Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme referendum. Ne, nechceme. Odpůrci odsunu nádraží se neshodnou

Do vleklého sporu o poloze brněnského nádraží vstoupila další skupina odpůrců odsunu. Chtějí, aby se o poloze nádraží za rok hlasovalo v novém referendu ve společném termínu s komunálními volbami nebo aby město do října schválilo rekonstrukci nádraží v jeho současné poloze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a72v59e52l 52N21o34v76á16k 7861267789279

V čem je odsun tak špatný? Jediná nevýhoda je asi cestování o 5-10 minut déle, nebo ještě něco dalšího? Pokud jen toto, je to blbé, ale pro rozvoj města je asi důležitější nové nádraží než kratší doba dojíždění o pět minut. Spousta lidí s příchodem IDS přestupuje v Komárově, Králově poli atd,...tedy taky se prodloužil dojezd (o dost) a to se moc neřeší.

+3/−1
21.8.2013 0:45

T14o10m57a28s 92N90o61v40o35t54n64y 3431956698469

Navíc do toho slavného centra jede vlakem stejně minimum lidí, většina stejně přestupuje na MHD, takže jim je celkem jedno, jestli přestoupí tam nebo tam. Navíc MHD povede k novému nádraží a je úplně jedno kolik linek to bude, záleží na intervalu. Prostě by se konečně mělo závazně rozhodnou (bez ohledu na tyhle ekoaktivisty, kteří budou stejně blokovat cokoliv i kdyby to bylo dokonalé) a začít buď kompletně rekonstruovat současné nádraží včetně okolí a přednádraží nebo začít stavět nové. Nakonec, jak ukázala výluka a přesun EC a expresů za Zvonařku, žádné extra problémy tím nevznikly, cestování bylo i v těchto nouzových podmínkách ok, tak proč by nefungovalo nové nádraží.

0/−2
21.8.2013 2:21

M57a21r22t67i49n 55V20e51r24n12e30r 3226679561440

Že by k novému nádraží solidně vedla MHD? Zapomeňte.

Počítá se s celou jednou tratí a na ní možná s celými dvěma linkami, pokud na ně tedy DPMB schrastí peníze. Porovnejte to se současným stavem, kdy od hlavního nádraží lze dojet na kteorukoli brněnskou zastávku MHD nejvýše s jedním přestupem...ta uzlová poloha je nenahraditelná. Proč asi Jančura drží stanoviště svých autobusů u Grandu, i když tam musejí projíždět přecpanými ulicemi centra?

Připomínám, jde o Brno, které ani po čtvrt století nedokázalo připojit na MHD své krásné Ústřední autobusové nádraží Zvonařka (a ne, ta jedna tramvajová linka kdesi za nadchodem, kde si můžete vsadit, jestli čekat na konečné nebo za Dornychem, není rozumným připojením na MHD.)

+2/−1
21.8.2013 8:37

Z29d37e30ň95k60a 86V92e23s87e15l27á 8389555287930

R^ Přesně tak. Nemluvě o tom, že se pořád probírá nutnost zavést šalinu ke kampusu MU + se zmiňuje i prodloužení trati v Bystrci (kvůli sídlišti Kamechy). A o tom, kolik tratí by bylo potřeba zcela zrekonstruovat, protože jsou léta v příšerném stavu, radši ani nemluvit...

+1/−1
21.8.2013 9:09

P51a86v28e94l 74O58d38r71a92z58i43l 6264719777920

Speklanté s pozemky se mohou uminusovat, ale to, že na řadě tram tratí je zavedena omezená rychlost (15kmh třeba) kvůli katastrofálnímu a havarijnímu stavu svršku, TO je realita.

Jestli chce někdo vydělávat na stavbě nesmyslného nádraží o pár set metrů jinde, tak ať si to klidně dělá, ale ZA SVÉ.V

+1/0
21.8.2013 12:49

T83o90m35a36s 22N98o19v59o64t96n33y 3611316268649

Jančura je u Grandu z důvodu, že to bylo násobně výhodnější než ze Zvonařky a protože na Prahu byly lidé zvyklí jezdit více od Grandu než ze Zvonařky, tak šel logicky tam. Dále pak má mít uzavřenou smlouvu s majitelem "nádraží" u Grandu, že dokud se nádraží nepřesune, bude odjíždět od Grandu i přes to, že to není při současném provozu tam ideální varianta pro 15m autobusy. Ovšem při přesunu nádraží se má i on přesunout právě k novému na nový autobusový terminál.

Zvonařka je problém, který by se ale vyřešil právě novým nádražím.

Připojení na MHD by se dalo přizpůsobit, to že v projektu je původně 1-2 linky ještě neznamená, že to tak zůstane. Navíc by to šlo řešit využitím stávajících vlakových kolejí formou "rychlotramvaje" z nového nádraží do prostor stávajícího případně zastavováním osobních vlaků i na starém nádraží pokud přes něj stejně pojedou. U dálkových je to jedno, tam cesta MHD o pár minut delší nehraje roli.

