduje, aby kraj zanesl do svého územního plánu jak nádraží v odsunuté poloze, tak i v centru. Do teď se přitom počítalo jen s první variantou. Otázka je, jak zareagují politici ve vedení kraje a města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š77t41e25f96a15n 16F63r90i19č60a 7712318963146

Pro denně dojíždějící venkovany má smysl pouze nádraží v současné poloze. Je to o ztrátě času každého cestujícího cca 2 x 10 min. denně ze zavlečené polohy do centra. Městská infrastruktura je budována po staletí, nelze ji jen tak zahodit a začít znovu, i když by se to některým zájmovým skupinám líbilo. Dnešní nejmladší generace by se za svého života solidního dokončení celé akce nedočkala.Rv

+2/0
21.2.2013 22:32

P76a21v20e11l 39O23d26r61a78z27i36l 6284859857600

Nechápu pár věcí:

Argumentace Jižním centrem. Na to vám reálně každej kašle. Kdyby mělo smysl, vzniklo by už dávno spontánně.

Argumentace parkováním. Já su teda asi divnej, ale když chci někam jet vlakem, tak se na něj dopravím šalinou, nebo tágem, ale proč proboha vlastním autem??

Podle mýho stačí zbourat hnusný Tesko a opravit tratě přes centrum tak, aby se po nich mohlo jezdit rychleji, než 20. V nejhorším postavit novej nádr pro dálkový vlaky a lokálky nechat jezdit do centra, proboha, vždyť to je jejich účel.

+4/−2
20.2.2013 9:48

P86a15v53e50l 76S20t13ř69í30t46e34c59k66ý 7639638412133

Je několik variant na umístění hlavního nádraží v Brně.

Nádraží ve stávajícím místě: Kapacitně absolutně nedostačující! Nemá možnost se rozšířit. Časté zdržení vlaků která prostě nemají volnou kolej! Pomalý průjezd Brnem. Téměř nemožnost parkování.

Nádraží v "přisunuté" poloze: Nejdražší projekt který má hodně nedostatků i rizik (posun skály pod Petrovem) Neřeší špatný průjezd Brnem, staveniště v centru na x let.

Nádraží v "odsunuté" poloze: Vzdáleno cca 800m od stávajícího. Nutnost vybudovat MHD k novému nádraží. Pro některé se zvětší vzdálenost i čas dojezdu.

Podle mě by byla nejlepší varianta: Hlavní nádraží v odsunuté poloze a stávající ponechat pouze pro regionální dopravu. Rozšířit počet vlakových zastávek ve městě a více začlenit a propojit do MHD, třeba i při vybudování některých tratí na území města.

Je to jen můj laický pohled tak mě zas moc nekamenujte.. ;-).

+1/−3
19.2.2013 21:45

R43a88d34e38k 78J44a75n41a52t26a 9625976694862

Existence dvou nádraží by komplikovala přestup z dálkové na regionální dopravu. Nádraží pouze v odsunuté poloze by pak kompilovalo dopravu do centra (i ti, co dnes jdou pěšky by museli do tramvaje, většině těch, co jezdí tramvají už teď, by přibyl přestup) a v důsledku by oslabil zájem o vlakovou dorpavu.

Kapacita nádraží v centru není problém. Však nové centrální nádraží ve Vídni má pouhých 12 kolejí a bude jim to stačit. Dneska už nemají vlaky na nádraží co postávat. Přijedou a zase odjedou (tzv. průjezdní model), moderní zabezpečovací zařízení je zvládne s krátkými intervaly.

+1/−1
20.2.2013 0:09

P30e76t39r 31K54o28v80a29r 6936726508886

Mně to přijde, že jste brněnské Hlavní neviděl zblízka. Rozhlédněte se po okolí kolik je tam opuštěného prostoru. Třeba i kolem Tesca. Navíc, od dob kdy v Brně skončil průmysl a spousty fabrik, vlakem dojíždí stále méně lidí. Samotná nádražní budova není až tak velká, nádražní areál je ovšem obrovský jen neefektivně využitý, včetně špinavého smradlavého podchodu i okolí narvaného trhovci s laciným šmejdem.

+3/0
20.2.2013 9:36

R64o15b62e59r97t 24M84o33t84k96a 4616327179695

Neřekl bych že doíždí méně lidí. A stejně do KSB jezdili lidi vlakem na Královopolské nádraží a do Zbrojovky do Židenic. Do I.BZKG, ZETORu a několika dalších menších n.p. jezdili na hlavas.

