Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitel domu couvl. Sociálně vyloučené do Veverské Bítýšky nenastěhuje

Pár dní to vypadalo, že se do dosud klidné Veverské Bítýšky na Brněnsku nastěhují sociálně vyloučení. Svůj čerstvě opravený dům jim pronajal místní rodák Ján Kútnik. Proto, že mu městys nepovolil zřízení přípojky plynu a vody k domu. Tak v něm ubytoval ty, kteří se bez toho obejdou. Teď couvl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e15t15r46a 83V70a15ň95k61o53v92á 4624424856662

sociálně vyloučený....kdo to je? a kdo ho vyloučil? a odkud?... a jak?.... (aha, socíálně) :-/

+1/−1
10.5.2013 20:38

D70a16v49i42d 76K89a21z90i94l 6718752808852

Nová metoda boje s úřady. Stačí je postrašit Romy.

+5/0
10.5.2013 14:20

R93e38n48é 80Z87a36c79h 9437450525837

Já bych řekl, že spíše stará metoda.

+1/0
10.5.2013 14:37

T43o20m38a30s 25N75o91v93o57t18n73y 3151306478489

No třeba v Bystřici pod Hostýnem už bydlí... a majitel, syn komoušského politruka na tom rýžuje dávky od státu. Tam to však byla jiná situace, koupil bývalý hotel a když mu odešli dělníci co tam bydleli, tak vydíral město že za to chce desítky milionů jinak.... město necouvlo a tak tam teď mají nepřizpůsobivé zloděje a majitel si na ty miliony místo od města přijde od státu na dávkám a barák mu zůstal...

+2/0
10.5.2013 17:57

R87e20n23é 20Z73a18c88h 9287120335147

Pro občany Veverské Bitýšky je to jistě dobrá zpráva, že majitel nenastěhuje do domu sociálně vyloučené. Není to však systémové řešení.

Sociálně vyloučení by měli být stěhováni do určených lokalit vyhrazených pro ten účel. nejsou daňovými poplatníky, tak by mohli být někde, kde vázne pracovní trh. Sociální podpory mohou čerpat prakticky kdekoli a nemusí zrovna ve velkých městech.

Dvacet tři let po revoluci a problém ještě nezačal být řešen. Já osobně bych navrhoval, aby sociálně vyloučení mohli být nastěhováni výhradně se souhlasem místních obyvatel. Místních obyvatel se to totiž nejvíc týká. Sociálně vyloučení mají vliv na ceny nemovitostí, bezpečnostní situaci v obci, kvalitu školství v lokalitě atd. Není správné aby sociálně vyloučení se stávali prostředkem jednotlivých majitelů nemovitostí k vydírání obecních a městských úřadů. Mělo by se to už začít řešit.

+2/−1
10.5.2013 14:19

M22a74r16t15i32n 34T62e64p98l65a60n 9907750285793

No a nechtěl byste, aby třeba sociálně vyloučení museli venku nosit na oblečení nějaký speciální symbol? Nebo aby nesměli jezdit MHD? A co jim tu jejich speciální lokalitu ohradit plotem nebo zdí? Jistou tradici to tady v Evropě má...  A hlavně si dávejte pozor, aby pak i vás někdo neoznačil za sociálně vyloučeného...

-

Jen nevím, jestli jste váš příspěvek myslel vzhledem k aktuálním svátkům vážně nebo jako recesi.

-

Btw. tímto se rozhodně nezastávám neviditelných.

+1/0
10.5.2013 16:34

P80e33t77r29a 32V28a43ň49k47o69v30á 4354774746542

....ale rozhodně se tímto zastávám sociálně vyloučených :-/

0/0
10.5.2013 20:36

T91o36m95a20s 63N27o86v51o84t49n51y 3641476818369

Já myslím že ideální by byl nějaký vojenský újezd. A´t si tam dělají co chtějí hlavně ať nelezou ven.

+1/0
10.5.2013 17:59

T28o47m90á93š 37T65a50t81í10č85e77k 5350672450128

Rozhodně netvrdím, že žijeme v právním státě. Ale nevolej prosím po tom, aby byla ta právnost ještě oříznuta. A to by byla, kdyby sousedé přistěhovávající se osoby měly možnost její přistěhování zamítnout čili zakázat, a to na základě svého očekávání. I kdyby to očekávání bylo podloženo fakty z minulosti té osoby: potom by přece nemělo smysl propouštět kohokoliv na svobodu po vykonání trestu, protože by automaticky musel jít pod most. Do konce života. To není správné chápání, jak zacházet s právy člověka. Teprve až se přistěhuje a začne dělat brajgl, okrádat ty sousedy atd. apod., teprve pak je košér požadovat jeho vystěhování. Což, pokud vím, je možné i dnes, i když je to běh na dlouhou trať.

No, anebo že by se mělo jednat o koncentráky pro lidi bez práce? Sociálně vyloučený je totiž každý, kdo nenajde delší dobu prácu, což mimo Prágl není žádné velké zázrak. Takže půl roku bez práce - koncentrák?

