Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze Znojma vlakem rovnou do Berlína? I to bylo kdysi možné

Trochu smutné narozeniny oslaví příští rok železnice, která kdysi vedla z Vídně přes Znojmo až do Berlína. V roce 1874 se čerstvě dokončená Severozápadní dráha chlubila technickými novinkami a rychlým provozem. Znojmo leželo na jedné z nejdůležitějších evropských dopravních tepen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A97n32t53o64n23i42n 85K43a75d59l72c96e28k 9792119761326

"Fatální ránu pro tuto spojnici znamenal vznik Československa. To se Rakouska bálo, proto se snažilo zpřetrhat s ním co nejvíce vazeb. Znojemsko obecně to tehdy velice odneslo. Dvě třetiny obratu regionu bylo navázáno na rakouský prostor," popsal Kacetl.

Vznik Ceskoslovenska bylo v mhoha smerech a jak dnes vime i pro Moravu fatalni.

+1/0
20.7.2013 23:06

D68u59š86a19n 53M94a84n75d10á79t 8134207822512

"Napojení do Břeclavi je podle něj pro regionální dopravu dostačující a modernizace není v nejbližší době potřeba", -  at se soudruh Hašek projede ze Znojma do Břeclavi, je to hrůza.

+4/0
23.6.2013 12:51

P21a42v47e73l 35M82o19r92a64v83e18c 3982819902888

A proč? Ten jezdí zásadně limuzínou. Pokud tedy při sezení na 30 židlích na nějaké ježdění má vůbec čas.

+3/0
23.6.2013 13:51

H51o71n78z25a 32K42a90r69á47s44e44k 1205281562208

Jedním z důvodů té hrůzy jsou otřesné vagóny, které mají sedačky stejné, jako bývají v tramvaji, dále pouze malá vyklápěcí okna (tzn. v létě je tam dost velký "pařák") a na kolejích drncají více než jiné typy vozů. S cestovní dobou okolo 85 minut (průměrně) činí cestovní rychlost okolo 48 km/h. To není zase tak špatné, srovnáme-li to s cestovní dobou na jiných tratích v tomto kraji.

0/0
23.6.2013 14:03

M43i94r55o62s24l76a68v 67H38r58u38š84k49a 1930545683855

Pokud se nepletu, tak některé spoje zajišťují vozy modernější s lepšími okny :) A jinak, před nějakou dobou se objevila zpráva, že se dají evropské peníze na zrychlení některých tratí včetně této tratě.

0/0
23.6.2013 16:29

H85o92n18z90a 61K48a13r35á88s10e56k 1145861482748

Na části spojů ano, ale na většině jezdí vozy, které popisuji. Ano, ta zpráva se objevila. Uvážím-li však, že Znojmo nejvíce potřebuje zlepšit železniční spojení ve směru na Brno a ve směru do Čech (spojení do Vídně je již vyhovující, co se týče infrastruktury, ne však co se týče počtu spojů), tak takové zrychlení nic moc neřeší.

+2/0
23.6.2013 18:14

M81i45r36o97s65l86a45v 36H36r93u20š56k92a 1820615833975

Pokud jde o spojení do Brna, tak je fakt, že po drobných úpravách by mohl být čas jízdy z Brna do Znojma přes Hrušovany nad Jevišovkou o něco lepší, nejlepší by ale asi bylo vybudovat nějakou spojnici Hrušovan přes Pasohlávky do Vranovic.

0/0
23.6.2013 20:08

P50a88v50e41l 70K26r34a13m93e23r 9213507799675

před 30 lety bylo dokonce možné jet s ČD například až do Bulharska  :-)

+2/−2
23.6.2013 12:04

J81a54n 50N46o74v21o18t42n87ý 3303169723630

I dneska jezdí v létě přímé vozy ČD z Prahy do Burgasu a Varny, viz cd.cz:

"Bez přestupů lze v současném jízdním řádu cestovat do Bulharska pouze v letní sezóně, a to prostřednictvím přímých lůžkových a lehátkových vozů řazených na vlaku EN 476/477, které míří do přímořských letovisek Burgas a Varna. Vozy jezdí od poloviny června do začátku září z Prahy hl.n. v 0:01, přičemž vůz do Burgasu pouze v úterý a pátek a vůz do Varny pouze v sobotu. Vozy dorazí do cíle druhý den v 11:32, resp. v 9:15. Zpět vyjíždí vždy ve středu a sobotu ve 20:40 (Burgas), resp. v neděli ve 23:30 (Varna), do Prahy přijíždějí v 6:23 třetího dne. Pro cestu do hlavního města Sofie a dalších měst, případně pro cestu mimo letní sezónu, je nutno volit spojení s přestupem, např. přes Bělehrad."

