Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik testuje elektrobus, lidé do něj ale nesmějí

První ze tří elektrobusů, které letos bude testovat brněnský dopravní podnik, brázdí od pondělí ulice města. Cestující do něj však nastoupit nemohou. Důvod? Autobus totiž nemá českou poznávací značku, a odbor dopravy brněnského magistrátu v něm proto přepravu cestujících nepovolil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77i21c56h68a67l 44K42o89l10á67ř 9780231360

Umí někdo vysvětlit, proč magistrát nepovolí veřejný provoz autobusu, který má RZ státu, jež je bezmála deset let součástí EU?

+3/−1
18.7.2013 8:06

M97i73r55o17s58l35a87v 90H87r53u37š36k62a 1660285773215

Velmi dobrá otázka a už jsem si tuto otázku položil na svém blogu: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/352390/Komentar-k-testovani-elektrobusu-v-Brne-aneb-o-byrokracii-uredniku.html Snad se mi podaří získat vyjádření z Ostravy, proč tam to jde...

+1/−1
18.7.2013 9:15

P47a84v97e62l 14N62á89r89o19ž63n81ý 1137333224938

Nechápu, kdo vidí ekologii v elektřině? Její výroba taky něco stojí a ne málo. Taky se při výrobě zrovna prostředí neušetří a neoddychne si. To nepočítám většinu nevýhod, jako dojezd na nabití 30 km a podobně ;-D. Baterky se zřejmě taky vyrábějí z ozónové vrstvy a likvidují se pšouknutím. Hlavně, že budů dotace, co?

+5/−3
17.7.2013 12:02

E58d69u78a49r19d 49B36l28a94z23e33k 1823300155105

navíc se musí udržovat v pohotovosti!!! (tedy že se udržuje stále el. napětí v síti,a tedy neustále vyrábí i když zrovna nenabíjíte a neodebíráte proud ze sítě...Rv) To je další ztráta krom nabíjení kdy za 10h nabíjení mohu jet cca 1-2h a rekuperací dostanu zpět sotva 10% ...:-/  Leda bych brzdil do setrvačníku pak, by účinost rekuperace mohla být až 90%;-), ale několik sekund brždění a tedy jen sekundy chemické reakce v akumulátoru jej příliš nedobijí a už vlbec né ekvavaletní čas fobíjení seodpovídá času črpání energie!Rv)

+2/0
18.7.2013 16:46

P25a64v78e62l 82O80d60r31a45z83i64l 6964939537830

Proč máte potřebu se vyjadřovat k něčemu, čemu absolutně nerozumíte? Kde jste sebral tu blbost, že rekuperací dostanete zpět pouze 10% a do setrvačníku 90%?

0/0
29.7.2013 10:11
Foto

B66r74o58n77i65s83l27a19v 37G84a28b88r83y38š 2302419831

Elektrobusy nebrat!

+2/−2
17.7.2013 10:48

P89e93t97r 13N50i50v41n43i37c34k93ý 3832214555817

Máš i nějaký argument?

+3/−1
17.7.2013 11:38
Foto

B44r38o47n73i15s64l31a81v 15G37a92b43r92y95š 2312119141

Pokud také nějaké nabídnete, můžu jich pár uvést. Jde o vyšší hmotnost kvůli baterii. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší energerická náročnost vozidla. To samozřejmě souvisí s nižší obsaditelností, protože baterie je prostorově náročná. Dále pořizovací cena, vzhledem k tomu, že je tato technologie v začátcích (i když nějak se začít musí, že?) - to platí jak u autobusů, tak u dobíjecích stanic. Baterie mají nízkou kapacitu, která se časem snižuje. Zkušenosti z Číny hovoří tak, že baterie musely být během jednoho až dvou let vyměněny. Již ale existují baterie na kyslíkové bázi (nebo na něčem podobném), přesto však v tomto nemám důvěru. Trolejbusy mi pořád vycházejí konkurenceschopnější.

+3/0
17.7.2013 12:26

J10i73r12i 95C49e42e 5265431252508

První elektromobil byl sestrojen v roce 1835, provozuschopný elektromobil v roce 1880, v roce 1899 překonal elektromobil jako první hranici 100 km/h a ty napíšeš, že je to technologie v začátcích?

0/0
28.7.2013 22:11

M41i89c42h97a80l 12P82a60v46l63á25t 9753623174879

Z hlediska REALNE smyslupne pouzitelnosti je nepopiratelne v zacatcich.

0/0
29.7.2013 10:21

O70n19d16ř56e45j 22M35u30s92i19l 2195580418117

To mi trochu připomíná scénku se secím strojem:-)

+1/−1
17.7.2013 10:31

M21a14r58e64k 33B41r49z17o55b90o59h42a58t66ý 8852375474

Hm, v Ostravě jezdí elektrobus už nějakou dobu na běžné lince. Je to linka 38, která projíždí přes Radvanice a Bartovice, které jsou znečišťovány (údajně) továrnou Arcelor Mittal (dříve NH a ještě dříve NHKG :-))

+1/0
17.7.2013 10:12

J66a24n 35F40r35o69l97í13k 6246210955334

Brzy zkrachují a v Ostravě bude vzdoušek jako v Darkově. Jen nevím kdo Vás bude živit.;-)

+2/−1
17.7.2013 10:45

A88n32d69r81e48j 41S15y59p52a31l 9679798241288

Sorry za minus, zatraceny dotykovy telefony :-/

0/−1
17.7.2013 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.