Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky z Brna do Prahy pojedou v létě až od Zvonařky

Ačkoliv stavba odsunutého brněnského nádraží ještě ani zdaleka nezačala, v létě si cestující vyzkoušejí, jak daleko to budou mít z centra Brna na vlak. Kvůli měsíční výluce mezi hlavním nádražím a Židenicemi bude část vlaků stavět právě v místech, kde má stát nový železniční uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a83v82e67l 13O53d22r60a40z19i12l 6384759677440

Při přesunu nádraží nejde o žádný komfort cestujících, ani o moderní řešení. Jde o lukrativní pozemky pod tratěmi. To bude vejvar!

Tahle výluka je jen test. Však si substrát zvykne.

+1/0
5.6.2013 9:41

T54o68m74a71s 90N51o55v68o13t16n26y 3111576788799

Takže budem dál jezdit z nevyhovujícího "v centru"?

0/−1
11.6.2013 9:32

P21a19v10e66l 87O79d38r43a62z33i63l 6354409867260

Pokud by se zmodernizovalo, tak vyhovovat bude. Kecy o oblouku a málo kolejích jsou trapné, koleje se dají přidat a oblouky jsou i jinde ve světě.

+1/0
15.6.2013 22:21

P41a78v36e66l 16S73t50a44v78j38a12n24í79k 1600856510631

Koleje se dají přidat. ;-D

+1/0
22.6.2013 16:00

J80a59n 96N92e37š19p79o63r 4266358216472

Vy jste tuším odborník.... Kam by se měly ty koleje k brněnskému hlavnímu nádraží přidat, do vzduchu?

0/0
23.6.2013 16:44

M37a26r25t80i86n 73N46e73r90m72u16t 9707737308389

Pohled z druhé strany: většina študáků co jedou na vlak z kolejí, pojedou o 2 zastávky dál nebo blíž... Lidi, co jedou autem, budou mít kde zaparkovat... Co přijedou z venkova autobusem na Zvonařku, mají to hned vedle a nemusí špacírovat 800m. Kdo přestupuje z/na okružní nebo i jiný autobus MHD, má to 2x blíže než teď.  Vlaky od východu budou mít kratší trasu o 4km než na stávající nádraží.

+3/−2
26.5.2013 0:07

H85o64n58z81a 76K80a98r53á79s89e33k 1145691562128

Vlaky od východu na dolní nádraží jezdit nebudou - ve směru od Vyškova bude výluka a ve směru od Kyjova budou jezdit normálně na hlavní nádraží.

+2/0
26.5.2013 1:55

M89a48r38t96i51n 21N85e43r91m86u48t 9767717188529

jo, to jsem si přidal plánovaný stav po celé přestavbě

0/−2
26.5.2013 9:15

P36a28v16e80l 93O98d66r52a44z65i37l 6724449907620

Kdo prosímvás jezdí na vlak autem?

+1/0
5.6.2013 9:30

T69o76m27a88s 82N67o41v76o78t26n98y 3311656948379

A to chce diskutovat o dopravě8-o

+2/0
11.6.2013 9:33

J14i36ř44í 37K62o15c96u88r62e13k 6335944925408

To bude prča. Skupina japonských turistů vystupuje z Vindobony na dřevěný peron na Dolním. Támhleto je Petrov, opravdu jsme v Brně. Ano, tohle je Brno. Ne pane, o katanu se bát nemusíte, tu Vám neukradnou.

+3/−2
25.5.2013 21:11

M23a48r50t51i39n 26N70e59r82m35u84t 9937507378639

Skoro jako na současném nádraží. A když zabloudí v myší díře, můžou si aspoň koupit tenisky nebo rifle. Pozbuzující je zejména průchod mezi nárazníky vagónů přes koleje na 5 a 6 nástupiště (a je opravdu dřevěný).

