Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cesta vozíčkáře na Špilberk? Problém je už jen dostat se do autobusu

Hrad Špilberk se na začátku května slavnostně otevřel po velké rekonstrukci. Ale ačkoliv je jižní křídlo bezbariérové, lidé, kteří nemohou chodit, se zde potýkají s několika problémy. Redaktorka MF DNES se vydala s vozíčkáři Františkem Fuxem a Jaroslavem Malinským na hrad to vyzkoušet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a88v25e76l 50M27a48r71e15š 6430447896397

Před časem mně dorazilo,když jakási chytrá hlava (neříkám že vozíčkář,tohle spíš vypadá na nějanýho úředníčka) přišla s  nápadem aby i dálkové autobusy(!) byly povinně bezbariérové....

Jako sorry ale bezbariérovost a požadavek  na dostatečný prostor pro zavazadla mimo kabinu se technicky vylučuje.

Představil jsem si moderní autobusy SA případně Eurolines kompatibilní s tímhle  nápadem

0/0
24.7.2013 15:57

K72a79r31e57l 24D85r81d15a 6324502747

Student Agency je nejodpudivější firma v Česku. Mlátit, rubat, nařizovat a kontrolovat potřebuje. ;-D

  Cesta s vozíčkářem do Jižních Čech z Prahy, kde má SA na lukrativní linky monopol: 14 dní (spíš měsíc) předem koupit u SA lístek zpět do Prahy. Pak odvézt vozíčkáře jeho autem na  místo určení a modlit se, aby se vám cestou na nárazník nepověsil "žlutý pirát SA", který zcela běžně vytlačuje ostatní řidiče ze Strakonické do příkopů a jede zcela nepřiměřenou rychlostí a bez ohledu na dopravní předpisy. Po zaparkování přejít celé město na autobusové nádraží, protože SA staví jen zde. Pak přijede Váš bus SA narvaný lidmi k prasknutí a Vaše místo posádka samozřejmě prodala někde v Budějovicích či na Šumavě, takže Vám proti všem předpisům nabídne cestu "na stojáka". Aspoň tak, jinak jdete do Prahy pěšky. Tak takto nějak vypadá bezbariérové cestování s SA a jejich praktikami dnes. Nechutně žlutá lahůdka... ;-D

  Tohle fakt hájíte? ;-)

  "Moderní autobusy" téhle nechutné firmičky je to poslední, na co jsem ochoten brát ohled. Ostatně, s SA lze cestovat. Vozíčkáře přenesete na sedadlo a vozík šoupnete do nákladového prostoru. Ale ty schody fakt nejsou bezbariérové, ;-)

0/0
25.7.2013 9:08

P57a19v83e18l 37M82a49r15e18š 6850667576987

SA  byl proboha jen příklad.Autobusy podobné konstrukce mají i jiní dopravci.

Technicky se nedá vymyslet řešení aby autobus měl dostatečně velký prostor pro zavazadla,A ZÁROVEŇ 100% nízkopodlažnost a rovnou podlahu.Nehledě na fakt, že pod podlahou je i pár dalších, pro dálkový autobus potřebných věcí.

U městského busu tohle neřešíte, motor posadíte nad zadní nápravu,2/3 busu budou nízkopodlažní a vzadu dva schody.S prostorem pro zavazadla se nepočítá.

Na cesty mimo město je prostě pro vozíčkáře lepší vlak, nebo auto.

Z globálního pohledu mi stejně  přijde efektivnější vozíčkářům dát auta a možnost parkování na VEŘEJNÝCH parkovištích (ovšem s rozumem, deset a více míst pro invalidy u každého supermarketu je plýtvání místem.),něž za stovky milionů nakupovat nízkopodlažní autobusy a vozy MHD v honbě za 100% bezbariérovostí.

Nízkopodlažní vozidla jsou kvůli složitějšímu technickému řešení a údržbě i 2krát dražší než běžné. Ano jsou i invalidé, jenž řídit nemohou ani upravené auto ale těch rozhodně není většina. A vozíčkáře mám v rodině, takže něco o tom vím...

0/0
25.7.2013 11:03

K18a92r28e55l 78D81r92d73a 6854712927

Tomu rozumím, ale ta bezbariérovost se dá řešit jako v letadle či vlaku. Jen to bude dopravce něco stát... Jinak nízkopodlažní vozidla beru jako službu všem cestujícím. A podle toho by se měla pořizovat. Ne, že se začne řešit zase jak "v době kamenné", že se to vlastně kupovat nemusí a lze pak hodně ušetřit a stát šetřit musí. Takových názorů po Praze koluje určitě plno a připomíná to bolševika, kdy dobrý vozíčkář byl především ten zavřený v ústavu... Nevím jak je u Vás doma člověk s postižením aktivní a kolik se mu věnujete, ale pokud chcete zvládnout na vozíku školu a práci, tak Vás občasný nízkopodlažní spoj fakt nevytrhne. Tak se docela divím, že nehájíte maximalistické řešení protože veškerá zátěž jde zpravidla za rodinou a to mohou být další a další lidé, kteří jsou omezeni špatnými službami města.

