Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvedoucí vlaků vyslaných na stejnou kolej nechybovali, ukázal pokus

Strojvedoucí vlaků, které se málem srazily v Adamově na Blanensku, při výkonu svého povolání nechybovali. Prokázali to inspektoři při ověřovacím pokusu. Oba vozy se začátkem února dostaly na stejnou kolej. Jedoucí soupravu se podařilo zastavit asi padesát metrů od té, která už stála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a76n 89P34a83v63e17l36k17a 3537531204221

Proto nechápu, jak může někdo vjet na koleje, když jsou závory nahoře, nesvítí červené světlo a ani se nerozhlédnout. U nás jezděj vlaky i na bílá světla.

0/−1
15.4.2013 20:38

P88e52t56r 57N16o35v61o77t98n91ý 5677934330691

Ale prosim vás ;-D

+1/0
15.4.2013 21:14
Foto

P80e51t55e48r 80K21r96a34k 4275785608802

čo to má so závorami? Jednalo sa predsa o dve vlaky. Je potrebné rozlišovať červené svetlo výstražníku priecestného zabezpečovacieho zariadenia a červené svetlo privolávacej návesti, ktoré sa používa v kombinácii s blikajúcim bielym svetlom na vchodovom návestidle pri nefunkčnom staničnom zabezpečovacom zariadení. To vtedy oprávňuje rušňovodiča k vjazdu do stanice, ale rýchlosťou takou, aby pred prípadnou prekážkou dokázal včas zabrzdiť, maximále však 30km/h.

0/0
17.4.2013 15:16

K28a10r53e83l 27M11i56š48k78a 2906422902509

Těch 40 (30) km/h platí v ČR pro obvod výhybek, ale jakmile ho minu, mohl bych jet i traťovou rychlostí, pokud jsem vjížděl přímým směrem.

0/0
17.4.2013 20:52

M38i19r76o90s84l32a39v 60F92r35i84d61r14i71c97h 1255646350769

Kdyby redaktor napsal, že vše bylo podle předpisů a nikdo nebyl ničím ohrožen, tak by byl článek nezajimavý pro čtenáře.

+1/−1
15.4.2013 17:44

A95l35e16x61a34n25d74r 65K47o83s90t89k18a 5649966519116

Ano, strojvedoucí jednal podle předpisů a signalizace. Ale jde o to, proč ta signalizace signalizovala povolený vjezd malou rychlostí a ne stůj, když byla kolej obsazena.

+1/0
15.4.2013 18:17

P29e42t42r 56N31o30v34o73t68n32ý 5227384570321

Protože přivolávací návěst nezávisí na obsazenosti koleje.

+4/0
15.4.2013 19:39

A23l64e65x94a25n32d57r 52K75o20s65t91k75a 5129446759956

Takže technika byla v pořádku, nikdo nepochybil. Ale až příště na stejném místě, za stejné situace někdo pojede trochu rychleji, nebo vlaku selžou brzdy, (nebo se ten druhý začne rozjíždět, aniž by tušil, že kolej před ním není prázdná) tak se srazí a budou tam zranění či mrtví? A bude to v pořádku? Podle mě je to chyba zabezpečení. Ne závada, ale chyba. Prostě špatně vymyšleno, nikoho tato situace nenapadla, tak jí nevzali v úvahu. Ale asi to chce s tím něco udělat ne?

+1/−4
15.4.2013 21:31

P17a30v96e94l 32S92t30a74v14j80a86n64í92k 1610366890611

Od toho existuje přivolávací návěst. Kdyby nebyla, tak by nebylo co řešit. Vlak na přivolávačku jede prakticky krokem, takže žádné mrtvoly určitě nehrozí.

+4/0
15.4.2013 21:38

P76e34t52r 69N81o29v53o76t65n31ý 5897394530321

To je vlastnost přivolávací návěsti, která má určitě svůj výnam. Když je výpravčí ignorant, tak teoreticky může poslat dva vlaky proti sobě na PN, v tom mu zabrání jen svědomí. Tady ale k ničemu takovému nedošlo. Prostě PN zůstala zapevněna delší dobu a mohl k tomu být oprávněný důvod.

+1/0
15.4.2013 22:35

P38e92t35r 15N18o60v37o90t71n44ý 5297204500691

Řekl bych, že projektanti zabezpečovací techniky vzali do úvahy tolik věcí, že se vám o tom ani nezdá ;-D Toto je vlastnost, ne chyba.

+1/0
15.4.2013 22:55

M87a82r57t38i11n 24G35ü20n33t36h34e11r 9520283658707

To je zase nesmyslný nadpis článku. Žádné vlaky proti sobě nejely!!!! Přečtětě si pořádně co napsal mluvčí DI p. Drápal:

Signalizace na trati umožňovala přijíždějící soupravě vjezd. Strojvedoucí měl za povinnost jet podle rozhledových poměrů. "To zcela dodržel a díky tomu byl schopen včas zastavit," podotkl Drápal

Prosím redaktory iDnes, aby nestrašili lidi a nepsali nesmysly.

+19/−1
15.4.2013 16:36

M44a59r58t58i71n 67V55a28l39o33s85e62k 7173494707772

Signalizace to sice umožňovala a strojvedoucí se držel předpisů, ale to nic nemění natom, že ty vlaky jely v kolizním kurzu naštěstí byly zastaveny před kolizí - a úkolem vyšetřování je zjistit, jestli za tuto chybu může některý strojvedoucí (nyní asi vyloučeno), výpravčí špatnou signelizací nebo je problém někde jinde.

0/−5
15.4.2013 16:57

T83o88m82á73š 60K37n39a96i28f68l 6973800177170

Všimni si prosím, co předřečník kritizuje(kritizoval) .. on kritizoval nadpis, že vlaky jely proti sobě (ve skutečnosti jeden stál, a druhý jel řízeně krokem) . nadpis je již nyní změněný...

+7/0
15.4.2013 17:21

T19o35m10á14š 84M59i90c21h26a25l 7123206716890

Co taky chtít po odbornících z Idnes...

0/0
15.4.2013 17:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.