Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky z Brna do Prahy pojedou v létě až od Zvonařky

Ačkoliv stavba odsunutého brněnského nádraží ještě ani zdaleka nezačala, v létě si cestující vyzkoušejí, jak daleko to budou mít z centra Brna na vlak. Kvůli měsíční výluce mezi hlavním nádražím a Židenicemi bude část vlaků stavět právě v místech, kde má stát nový železniční uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a38v90e20l 89O86d31r59a24z90i75l 6894179327940

Při přesunu nádraží nejde o žádný komfort cestujících, ani o moderní řešení. Jde o lukrativní pozemky pod tratěmi. To bude vejvar!

Tahle výluka je jen test. Však si substrát zvykne.

+1/0
5.6.2013 9:41

T17o69m14a76s 87N23o95v22o78t49n44y 3491906388409

Takže budem dál jezdit z nevyhovujícího "v centru"?

0/−1
11.6.2013 9:32

P95a36v22e31l 43O38d66r98a13z41i55l 6254879307900

Pokud by se zmodernizovalo, tak vyhovovat bude. Kecy o oblouku a málo kolejích jsou trapné, koleje se dají přidat a oblouky jsou i jinde ve světě.

+1/0
15.6.2013 22:21

P27a30v71e17l 73S16t68a74v73j10a48n58í50k 1750506950921

Koleje se dají přidat. ;-D

+1/0
22.6.2013 16:00

J29a28n 63N63e67š73p92o37r 4176658716302

Vy jste tuším odborník.... Kam by se měly ty koleje k brněnskému hlavnímu nádraží přidat, do vzduchu?

0/0
23.6.2013 16:44

M71a34r74t31i61n 29N71e41r26m31u71t 9307627218829

Pohled z druhé strany: většina študáků co jedou na vlak z kolejí, pojedou o 2 zastávky dál nebo blíž... Lidi, co jedou autem, budou mít kde zaparkovat... Co přijedou z venkova autobusem na Zvonařku, mají to hned vedle a nemusí špacírovat 800m. Kdo přestupuje z/na okružní nebo i jiný autobus MHD, má to 2x blíže než teď.  Vlaky od východu budou mít kratší trasu o 4km než na stávající nádraží.

+3/−2
26.5.2013 0:07

H83o87n90z58a 17K48a36r96á33s65e33k 1535361432108

Vlaky od východu na dolní nádraží jezdit nebudou - ve směru od Vyškova bude výluka a ve směru od Kyjova budou jezdit normálně na hlavní nádraží.

+2/0
26.5.2013 1:55

M17a43r48t13i49n 34N27e96r30m13u18t 9787707578979

jo, to jsem si přidal plánovaný stav po celé přestavbě

0/−2
26.5.2013 9:15

P11a51v84e88l 15O46d57r57a33z93i74l 6104189967180

Kdo prosímvás jezdí na vlak autem?

+1/0
5.6.2013 9:30

T91o37m40a19s 86N32o26v23o86t64n86y 3661866498389

A to chce diskutovat o dopravě8-o

+2/0
11.6.2013 9:33

J76i78ř97í 31K24o47c63u30r96e51k 6585204535378

To bude prča. Skupina japonských turistů vystupuje z Vindobony na dřevěný peron na Dolním. Támhleto je Petrov, opravdu jsme v Brně. Ano, tohle je Brno. Ne pane, o katanu se bát nemusíte, tu Vám neukradnou.

+3/−2
25.5.2013 21:11

M48a25r29t88i38n 74N77e69r83m34u80t 9877647298119

Skoro jako na současném nádraží. A když zabloudí v myší díře, můžou si aspoň koupit tenisky nebo rifle. Pozbuzující je zejména průchod mezi nárazníky vagónů přes koleje na 5 a 6 nástupiště (a je opravdu dřevěný).

