Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvedoucí vlaků vyslaných na stejnou kolej nechybovali, ukázal pokus

Strojvedoucí vlaků, které se málem srazily v Adamově na Blanensku, při výkonu svého povolání nechybovali. Prokázali to inspektoři při ověřovacím pokusu. Oba vozy se začátkem února dostaly na stejnou kolej. Jedoucí soupravu se podařilo zastavit asi padesát metrů od té, která už stála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a95n 34P23a84v65e86l45k73a 3497471944721

Proto nechápu, jak může někdo vjet na koleje, když jsou závory nahoře, nesvítí červené světlo a ani se nerozhlédnout. U nás jezděj vlaky i na bílá světla.

0/−1
15.4.2013 20:38

P71e61t70r 79N52o45v52o91t58n33ý 5377414710581

Ale prosim vás ;-D

+1/0
15.4.2013 21:14
Foto

P78e75t63e18r 44K28r73a54k 4505345768682

čo to má so závorami? Jednalo sa predsa o dve vlaky. Je potrebné rozlišovať červené svetlo výstražníku priecestného zabezpečovacieho zariadenia a červené svetlo privolávacej návesti, ktoré sa používa v kombinácii s blikajúcim bielym svetlom na vchodovom návestidle pri nefunkčnom staničnom zabezpečovacom zariadení. To vtedy oprávňuje rušňovodiča k vjazdu do stanice, ale rýchlosťou takou, aby pred prípadnou prekážkou dokázal včas zabrzdiť, maximále však 30km/h.

0/0
17.4.2013 15:16

K83a11r69e23l 63M54i91š83k14a 2356602612959

Těch 40 (30) km/h platí v ČR pro obvod výhybek, ale jakmile ho minu, mohl bych jet i traťovou rychlostí, pokud jsem vjížděl přímým směrem.

0/0
17.4.2013 20:52

M52i63r41o79s72l96a80v 23F16r18i69d19r40i13c76h 1985266200469

Kdyby redaktor napsal, že vše bylo podle předpisů a nikdo nebyl ničím ohrožen, tak by byl článek nezajimavý pro čtenáře.

+1/−1
15.4.2013 17:44

A13l83e60x51a31n45d69r 81K48o87s54t52k24a 5129226909636

Ano, strojvedoucí jednal podle předpisů a signalizace. Ale jde o to, proč ta signalizace signalizovala povolený vjezd malou rychlostí a ne stůj, když byla kolej obsazena.

+1/0
15.4.2013 18:17

P41e74t77r 36N94o54v77o91t10n13ý 5327504250831

Protože přivolávací návěst nezávisí na obsazenosti koleje.

+4/0
15.4.2013 19:39

A86l25e24x58a21n91d22r 20K43o12s24t41k34a 5609656549176

Takže technika byla v pořádku, nikdo nepochybil. Ale až příště na stejném místě, za stejné situace někdo pojede trochu rychleji, nebo vlaku selžou brzdy, (nebo se ten druhý začne rozjíždět, aniž by tušil, že kolej před ním není prázdná) tak se srazí a budou tam zranění či mrtví? A bude to v pořádku? Podle mě je to chyba zabezpečení. Ne závada, ale chyba. Prostě špatně vymyšleno, nikoho tato situace nenapadla, tak jí nevzali v úvahu. Ale asi to chce s tím něco udělat ne?

+1/−4
15.4.2013 21:31

P28a22v22e67l 51S41t19a17v38j81a58n31í41k 1460416330131

Od toho existuje přivolávací návěst. Kdyby nebyla, tak by nebylo co řešit. Vlak na přivolávačku jede prakticky krokem, takže žádné mrtvoly určitě nehrozí.

+4/0
15.4.2013 21:38

P66e37t10r 52N10o97v50o30t40n75ý 5227634300261

To je vlastnost přivolávací návěsti, která má určitě svůj výnam. Když je výpravčí ignorant, tak teoreticky může poslat dva vlaky proti sobě na PN, v tom mu zabrání jen svědomí. Tady ale k ničemu takovému nedošlo. Prostě PN zůstala zapevněna delší dobu a mohl k tomu být oprávněný důvod.

+1/0
15.4.2013 22:35

P36e55t95r 14N38o12v26o45t82n14ý 5517814200621

Řekl bych, že projektanti zabezpečovací techniky vzali do úvahy tolik věcí, že se vám o tom ani nezdá ;-D Toto je vlastnost, ne chyba.

+1/0
15.4.2013 22:55

M88a11r64t82i18n 31G93ü37n53t64h27e24r 9710463208657

To je zase nesmyslný nadpis článku. Žádné vlaky proti sobě nejely!!!! Přečtětě si pořádně co napsal mluvčí DI p. Drápal:

Signalizace na trati umožňovala přijíždějící soupravě vjezd. Strojvedoucí měl za povinnost jet podle rozhledových poměrů. "To zcela dodržel a díky tomu byl schopen včas zastavit," podotkl Drápal

Prosím redaktory iDnes, aby nestrašili lidi a nepsali nesmysly.

+19/−1
15.4.2013 16:36

M96a53r18t64i31n 75V45a42l12o30s85e31k 7543954107272

Signalizace to sice umožňovala a strojvedoucí se držel předpisů, ale to nic nemění natom, že ty vlaky jely v kolizním kurzu naštěstí byly zastaveny před kolizí - a úkolem vyšetřování je zjistit, jestli za tuto chybu může některý strojvedoucí (nyní asi vyloučeno), výpravčí špatnou signelizací nebo je problém někde jinde.

0/−5
15.4.2013 16:57

T87o86m41á38š 20K38n55a97i32f98l 6113410857240

Všimni si prosím, co předřečník kritizuje(kritizoval) .. on kritizoval nadpis, že vlaky jely proti sobě (ve skutečnosti jeden stál, a druhý jel řízeně krokem) . nadpis je již nyní změněný...

+7/0
15.4.2013 17:21

T40o78m35á26š 16M97i72c54h41a22l 7653326796860

Co taky chtít po odbornících z Idnes...

0/0
15.4.2013 17:47







Najdete na iDNES.cz