Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské hlavní nádraží čeká měsíční výluka, vlaky budou stavět jinde

Brno se chystá na největší vlakovou výluku v novodobé historii. Viadukt na ulici Křenová vedle nádraží čekají opravy za desítky milionů korun. Dělníci budou stát v cestě 250 vlakům denně, které přepraví čtyřicet tisíc cestujících. Navíc v době, kdy se pracuje i na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e95t58r34a 37N10o70v37á40k25o14v38á 7978636724158

Je mi líto té paní z justiční oblasti. 22 000 ročně si na první třídu dává, protože jinak se to nedá. Dala bych jí pětikorunu, chudince.

+1/−4
27.6.2013 12:51

P41e13t63r 18K90o82n76í41č98e28k 8224642325235

No a co?? Očekává určitý standard služeb a platí za něj... Co vám vadí? Ta částka?

+2/−1
28.6.2013 13:20

M38i85r98o74s78l93a33v 59U29r96b87a41n 1936567521309

Sprejerum by stacilo sekat pracky, casem by doslo k eliminaci...

+5/−1
27.6.2013 7:53

M70a75r34t71i51n 74I95r63e66i83n 2280270340187

proč tak krutě? zastřelit na místě je jednodušší

0/−1
27.6.2013 8:00

J87i16ř14í 26J85a28n39d33a 2848770801804

Kašulín je ....(bez Kar). Když se to vymaluje za čtrnáct dní tak to sprejeři nestačí postříkat a pak, až skončí výluka, už tam zase "mezinárodní cestující" nebudou a zbudeme jen my otatní :-(

+1/−1
27.6.2013 10:28

L82u66d30ě59k 87M30u87s78e56l46í39k 3596719

Opět se ukazuje ,že v ČD levá ruka neví co udělá pravá.

+1/−1
27.6.2013 6:55

P62a88v44e17l 93D75o16s34t20á19l 7813367761701

SŽDC pane Muselík.Už pár let SŽDC ;-D

0/0
4.7.2013 7:17

T33o90m47á90š 56T89a69t91í38č43e16k 5940972380558

"Komfort, který si zaplatili, ale cestující dostanou" - znamená to, že budó jezdit busy první třídy?? ;-)

+1/−1
27.6.2013 0:14

M61i50r75o54s53l32a38v 93U25r89b12a74n 1566717571479

jiste, kdyz bude prset, tak budete na autobus cekat pod prvotridnim party stanem

+1/−1
27.6.2013 7:54

P33a21v59e63l 86N18á54r82o69ž12n70ý 1607113104988

KarŠulín je asi pěkný víte co. Zkultůrnit tak krásné nádr, jako je Židenický snad ani nelze. Hlavně se mi líbí dikce "doteď tam staví jen nákladní vlaky" na Brno-dolní. Já teda nikdy neviděl náklaďák stavět.

Idnes R^

+1/−2
26.6.2013 17:17

P77a76v77e58l 67S16t81a32v47j94a95n32í11k 1530256220291

Nechci vám do toho kecat, ale i ten náklaďák odněkud někam jede a něco veze. Někde zkrátka zastavit musí. Ale je fakt, že na Dolním už se zas tak moc nepřekládá.

+2/−1
26.6.2013 21:17

A79n94n82a 83K48n74o68f52l95í91č83k51o60v77á 7918247900334

Jasně, vlaky normálně zastavují na zastávkách ale že by se tam stavěly - vyráběly?;-)

+4/−2
27.6.2013 14:31

K96a77m23i89l 41P51y87t21e68l90a 8852530391539

naucte se cesky

0/0
11.7.2013 19:20

L88u51d79ě16k 27M25u39s12e19l15í71k 3236969

Zkulturnili Lázně v Židenicích pro menšinu tak proč by jim neopravili nádraží,víte jak se jim tam bude pěkně krást.

+2/0
27.6.2013 7:00
Foto

L80i86b26o14r 17P20o29l27á44k 1150892626401

na židenickým nádru se už činí a dokonce pozvali opravdu lidi, kteří umí sprejovat nebo malovat nebo jak to nazvat... vypadá to tam docela dobře.. ještě to není celé, ale co už R^

+1/0
3.7.2013 9:07

P94a36v15e76l 65M51a62r40e61š 6180967856967

Za desítky milionů se opraví viadukt, který už dávno nevyhovuje, je provozován jen na vyjímku, a po postavení nového nádraží nebude využit, protože trať povede jinudy.

Místo logické demolice nevyhovujícího, která uvolní místo pro nové vyhohující dnešní době a požadavkům...