0/0
20.2.2013 23:32

D76a18v34i92d 50K70r60e59j13č81í 9372410186234

Zachování stávajícího nádraží a přitom vybudování nového se mi nezdá, jako zas tak špatná varianta. Nádraží v té podobě, v jaké je dnes, v mnoha ohledech nevyhovuje. Jedná se jak o kapacitu, tvar, polohu... kdo se o to trochu zajímá, tak ví, o co jde. Takže je zřejmé, že nové nádraží je prostě potřeba, o tom bez debat. 2 nádraží mají ovšem své pro a proti. Dokážu si představit, že na nové nádraží by jezdily převážně rychlíky EC, IC a další a na to staré zase regionální vlaky. Proč ne? Celkem zajímavá představa. Na druhou stranu by se město muselo starat o 2 "hlavní nádraží" a tomu taky přizpůsobit mhd. K tomu je nutno dodat, že pokud by tato varianta zvítězila, muselo by se začít se vším "od znova" a kompletně překopat všechny plány a taky by se musely obě nádraží poněkud upravit, nové by bylo zbytečně předimenzované a musel by se původní plán asi zmenšit a staré nádraží by taky bylo větší než by bylo potřeba, ale u toho starého těžko říct, co s ním. Na závěr bych dodal, že budování nového nádraží, oprava toho starého, nová projektová dokumentace apod. bude stát spoustu peněz a rozhodně bude mnohem dražší než vybudování nového a kompletní zrušení toho starého nádraží, ale pokud se to trochu někam pohne, tak proč ne.

+5/0
19.2.2013 21:29

P32a23v93e61l 86S89t79ř69í78t92e27c47k23ý 7469128332253

Než sem to sesmolil tak jsi mě předběhl.. ;-) Ale jinak souhlas!

+2/0
19.2.2013 21:47

P16a24v83e50l 71O94d10r31a79z37i14l 6114799317660

Realizovat špatný projekt jenom proto, že "už se do toho daly prachy" je nesmyslné.

+1/−1
20.2.2013 9:49

M16i70r11o70s12l10a45v 27T89o16m39á40š75e13k 2574246571790

jednoduche jak facka, sare nadrazi enchat, nebo klidne rozsirit integraci s obchodnimi centry kolem-v nemecku je to bezne ze nadr je obchodko. A pokud jednou vznikne VRT podel dalnice , tak vlaky co budou projizdet a nekoncit v brne budou mit proste velmi primitivni zastavku pobliz dalnice a z ni samozrejme budue prestup hrana hrana na vlak na hlavni nadrazi.

0/0
21.2.2013 11:14

V66á30c27l34a71v 59P27o93l39á17š61e74k 9686970701607

Jak je krásné, že jsme chudý stát! Nejsou peníze na odsun nádraží kamsi na okraj Brna, a tak mám naději, že až do konce mého života bude fungovat nádraží v centru. Nejsou peníze na postavení dálnice R43, a tak mám naději, že až do konce mého života mi nebudou smrdět a hlučet kamiony přímo pod okny. Jaké štěstí být chudý!

+3/−5
19.2.2013 13:45

M40a52r45e40k 30S24c70h96o93ř 7438411639348

Nemyslím si, že jsem chudý, tak abych mohl s tímto příspěvkem souhlasit, musel bych být alespoň blbý.

+3/−2
19.2.2013 13:48

A27l31e23n56a 31R23i11s49o80v97á 4506530189695

Ještě mne napadá, že to odsunutí nádraží bude velice efektivní i pro Dopravní podnik. Spousta lidí si bude muset koupit jízdenku do centra. Teď prostě vyjde z vlaku a po vlastní ose se dostane kamkoliv do centra. To jsou obrovské ztráty, tak by se z lidí zase snadno vytahaly peníze...

+3/−3
19.2.2013 13:17

O38n64d24ř47e40j 69H24o71l15u78b 1269587528586

Myslím, že většina těch, kteří tím vlakem přijíždějí pravidelně (tím myslím třeba každý den nebo aspoň každý týden), mají buď nějakou předplacenou jízdenku po Brně, nebo přijedou na jízdenku IDS, která jim platí i po tom Brně, takže na tom se DPMB zrovna moc nenapakuje.

+2/0
19.2.2013 16:35

R29a40d37e27k 62J68a22n84a47t28a 9465846684212

Představujete to "efektivitu DP" jako Hurvínek válku. DP je dotovaný. Jízdné nepokryje náklady ani omylem.