  A rozdat auta... Přesně nevím, ale mám pocit, zda stát příspěvek na auto právě nezrušil. Vždy to byla poměrně malá částka snad jednou za 5 let na pomoc s pořízením vozu. Když si představím auto s přestavbou řízení s plošinou... Je to tak drahé, že na to vozíčkář bez dotace okolí nedosáhne. A v našem případě koneckonců potřebujeme řidiče. Neseženete asistenta, natož asistenta s řidičákem. A zážitků s poškozeným "nepostradatelným autem" od "ochotných lidí s řidičákem" mám na rozdávání.

0/0
28.7.2013 23:23

K79a82r56e35l 77D63r91d46a 6404162917

Projděte si, jak to řeší letiště. Vozík dávají do nákladového prostoru letadla. Pro jízdu mezi sedadly mají všechna letiště speciální úzký vozík. Vozíčkář nastupuje buď tubusem či v případě přistavených schodů je na letišti pojízdná plošina pro vozíčkáře (asi jako na nádražích), takže vozíčkáře naloží rovnou do letadla.

  Jenže piráti z SA, co mají k dispozici jen prázdná nástupiště a koukají dělat hlavně podvodný byznys s jízdenkami za 99 Kč... Tady se bezbariérovosti dočkáme jen zázrakem.

  Přitom jen takový drobný požadavek, aby se v Česku Češi chovali k vozíčkářům stejně jako ke komukoliv jinému. Aby i člověk na vozíku měl stejné možnosti jako kdokoliv jiný. ;-D;-D;-D

0/0
25.7.2013 9:19

P41a88v64e32l 10O34d57r33a80z73i71l 6374399687160

To nikdy mít nebude z podstaty věci, je potřeba se s tím nějak smířit.

0/0
25.7.2013 11:47

K98a21r58e64l 13D64r39d11a 6614112157

A jen tak mimochodem, električák má kolem 200 kg. Pokud je potřeba překonat schody, je to úkol pro čtyři silné chlapy. Z toho nikdo neví, za co se dá vozík pořádně chytit a pokud se něco ulomí a vozíčkář zůstane bez vozíku, je oprava na týdny, kdy vozíčkář sedí nuceně doma. (Firma sice přiveze první všední den náhradní stroj, který ale často zvládne jen dojet do koupelny. Opravu si ve spoluúčasti hradí vozíčkář. ;-D)

  Tak vidím už jen velký problém, samotné naložení takového vozíku do nákladového prostoru autobusu SA. Je tam u nakládání jen řidič a asistent. Už vidím řidiče jak s houserem jede třeba Itálii. I když u SA, proč ne? Klidně řidič slepý a hluchý, bez řidičáku a s prošlými papíry na hlavu... ;-D

0/0
25.7.2013 9:27

P84a23v70e54l 59O64d66r28a37z94i54l 6544349697910

To je zase litanie, hrůza. Kam konkrétně jste tou lukrativní linkou do JČ jel? Jinak jak dopadla vaše reklamace obsazeného místa?

0/0
25.7.2013 11:46

K21a10r64e49l 23D49r36d66a 6144362437

Fakt to nechápu jako litanii, ale jako popis stavu. S jednou výjimkou, a tou je brněnská Student Agency, která mi při poslední podrazu přiznala odškodné 10 Kč. Tak mi přijde, že je vhodné Jančurovi dělat "reklamu" při každé příležitosti. Protože jinak si na takovém zlatokopovi nikdy nic nevezmu.

  Postup reklamace jsem u SA nevypátral. Vůbec netuším jak s SA jednat. A ověřit jsem se to jeden čas snažil protože mám na jejich podfuky, resp. "podnikání" řadu připomínek. Jejich provozní podmínky jsou dost striktní a jsou vždy v právu, a to je asi tak celé mé zjištění. Psát jim dopisy přes právníky se mi fakt nechce. Počítám, že SA skončí v Česku až s vážnou smrtelnou nehodou, kdy budou odškodňovat stovky obětí. Do té doby je jednání s SA marné.

  Pokud máte s SA jiné zkušenosti, prosím o návod a kontakt. ;-)

0/0
28.7.2013 23:43

P75a75v90e79l 87O59d46r85a62z12i72l 6254169527100

Aha, takže reklamace nic a ten monopol asi taky nebude tak horkej, žejo.

0/0
29.7.2013 9:59

K43a23r61e74l 51D66r52d12a 6984882867

Projíždím se pomocí googlu po Brně a ohledně bezbariérovosti mi přijde, že je na tom Brno velmi dobře. Centrum předlážděné, všude se dělají nové zastávky, i starší přechody mají zpravidla možnost sjezdu... Na bariérový přechod narazím jen výjimečně. Nevím jak MHD, kolik % souprav a spojů je bezbariérových... Samozřejmě, plno obchodů má schody. Zdá se ale, že Brno funguje v tomto směru velmi dobře.