Jednou z výhod socialismu bylo, že se stavělo co bylo třeba, dnes se o tom 10 let kecá,10 se investor hádá s rádobyodborníky z občanských sdružení proti čemukoli...

R47,kompletní městský okruh a nové nádraží už dávno v Brně mohlo stát;-(

+7/−2
26.6.2013 16:44

T74o93m94á68š 18T28a28t54í17č34e51k 5850782430198

Jenomže nádraží se nepřesune. To bys musel vyvraždit hofo Brňáků!

+3/−1
27.6.2013 0:15

L35u54d46ě89k 52M85u29s12e95l41í48k 3296609

ten okruh je nachystanej od protektorátu.Ten opravdu chybí.Vlakem nejezdím tak nemám názor

0/−1
27.6.2013 6:58

M65i28c77h29a28l 19K44v34á31č 3753952706446

Ale ten most má nějakou historickou hodnotu. Takže i když se bude nádraží přesouvat (a já věřím, že ano), ten most tam zůstane. A mám pocit, že i ten, co vede přes Svratku na druhé straně.

+1/−1
27.6.2013 7:35

P85a87v12e63l 89M86a18r53e14š 6170717166427

Právě že nezůstane.Je nízkej,úzkej,příliš blízko křižovatky a křižovatka a okolní silnice se nedá kvůli němu rozšířit.Má na dnešní požadavky malou nosnost, už pár let se provozuje na vyjímku (která právě letos končí)

Byl stavěný v jiné době, tenkrát ještě jezdili po ulicích koně a auta měl pan lékárník, pan doktor a pár dalších...

Podobných mostů jsou stovky,tenkrát to sekali jak Baťa cvičky podle pár typovek, jako dneska stavíme z prefabrikátů.není na něm nic extra vyjímečného.

0/0
28.6.2013 20:37

M21i55r91o98s36l68a98v 67U87r87b55a32n 1676687981839

ten viadukt je nadherny....

+2/0
27.6.2013 7:55

P14a78v49e28l 18O98d40r98a41z50i60l 6214169617210

Žádné staré nádraží není nevyhovující, žádná dnešní doba neexistuje a nic se bourat nebude. Žádná R47 neexistuje a nové nádraží není potřeba.

+1/−3
27.6.2013 10:39

T16o22m84á97š 87D42o31s48t36a71l 4765967982559

Už zase ten troll!!

+3/−1
27.6.2013 23:47

P41a32v27e18l 68O10d37r31a87z33i21l 6244919667840

Troll jo? Tak mi, chytrý pane, řekněte, odkud kam vede R47, děkuji předem.

0/0
12.7.2013 13:04

Š18t86e60f36a76n 49F19r81i70č20a 7512818393226

Všechno zlé je na něco dobré. Dolní nádraží je přesně to místo, se kterým se počítá jako s "nádražím v odsunuté poloze". Cestující si po delší době (naposledy před 25 lety) alespoň naostro vyzkouší, jaké to je využívat nádraží, které je vzdálené od veškeré městské infrastruktury.

+2/−1
26.6.2013 16:08

P56a41v11e40l 53M10a28r43e12š 6470617826847

Vzdálené? Aby vám neupadli nožičky.To nové nádraží má být v prostoru dnešního autobazaru EuroCar, tedy z centra přibližně stejně daleko jako na autobusové nádraží.

+1/−2
26.6.2013 16:36

Z34d61e85ň72k49a 63V63e28s83e26l70á 8329165317490

No právě - na Zvonařku je to z centra přece jenom celkem daleko, zejména když máte nějaké těžší zavazadlo nebo se špatně pohybujete.

+2/−1
26.6.2013 18:07

P56a97v27e27l 96S18t40a91v20j82a48n66í65k 1730846230741

Mám pocit, že většina lidí nebydlí v centru a poněkud pochybuju o tom, že by se na nové nádraží chodilo pěšky ze staré budovy. To už si snad děláte legraci, že?

+1/−2
26.6.2013 22:24

Z93d64e84ň30k83a 46V11e27s75e93l71á 8249405187460

Správně - většina lidí nebydlí v centru a na případné odsunuté nádraží by se nejspíš chtěli dopravit MHD. K odsunutému nádraží by ale nejspíš vedly tuším dvě linky šaliny = natřískané vozy + nutnost někde přestupovat. A to je skutečně paráda. :-P Rv

0/0
26.6.2013 22:36

M77a78r86e14k 29F43o84r75a92l 3684757887

To si opravdu myslíte,že by to projektovali úplní debilové,co sotva vychodili základku?