V takové situaci, pokud způsobíte, že lidé budou muset jezdit více, to naopak bude naopak stát MĚSTSKÉ PENÍZE NAVÍC, nikdo na to nevydělá ....

+1/0
20.2.2013 0:11

A59l53e93s 86M22a53c41h41a78c 3957108938191

Pojem "nadrazi v centru" je anachronismus. Vzdyt i nadrazi v tzv. odsunute polozce by de facto lezelo v centru. Kdo byl nedavno v Brne, vidi, ze se mesto rozrusta smerem na jih. A vsichni odpurci noveho nadrazi by si meli uvedomit, ze momentalni stav je dlouhodobe neudrzitelny, pokud Brno nechce zacit upadat. Hrozi realne riziko, ze v budoucnosti budou vlaky Eurocity Brno radeji jezdit z Prahy na Olomouc a Prerov a dale do Vidne/Bratislavy/Varsavy atd. Kapacita i technicke podminky soucasneho nadrazi mozna vyhovovaly pred padesati lety, ted uz jsme ale nekde dal.

+9/−3
19.2.2013 13:10
Foto

O54n26d44ř39e71j 69G52r29u50s 9699321896481

musím s Vámi jen a jen souhlasit! R^

+3/−3
19.2.2013 14:21

P57e53t26r 95K11o55v11a13r 6226606838396

Brno dávno upadá, stejně jako dráhy. Jezdíte někdy vlakem? Tak se z něj rozhlédněte. Také se rozhlédněte kolem Hlavního nádraží. Kolik je tam zanedbaných ploch zarostlých plevelem, zašlých objektů, starých hal, trhovců. Kdyby se s tímto prostorem dobře hospodařilo, mohl tam být nádherný dopravní terminál již dávno. A se zlomkem investic na přesun a stavbu nového nádraží do nějakého umělého byznys centra. Brněnským kmotrům a velko-developerům nejde rozhodně o to, aby se nám lépe a efektivněji cestovalo, ale aby zhodnotili své investice do lukrativních pozemků. Ostatně, kde by dnes na přesun stát vzal? Při státním dluhu který se postupně blíží ke 2 bilionům by si vypůjčil další desítky miliard?

0/−1
20.2.2013 9:15

A46l97e26n87a 60R41i26s68o58v66á 4676130879745

Obávám se, že je už dávno rozprodáno. Odsun nádraží možná slibuje jakoby uklizenou variantu, ale i velké zbytečné plochy, rozjezdy budou taky odtud? Daleko od centra? Pokud přijedu od někud v noci, kam až se potáhnu? Zase někam na nějaký uzel...třeba k nynějšímu nádraží? Jen do práce mi to bude trvat o dvacet minut delší dobu.

Teď při příjezdu a odjezdu se cestující rozprchnou do svých šalin, nemluvě o tom, že z 5. a 6. nástupiště nemusí přes celé nádraží, ale řeší to Nové Sady. Že bude blíž ke Zvonařce? A na co? Kolik lidí ze Zvonařky jde na vlak a naopak?

+5/−3
19.2.2013 12:47

P24e26t91r 18K82o71v95a72r 6956876258826

Zvonařka je tragedie kterou spáchali již komanči.

+1/0
20.2.2013 9:17
Foto

J94a54n 91A16d42a65m60e10c 5355717358400

Jedina moznost, jak se posunout vpred je vystavba noveho nadrazi v Jiznim centru. Jedine tak se Brno stane alespon castecne mestem budoucnosti - nova ctvrt pro 40 000 obyvatel a supermoderni nadrazi (s dostatecnym prostorem jak pro perony tak pro parkoviste) napojene na vysokorychlosti trat. Pokud zavahame a nepostavime nadrazi, Brno zacne upadat...

+10/−4
19.2.2013 12:24

T89o38m15a31s 89N89o85v23o17t36n41y 3831206148779

Akorát teda nevím, kde vezmeme 40 tisíc nových obyvatel, kteří budou mít na to, zadlužit se na desítky let aby splatili 2kk o 50 metrech někde "v nové čtvrti". Jinak s nádražím souhlas.

+1/−4
19.2.2013 13:15

Z21d43e73ň12k38a 72V76e46s71e75l51á 8349125517860

Odsunout nádraží není vůbec dobrý nápad. Jenom se pro cestující zhorší jeho dostupnost, nemluvě o tom, že peníze, které by šly do stavby nové trati šaliny, jsou neskutečně potřebné na rekonstrukci tratí stávajících. Ať se opraví nádraží stávající + prostory před ním (včetně nástupišť k šalinám a trajflům) a může to v pohodě fungovat dál.