  Jen z diskuse jsem tak trochu získal dojem, že Brňané ani moc netuší, co doma mají. A ani necítí potřebu na svém poznání něco měnit. Napadá mě, že platí: "přisel k tomu jak slepej k houslím". ;-)

  Když si vezmu, kolik jede v Praze aktivit, vše se musí vybojovávat a všude jsou z dopuštění Magistrátu a radnic polovičatá řešení, tak mi přijde, jak když jde o dva zcela rozdílné světy. Někde dostávají lidé servis automaticky a zbůhdarma (nejde jen o Brno - mám pocit, že tak to funguje snad všude v Česku mimo Prahu) a v Praze se Pražané pomoci nedovolají i kdyby se rozkrájeli.

  Praha má nového mladého primátora z Olomouce. Mám velké obavy, že jeho mentalita je z Pražany absolutně nekompatibilní. Zatím sbírá politické body do voleb a za nejpalčivější problém Prahy patrně považuje cyklostezky... Bojím, bojím. ;-D

0/0
24.7.2013 7:49
Foto

M22a73r47t79i85n 37O78c83h 7739864405766

Nebude to tím, že se prostě vozíčkář všude dostat nemůže?

0/0
23.7.2013 8:11

K58a68r90e31l 95D75r15d56a 6634162107

No jistě. Třeba u katolických kostelů je to přímo záměr. Podle Písma jsou lidé s nejrůznějším postižením takto trestáni Bohem za své hříchy... Jejich místo není v kostele, ale  pod schody kostela, kde jim útlocitní věřící mohou hodit almužnu. ;-D

  Tap Tap popisuje zážitky s Rusy v Rusku. Rusové mají vlastnost, že vám nepomohou, neuhnou, vozíčkáře záměrně přehlíží. Protože by se snížili k pomoci "špinavé lůze" na veřejnosti, což by byla hrozná ostuda a slušný člověk to nedělá. Ale stačí se postavit před kostel a zahrnou vás zlatem a báby plesnivé svíčkové se budou dojímat vaším neštěstím. Jak dojemné. ;-D

  Tak je to hlavně o tom, zda u nás míříme k západní či východní civilizaci. ;-)

0/0
23.7.2013 9:08

K86a61r25e47l 82D40r75d86a 6134672237

V tom filmu o Vídni se mi líbí hláška, že jde o demokracii. Bariéry, vozíčkáři, mamky s kočárky, senioři, děti... to jsou jen dílky celku. ;-)

0/0
23.7.2013 9:21

K21a65r10e35l 33D88r51d29a 6224322837

Aktuální informační video Praha-Vídeň a zpět... Autorům se trapně podařilo srovnat letní Vídeň se zimní Prahou, což tedy znamená, že vozíčkáři v Praze jsou podvodníci, lžou a obelhávají politiky. ;-D

http://youtu.be/riQsq2bXUBE

0/0
23.7.2013 7:18

K54a70r52e54l 89D47r55d44a 6824862347

Následovala veřejná debata na téma jak vozíčkáři nedávají chudákům politikům dostatek konkrétních podnětů, stížností a připomínek k řešení, protože oni by je samozřejmě rádi řešili. Aneb "primeros" Svoboda pár týdnů před odchodem z funkce přišel na veřejnou debatu předvést vozíčkářům alibismus ODS plný vřelé a účinné pomoci. (A hned mlátil vozíčkáře po hlavě "zimní Prahou" z předchozího filmu.) ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/222063-diskuse-s-primatorem-svobodou-o-verejne-doprave-bez-barier/

0/0
23.7.2013 7:37

K22a32r42e12l 95D12r96d70a 6294272647

Altánek, nj. problém. ;-D Posledně jsme parkovali za Tescem, že jdeme do Vaňkovky a pak na Masarykovu. Je na to nějaká finta? Každý Brňan hupsne "do metra" a vystoupí u nádrží nebo před Vaňkovkou. ;-D Na bezbariérovost téhle atrakce lze patrně s úspěchem zapomenout, ne?

  (Tem most mezi Tescem a Vaňkovkou je bezbariérový? Jsou tam nějaké výtahy? Tuším, že jsme ho s električákem vůbec nedali. A také vlastně proč? To bylo nejotřesnější Tesco, co jsem kdy viděl. V Praze si hraje My na luxusní obchodní dům a v Brně má Tesco ratejnu horší než všechny vietnamské tržnice dohromady.)