+3/−3
26.5.2013 9:13

J93i76ř10í 56J17e61l10í37n17e37k 1574720871636

To bude cirkus na kolejích;-D;-DR^

+2/−1
24.5.2013 18:21

H84o58n71z47a 46K64a76r58á78s36e77k 1655531532198

Rychlíky do Prahy (ať už přes Havlíčkův Brod, nebo přes Českou Třebovou) tedy vůbec. nebudou jezdit z Brna h. n. Což bude dost problém o víkendech před 7. hodinou ranní, kdy - jak známo - se v Brně jezdí (stav od 1. 1. 2013) podle nočních "rozjezdů" - všechny autobusové linky se sjedou u hlavního nádraží, zato obsluha královopolského nádraží prakticky neexistuje...

+5/−2
24.5.2013 12:42

P51e68t64r68a 34N68o35v32á48k85o77v22á 7218436244808

Jako nechci vám křivdit, ale myslíte, že je to na DPMB nenapadlo?

+1/−2
24.5.2013 15:44

J53i82ř94í 96J75e23l55í13n71e86k 1454960721776

DPMB napadají úplně jiné myšlenky, ti jen ruší dobré spoje.

+5/−1
24.5.2013 18:21

H50o17n56z27a 65K68a92r13á63s94e58k 1365331612678

DPMB odjezdí to, co objedná a zaplatí město. Pokud město Brno nezaplatí navíc ty spoje, které by to zlepšovaly (fakticky by muselo jít o dočasné zneplatnění opatření platného od 1. 1. 2013), pak se spojení ostatních nádraží (kromě hl. n.) v době do 7 h ráno o víkendech nezlepší.

+4/0
24.5.2013 22:06

H52o65n24z64a 55K34a82r57á55s42e37k 1225601962468

Ukazuje se, že výluka prováděná kvůli rekonstrukci stávajícího brněnského nádraží se DÁ zvládnout. Jen škoda, že nejde o výluku spojenou s kvalitativním zlepšením (například kdyby byl napojován nový, širší viadukt + k němu napojeno kolejiště patřící novému nástupišti). Každopádně se ukazuje, že to jde, byť někteří lidé straší tím, že "přestavba stávajícího hl. n. není možná, neboť osobní doprava by to odnesla příliš" (a nedodají, že při přestavbě nákladního průtahu na odsunuté nádraží by nákladní doprava musela projíždět - což ve špičkách fakticky nelze - přes hlavní nádraží).

+8/−2
24.5.2013 12:26

M33a38r59e69k 45F69o64r92a76l 3544877497

Brno nový nádraží potřebuje,starý nemůže sloužit donekonečna.navíc infrastruktura kolem dnešního nádraži je hrozná.

+7/−7
24.5.2013 13:02

H29o10n48z49a 89K93a45r29á31s30e41k 1265531672588

Například v Praze hl. n., Břeclavi apod. se zvládla modernizace nádraží v dosavadní poloze. Infrastruktura (tramvajové, trolejbusové tratě apod.) v okolí dnešního nádraží je daleko lepší než v okolí předpokládaného odsunutého nádraží.

+8/−2
24.5.2013 22:03

M11a83r37e55k 42F16o26r70a30l 3754627257

V Praze je nádraží prostorově dostačující,má obrovskou plochu,podobné je to s Břeclaví.Ale nevím,kam na omezeném prostoru v centru Brna nacpat koleje a nástupiště navíc,nehledě na to jak a kam roztáhnout kapacitu nástupišť pro tramvaje.Zkusil jste se někdy ve špičce dostat z jedné šaliny na druhou??Je tam tolik lidí,že po nich doslova šlapete.Nádraží je zahlcený lidma a ten prostor kam by se ta masa lidí roztáhla prostě v centru není,kdežo když se začne stavět na zelené louce,je tam nepřeberně možností.Navíc to bude znamenat i novou čtvrť....