+6/−7
19.2.2013 12:04

P48e52t90r60a 27N54o65v74á82k15o11v12á 7748676234188

Z mého pohledu je to naopak velice dobrá věc, pokud se vyřeší návaznost na MHD. Protože tohle nádraží nejde pořádně rozšířit, zmodernizovat a je do zatáčky. Navíc v nové poloze by získalo návaznost se Zvonařkou a tím by se mohl zrušit humus u Grandu.

+8/−1
19.2.2013 12:23

Z95d37e86ň48k65a 60V68e95s67e23l90á 8429545477640

Návaznost na MHD do centra mají zajišťovat - pokud se dobře pamatuju - asi dvě linky (o tom, jak často by měly jezdit, se snad ani radši nepíše). Víc ne. V porovnání s tím, že dneska obsluhuje nádraží linek 7, je to značný nepoměr! 

A pokud vím, tak od Grandu jezdí snad jenom busy SA...

+2/−3
19.2.2013 12:28

T83o70m29a86s 88N92o59v85o33t55n68y 3901956368699

Se Zvonařkou se ale taky nepočítá, půjde k zemi pokud bude nové nádraží.

+3/0
19.2.2013 13:16

R11a77d58e67k 55J95a24n13a31t87a 9825936914142

Tohle nádraží jde krásně rozšířit tam kde je, i ten oblouk narovnat. Na netu lze najít studie. Ani není potřeba přidávat koleje. 8-10 kolejí Brnu bohatě stačí - pokud bude zaveden průjezdí model a modenrí zabezpečovací zařízení.

+1/−2
20.2.2013 0:14

M62a32r29t44i50n 27N40o55v80o34t24n45ý 7518628925963

http://www.nadrazivcentru.cz/

+3/−8
19.2.2013 11:45
Foto

O69n71d68ř96e22j 22G83r86u90s 9679681666971

jsem toho názoru, že je lepší a mnohdy i levnější postavit nádraží nové ...

+7/−5
19.2.2013 10:43

R98o15m97a66n 81S69i32l49n55ý 3557182399551

Nejde jen o samotné nádraží, ale taky o jeho napojení na systém MHD. A to v odsunuté poloze výrazně utrpí, většině lidí prodlouží dobu dojezdu a přidá přestupy.

+5/−3
19.2.2013 10:50
Foto

O96n34d52ř19e54j 60G20r33u27s 9209351936911

jiný argument než napojení na MHD nemáte? Víte jak má být vůbec řešena MHD u nového nádraží?

+4/−3
19.2.2013 10:53

R50o48m41a52n 81S58i73l56n81ý 3287262789691

Napojení MHD je zcela zásadní argument pro fungování nádraží, protože drtivá většina lidí pokračuje dál právě MHD a ano vím jak má vypadat situace MHD před novým nádražím. Má tam být přivedena jedna další tramvajový trať směrem od Nových Sadů.

+5/−2
19.2.2013 11:03

M92a70r57e24k 26S59c67h66o25ř 7598441809238

A kam to vlastně bude dál? Na jih, na východ, západ? Snad jen se severem bych souhlasil, ale pokud v jádru města zaniknou ostudné obchody typu vše za 20 atd., tak snad ani tento směr nebude problém.

0/0
19.2.2013 13:54

J17a56n 74F80r93o72l71í88k 6296830175124

Peníze. Oprava stávajícího nádraží je investicí státu. Přesun MHD k novému je investicí města, které má v zadku vši.

0/−2
19.2.2013 12:53

F72r59a65n97t24i15s35e40k 83T67e49n75o13r93a 4744358341355

pokud by byl opravdu vytvoren severo-jizni diametr,  predelani linek saliny z vychodu zavedeni saliny (mestkeho vlaku) mezi hlavnim nadrazim a Zidenicema, tak by to mohlo byt i lepsi nez to je ted.  Ale jak jsme psal nize, neverim, ze tenhle smelej plan nekdo zafinancuje

+4/0
19.2.2013 10:55

R88o96m70a68n 50S26i81l10n34ý 3537162799731

Jenomže, jak jsem psal dole, samo město tohle komplexní řešení víceméně zavrhlo a omezilo to jen na přivedení nové linky šaliny směrem od Nových Sadů po nově vzniklé třídě.