  Před nádraží jsme jak trubky šli pěkně obchůzkou pod viadukty, kde je to jeden obrubník za druhým. Pak už mi Masarykova přišla fajn. Jenom ten můj vozíčkář v mrazu už modral a kapku ztratil úsměv. Tak jsme zapadli do McD, že dáme teplo a záchod. Před námi na ten záchod zapadla přičmoudlá mamka s miminem a asi si tam píchala perník nebo tam bydlela. Obsluze to bylo putna. Půl hodiny jsme se záchodu nedočkali, tak jsme zamířili zpět do Vaňkovky. Tak to je asi tak celá návštěva centra Brna z pohledu možností vozíčkáře. ;-D

0/0
23.7.2013 0:02

P92a67v64e97l 16O34d84r44a41z31i55l 6264189697560

Ne, že by to u vás, Drdo, nějak překvapovalo, ale

a) mohli jste parkovat ve Vaňkovce, tam je výtahů hromada

b) stejně tak je výtah v Tescu

c) stejně tak je bezbarierový výjezd z podchodu na hlnádr

d) na problém s WC jste měli obsluhu upozornit, což jste neudělali, že. Obsluha tam není od toho, aby věštila potřeby vozíčkáře.

e) Tesco není bůhvíco, ale srovnání s vietnamskou tržnicí vyžaduje notně silný úder do hlavy, opět, nic překvapivého. --- Takže problém bude asi (zase) na vašem přijímači.

0/0
23.7.2013 9:42

K45a84r40e13l 25D43r10d88a 6334972387

a) Je tam placené parkování. Z Prahy jsem naučen, že se na vozíčkáře ohled s placením parkovného nebere. Zdarma lze parkovat jen na označených místech na veřejných komunikacích. Vjezd jsem z cedulí stejně nepochopil, byl jsem rád, že jsem zajel za Tesco, a měl jsem zcela jistě pár houkajících či myškujících "slušňáku" s brněnskou SPZ za sebou.

  Z D1 jsem hledal Vaňkovku zcela neúčelně a podle cedulí jsem přijel Plotní. Takže představa příjezdu od Videňské rovnou na parkoviště Vaňkovky je patrně jen pro místní znalce.

  c) Kde to je? Fakt jsem hledal a nic. To je výtah někde v hale nádraží? Popravdě, z obou stran podchodu stojí tlupa šílených páchnoucích bezdomovců. Moc se tady po civilizovaném výtahu ani pátrat nedalo.

  d) Problém obsluhy byl, že ta mamka byla snědá, obsluha byla snědá. O situaci věděli, jen krčili rameny.

  e) Čekal bych při východu z luxusní Vaňkovky 2. My. Ten rozdíl je šok.

0/0
23.7.2013 10:15

P30a91v80e10l 94M66a90r85e15š 6540477656627

Kecáš Drda, ve Vaňkovce je první hodina parkování zdarma, další za dvacku.

Mimochodem, nějak mi uniká proč by se měl na vozíčkáře brát ohled ohledně placení parkovného.Jsou to lidé jako všichni ostatní.Potřebují jen širší parkovací stání...

0/0
23.7.2013 23:21

K20a13r60e41l 17D14r62d84a 6664212707

A co Vaše "pokleslá úvaha" jako mění na tom, že je ve Vaňkovce placené parkování? (Je tam třeba o víkendech dokonce parkování zdarma.)  

  V případě vozíčkářů je parkování zdarma vhodné třeba proto, že má vozíčkář kupodivu sníženou pohyblivost a aby dosáhl na stejný standard, který je přirozeně dostupný běžné populaci, tak je vhodné mu pomoci třeba právě v lepší mobilitě. Regulovat a omezovat pak jeho přítomnost na parkovišti poplatky a podporu mobility tak zase zhatit, by bylo kapku nelogické a také nehumánní, ne?

  Veřejná parkoviště jsou proto osvobozena od poplatků ze zákona. V případě soukromých parkovišť je to věcí majitele. Z nějakého důvodu to v Česku funguje půl/napůl. Jsme patrně zemí necivilizovaných hulvátů. Někde provozovatelé parkovišť ohledy na vozíčkáře berou (zpravidla, kde je výběrčí) a někde ne (zpravidla u elektronické závory). Obchodní domy to v Česku většinou neřeší a vozíčkář udělá lépe, když parkuje na ulici a využije služby státu.

0/0
24.7.2013 8:40

P92a54v85e26l 75M69a69r35e76š 6240527846497

Narážím na názor ( některých) samotných  vozíčkářů, že kvůli svému postižení nejsou méněcenní a že chtějí aby k nim lidé přistupovali stejně jako k ostatním.Takže když stejně tak stejně...

Jak správně píšete,Vaňkovka je soukromá a zda a od koho bude vybírat parkovné je jen a pouze věcí majitele.Nařizovat soukromému majiteli parkoviště že MUSÍ umožnit parkování vozičkářům zdarma,že nestátní dopravce MUSÍ studenty vozit za polovic a důchodce zdarma je nepřípustný zásah státu do obchodního vztahu dvou subjektů.

Elektronická závora nemá oči, nepozná že v autě sedí vozíčkář.Šlo by to technicky řešit RFID čipem v ZTP průkazu.Ale napadá mně, podobnou funkci mohla mít Skarta,kdožeto byl proti ?

0/0
24.7.2013 15:29

K73a39r68e20l 62D31r90d81a 6734372527

No jistě, stejně. Si zkuste jít někdy s vozíčkářem něco vyřídit. Zdravý člověk zaparkuje, vyběhne schody, vyřídí co potřebuje a za čtvrt hodiny jde dál. 