+3/−3
26.5.2013 9:13

J48i58ř18í 29J56e25l75í77n93e59k 1534700401886

To bude cirkus na kolejích;-D;-DR^

+2/−1
24.5.2013 18:21

H59o76n78z87a 73K70a45r97á37s21e71k 1685911532278

Rychlíky do Prahy (ať už přes Havlíčkův Brod, nebo přes Českou Třebovou) tedy vůbec. nebudou jezdit z Brna h. n. Což bude dost problém o víkendech před 7. hodinou ranní, kdy - jak známo - se v Brně jezdí (stav od 1. 1. 2013) podle nočních "rozjezdů" - všechny autobusové linky se sjedou u hlavního nádraží, zato obsluha královopolského nádraží prakticky neexistuje...

+5/−2
24.5.2013 12:42

P43e59t28r62a 81N47o43v39á63k38o61v69á 7308696444668

Jako nechci vám křivdit, ale myslíte, že je to na DPMB nenapadlo?

+1/−2
24.5.2013 15:44

J44i87ř20í 17J55e91l24í92n83e13k 1204470451606

DPMB napadají úplně jiné myšlenky, ti jen ruší dobré spoje.

+5/−1
24.5.2013 18:21

H63o70n58z44a 43K40a89r88á91s55e29k 1225501362148

DPMB odjezdí to, co objedná a zaplatí město. Pokud město Brno nezaplatí navíc ty spoje, které by to zlepšovaly (fakticky by muselo jít o dočasné zneplatnění opatření platného od 1. 1. 2013), pak se spojení ostatních nádraží (kromě hl. n.) v době do 7 h ráno o víkendech nezlepší.

+4/0
24.5.2013 22:06

H49o74n62z70a 75K82a58r84á97s34e29k 1665431592708

Ukazuje se, že výluka prováděná kvůli rekonstrukci stávajícího brněnského nádraží se DÁ zvládnout. Jen škoda, že nejde o výluku spojenou s kvalitativním zlepšením (například kdyby byl napojován nový, širší viadukt + k němu napojeno kolejiště patřící novému nástupišti). Každopádně se ukazuje, že to jde, byť někteří lidé straší tím, že "přestavba stávajícího hl. n. není možná, neboť osobní doprava by to odnesla příliš" (a nedodají, že při přestavbě nákladního průtahu na odsunuté nádraží by nákladní doprava musela projíždět - což ve špičkách fakticky nelze - přes hlavní nádraží).

+8/−2
24.5.2013 12:26

M10a96r78e98k 66F13o34r86a38l 3534767527

Brno nový nádraží potřebuje,starý nemůže sloužit donekonečna.navíc infrastruktura kolem dnešního nádraži je hrozná.

+7/−7
24.5.2013 13:02

H42o89n93z14a 65K19a52r18á49s48e70k 1615111782728

Například v Praze hl. n., Břeclavi apod. se zvládla modernizace nádraží v dosavadní poloze. Infrastruktura (tramvajové, trolejbusové tratě apod.) v okolí dnešního nádraží je daleko lepší než v okolí předpokládaného odsunutého nádraží.

+8/−2
24.5.2013 22:03

M33a25r76e96k 40F27o90r57a50l 3234827337

V Praze je nádraží prostorově dostačující,má obrovskou plochu,podobné je to s Břeclaví.Ale nevím,kam na omezeném prostoru v centru Brna nacpat koleje a nástupiště navíc,nehledě na to jak a kam roztáhnout kapacitu nástupišť pro tramvaje.Zkusil jste se někdy ve špičce dostat z jedné šaliny na druhou??Je tam tolik lidí,že po nich doslova šlapete.Nádraží je zahlcený lidma a ten prostor kam by se ta masa lidí roztáhla prostě v centru není,kdežo když se začne stavět na zelené louce,je tam nepřeberně možností.Navíc to bude znamenat i novou čtvrť....