+2/0
19.2.2013 11:02

R86o50b21e53r10t 12M67o11t53k18a 4506387499175

Přestupy to rozhodně nepřidá. A vzhledem k tomu, že většina lidí přijíždějících do Brna za prací a tito pracují v průmyslových zónách na jihu a východě Brna, se jim cesta do práce podstatě zkrátí a hlavně urychlí. Pochopitelně přesunem příjdou obchodnící ve Vaňkovce,  bývalém Prioru a okolo stávajícího nádraží o velké množství zákazníků.

+5/−2
19.2.2013 11:02

R98o77m10a97n 46S63i93l93n19ý 3407132199481

Přestupy to velké části cestujících přidá. O tom kterým směrem dál pokračuje většina cestujících vlakem žádná konkrétní data nejsou, ale troufnu si tvrdit, že většina na jih nemíří (Už třeba jen proto, že většina vysokých škol je směrem na sever). Každopádně podstatné je to, že napojení MHD i jižním směrem je plánováno mizerně.

+3/−4
19.2.2013 11:16

J26a23n 80Č81e34k14a93l 7629345904494

Má ten přesun jiný důvod než machinace s pozemky?

+11/−5
19.2.2013 10:33

R74o33m66a33n 44S88i30l40n11ý 3187822329331

Znepříjemnit veřejnou dopravu lidem v Brně a ve velké části jižní Moravy.

+6/−5
19.2.2013 10:40

R55o69b25e79r91t 40M79o50t89k62a 4506867719355

To myslíte tím, že zároveň s přesunem by se přesunula i MHD a lidi by nemuseli chodit ze Zvonařky na MHD  přes Vaňkovku, ale měli by ji hned vedle autobusového nádraží?

+4/−4
19.2.2013 10:50

R25o34m54a54n 73S86i59l32n22ý 3967692599301

Přesune se v rozsahu, který se ani zdaleka nepřiblíží současnému uzlu MHD před hlavním nádražím.

+3/−4
19.2.2013 10:51
Foto

O19n71d17ř40e43j 90G57r36u64s 9879241696931

víte vůbec kolik lidí přijíždí a odjíždí z Brna vlakem a kolik lidí odjíždí přes UAN? zdá se mě že o tom nemáte ani páru!

+3/−3
19.2.2013 10:55

R20o98m83a69n 26S45i71l62n15ý 3167552629181

Mám o tom velkou páru. IDS svedl celou většinu dopravy vedoucí v JMK do Brna na vlaky. Takže většina lidí denně dojíždějících do Brna jede přes Hlavní nádraží. Trochu se dovzdělej.

+4/−2
19.2.2013 10:59
Foto

O45n72d32ř56e28j 19G41r20u69s 9779811326161

tohle já samozdřejmě vím, ale ne všichni jezdí na HN .... jo a krávy jsme spolu nepásli, tak prosím netykat! díky

+2/−3
19.2.2013 11:08

R95o24m98a59n 45S40i83l78n75ý 3607482529791

Na hlavní nádraží jistě všichni nejezdí, ale jezdí jich tam většina a tahle diskuze je o Hlavním nádraží. Tykat ti budu jako všem ostatním v anonymních diskuzích na netu.

+2/−4
19.2.2013 11:11
Foto

O33n86d66ř14e65j 61G76r34u55s 9839141186681

když jste tak chytrý, tak mi řekněte kolik denně Hm Brno odbaví cestujících a kolik jich odbaví UAN Zvonařka?

+2/−3
19.2.2013 11:14

R14o37m83a50n 31S11i46l20n49ý 3577632549691

Žádná konkrétná data k porovnání nemám. Vycházím z toho, že IDS, který zajišťuje dopravu v kraji, omezil příjezdy autobusů na Zvonařku na úplné minimum. Autobusy v dnešní době jezdí buď k terminálům u železničních stanic, kdy lidi dál pokračují do brna vlakem, anebo končí na krajích Brna u terminálů MHD, jako je Stará Osada, Bystrc, atd.

+3/−3
19.2.2013 11:20
Foto

O25n78d39ř68e22j 82G13r48u85s 9549521656211

k tomu tykání .... je na vás vidět, že nemáte moc velké vzdělání, vzdělaný člověk má úctu k druhému a netyká hned každému i když se jedná jen o anonymní diskusi

+3/−2
19.2.2013 11:16

R30o55m80a50n 39S94i51l75n35ý 3557942359381

O moje vzdělání se neboj. Tykání je na internetových diskuzí naprostým standardem.

+2/−4
19.2.2013 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.