+3/−4
24.5.2013 23:21

D96a86v71i47d 19P67l84a62c57h17ý 2922476284259

Presne tak....mozna kdyby pan z h0 udelal tt tak to do centra vleze kompletní:)

0/−3
25.5.2013 0:29

R77e25g12i95n42e 26M76a21r63t18i49n 6982558430138

Není moc moderní návrh. Naopak ve světě (Berlín, Vídeň z nejbližšího okolí) jde na poschoďová řešení. Cestující nemají zájem pobíhat-přejíždět. Navíc mám pocit, že Brno nakonec dopadne jako podfinancovaný nedodělek, příkladně Olomouc (z vlaku na bus nutno užít jednu zastávku tramvají).

Nejsem brňák. Problém je celosvětové koncentraci do v noci opuštěných konglomerátů měst.

+2/−2
25.5.2013 7:46

M38a27r72t36i77n 47N41e58r82m32u58t 9677147118939

autobusák od vlakového je v brně od sebe 700m právě při stávajícím stavu. Při této výluce budou naopak pěkně u sebe... Nemluvím už o vůbec tom, když někdo jede na staré nádraží autem..

+1/−2
25.5.2013 23:53

P90a88v37e26l 38O10d67r34a42z46i48l 6854339637960

Kdo jede autem, zastaví přímo před vchodem, kde zase máte problém? Asi tedy lidé, kteří jezdí na vlak autem nějaké problémy musí mít.

+1/0
5.6.2013 9:36

M20a22r51t59i28n 88N29e21r49m76u45t 9667297738829

Tak třeba veze děti s batohama na tábor nebo čeká, až přijede návštěva, aby ji odvezl domů, nebo balík čd kurýrem, na to ty 3 místa před vchodem se zákazem stání jsou trochu málo. Naštěstí je ještě parkoviště za Tescem. To samý můžete říct o letišti (kdo proboha jezdí na letiště autem???). Já zase nechápu lidi, co mají problémy s přesunem nádraží a řvou něco o polích za brnem.

0/−1
5.6.2013 20:15

P57a72v19e68l 27O59d71r38a14z12i69l 6914399887390

Děti mohou k vlaku na tábor přijet MHD, od toho vlaku je taky asi nikdo autem nepoveze, návštěva dtto, balík beru. Ani jedno se nedělá denně, zatímco většina lidí, co nádraží využívá, tak denně činí. A já nevím, proč těmto lidem komplikovat dopravu jakýmsi odsunem, za neuvěřitelné peníze.

+1/0
6.6.2013 13:01

K60a18r94e84l 21N46o26v54á82k 1140703770860

Myslím, že Brno může "nedodělku" Olomouci nádraží velmi závidět.

0/0
4.6.2013 22:02

H49o92n42z48a 60K58a88r74á75s63e45k 1465471832468

Mezi dnešní 4. nástupiště a budovu Tesca se jedno další nástupiště vejde. Dalších nástupišť netřeba (průjezdný model leccos vyřeší, resp. řeší už teď). Nová čtvrť - hm... Nic nevisí ve vzduchoprázdnu. Pokud se někde nová čtvrť postaví (třeba mezi dnešním a budoucím hl. n.), pak se tím pádem nepostaví nikde jinde. Otázka nabídky a poptávky má své zákonitosti i v otázce pozemků a nemovitostí. Při odsunutém nádraží by pobírání cestujících bylo ještě větší "maso", neboť těch tramvajových linek nebude u odsunutého nádraží jezdit tolik, co jich jezdí u stávajícího. Byť tam budou cestující mít více prostoru (možná). Nemluvě o tom, že při odsunutém nádraží by počet lidí, kteří potřebují použít MHD, zřejmě vzrostl. Co se týče tramvajových nástupišť u stávajícího nádraží, tak samotné město Brno se vzdalo rovnoměrnějšího rozprostření lidí poté, co už žádná tramvajová linka nejezdí od zastávky "pod Grandem", zatímco od zastávky přímo před nádražím jezdí o linku více.