+3/−4
24.5.2013 23:21

D78a62v46i19d 92P33l49a67c89h92ý 2682196244349

Presne tak....mozna kdyby pan z h0 udelal tt tak to do centra vleze kompletní:)

0/−3
25.5.2013 0:29

R19e31g39i44n76e 30M93a79r19t19i41n 6232598600848

Není moc moderní návrh. Naopak ve světě (Berlín, Vídeň z nejbližšího okolí) jde na poschoďová řešení. Cestující nemají zájem pobíhat-přejíždět. Navíc mám pocit, že Brno nakonec dopadne jako podfinancovaný nedodělek, příkladně Olomouc (z vlaku na bus nutno užít jednu zastávku tramvají).

Nejsem brňák. Problém je celosvětové koncentraci do v noci opuštěných konglomerátů měst.

+2/−2
25.5.2013 7:46

M49a80r31t41i40n 88N71e40r55m46u22t 9427877788639

autobusák od vlakového je v brně od sebe 700m právě při stávajícím stavu. Při této výluce budou naopak pěkně u sebe... Nemluvím už o vůbec tom, když někdo jede na staré nádraží autem..

+1/−2
25.5.2013 23:53

P16a62v71e30l 94O61d22r72a91z88i52l 6694539157940

Kdo jede autem, zastaví přímo před vchodem, kde zase máte problém? Asi tedy lidé, kteří jezdí na vlak autem nějaké problémy musí mít.

+1/0
5.6.2013 9:36

M43a72r64t28i19n 71N37e77r35m62u78t 9757927328439

Tak třeba veze děti s batohama na tábor nebo čeká, až přijede návštěva, aby ji odvezl domů, nebo balík čd kurýrem, na to ty 3 místa před vchodem se zákazem stání jsou trochu málo. Naštěstí je ještě parkoviště za Tescem. To samý můžete říct o letišti (kdo proboha jezdí na letiště autem???). Já zase nechápu lidi, co mají problémy s přesunem nádraží a řvou něco o polích za brnem.

0/−1
5.6.2013 20:15

P41a25v26e13l 55O69d91r63a98z71i75l 6874429887700

Děti mohou k vlaku na tábor přijet MHD, od toho vlaku je taky asi nikdo autem nepoveze, návštěva dtto, balík beru. Ani jedno se nedělá denně, zatímco většina lidí, co nádraží využívá, tak denně činí. A já nevím, proč těmto lidem komplikovat dopravu jakýmsi odsunem, za neuvěřitelné peníze.

+1/0
6.6.2013 13:01

K44a66r44e21l 72N56o24v77á17k 1360373370180

Myslím, že Brno může "nedodělku" Olomouci nádraží velmi závidět.

0/0
4.6.2013 22:02

H51o29n67z89a 39K60a73r36á66s96e44k 1135791732918

Mezi dnešní 4. nástupiště a budovu Tesca se jedno další nástupiště vejde. Dalších nástupišť netřeba (průjezdný model leccos vyřeší, resp. řeší už teď). Nová čtvrť - hm... Nic nevisí ve vzduchoprázdnu. Pokud se někde nová čtvrť postaví (třeba mezi dnešním a budoucím hl. n.), pak se tím pádem nepostaví nikde jinde. Otázka nabídky a poptávky má své zákonitosti i v otázce pozemků a nemovitostí. Při odsunutém nádraží by pobírání cestujících bylo ještě větší "maso", neboť těch tramvajových linek nebude u odsunutého nádraží jezdit tolik, co jich jezdí u stávajícího. Byť tam budou cestující mít více prostoru (možná). Nemluvě o tom, že při odsunutém nádraží by počet lidí, kteří potřebují použít MHD, zřejmě vzrostl. Co se týče tramvajových nástupišť u stávajícího nádraží, tak samotné město Brno se vzdalo rovnoměrnějšího rozprostření lidí poté, co už žádná tramvajová linka nejezdí od zastávky "pod Grandem", zatímco od zastávky přímo před nádražím jezdí o linku více.

