Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze Znojma vlakem rovnou do Berlína? I to bylo kdysi možné

Trochu smutné narozeniny oslaví příští rok železnice, která kdysi vedla z Vídně přes Znojmo až do Berlína. V roce 1874 se čerstvě dokončená Severozápadní dráha chlubila technickými novinkami a rychlým provozem. Znojmo leželo na jedné z nejdůležitějších evropských dopravních tepen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A39n42t32o52n61i24n 14K88a17d13l42c35e91k 9242389891146

"Fatální ránu pro tuto spojnici znamenal vznik Československa. To se Rakouska bálo, proto se snažilo zpřetrhat s ním co nejvíce vazeb. Znojemsko obecně to tehdy velice odneslo. Dvě třetiny obratu regionu bylo navázáno na rakouský prostor," popsal Kacetl.

Vznik Ceskoslovenska bylo v mhoha smerech a jak dnes vime i pro Moravu fatalni.

+1/0
20.7.2013 23:06

D27u84š12a27n 40M56a64n29d89á93t 8864927892382

"Napojení do Břeclavi je podle něj pro regionální dopravu dostačující a modernizace není v nejbližší době potřeba", -  at se soudruh Hašek projede ze Znojma do Břeclavi, je to hrůza.

+4/0
23.6.2013 12:51

P22a91v46e85l 37M59o53r45a31v53e61c 3392669482548

A proč? Ten jezdí zásadně limuzínou. Pokud tedy při sezení na 30 židlích na nějaké ježdění má vůbec čas.

+3/0
23.6.2013 13:51

H69o93n30z91a 90K29a44r48á86s97e84k 1665321712298

Jedním z důvodů té hrůzy jsou otřesné vagóny, které mají sedačky stejné, jako bývají v tramvaji, dále pouze malá vyklápěcí okna (tzn. v létě je tam dost velký "pařák") a na kolejích drncají více než jiné typy vozů. S cestovní dobou okolo 85 minut (průměrně) činí cestovní rychlost okolo 48 km/h. To není zase tak špatné, srovnáme-li to s cestovní dobou na jiných tratích v tomto kraji.

0/0
23.6.2013 14:03

M27i95r27o74s30l43a55v 38H10r40u59š80k63a 1580655113895

Pokud se nepletu, tak některé spoje zajišťují vozy modernější s lepšími okny :) A jinak, před nějakou dobou se objevila zpráva, že se dají evropské peníze na zrychlení některých tratí včetně této tratě.

0/0
23.6.2013 16:29

H26o74n29z10a 66K10a97r18á77s52e59k 1865521912318

Na části spojů ano, ale na většině jezdí vozy, které popisuji. Ano, ta zpráva se objevila. Uvážím-li však, že Znojmo nejvíce potřebuje zlepšit železniční spojení ve směru na Brno a ve směru do Čech (spojení do Vídně je již vyhovující, co se týče infrastruktury, ne však co se týče počtu spojů), tak takové zrychlení nic moc neřeší.

+2/0
23.6.2013 18:14

M72i11r35o64s21l91a28v 21H23r64u29š61k41a 1470805893305

Pokud jde o spojení do Brna, tak je fakt, že po drobných úpravách by mohl být čas jízdy z Brna do Znojma přes Hrušovany nad Jevišovkou o něco lepší, nejlepší by ale asi bylo vybudovat nějakou spojnici Hrušovan přes Pasohlávky do Vranovic.

0/0
23.6.2013 20:08

P96a94v49e57l 52K29r60a94m29e65r 9523897959515

před 30 lety bylo dokonce možné jet s ČD například až do Bulharska  :-)

+2/−2
23.6.2013 12:04

J57a47n 37N18o61v32o10t88n96ý 3973639163440

I dneska jezdí v létě přímé vozy ČD z Prahy do Burgasu a Varny, viz cd.cz:

"Bez přestupů lze v současném jízdním řádu cestovat do Bulharska pouze v letní sezóně, a to prostřednictvím přímých lůžkových a lehátkových vozů řazených na vlaku EN 476/477, které míří do přímořských letovisek Burgas a Varna. Vozy jezdí od poloviny června do začátku září z Prahy hl.n. v 0:01, přičemž vůz do Burgasu pouze v úterý a pátek a vůz do Varny pouze v sobotu. Vozy dorazí do cíle druhý den v 11:32, resp. v 9:15. Zpět vyjíždí vždy ve středu a sobotu ve 20:40 (Burgas), resp. v neděli ve 23:30 (Varna), do Prahy přijíždějí v 6:23 třetího dne. Pro cestu do hlavního města Sofie a dalších měst, případně pro cestu mimo letní sezónu, je nutno volit spojení s přestupem, např. přes Bělehrad."

