Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lahev pod pedálem blokovala brzdu. Auto narazilo do betonového mostku

Plastová lahev byla příčinou nedělní dopravní nehody na Znojemsku. Zakutálela se totiž pod brzdový pedál a zabránila řidiči v brzdění. Běžná dopravní situace tak skončila zraněním tří lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44a72v18e24l 64O26d23r45a88z44i53l 6964699817640

Takhle bourala jedna paní, nebyla to ale láhev, ale volně běhající neposlušný pes-smetáček, místo aby riskovala, že přišlápne psa, tak se málem zabila, naštěstí sama.

0/0
15.6.2013 22:01

B42r40a53n37o 29S17c27h70l18o22s51s71e25r 8100228193424

Neviem, do octavii nemontuju rucne brzdy ?

+1/0
10.6.2013 14:29

V62á50c81l17a47v 34P68o32u29s23t87k81a 3800101342

Zkoušel jste někdy brzdit ručkou v devadesáti?

+1/0
10.6.2013 15:50

M92i72r81e54k 49T93u51r72e37č55e47k 4153522730502

Soudit vyrobce flasky, jelikoz tam neni napsane upozorneni.

;-)

+6/0
10.6.2013 13:35

F29r88a31n44t63i16š41e81k 35L92u29f68t 5957869134816

Nemaluj čerta na zeď nebo EU nařídí dělat flašky hranaté

0/0
10.6.2013 13:44

F35r41a51n47t31i36š39e63k 92L67u97f19t 5787919854626

Kdo je viníkem nehody, flaška? Nebo řidič má mít uklizeno? To není ve vyhlášce

0/−2
10.6.2013 13:09
Foto

Z79d54e72n67e91k 58M65l69á86d41e10k 5287556735826

Na vině je řidič. Pozor! Nevozit po podlaze volně ani tenisové míčky!

0/0
10.6.2013 13:23

F79r20a32n12t96i61š91e79k 70L47u42f72t 5567109434166

Jednou když jsem vezl novou slečnu, tak jsem auto v rychlosti uklidil ale přední kobereček jsem v nepozornosti hodil na pedály místo pod. To byla jízda když jsem s plynem mačkal spojku...

+1/0
10.6.2013 13:28
Foto

Z25d41e39n24e42k 81M84l76á44d94e39k 5457466935256

Tedy i brzdu!  ;-D

+1/0
10.6.2013 13:32

J42i38r49k31a 81K68o31c69h 7694394663855

to netusim jak se vam darilo. plyn jde vzdycky 10x lehceji nez spojka, nechapu

a brzdu jste pri tom neslapal?

0/0
10.6.2013 14:31

F98r48a97n36t71i55š40e75k 60L18u21f50t 5467389474356

Brzy jsem si to uvědomil a kobereček jsem zakopl pod pedály.

0/0
10.6.2013 14:51

J62i66r62k44a 33K53o26c40h 7274604223335

pokud jste dodnes nezaregistroval, ze provoz na pozemnich komunikacich upravuje zakon a nikoliv vyhlaska, tak odevzdejte ridicak

+2/0
10.6.2013 14:30

J55a19n 69P53i12v25a98r76n94í95k 1128723903621

Já si myslím, že toto výsledek jízdy tzv. nadoraz, tj. bez rezervy. Pokud by měl čas, možná, že by to zvládnul,  láhev vykopnout nebo reagovat ručkou či odřadit. Pozor říkám možná.

+2/0
10.6.2013 13:06
Foto

H48o80n30z37a 79P45r40o83v44a17z72n14í51k 8748941817957

Není v téhle situaci lepší zatáhnout ruční brzdu? Nechci řešit, co řidič měl nebo neměl udělat, ono vás to v té desetině vteřiny nenapadne.

0/0
10.6.2013 12:35
Foto

H54o94n28z52a 14P97r51o96v43a22z48n57í67k 8708591707427

Spíš abych věděl, co dělat když přestanou fungovat brzy.

+1/0
10.6.2013 12:36

R90a77d58o96v32a41n 87D25l35u35g46o39s21z 3566111108246

vypnout (chcípnout) motor

0/0
10.6.2013 12:38

V16á28c95l44a95v 75P31o85u82s11t28k45a 3850481122

To zastaví auto?