+1/−1
26.5.2013 2:02

M52a31r39t47i17n 89N95e44r64m29u74t 9297627178889

naštěstí už mhd nejezdím, ale rozhodování na hlaváku mezi 9 a 12 vždy vyžadovalo nervy hráče pokeru

+1/−2
26.5.2013 9:18

H74o28n60z50a 44K40a81r46á37s68e61k 1145471312408

Po prohození linek (zrušení 13tky, dvojnásobné posílení 12tky a převedení 9tky do Juliánova) už by takové rozhodování potřeba nebylo. A právě 9tka jedoucí do Juliánova/na Lesnou mohla nadále jezdit "zpod Grandu". Bohužel, určité jiné požadavky (právě kratší vzdálenost při přestupech lidí jedoucích z Juliánova) způsobily, že 9tka jezdí přes Náměstí Svobody...

+1/−1
26.5.2013 12:45

P41a98v64e70l 56O76d87r29a46z22i16l 6634489247190

Pro koleje a nástupiště navíc je spousta místa na jih, jenom tam zavazí tesko a autobazar, čili žádný reálný problém. Nástupiště pro tramvaje mohou být i mezi Čedokem a poštou, fakticky sloučení zastávek hlnádr a nové sady.

Místa je dost. Stavět novou čtvrť chtějí jen spekulanté s pozemky.

+2/0
5.6.2013 9:35

P96a65v46e90l 77S83t62a44v42j19a16n93í70k 1850136520731

Mrkněte se do katastru, než začnete vyprávět pohádky o pozemcích pod nádražím. Navíc už vidím, jak Tesco, které se má rozšiřovat prodává za pár šupů pozemky a obchoďák, aby se dal zbourat. Kde chcete budovat zhlaví? U tepláren? Kolik soukromých pozemků by se ještě muselo vykoupit? Stejně to bude paskvil. Musela by se překopat obě zhlaví, vyměnit zabezpečení. A navíc si nemyslím, že k valeným cihlovým klenbám si můžete přihodit jedno betonové nástupiště? Myslíte, že to vydrží dalších 50 let? Od tepláren až za Malou Ameriku je to celé postavené na klenbách.

Vsadím se, že celá tato akce, pokud se zrealizuje, bude o 50% dražší jak stavba nádraží na zelené louce (Dolním nádraží).

0/0
22.6.2013 16:14

J13i33ř29í 19K57o16c40u11r54e80k 6485434795908

Co je tam tak strašného? Kromě Mendláku a České je to jedniné místo v Brně, na které se dá dojet z každé konečné tramvaje bez přestupu. Na tom překrásném novém nádraží To bude platit pro dvě konečné. Zbytek Brna bude přesedat. Skvělé, dokonce lepší než dostat řetězem přes držku.

+6/0
25.5.2013 20:59

Z66u36z39a12n24a 22K68u47b77á95t65o54v64á 1626163116264

Třeba až z Pohořelic to může jezdit. Cestujícím by to zajisté vůůůbec nevadilo! Majngot...Rv

+1/−5
24.5.2013 8:38

M93i47c13h40a29l 14B61r89ň35á44k 6454964447298

Jaká je to vzdálenost? Pár set metrů? Fascinuje mě, že půl Brna nemá problém, když se touto trasou promenáduje xkrát tam a zpátky kvůli hadrům a kávičce ve Vaňkovce, ale jak jde o vlak, tak jde najednou o něco úplně jiného... :-)

+10/−4
24.5.2013 10:55

P64e51t51r78a 63N67o70v89á83k36o35v36á 7628646924528

Ovšem kdyby stavěli v Modřicích a brali to přes Olympii...

+2/−1
24.5.2013 15:46

J33i98ř38í 86K11o39c49u71r62e74k 6495764785768

Pár set metrů skoro přesně 800 http://www.mapy.cz/s/7j5u. Pár facek. Pro vás tedy osm facek.

+2/0
25.5.2013 21:06

M70a12r58t40i24n 13N84e98r48m40u36t 9207207778139

denně touto trasou táhnou davy lidí s kuframa z UAN, ale těch se nikdo nezastane, kvůli vlaku se můžou všichni p..... Připomíná to hysterii s opravou D1

+1/−1
25.5.2013 23:55

H65o49n68z46a 11K45a17r19á43s88e25k 1785881142248

Proč to nepřiznat - poloha ÚAN je nevyhovující.