+1/−1
26.5.2013 2:02

M56a57r95t88i31n 20N25e36r71m44u61t 9467407278369

naštěstí už mhd nejezdím, ale rozhodování na hlaváku mezi 9 a 12 vždy vyžadovalo nervy hráče pokeru

+1/−2
26.5.2013 9:18

H64o55n81z83a 87K21a68r31á41s80e10k 1635841542588

Po prohození linek (zrušení 13tky, dvojnásobné posílení 12tky a převedení 9tky do Juliánova) už by takové rozhodování potřeba nebylo. A právě 9tka jedoucí do Juliánova/na Lesnou mohla nadále jezdit "zpod Grandu". Bohužel, určité jiné požadavky (právě kratší vzdálenost při přestupech lidí jedoucích z Juliánova) způsobily, že 9tka jezdí přes Náměstí Svobody...

+1/−1
26.5.2013 12:45

P47a72v62e79l 96O34d18r80a55z76i33l 6654709147980

Pro koleje a nástupiště navíc je spousta místa na jih, jenom tam zavazí tesko a autobazar, čili žádný reálný problém. Nástupiště pro tramvaje mohou být i mezi Čedokem a poštou, fakticky sloučení zastávek hlnádr a nové sady.

Místa je dost. Stavět novou čtvrť chtějí jen spekulanté s pozemky.

+2/0
5.6.2013 9:35

P22a57v57e49l 97S89t64a63v94j34a86n36í64k 1180316550401

Mrkněte se do katastru, než začnete vyprávět pohádky o pozemcích pod nádražím. Navíc už vidím, jak Tesco, které se má rozšiřovat prodává za pár šupů pozemky a obchoďák, aby se dal zbourat. Kde chcete budovat zhlaví? U tepláren? Kolik soukromých pozemků by se ještě muselo vykoupit? Stejně to bude paskvil. Musela by se překopat obě zhlaví, vyměnit zabezpečení. A navíc si nemyslím, že k valeným cihlovým klenbám si můžete přihodit jedno betonové nástupiště? Myslíte, že to vydrží dalších 50 let? Od tepláren až za Malou Ameriku je to celé postavené na klenbách.

Vsadím se, že celá tato akce, pokud se zrealizuje, bude o 50% dražší jak stavba nádraží na zelené louce (Dolním nádraží).

0/0
22.6.2013 16:14

J80i22ř95í 87K83o60c30u12r56e74k 6355174645558

Co je tam tak strašného? Kromě Mendláku a České je to jedniné místo v Brně, na které se dá dojet z každé konečné tramvaje bez přestupu. Na tom překrásném novém nádraží To bude platit pro dvě konečné. Zbytek Brna bude přesedat. Skvělé, dokonce lepší než dostat řetězem přes držku.

+6/0
25.5.2013 20:59

Z97u27z42a67n51a 16K44u55b68á82t19o66v54á 1196973526714

Třeba až z Pohořelic to může jezdit. Cestujícím by to zajisté vůůůbec nevadilo! Majngot...Rv

+1/−5
24.5.2013 8:38

M34i30c91h83a57l 17B21r38ň96á36k 6474514257388

Jaká je to vzdálenost? Pár set metrů? Fascinuje mě, že půl Brna nemá problém, když se touto trasou promenáduje xkrát tam a zpátky kvůli hadrům a kávičce ve Vaňkovce, ale jak jde o vlak, tak jde najednou o něco úplně jiného... :-)

+10/−4
24.5.2013 10:55

P56e39t78r88a 18N31o50v79á49k94o35v53á 7238776264158

Ovšem kdyby stavěli v Modřicích a brali to přes Olympii...

+2/−1
24.5.2013 15:46

J20i13ř13í 12K11o85c71u70r49e20k 6315394535788

Pár set metrů skoro přesně 800 http://www.mapy.cz/s/7j5u. Pár facek. Pro vás tedy osm facek.

+2/0
25.5.2013 21:06

M96a13r53t53i62n 37N74e30r89m31u31t 9547807958589

denně touto trasou táhnou davy lidí s kuframa z UAN, ale těch se nikdo nezastane, kvůli vlaku se můžou všichni p..... Připomíná to hysterii s opravou D1

+1/−1
25.5.2013 23:55

H14o93n42z22a 91K26a43r48á23s37e69k 1665181492978

Proč to nepřiznat - poloha ÚAN je nevyhovující.