  Vozíčkář než se přes všechna ta "výborná" bezbariérová řešení dostane třeba do prvního patra, tak taky musí otravovat 10 lidí. (Ochranka, vrátný, klíče od výtahu prozíravě u vedoucího v kanceláři, bezbariérový vchod z druhé strany domu, výtah v jiném křídle, kabina o "trochu" menší než vozík, "ideální" plošina co schody vyjíždí 20 minut, a do toho každý "hňup" má u nás představu co se má a nemá dělat... často to vypadá, že všichni vidí vozíčkáře poprvé v životě. A dobrá je hláška: "tady jste špatně, to musíte o patro níž".) Takže vozíčkář se dostane ke stejné přepážce taky za 40 minut a s radostí jde dál za 2 hodiny.

  Fakt je spravedlivé platit stejný čas parkovného?

  Ostatně, podpora mobility patří k dobrým standardům evropské civilizace. Pokud obchodní centrum usiluje o výborné PR prostřednictvím reklamy, bylo by hezké motto: "vycházíme vstříc zákazníkům pomocí bezbariérových řešení" - a to včetně parkování bez poplatků. Ale to by na to Češi museli slyšet, že je takový obchod solidnější než jiný. Patrně by plno zákazníků spíš nadávalo na výhody, na které oni nedosáhnou protože se přišli rvát o "akce". Sobci. Vozík je výborná "výhoda". ;-)

0/0
25.7.2013 8:52

P83a35v95e36l 47M40a27r59e98š 6360237776907

právě problém s klíčema od dveří pro vozíčkáře a ostatních prostor mimo ně ostatní veřejnosti nepřístupné mohla technicky řešit ona zatracovaná Skarta (ev. čip v jiném průkazu,přívěsku,hodinkách....) mávnete s ní u zámku a máte otevřeno ( klidně i automaticky servomotorem).Stejný čip by řešil závoru na parkovišti,schodištovou plošinu,výtah...

Btw. :plošina pro vozík užší než vozík a výtah kam se nevejde není chyba systému, ale konkrétního člověka co takovou blbost namaloval a nechal postavit.

0/0
25.7.2013 11:17

K31a26r78e77l 33D22r76d70a 6394302717

Byli jsme u přestavby výtahu. Inteligentní výtahář si "konkrétní vozík" přeměřil a zařídil podle toho nákup nové kabiny. Jenže vozík odešel a nový je o 10 cm větší. Tak se to tak pěkně sešlo. Nový výtah s novým vozíkem. Realita života. Výtah získal při přestavbě "euro" dveře. Ty potřebují dalších 20 cm na sklápění. S tím výtahář ani nepočítal. Takže nakonec chybí 30 cm.

  To je pořád k neřešení. Vozíky dobré do terénu a na pražské chodníky jsou větší, ale nikam se v budovách pak nedostanou. Tak si vozíčkáři prozíravě kupují drobnější vozíky o kterých vám firma rovnou řekne, že je venku nemáte moc používat. Pokud ano, tak na vlastní riziko, kdy Vás občas ten vozík vyklopí na nějaké díře do příkopu. Pak volte. Nemáte právo na dva. Stačí ale vytáhnout cca 100-200 tis. z kapsy a jste za vodou. ;-)

0/0
28.7.2013 23:59

P95a50v40e93l 83O47d43r49a69z59i29l 6494319387180

No a co má jako ten výtahář podle vás asi tak dělat, oměřovat všechny káry na trhu? To je váš úkol (nebo jiného investora), abyste si řádně zadali zakázku.

0/0
29.7.2013 10:22

K27a25r26e70l 70D82r17d52a 6414842977

A v těch kartách se vidíte. Ale umíte si představit, co dveří by muselo dostat nové ovládání. Kdo by to majitelům nařídil? Kolik let by to trvalo, než by to začalo fungovat plošně?

0/0
29.7.2013 0:01

P77a15v12e97l 31O22d38r55a94z52i56l 6794259587650

a) no jo, je placené, na druhou stranu máte místa pro vozíčkáře zdarma na hlnádru v podstatě u pátého nástupiště (= za poštou západním směrem), ale chápu, že jako návštěvník to asi nevíte. Parkoviště za Tescem je ovšem také placené.

c) výjezd je před hotel Grand, v podstatě cestou od Vaňkovky minete východy na nástupiště tramvají a nemůžete to minout, ale jestli tam je cedule upozorňující vozíčkáře, to nevím, možná ne.

d) to je hloupé, to by se stávat nemělo

e) tak to se budu muset podívat do My, Tesco není žádný etalon luxusu, ale ve srovnání s vietnamskými obchody prudce vyčnívá. Teď ještě záleží na tom, jestli jste tam byl před rekonstrukcí či po ní (snad byla vloni? Nevím). Možná bude rozdíl právě v tom, že to není My, ale obyčejné Tesco.