+3/0
26.5.2013 2:03

M89a90r23t22i34n 75N95e48r60m17u53t 9837687128769

a kam byste ho dal? Nechal proti Grandu v centru? tehdy byl jakýsi územní plán a uan je v dobré poloze - strašlivý smrad z Karos a ŠL mimo centrum, u velkého městského okruhu ale pořád nejblíže centru, přimo vedle plánovaného nového nádraží (které je v tomto místě zamýšleno už sto let)

+1/−2
26.5.2013 9:05

H90o61n45z16a 22K15a12r74á43s69e60k 1675691252448

Ano, v rámci možnosti je na místě, kde ty autobusy tolik nepřekážejí a kde je pro ně docela dost místa, ale to se nevylučuje s tvrzením, že z pohledu cestujících jde o vcelku nevyhovující umístění.

+3/0
26.5.2013 12:47

J23a79n83a 57N48o23v96á84k11o17v26á 7877600929278

Ten smrad na Zvonařce kolem sedmé ráno, ještě před dvaceti lety, to si v dnešní době už ten, kdo to nezažil, neumí ani představit. Zvlášť, pokud bylo mokro, zima a nízký tlak, tak se veškeré zplodiny držely pod betonovou střechou Zvonařky a bylo tam opravdu k zadušení a na pozvracení.

+1/0
12.6.2013 15:16

P75a14v42e52l 36O78d72r76a97z21i24l 6574529607650

Žádných davů lidí s kuframa jsem si nevšiml. Autobusy, směřující na ÚAN, totiž mají řadu zastávek po městě, což u vlaku tolik neplatí, tam je těch zastávek méně. A lidé, kteří jedou do centra, tak nyní musejí jít pár kroků na tramvaj a jedou 3-4 zastávky, zatímco od Zvonce by museli jít pár kroků na tramvaj a jet 7-8 zastávek. A proč to? Aby vydělali spekulanté s pozemky?

+1/0
6.6.2013 13:05

T16o79m13a47s 36N68o35v30o88t78n15y 3601386888339

Jsi slepej, no, co na to říct. A dálkovka fakt staví po městě :-D :-D

0/−1
11.6.2013 9:39

P53a19v57e67l 64O28d25r42a45z71i46l 6804719427890

Jo, staví, Tomášku.

+1/0
15.6.2013 22:23
Foto

D69a46n28i93e37l 23V50a34l33e90n54t25a 4638475758

Vypadá to, že se SŽDC domluvila s Jančurou. V období, kdy mohly ČD využít rozkopané dálnice k přetažení cestujících do vlaků, udělají takovouhle amatérskou blbost. Inu, státní akciovka.

+9/−4
24.5.2013 8:21

R50e82g52i53n12e 66M89a87r42t50i73n 6432418110548

Hmmm - tak jsem to zkouknul - dálnice už je rozkopaná a žluťáci jezdí bez zpoždění

http://jizdenky.studentagency.cz/OnTheRoad

+4/−1
24.5.2013 10:49

H96o91n39z29a 42K85a65r10á75s82e29k 1855661222488

Mohou toho využívat kdykoliv jindy - v této době i po skončení výluky. Nabízí se další zamyšlení - jestli zastavení expresních vlaků (tzn. těch, kterými se jakž takž obstojně dá jezdit mezi Brnem a Prahou) až "kdesi za Zvonařkou" tolik vadí, znamená to, že stejně tak by vadilo, kdyby bylo odsunuté nádraží? Pak by to znamenalo, že největší "přihrávkou Jančurovi" není měsíční výluka znamenající nemožnost jízdy pražských expresů z/na Brno hl. n., ale právě trvalý odsun hlavního nádraží kamsi za Zvonařku...

+4/0
24.5.2013 12:54

R63o77m66a94n 87N92o36v69a75k 6109801132776

napište rovnou, že v létě máme chodit pěšky:-)

+7/−2
24.5.2013 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.