+3/0
26.5.2013 2:03

M10a20r35t69i97n 31N10e68r25m88u39t 9887237808799

a kam byste ho dal? Nechal proti Grandu v centru? tehdy byl jakýsi územní plán a uan je v dobré poloze - strašlivý smrad z Karos a ŠL mimo centrum, u velkého městského okruhu ale pořád nejblíže centru, přimo vedle plánovaného nového nádraží (které je v tomto místě zamýšleno už sto let)

+1/−2
26.5.2013 9:05

H56o14n75z22a 44K25a87r27á61s62e63k 1645401262918

Ano, v rámci možnosti je na místě, kde ty autobusy tolik nepřekážejí a kde je pro ně docela dost místa, ale to se nevylučuje s tvrzením, že z pohledu cestujících jde o vcelku nevyhovující umístění.

+3/0
26.5.2013 12:47

J69a66n80a 90N30o21v28á21k97o36v14á 7357270339618

Ten smrad na Zvonařce kolem sedmé ráno, ještě před dvaceti lety, to si v dnešní době už ten, kdo to nezažil, neumí ani představit. Zvlášť, pokud bylo mokro, zima a nízký tlak, tak se veškeré zplodiny držely pod betonovou střechou Zvonařky a bylo tam opravdu k zadušení a na pozvracení.

+1/0
12.6.2013 15:16

P36a29v66e42l 79O65d90r94a14z81i21l 6924739177430

Žádných davů lidí s kuframa jsem si nevšiml. Autobusy, směřující na ÚAN, totiž mají řadu zastávek po městě, což u vlaku tolik neplatí, tam je těch zastávek méně. A lidé, kteří jedou do centra, tak nyní musejí jít pár kroků na tramvaj a jedou 3-4 zastávky, zatímco od Zvonce by museli jít pár kroků na tramvaj a jet 7-8 zastávek. A proč to? Aby vydělali spekulanté s pozemky?

+1/0
6.6.2013 13:05

T66o69m51a32s 28N72o18v32o59t68n37y 3921776848409

Jsi slepej, no, co na to říct. A dálkovka fakt staví po městě :-D :-D

0/−1
11.6.2013 9:39

P89a70v93e10l 35O43d96r96a46z36i77l 6714769187190

Jo, staví, Tomášku.

+1/0
15.6.2013 22:23
Foto

D27a54n14i63e69l 43V82a94l14e88n28t96a 4168735518

Vypadá to, že se SŽDC domluvila s Jančurou. V období, kdy mohly ČD využít rozkopané dálnice k přetažení cestujících do vlaků, udělají takovouhle amatérskou blbost. Inu, státní akciovka.

+9/−4
24.5.2013 8:21

R72e23g19i72n91e 50M97a72r80t10i68n 6712148950498

Hmmm - tak jsem to zkouknul - dálnice už je rozkopaná a žluťáci jezdí bez zpoždění

http://jizdenky.studentagency.cz/OnTheRoad

+4/−1
24.5.2013 10:49

H10o40n23z50a 50K82a87r23á24s96e16k 1745891212168

Mohou toho využívat kdykoliv jindy - v této době i po skončení výluky. Nabízí se další zamyšlení - jestli zastavení expresních vlaků (tzn. těch, kterými se jakž takž obstojně dá jezdit mezi Brnem a Prahou) až "kdesi za Zvonařkou" tolik vadí, znamená to, že stejně tak by vadilo, kdyby bylo odsunuté nádraží? Pak by to znamenalo, že největší "přihrávkou Jančurovi" není měsíční výluka znamenající nemožnost jízdy pražských expresů z/na Brno hl. n., ale právě trvalý odsun hlavního nádraží kamsi za Zvonařku...

+4/0
24.5.2013 12:54

R45o89m32a93n 63N64o61v14a26k 6679281802326

napište rovnou, že v létě máme chodit pěšky:-)

+7/−2
24.5.2013 7:58







Najdete na iDNES.cz