0/0
24.7.2013 14:42

K62a58r50e10l 86D70r60d18a 6954152107

a) U pošty a před nádražím pár míst vidím, díky za tip. Za Tescem jsou hodiny a plno vyhrazených míst pro vozíčkáře. Chápu to tak, že jde o pozemek města a vozíčkáři na vyhrazených místech neplatí. V Praze si dá většinou policie záležet a označí placené parkování jen mimo místa pro vozíčkáře. Tady je označeno komplet celé parkoviště jako placené. Je to matoucí. Možná jsme měli jen štěstí a debatě s měšťáky o placení jsme zde unikli. Vozíčkář, co sem jezdí pravidelně a nechce platit, asi udělá dobře, když vypátrá na webu radnice zda se zde skutečně neplatí a lejstro si vytiskne a přiloží k dokladům auta pro případné dohady na místě. A také si pro jistotu předem zjistí, kde se v Brně vyzvedává odtažené auto... atd. Výborná služba... ;-D

  c) Tak to bude asi toto: http://goo.gl/maps/X0O0D To vypadá jako bezbariérový vchod do podchodu. Zde bych ho opravdu nehledal. Pro vozíčkáře je to přímo ideální strategický nástupní bod pro cestu do centra: http://goo.gl/maps/tLR0W řekl bych. ;-D Neskutečné, pokud odtud mají potřebu vozíčkáři přecházet na tramvajové zastávky před nádražím. To je přímo okružní jízda. Ale celou dobu během kroužení kolem dokola zastávek mohou sledovat jak jim jejich spoj ujíždí, aby se nenudili...

  e) Tady je pár fotek My. Jinak také dělají Tesco Královo Pole. A koukám, že se Máj měl v roce 2006 zbourat (jako OD v Liberci, dnes 1. My). Pražané byli pro. Architekti z VUT Brno ovšem Máj zachránili. Tesco má strategii, že po celé republice bude otevírat jeden My za druhým - právě s odkazem na pražský "Máj". A Česko se pro Tesco stalo laboratoří, kde si ověřují novou koncepci pro Evropu. My je srandovní, stejné zboží Tesco, stejné ceny, jen změna prostředí, kde by zákazník "second hand" Tesco nehledal.

http://www.chapmantaylor.com/en/projects/detail/tesco-my/en/

0/0
25.7.2013 7:07

K55a22r29e64l 64D42r26d78a 6444452287

Pravých Čechů ráj, obchodní dům My... Neckermann a Quelle ať jdou do... ;-D

0/0
25.7.2013 7:12

P56a30v73e54l 78O81d38r11a66z59i17l 6224419177650

Parkovací místo pro ZTP je také u nádraží, ale s omezenou dobou http://goo.gl/maps/Ej26p, potom u autobusového nadraží http://goo.gl/maps/Fq53m, potom před VZP http://goo.gl/maps/WgbWV, potom taky na Baštách http://goo.gl/maps/rxShk (pokud je tedy auto s vozíčkářem bráno za dopravní obsluhu).

Výjezd z podchodu není ideální, ale je. Nyní zřejmě také budou v novém OC Letmo výtahy.

0/0
25.7.2013 12:10

K70a34r89e80l 98D11r51d18a 6924732897

e) Vietnamci mají po Česku v provozu zpravidla všechny ty opuštěné Priory. Takže vietnamské tržnice zpravidla září "socialistickým luxusem" v každém druhém městě v Česku a brněnskému Tescu mohou směle konkurovat.

0/0
23.7.2013 10:43

P61a36v76e44l 79O39d18r42a83z95i30l 6144419587500

Tak milé úředníky to nenapadlo, hmm, to nemají pro každý projekt nějaký checklist, podle kterého by to projeli? To nemají úředníci kolaudující něco podobného? Tak by si hoši a holky měli tak jednou za měsíc sednout na káru a to město, které spravují, si "projít."

Aby jim to spravování šlo líp.

Ohledně nočních spojů je ostuda, že nefunguje DP asistent i v noci, to jako má někdo dojem, že lidé s pohybovým nedostatkem smějí fungovat jen ve dne?

+1/0
22.7.2013 13:54

K45a96r87e24l 14D63r92d40a 6524442787

Dokud nezasedne tým vozíčkářů a odborníků a nedá připomínky a případně řešení přímo neotestuje, tak je projekt často o ničem. Nějaká virtuální kontrola úředníků ani neví co řešit a sledovat. Žádný projektant nevytvoří projekt bez chyb. Do toho řemeslníci a další a další lidi s vlastním rozumem... kompromisy a "realita života" a na každém rohu jsou pak kdejaká bezbariérová řešení, proinvestované hříšné peníze a bezproblémově funkční je z toho jen polovina.

  Koukám, že DP Asistent je specialita Brna. Jede od 6 do 18, ale slibují, že po dohodě je služba možná i mimo tuto dobu. To fakt funguje? Objednám si asistenta na cestu do centra třeba v 9:00 a dalšího na cestu domu třeba v 15:00, samozřejmě se "svobodným předstihem" třeba 5 pracovních dní... A co to jako řeší? Dopravu ze zastávky na zastávku na náklady DP? To jako nestačí řidič? Co může navíc přidat asistent? Rozhovor o počasí?