+3/0
23.6.2013 12:50

H34o53n91z78a 94K26a93r29á88s96e84k 1405131642808

Kilometrická vzdálenost není vše. Důležité jsou sklonové poměry (při velkých stoupáních je potřeba více lokomotiv), traťová rychlost (stávající koridor je velmi rychlý, zato trať přes Znojmo ne), počet traťových kolejí (na dvoukolejce mohou plynule jet vlaky v obou směrech zároveň, zato na jednokolejce - tedy přes Znojmo - může jet vždy jen jeden směr, takže těch nákladních vlaků by tudy moc neprojelo). Atd. atd.

+6/−1
23.6.2013 11:37

L40u82b50o22š 25B53o40r87ů21v38k21a 3476335388808

... super jednostranný blábol jak za komančů ... hlavně, aby nebyla konkurence a nedalo se porovnávat ... monopol se musí neustále zdůvoňovat ... aby se mohlo krást, plýtvat a vládnout ... ;-(

+2/−7
23.6.2013 13:00

T31o50m19á10š 61K90n83a86i81f81l 6653680147320

Co to tu proboha blábolíš? Předřečník má pravdu. A jak to souvisí s konkurenci?

+2/−1
23.6.2013 13:04

H23o69n79z43a 80K53a95r81á55s45e33k 1135591972438

Monopol v železniční nákladní dopravě už dávno není, takže nákladní dopravci si sami mohou vybrat, kudy jejich nákladní vlak jedoucí z okolí Vídně do Čech pojede. A přes Znojmo to nebývá (zato přes Břeclav ano). A jde o rozhodnutí obchodních společností (těch nákladních dopravců), ne těch, kteří "kradou, plýtvají a vládnou". Kromě předchozích argumentů ještě platí, že trať přes Břeclav a Brno je elektrizovaná (= další argument z hlediska ekonomického i ekologického, proč je v pořádku, aby tranzitní nákladní vlaky jezdily právě tudy).

+1/−1
23.6.2013 14:06

M57i74l40o45s61l86a38v 97M59l68a66d79y 1103631154522

Poučení: Postavila ji SOUKROMÁ společnost vlastněná NĚMCI.

+6/−9
23.6.2013 7:37

S94l79a84v57o54m63í46r 19B88e49n96e22š 6272157540604

A to máme padnout na kolena, že to postavili Němci?

+4/−4
23.6.2013 11:34

E83d32u82a32r20d 38M91y23s61l82o50v45i31č 6831381119552

Před l.sv. válkou se postavila Transsibiřská železnice. Investorem,  byla Francie za akcie svých občanů. Ani pes o tom neštěkne. Lenin a Stalin, Chruščov, či Brežněv? Právě tak současnost. To byla dohoda Francie s Carem Mikulášem. Je to o smyslu pro pořádek, právo a zákonnost. Kdo to nerespektuje je zloděj, parazit. Ten, co tomu fandí detto.

0/−2
23.6.2013 13:20

L81u27d60ě63k 28K58r10a30t76o98c52h96v88í10l 9465504611354

Žvaníte. Transsib ( stavba 1891-1916)  byl financován státní správou se zvýšení daně na alkohol, cukr, tabák a petrolej, dotiskem nekrytých emisí rublů a z minimální části s vládních zahraničních půjček (celkem asi 1,5 miliardy zlatých rublů v cenách 1913).

+1/0
23.6.2013 15:04

P48e79t81r 68V72e68s55e65l40ý 2119638673536

No a co?

+4/−1
23.6.2013 12:36

L28u22d83ě26k 59K71r42a32t67o63c72h19v18í24l 9245194841614

Těsně vedle - Rakouská severozápadní dráha (první president hrabě Harrach) byla dceřinkou  společnosti Jihoseveroněmecká spojovací dráha, což byla akciová společnost Rakouská.

+2/0
23.6.2013 15:25

V44í83t43e76k 74V16e12č45e91r90e59k 7128449883745

No a co, všechno tu bylo vlastněno Němci, okupovali nás odjakživa

0/−3
23.6.2013 22:37







Najdete na iDNES.cz