Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik testuje elektrobus, lidé do něj ale nesmějí

První ze tří elektrobusů, které letos bude testovat brněnský dopravní podnik, brázdí od pondělí ulice města. Cestující do něj však nastoupit nemohou. Důvod? Autobus totiž nemá českou poznávací značku, a odbor dopravy brněnského magistrátu v něm proto přepravu cestujících nepovolil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i61c75h12a69l 37K27o59l98á10ř 9240301340

Umí někdo vysvětlit, proč magistrát nepovolí veřejný provoz autobusu, který má RZ státu, jež je bezmála deset let součástí EU?

+3/−1
18.7.2013 8:06

M67i13r20o96s12l94a63v 68H68r94u76š27k51a 1890665903415

Velmi dobrá otázka a už jsem si tuto otázku položil na svém blogu: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/352390/Komentar-k-testovani-elektrobusu-v-Brne-aneb-o-byrokracii-uredniku.html Snad se mi podaří získat vyjádření z Ostravy, proč tam to jde...

+1/−1
18.7.2013 9:15

P27a71v54e40l 73N24á16r25o43ž48n19ý 1317293914218

Nechápu, kdo vidí ekologii v elektřině? Její výroba taky něco stojí a ne málo. Taky se při výrobě zrovna prostředí neušetří a neoddychne si. To nepočítám většinu nevýhod, jako dojezd na nabití 30 km a podobně ;-D. Baterky se zřejmě taky vyrábějí z ozónové vrstvy a likvidují se pšouknutím. Hlavně, že budů dotace, co?

+5/−3
17.7.2013 12:02

E35d86u13a10r82d 78B58l90a33z87e92k 1663970845275

navíc se musí udržovat v pohotovosti!!! (tedy že se udržuje stále el. napětí v síti,a tedy neustále vyrábí i když zrovna nenabíjíte a neodebíráte proud ze sítě...Rv) To je další ztráta krom nabíjení kdy za 10h nabíjení mohu jet cca 1-2h a rekuperací dostanu zpět sotva 10% ...:-/  Leda bych brzdil do setrvačníku pak, by účinost rekuperace mohla být až 90%;-), ale několik sekund brždění a tedy jen sekundy chemické reakce v akumulátoru jej příliš nedobijí a už vlbec né ekvavaletní čas fobíjení seodpovídá času črpání energie!Rv)

+2/0
18.7.2013 16:46

P46a59v67e66l 81O52d75r93a92z88i14l 6814689557540

Proč máte potřebu se vyjadřovat k něčemu, čemu absolutně nerozumíte? Kde jste sebral tu blbost, že rekuperací dostanete zpět pouze 10% a do setrvačníku 90%?

0/0
29.7.2013 10:11
Foto

B46r48o12n64i91s64l85a66v 18G61a68b79r30y52š 2802569171

Elektrobusy nebrat!

+2/−2
17.7.2013 10:48

P40e25t11r 58N63i62v20n67i59c91k20ý 3202784965887

Máš i nějaký argument?

+3/−1
17.7.2013 11:38
Foto

B45r77o51n53i64s43l91a61v 60G91a59b15r22y72š 2542519221

Pokud také nějaké nabídnete, můžu jich pár uvést. Jde o vyšší hmotnost kvůli baterii. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší energerická náročnost vozidla. To samozřejmě souvisí s nižší obsaditelností, protože baterie je prostorově náročná. Dále pořizovací cena, vzhledem k tomu, že je tato technologie v začátcích (i když nějak se začít musí, že?) - to platí jak u autobusů, tak u dobíjecích stanic. Baterie mají nízkou kapacitu, která se časem snižuje. Zkušenosti z Číny hovoří tak, že baterie musely být během jednoho až dvou let vyměněny. Již ale existují baterie na kyslíkové bázi (nebo na něčem podobném), přesto však v tomto nemám důvěru. Trolejbusy mi pořád vycházejí konkurenceschopnější.

+3/0
17.7.2013 12:26

J41i95r51i 52C53e94e 5815851912958

První elektromobil byl sestrojen v roce 1835, provozuschopný elektromobil v roce 1880, v roce 1899 překonal elektromobil jako první hranici 100 km/h a ty napíšeš, že je to technologie v začátcích?

0/0
28.7.2013 22:11

M41i72c75h56a38l 64P79a44v52l10á36t 9913733474639

Z hlediska REALNE smyslupne pouzitelnosti je nepopiratelne v zacatcich.

0/0
29.7.2013 10:21

O50n66d14ř56e96j 94M15u50s96i78l 2815550468917

To mi trochu připomíná scénku se secím strojem:-)

+1/−1
17.7.2013 10:31

M81a68r67e71k 46B60r88z83o45b30o50h42a37t11ý 8502845494

Hm, v Ostravě jezdí elektrobus už nějakou dobu na běžné lince. Je to linka 38, která projíždí přes Radvanice a Bartovice, které jsou znečišťovány (údajně) továrnou Arcelor Mittal (dříve NH a ještě dříve NHKG :-))

+1/0
17.7.2013 10:12

J32a13n 88F12r38o76l38í93k 6116350315774

Brzy zkrachují a v Ostravě bude vzdoušek jako v Darkově. Jen nevím kdo Vás bude živit.;-)

+2/−1
17.7.2013 10:45

A77n56d18r42e51j 69S40y68p29a37l 9859738661318

Sorry za minus, zatraceny dotykovy telefony :-/

0/−1
17.7.2013 13:47







Najdete na iDNES.cz