  A kdo jako dostane vozíčkáře z bytu a do bytu, na záchod, kdo mu dělá asistenci v centru? To aby mohl "slavnostně" využít asistenta DP Brno, tak musí mít k tomu sjednaný další tým asistentů na všechno ostatní? Není to pak celé jedna velká hloupost? Vždyť se to snad ani nedá rozumně využít. Není to zase jenom alibismus, aby si DPMB odškrtly poskytování bezbariérových služeb a fakticky si to vozíčkář musí řešit stejně všechno ve vlastní režii a ještě mu DPMB při jakýchkoliv problémech otlučou o hlavu, že měl využít jejich služby? ;-)

0/0
22.7.2013 23:19

K43a93r19e63l 56D82r91d52a 6144922317

DP Asistent má jakýsi pořadník, volné a obsazené termíny, musí se domlouvat předem... Safra, safra, základní problém lidí na vozíku je přece snaha zavřít se mezi čtyři stěny, rezignovat na společenský život a pracovní uplatnění. Nevynalezli v Brně fakticky elegantní "klacek na vozíčkáře"? Jak se pokusí vozíčkář otravovat v MHD, odkážou ho na DP Asistenta, kde se doví, "že nemůže jít ven v úterý v 9:00, ale jen ve čtvrtek v 15:00. A že je vlastně nevděčný, když se mu to nelíbí a že si vymýšlí nesmysly..." Takže to zkusí jednou, dvakrát a pak pochopí, že se má ve skutečnosti DPMB obloukem vyhýbat, sedět doma a hlavně nelézt nikdy do šaliny.

  (Asi jako když si prodejna otevře reklamační oddělení, ozdobí ho nápisem "informace, služby pro zákazníky" a své zaměstnance školí, jak mají obtížné zákazníky vypakovat bez uznání reklamace za dveře.)

  Třeba se pletu, jen hádám, uvítám komentář od lidí, co službu znají. ;-)

0/0
23.7.2013 6:49

P36a51v74e37l 45O86d60r38a74z48i45l 6124239367130

Já vám ten váš zoufalý negativistický život přeju Drdo. Češi obecně nejsou velcí pozitivisté, ale vy jste extrémní případ. Vůbec nevíte, o čem melete, ale sepsujete to, že by se snad měli lidé z DP stydět, že vůbec nějakou službu nabízejí.

Ale co čekat od provařeného okukovače, který ani neumí najít v obchoďáku výtah, že.

0/0
23.7.2013 9:47

K39a79r58e18l 90D97r11d84a 6294542847

Ke slohovému cvičení tady mě přivedla Vaše zoufalá neznalost věci. Jen jsem to nechtěl komentovat tak přímo. No..., když ale myslíte. Zase z Vás mám pocit, že se pouštíte do debaty na téma o kterém absolutně nic netušíte. Tak jako vždy. (Hádáte se se mnou povýšeně o nuda plážích, v životě jste tam nebyl. Tanci rozumíte nejlépe na světě, v životě jste netancoval. Problémy s LIDLem mohou mít jen rozmazlení Pražáci... Co ti vozíčkáři?)

  Třeba to v Brně ohledně vozíčkářů funguje lépe než v Praze. Nevím. Rád bych to věděl. Tak by bylo dobré, kdybyste přešel od sprostého hloupého nadávání k činům. K čemu je dobrá služba DP Asistent a je funkční? 

  V Praze pomůže nastoupit řidič, když vyklápí plošinu, když je nejhůř. Jinak je spíš háček v tom, uhlídat si bezbariérové spoje, bezbariérové zastávky, návaznosti a přestupy. Pokud by byl asistentem "moudrý stařec z DP", který má tohle v hlavě, tak by to byla významná pomoc. Pokud by bylo třeba k nahánění spojů přidat nahánění nespolehlivého asistenta, co pak jen strčí na plošinu. Tak by to byl výsměch.

0/0
23.7.2013 10:38

P10a13v77e98l 47O37d24r93a31z60i78l 6274129647650

a) Netuším, jakým mentálním postupem jste dorazil k myšlence, že jsem nikdy nebyl na nudapláži. Byl. S dovolením to vím lépe, než vy.

b) Tancoval jsem.

c) Problémy s Lidlem máte vy. Normální člověk nenakupuje v krámě, který mu nevyhovuje.

d) Píšete "Nevím. Rád bych to věděl." Tak si to zjistěte a až potom to komentujte, jinak se nedivte, že působíte poněkud zábavně. Stačí začít zadáním "dp asisten" do googla.

0/0
24.7.2013 14:47

K14a98r76e30l 66D16r34d75a 6344832607

Na toho asistenta mi vyjíždí jen formální informace. Hledám zkušenosti z praxe. Čekal jsem, že se přidá nějaký vozíčkář, co tady diskutovali a nic. Tahle debata je nebere.