0/−1
26.6.2013 23:31

T10o96m96á54š 98T13a95t37í50č46e28k 5710602250108

Projektovali to nenažranci. Megalomani. Jo, za komárů existoval ten megaprojekt "Jižní centrum", které ovšem vypadal jinak. To neměla být kancelářská a marketová poušť. Ono se tenkrát, když se to Jižní centrum začalo plánovat, počítalo s tím, že poroste počet obyvatel, takže to měla být živá čtvrť se vším všudy. Taky se počítalo s tím, že nikdo nepovolí stavět paneláky naležato na půdě první bonity, měli tam teda taky žít lidi. Tím pádem by stálo za to tam udělat dokonalou hromadně-dopravní infrastrukturu atd. Dnes je to tam horší než dřív těžební oblasti na Ostravsku. Vystup z vlaku, vítej v Brně, ty d..., když už to slovo používáš sám! :-P

+2/0
27.6.2013 0:26

M31a24r68e76k 78F74o11r87a86l 3864807927

Ehm,tak projekt Jižní centrum počítá s výstavbou převážně obytných domů...Kde jste vzal opak?Všechno v návaznosti na nové nádraží...

0/0
27.6.2013 10:14

P40a19v87e90l 61O18d57r10a30z78i49l 6724219437790

ano, myšlenka, že lidé budou chtít bydlet u nádraží, je vskutku hodna politického plánovače.

Příteli, nádraží slouží zejména lidem, kteří jezdí do Brna za prací a ty nádraží v obytné čtvrti nezajímá.

+2/−1
27.6.2013 10:45

M95a41r60e25k 52F13o43r63a61l 3344907957

Zkuste si pročíst něco o Jižním centru...Jižní centrum nekončí v okruhu 300m od nového nádraží,lidé nebudou bydlet v domech nacpaných k nádraží,proboha je to nová část města.To je stejné jako by ste nadával že nechcete bydlet v židenicích nebo kénigu,protože je tam nádraží

0/0
27.6.2013 11:19

T24o98m18á19š 66T28a19t64í28č62e54k 5650622130258

No jistě, on s tím počítá, on s tím počítá už pomalu čtyřicet let, od doby kdy vznikl. Ovšem dnes neinvestuje do těch obytných domů stát - a sókromé investor se nesežene ani na Marsu. Který perspektivní člověk bude mít zájem o bydlení mezi okruhem, dálnicó, železniční traťó, no, lokalita jak víno! Od té doby se totiž taky změnil přístup k budování např. domečků na "zelené louce", tedy okolo Brna často na půdě první bonity. Za komárů by si ty státem postavený obytný domy obyvatele našly, ale dneska se každé přestěhuje někam do toho vysněnýho satelitu. Jo, kromě toho to dostane mnohem levněji, už jen kvůli ceně pozemku a kvůli architektonické "svobodě". Takže: kecy. Nebude tam bydlet nikdo.

0/0
27.6.2013 22:21

Z79d51e73ň94k65a 44V93e15s55e36l71á 8379895967540

Projekt se odvíjí od zakázky. A vzhledem k tomu, že v současnosti jsou finance sotva na nejnutnější opravy, je třeba protáhnout šalinu na kampus MU a chystá se i prodloužení šaliny v Bystrci, a k tomu, co jsem měla možnost se kde dočíst, tak by k odsunutému nádraží vedly možná tak dvě linky šaliny. To je prostě fakt.

0/0
27.6.2013 8:55

M36a65r70e21k 42F11o21r69a81l 3534127787

Uvědomte si,že minimálně 60%cestujícíj co přijede šalinou na dnešní rolu,tam cestuje ne kvůli tomu,aby se dostala na vlak,ale kvůli přestupu,nebo chtějí do centra(vaňkovky).Tím pádem se nádraží přeplňuje a projít ho ve špičce,to je na bobříka odvahy.U odsunutého hlavního nádraží by ta cesta k němu byla jednoúčelná,tudíž by možná stačily i jen ty dvě linky.Ale oni to jistě nadimenzují tak,aby to neskončilo fiaskem....

0/0
27.6.2013 10:18

P61a42v86e93l 61B49l87a63ž21e86k 6381351606301

Já si stejně pořád myslím, že nádraží by nemuselo být až u Zvonařky, ale jen o pár metrů směrem na Břeclav od současného hlaváku. A hlavně by mohlo být patrové. Zkoušeli jsme to počítat na jednom cviku ve škole (Geografie dopravy, PřF MU).

http://pavelblazek.eu/ostatni_soubory/brno-nadrazi.png

0/0
27.6.2013 10:29

P92a61v82e93l 89O29d66r72a36z87i94l 6504699237670

No jo, ale napojení na páteřní trati je u přesunuté polohy klíčové.