+1/0
10.6.2013 12:41
Foto

J53i79n42d14ř14i46c56h 71H85u64s88i72č26k59a 2145107904555

Musíte mít zařazeno.

0/0
10.6.2013 12:46

M67i55r52a 52J45a56n81í82k 5743464585865

A jaka brzdna draha pri 50 km/h kdyz budu mit petku a vypnuty motor?

0/0
10.6.2013 12:49

R95a88d48o96v36a66n 76D68l95u20g69o70s33z 3576401868586

Není nic lehčího, než vyzkoušet ;-)

+1/0
10.6.2013 13:12

M69i32r95a 27J54a40n80í55k 5113374955565

No, urcite je lehci se zeptat. Minimalne proto, ze bez motoru blbe funguji brzdy:)

0/0
11.6.2013 5:33

R32a62d81o35v37a77n 91D83l76u62g76o42s23z 3866701458826

Tak to byste musel uvést přesný popis vašeho vozidla, protože co auto, to jiné vlastnosti. Nejlepší je opravdu vyzkoušet, jak se vaše auto bude v takovéto situaci chovat, ať následně nejste překvapen. Samo sebou nikoliv v plném provozu, ale někde stranou ;-)

Každý řidič by měl znát chování svého auta za jakýchkoliv podmínek, které reálně mohou nastat, proto je potřeba si je vyzkoušet v klidu, poté nebudete nemile překvapen v plném provozu a nezačnete zmatkovat. Dneska se ale jen do auta sedne a čeká se, že všechno bude na 100 % fungovat a valná většina řidičů ani neví, jak je namáhave brzdit bez posilovače, otáčet volantem bez posilovače atd. atd. Halt, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.;-)

+1/0
11.6.2013 14:41

P80a22v97e50l 94O25d75r35a89z78i43l 6184259807650

Tak řešíte situaci, že brzdy nebrzdí. Potom je celkem fuk, jestli vám jede motor nebo ne, ale i přesto vám brzdy fungují, neboť vypnutím motoru tento z auta nezmizí a dokonce i nadále udržuje podtlak v sání.;-)

0/0
15.6.2013 21:56

V48á71c48l87a16v 87P97o29u62s94t74k92a 3680281842

Tak kvůli tomu snad nemusím vypínat motor.

0/0
10.6.2013 12:49
Foto

J40i52n19d20ř28i55c83h 58H80u67s66i58č12k86a 2235497674475

No, myslim, ze pri zarazene rychlosti a vypnutem motoru bude zpomenaleni znatelnejsi, nez pri zapnutem motoru.

+1/0
10.6.2013 12:51

D95a75v73i24d 32R56y75c92h23e78t86s10k50ý 9826651710920

Při i zapnutém motoru se bez plynu vypne vstřikování, takže to je jedno.

0/−1
10.6.2013 13:05

R12a65d15o69v47a92n 86D89l16u48g31o48s27z 3756801358356

není - viz http://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zabrzdit-toyotu-s-plynom-na-podlahe.html v čase 04:30 kde je zpomalení při vypnutí motoru nejvíce zjevné.

0/0
10.6.2013 13:20

J31a31k18u65b 37Š86a62f51a62n69d78a 7935667251751

Je to jedno. Motory se vstřikováním vypínají vstřiky pokud jsou otáčky motoru vyšší než volnoběžné. Platí pro zahřátý motor.

To co tam předváděli platí možná pro některé automatické převodovky ale nesouvisí to s bržděním motorem.

0/−1
10.6.2013 14:06

R45a25d29o46v12a41n 36D38l80u37g42o50s37z 3706741618216

Zde se bavíme o brždění všeobencě, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/−1
10.6.2013 15:47

J28a25k57u43b 49Š84a45f37a28n17d94a 7395267201211

Jenže motorem to auto brzdí i bez vypnutí motoru. A v okamžiku, kdy zase zapne vstřikování má už ten motor tak nízké otáčky že se na brždění skoro nepodílí i když je vypnutý.

+1/−1
11.6.2013 2:55

P80a15v72e80l 59O61d87r32a88z94i79l 6844109537210

Máte pravdu.