  Přijde mi to neúčelné, možná pro seniory je to vhodné. Jinak mi to přijde jako malá domu pro provozovatele za peníze všech cestujících. Ale třeba ne, třeba je to funkční služba. Byla by taková služba vhodná i v Praze? Je to vhodné navrhovat?

  V našem případě je asistence nutná již z bytu. Takže vozíčkář jde ven se svým asistentem a vše si řídí, včetně spojení. Další asistent by byl nadbytečný. Navíc jsme v Česku, v Praze 80% asistentů přijde pozdě, jindy, jinam, sraz nenajde, nebo vůbec nedorazí, pak přijde slečna o váze 35 kg, která s 200kg vozíkem fakt nepomůže, nebo přijde šikula, co si při prvním sáhnutí na vozík zlomí ruku atd. Asistenta je zpravidla třeba zaškolit na konkrétního vozíčkáře. Tak mi přijde, že to má mnoho a mnoho úskalí. ;-)

0/0
25.7.2013 8:30

P16a91v45e16l 95O88d36r41a18z61i89l 6474339507790

Asistenty v rámci služby dělají revizoři, takže se žádná malá domů pro provozovatele nekoná. ;-)

0/0
26.7.2013 12:45

K61a57r84e36l 25D92r13d90a 6314802287

Tak to je přímo ideální. V Praze se ostatní cestující i na vozíčkáře vrhají s nadávkami, že zdržel celou tramvaj, či že jim přejel nohu... Pokud s ním vstoupí do vozu revizor, co tramvaj rovnou prošacuje, to fakt zvedne vozíčkářům popularitu. To je skvělý nápad. ;-D

0/0
28.7.2013 23:48

P23a29v19e75l 29O26d92r55a90z18i96l 6414349467190

No tak těm s jízdenkou je to fuk a ti bez jízdenky aspoň mají viditelný maják.

0/0
29.7.2013 10:01

L50e73o27š 80P57á96l67e18n30í96č60e41k 9799695849214

"Bez cizích lidí bych ani nenastoupil do autobusu," říká Fux, a je zvyklý cestovat sám. TAK když sam - at jezdí vlakem

0/0
22.7.2013 12:41

P26a91v76e79l 59O22d90r67a44z55i25l 6534479377210

Leoši, vy jste teda hlava.

0/0
22.7.2013 13:54
Foto

F75r85a50n74t32i42š33e22k 20F92u31x 7583440482569

No musím Tě sklamat či potěšit, ale vlakem jezdím dost často. Tento rok jsem byl ne jednoů v Praze, v Olomoůci, ve Veselí nad Moravoů a tak bych mohl pokračovat dloůho. Stačí si zajít na ČD a podívat se jak nás nakládají a v druhé stanici na opak. Ano, máš pravdu, ČD mne jediné dopraví mimo Brno i když i někteří autobusoví dopravci se nám snaží vyjít vstříc. Připomínám, že i Já jsem kdysi chodil ....................  .:-)

0/0
22.7.2013 16:10
Foto

F17r43a73n25t30i61š73e33k 28F81u38x 7703640142589

:-P

0/0
22.7.2013 16:15

P40a96v53e21l 19M65a56r36e60š 6970167976547

To že je vlak vhodnější pro  vozíčkáře než bus je taknějak dáno konstrukcí žel. vagonu.Autobus je uzký a pokud se dovnitř nějak vyhrabete do uličky se nevejdete.A prostor u dveří jako staré Karosy moderní dálkové autobusy nemají.

K nástupu do vlaku stačí plošina, do autobusu potřebujete dva silný chlapy...

0/0
24.7.2013 16:07
Foto

F31r25a73n43t60i11š81e10k 32F85u62x 7863570132229

Jsem moc a moc vděčný redakci, za tuto reportáž. Chci jen napsat, že i Já jsem kdysi chodil a neviděl jsem ony obrubníky a schody. No a co napsat na úkor níže lidí?? Snad jen to, že každý jsme jinak nemocný, někdo na nožičky a někdo na hlavičku. No a která nemoc je horší???:-) Redakci velké díky a ostatním, aby se lépe dívali kolem sebe a snad nás pochopí. Jsem jen člověk který jen nechodí ............ .;-);-D

+3/0
22.7.2013 9:25

K13a67r38e74l 81D23r48d20a 6484772917

"Nenapadlo mě to. Kdyby si někdo stěžoval, začali bychom to řešit..." Výborná hláška. Počítám, že o tom to v Česku je. Umění alibismu. ;-D

0/−1
22.7.2013 7:09

J30i56r45k67a 26K75o39c57h 7594834313375

vubec se jich nechci zastavat, ale bohuzel je to naprosto bezne. zdravy clovek vubec neresi nejaky obrubnik, proste ho nevnima.

proto jsem velice ocenil, kdyz profesorka na architekture proste studenty na jeden den rozdelila do dvoji, pujcila jim voziky, a nechala je jeden den jezdit po meste - jeden na voziku, druhy jako doprovod, aby si vubec uvedomili, jake to je  (slysel jsem o tom od kamarada, co studoval architekturu asi pred 10 lety)

+2/0
22.7.2013 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.