0/0
11.5.2013 1:14

R98e83n88é 54Z73a33c94h 9647640625927

Nežonglujte prosím s pojmy. Komcentrák byl například v Osvětimi. Odmítnutí sociálně vyloučených neznamená koncentrák. Naopak, možnost odmítnout sociálně vyloučené je posílení právnosti občana a nikoli oříznutí. Není přece přípustné trpět, aby kterýkoli majitel nemovitosti nastěhoval do baráku sociálně vyloučené a tak udělal z dosud poklidné lokality Harlem.

Místní samosprávy by měly mít pravomoc odmítnout stěhování takových sousedů, což neznamená, že by takto odmítnutý musel jít do koncentráku. To je hloupost. Odmítnutý buď zůstane tam kde byl dosud, anebo holt půjde jinam.

Píšete Tomáši o zacházení s právy člověka, měl byste si však uvědomit, že obyvatel spořádané lokality je taky člověk a tohleto není zrovna správné chápání, jak zacházet s jeho právy, když mu někdo nastěhuje sociálně vyloučené do sousedství a jemu vzniknou závažné prblémy bez účinné možnosti se proti tomu bránit.

0/0
11.5.2013 8:52

T80o91m79á79š 62T94a66t21í50č81e43k 5830472870508

No, že jsem použil tvrdý výraz "koncentrák", to bylo kvůli návrhu stěhovat sociálně vyloučené do "určených lokalit". To ve mně vyloženě vzbudilo představu vytváření uzavřených ghett a tak dále. Jinak samozřejmě, právní systém by mohl obsahovat právo starousedlíků na schvalování nových sousedů, ale - ač málo opálený pracant - bych pro takové ustanovení určitě nehlasoval. Lidská hloupost mě bolí víc než nenechavý prsty a líný zadky. Samozřejmě že chápu tvoji intenci, ale už v noci jsem zauvažoval, že ustanovení omezující pobyt by musela vycházet z obecných klasifikací, které by měly - jak zákony v ideálním případě z tradice mají - základ ve filozofických a morálních zásadách. Ovšem i to je krutě zneužitelné, viz Třetí říši. Já vím, ještě za první republiky si obce tvořily vyhlášky ve stylu "Cikánům vstup zakázán", což se pověsilo pod ceduli s názvem obce. Ale takové řešení přece nevede k opravdovýmu odstranění problémů. Problémy tady jsou (ehm, a to s jakkoliv opálenými), a tím, že jejich nositele vytlačíme do oddělených čtvrtí nebo kam, tím je neodstraníme. Nevidím jiné řešení, než se bránit proti novému sousedovi, až když začne přestupovat zákony. Pokud mě nic nešálí, dá se dosáhnout vystěhování extrémního narušitele obč. soužití atd. atd. už s dnešním právem.

0/0
11.5.2013 9:49

R53e94n34é 85Z91a29c16h 9827490665757

Prvorepublikové obecní vyhlášky a cedulky "Cikánům vstup zakázán"  byly vyvěšovány na základě Zákona o potulných cikánech číslo 117/1927 Sbírky. Všimněte si toho letopočtu, tenkrát Hitler dávno ještě nebyl u moci. Onen zákon je podepsán našim dodnes všeobecně respektovaným prezidentem T.G. Masarykem, takže spojovat opatření proti sociálně vyloučeným s fašismem je nesmysl, i když dneska hodně rozšířený.  Zákon o potulných cikánech dal obcím možnost účinně se cikánským krádežím a loupežím bránit.  Požadovat po sociálně vyloučených práci a obrana proti jejich kriminalitě opravdu s fašismem nemá nic společné.

Zmiňuješ zde Tomáši morální zásady.  Ano, vedle práva musí být též morálka, jinak bude právo přetíženo a nesplní svůj účel.  Jenže morální zásady můžeš účinně uplatnit jedině vůči tomu, kdo je taky uznává. Pokud tuto zásadu nebudeš respektovat, budeš ve fatální nevýhodě.

Taky mne lidská hloupost bolí, ale nikoli víc, než nenechavý prsty a líný zadky, které pracovitý člověk živí. Proti lidské hlouposti možno bojovat osvětou, tady není velký problém. Velký problém je v tom, že proti nenechavým prstům nejsou přijata dostatečná represívní opatření. Tak jak je to s těmi nenechavými prsty Tomáši? Vadí Ti nenechavý prsty, taky když se ocitnou v Tvojí kapse? No tak vidíš. Známé české přísloví, "nehas co Tě nepálí", je i tady. Mnohým lidem nenechavec nevadí, pokud je okrádán někdo jiný, jenže ani toto nepatří ke správným filosofickým a morálním zásadám slušného člověka.

Obce musí znovu dostat prostředky, jak se invazím sociálně vyloučených bránit a musí jít o prostředky aktivní. Pasívní prostředky uplatnitelné až když sociálně vyloučení extrémně překračují zákony, tak to je naivní a neúčinné. Masarykovská první republika takové aktivní prostředky měla, dnes se musí zřídit znovu, protože se bez nich nehnem, pokud chceme jakš takš řešit problém sociálně vyloučených.

0/0
11.5.2013 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.