0/−1
27.6.2013 10:47

Z81d91e50ň63k65a 42V71e68s42e20l86á 8119435437480

Ano, je hodně lidí, co na hlaváku jenom přestupuje na jinou linku. Ale taky je - zejména ráno a odpoledne - hodně lidí, co jede skutečně na vlak nebo na bus. A ti když se ze současných tuším 7 linek sejdou u těch asi dvou, tak to prostě dopadne tak, jak to dopadne. :-P A o tom, že by to nějak optimálně nadimenzovali, si dovolím pochybovat, když se ruší nebo zkracují linky/spoje.

0/0
27.6.2013 10:33

P36a44v60e22l 18O58d86r86a63z81i21l 6874169977970

Občas jedu přes nádraží autem a u přechodu u pošty dávám přednost chodcům, ve špičce projde i dvěstě lidí, než můžu projet, to by nějaká šalina zvládala dost těžko.

+1/−1
27.6.2013 10:48

M20a79r74e94k 39F94o86r71a94l 3874307927

Ono nejde o počet linek,ale o počet spojů celkově...Jestli tam budou jezdit 2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj,myslím že to bude stačit...A když ne,tak se holt nějaký spoj bude muset přidat

0/0
27.6.2013 11:26

Z49d83e13ň28k33a 39V86e60s59e89l57á 8159195947140

Nemůžu si pomoct, ale z toho, co píšete, mám dojem, že žijete v nějakém úplně jiném Brně, než kde žiju já.

"2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj" - 8-o Kam by se ty všechny autobusy vešly? A co běžný silniční provoz? Už tak je to tam v celém okolí ve špičkách zasekaný, natož, kdyby se tam přidaly ještě další busy! A přidání spoje? V době, kdy se spoje spíš ubírají? 8-o

0/0
27.6.2013 11:39

M86a80r54e53k 65F70o43r98a17l 3364487137

Ono těch 25mld není jen na ten barák s kolejničkama a mašinkama,ale představte si,že ono se počítá i s něčím takovým jako infrastruktura...

0/0
27.6.2013 12:13

P53e48t72r65a 34N86o65v46á12k60o63v86á 7578286464478

To máte marný, paní se rozhodla, že tomu prostě rozumí a nikdo jiný ne.

0/−1
27.6.2013 12:58

Z30d32e68ň84k44a 89V10e89s49e43l64á 8319165847940

Ne, paní jenom stojí nohama na zemi a snaží se poukázat na to, že ta problematika je poněkud širší a hlubší.

0/0
27.6.2013 16:53

Z90d84e36ň43k21a 86V34e32s27e53l58á 8119365277660

Infrastruktura - ale v jakém rozsahu? Blok od odsunutého nádru? Ale co další hlavní tahy, jako třeba Plotní apod.? To se budou taky rozšiřovat? Protože lze předpokládat, že výstavbou nové silnice kolem odsunutého nádru dojde ke zhoršení situace i v širším okolí celého Jižního centra. A vzhledem k tomu, že ten odhad na 25 mld. pochází z kdo ví jak dávné minulosti, tak kdo ví, jak by to vůbec v reálu nakonec bylo... ;-)

0/0
27.6.2013 16:53

M94a46r33e95k 78F84o66r62a68l 3624487827

Když ani nevíte co se bude dít s plotní ulicí,tak nechápu,že se tak bijete za svou pravdu,když máte děravé informace...

+1/0
27.6.2013 22:09

Z25d89e31ň43k39a 27V64e71s12e31l84á 8349605947980

Nikde netvrdím, že mám pravdu. ;-) OK, i Plotní se má rozšiřovat a o překladu tramvají do této ulice se mluví už x let. I tak si ale myslím, že i když se např.(!!!) Plotní, Zvonařka a Dornych rozšíří, tak budou stejně ve špičkách zasekané a busy by tam měly velký problém projet (pokud by nebyl pro ně vyhrazený pruh, o čemž pochybuju...).

0/0
28.6.2013 9:38

P51a41v85e88l 72O72d82r47a28z97i20l 6164199347320

K odsunutému nádraží se plánují linky právě z roly, takže se tím nevyřeší vůbec nic, příteli.

0/−1
27.6.2013 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.