0/0
15.6.2013 21:57

R24a90d94o27v82a47n 10D27l11u75g44o10s73z 3236291428506

Zde se bavíme o brždění všeobencně, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/0
10.6.2013 15:47

P20a32v38e55l 64O12d79r60a66z36i34l 6544539147600

Pane Dlugoszi, pokud budete dostatečně pozorný, tak si jistě povšimnete toho, že vámi odkazovaný zdroj pojednává o brzdění "s plynem na podlaze."

0/0
15.6.2013 22:03

V37á74c94l80a48v 31P91o38u43s15t54k79a 3830271862

Vypnete-li motor, vyřadíte posilovač řízení a to může být další problém. Navíc, pokud v devadesáti kopnete jedničku, můžete se v lepším případě rozloučit se spojkou.

0/−1
10.6.2013 13:09

P58a75v75e46l 43O88d30r82a67z36i92l 6474329807730

Vypnu-li motor, tak, spojen s koly spojkou, se stále točí, a tak se točí i hydraulické čerpadlo posilovače. Pokud máte elektročerpadlo, pak nepojede, ale to zase asi máte vstřikování a vypínat motor je zbytečné.

0/0
15.6.2013 21:58

J92a56n 31Z39í49d46e48k 5339601129881

Idealne jeste vytahnout klicky...aby prestaly fungovat posilovace a aby se pri vyhybani prekazce zamknul volant ;-D

+1/−1
10.6.2013 13:07

R39a10d22o59v56a10n 75D49l48u75g78o77s67z 3266471538226

pokud potřebujete zastavit na 20 metrech v obdobné situaci, jak bylo uvedeno v článku, je to ideální volba. Samo sebou, chce to nácvik, nezkoušet až při krizové situaci ;-)

0/0
10.6.2013 13:11

M22i21r38e54k 16T61u40r61e32č62e86k 4473212360512

Na to musi byt CAS a BEZPECNA vzdalenost mezi vozidly, coz nekteri "mistri sveta" nedodrzuji a jsou nalepeni na auto pred nema jako buze*ranti. Ja si vzdycky rikam, co kdyby ten ridic predemnou neco mel na vozovce (co ja nevidim) a dupl na brzdu. A hned si vzdalenost trochu zvetsim...

0/0
10.6.2013 13:40

D85a41v10i90d 82R55y75c45h46e56t40s34k26ý 9766521710320

Účinnost ručky se pohybuje od nulové až po zablokování (pouze) zadních kol, počítat se s ní nedá. Řešením je nemít flašku pod nohama řidiče, ale spolujezdce. Zažil jsem prasklý brzdový válec, kdy jsem musel zabrzdit podřazováním + téměř nefungující ručkou, nepřeju to nikomu..

+2/0
10.6.2013 12:47
Foto

H98o94n21z47a 89P60r83o93v59a28z94n76í22k 8618111637517

Už jsem to našel. Podřadit a pomalu vytáhnout ruční brzdu tak, aby nedošlo k zablokování. Pokud ucítíte, že se blokují tak trochu ubrat a pak zase táhnout nahoru.

+1/0
10.6.2013 12:56

D35a80v84i47d 61R38y66c45h91e18t58s30k16ý 9446541190250

Optimální je podřazovat tak aby otáčky vylétly skoro na omezovač (6 tis u benzínu?) a když spadnou tak zase podřadit. Na blokování zadních kol v tu chvíli prdím, protože nemám ruku navíc, ručku prostě zatáhnu a je.

0/0
10.6.2013 13:09

P25a22v40e39l 47S50t48a17v87j94a56n50í68k 1430786330621

Nojo, to jsou rady. Na "ruční" brzdu šlapu a trošku mi přibrzďuje zadní kola. K čemu mi v autě slouží, netuším. Používají ji jen servisáci, když mi vyvezou auto. Naštěstí to má hodně nápadnou kontrolku, abych s tím nejezdil. Já ji v životě nepoužil, protože ještě nenastala situace, kdy by to mělo nějaký smysl. Kdybych tam ručně vrazil dvojku, tak si myslím, že bude brzdit líp…

+1/0
10.6.2013 18:22

P35a26v89e47l 60O42d81r80a54z67i75l 6444389227590

Ono je taky otázka, kolik z kinetické energie vozu ta parkovací brzda vezme, než shoří či se jinak zničí...

0/0
15.6.2013 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.