+3/0
23.6.2013 12:50

H46o48n65z70a 95K62a38r88á56s52e72k 1305811742698

Kilometrická vzdálenost není vše. Důležité jsou sklonové poměry (při velkých stoupáních je potřeba více lokomotiv), traťová rychlost (stávající koridor je velmi rychlý, zato trať přes Znojmo ne), počet traťových kolejí (na dvoukolejce mohou plynule jet vlaky v obou směrech zároveň, zato na jednokolejce - tedy přes Znojmo - může jet vždy jen jeden směr, takže těch nákladních vlaků by tudy moc neprojelo). Atd. atd.

+6/−1
23.6.2013 11:37

L91u35b74o31š 27B23o71r24ů13v39k28a 3666305188968

... super jednostranný blábol jak za komančů ... hlavně, aby nebyla konkurence a nedalo se porovnávat ... monopol se musí neustále zdůvoňovat ... aby se mohlo krást, plýtvat a vládnout ... ;-(

+2/−7
23.6.2013 13:00

T51o92m46á83š 23K56n62a94i55f36l 6673610107930

Co to tu proboha blábolíš? Předřečník má pravdu. A jak to souvisí s konkurenci?

+2/−1
23.6.2013 13:04

H63o86n79z57a 40K96a71r32á42s87e31k 1745341612408

Monopol v železniční nákladní dopravě už dávno není, takže nákladní dopravci si sami mohou vybrat, kudy jejich nákladní vlak jedoucí z okolí Vídně do Čech pojede. A přes Znojmo to nebývá (zato přes Břeclav ano). A jde o rozhodnutí obchodních společností (těch nákladních dopravců), ne těch, kteří "kradou, plýtvají a vládnou". Kromě předchozích argumentů ještě platí, že trať přes Břeclav a Brno je elektrizovaná (= další argument z hlediska ekonomického i ekologického, proč je v pořádku, aby tranzitní nákladní vlaky jezdily právě tudy).

+1/−1
23.6.2013 14:06

M77i94l17o80s59l10a79v 83M96l60a22d38y 1403291934582

Poučení: Postavila ji SOUKROMÁ společnost vlastněná NĚMCI.

+6/−9
23.6.2013 7:37

S60l70a29v48o52m48í19r 89B20e35n29e60š 6572627480324

A to máme padnout na kolena, že to postavili Němci?

+4/−4
23.6.2013 11:34

E10d64u77a41r60d 80M49y93s83l12o82v95i27č 6671411129472

Před l.sv. válkou se postavila Transsibiřská železnice. Investorem,  byla Francie za akcie svých občanů. Ani pes o tom neštěkne. Lenin a Stalin, Chruščov, či Brežněv? Právě tak současnost. To byla dohoda Francie s Carem Mikulášem. Je to o smyslu pro pořádek, právo a zákonnost. Kdo to nerespektuje je zloděj, parazit. Ten, co tomu fandí detto.

0/−2
23.6.2013 13:20

L38u70d13ě14k 22K86r38a85t26o69c34h80v28í36l 9435224891384

Žvaníte. Transsib ( stavba 1891-1916)  byl financován státní správou se zvýšení daně na alkohol, cukr, tabák a petrolej, dotiskem nekrytých emisí rublů a z minimální části s vládních zahraničních půjček (celkem asi 1,5 miliardy zlatých rublů v cenách 1913).

+1/0
23.6.2013 15:04

P74e51t62r 97V79e30s35e64l50ý 2659238713526

No a co?

+4/−1
23.6.2013 12:36

L93u26d22ě28k 91K44r27a86t76o48c54h43v20í25l 9225654741484

Těsně vedle - Rakouská severozápadní dráha (první president hrabě Harrach) byla dceřinkou  společnosti Jihoseveroněmecká spojovací dráha, což byla akciová společnost Rakouská.

+2/0
23.6.2013 15:25

V82í37t39e65k 60V84e40č90e82r78e57k 7468729713535

No a co, všechno tu bylo vlastněno Němci, okupovali nás odjakživa

0/−3
23.6.2013 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.