0/0
21.8.2013 9:15

P32a30v92e73l 70O80d37r48a53z78i90l 6334669377590

Člověče vy asi neumíte číst, ne? Po PĚTADVACETI letech není ÚAN Zvonařka účinně napojená na MHD a davy lidí běhají přes Vaňkovku a vy jste ochoten věřit tomu, že nové vlakové nádraží účinně napojené bude? Proboha na základě čeho?

Žádné osobní vlaky na starém nádraží zastavovat nemají, protože se mají rozprodat pozemky pod současnými tratěmi, kristeježiši, proč nemáte o projektu elementární znalost, když o něm diskutujete? A tramvaje po vlakových kolejích jezdit nemohou.

Ale s vaším závěrem, trošku upraveným, klidně můžu souhlasit: nové nádraží pro dálkovou a staré zachovat pro lokálky IDSJMK.

+1/0
21.8.2013 12:41

P96a25v36e34l 54O64d91r66a95z56i42l 6374639967510

P.S. ad Jančura - no jistěže je násobně výhodnější odjíždět na Prahu od Grandu, než ze Zvonařky, protože  NA ZVONAŘKU NEJEDE ŽÁDNÁ POŘÁDNÁ MHD.

Majitel "nádraží" u Grandu je DPMB a pozemky patří Brnu.

+1/0
21.8.2013 12:45

J95a16r54o38s35l22a32v 97J17a22n55e51c81e57k

Uživatel požádal o vymazání
+6/−2
20.8.2013 17:07

P30a74v51e31l 14O98d17r34a96z70i98l 6404629967270

Moderní města nemají nádraží na periferii.

+1/−3
21.8.2013 12:46

T38o52m73a51s 11C81e83n78e38k 6127464730273

Tesat do kamene: "...To vystihuje přesvědčení sluníček, že všechny hezké domy už byly postaveny, že vše, co je staré, má být památkově chráněno a dotováno ze státních peněz, i když je to hnusné a nepraktické, a vůbec by bylo nejlepší, kdybychom ten růst včetně stavebního trochu úředně zpomalili. Pokud se cokoliv staví, v okolí (ale při větším významu stavby pak i celorepublikově) vznikne ekologická, památkářská, vegetariánská, komunitní, alternativní občanská iniciativa PROTI..." Díky, JXD za trefné zařazení našich sluníček z Nádraží v centru.  http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/51206/serial-jiriho-x-dolezala-slunickovi-clovickove-1-dil-moc-a-prachy-vitezi-nad-laskou-a-pravdou.html

+2/−2
20.8.2013 15:55

P29a22v98e22l 20O18d74r80a89z15i59l 6964439717190

Vy ještě berete toho huliče vážně? ;-D

0/0
21.8.2013 12:50

P83e38t94r 58P35a80v77e68l 5801104792752

Jděte do ...s referendem, s nádražím v centru, už je mi z těch rádobyaktivistů nanic, kvůli nim naše republika stojí, či přešlapuje na místě. Nádraží v centru, kde se lidé pletou se šalinama, autobusama autama a ehm fe´tákama, kofolama a bezďákama je opravdu hnus, hnus a ještě jednou hnus. Konečně to odsunte a je pokoj!!!

+19/−9
20.8.2013 10:37

P46e95t22r29a 66N35o88v15á84k70o85v29á 7548326454478

Hlavně se na ty šalinové ostrůvky lidi už ani nevejdou, co se otevřelo Letmo, tak by to chtělo zakázat průjezd aut směr Nové sady, protože lidi neustále přebíhají k obchodu v zatáčce, což není zrovna bezpečné. Na druhé straně přechod k budově nádraží je kapitola sama pro sebe, tam auta skoro nemají šanci projet. A že šaliny (co pamatuju) ještě nikdy nikoho nesrazily, to je skoro zázrak.

+5/0
20.8.2013 11:42

P47a24v53e66l 20O74d93r98a17z86i48l 6464509537270

Tak šaliny tam srážej průběžně sem tam někoho, v průměru 2-3ks ročně. Že lidi přebíhaj k obchodu by bylo OK, kdyby tam nebylo to dementní zábradlí a zaparkovaný popelnice, takže by bylo dobře vidět. Auta před nádražím mají dobrou šanci projet, jen to chvíli trvá. Nikdo ale nikoho nenutí tamtudy jezdit.

+1/−2
20.8.2013 14:32

T22o39m42a38s 83N77o85v91o71t54n65y 3341226518749

Tak ono by stačilo aby policajti ty "přebíhače" párkrát vybrali a bude pokoj. Mají tam podchod, ať lezou podchodem.

+1/−1
20.8.2013 15:31

P14a13v44e40l 30O66d55r22a65z70i12l 6234229797850

Jéje, vy jste naivní, když odsunete nádraží, tak se vám šaliny, autobusy, fetky, kofče a bezdéčka přesunou zase tam ;-D

+4/−4
20.8.2013 14:30

P52a63v41e52l 73O88d21r93a60z69i61l 6324809227530

P.S. to nejsou aktivisté, to jsou lidé, kteří si myslí například to, že je zbytečné a nefektivní vyhodit 40-50 miliard z veřejných prostředků na nádraží někde v poli.

+4/−8
20.8.2013 14:34

T50o80m57a41s 81N45o11v20o32t60n66y 3271756668819

Přesně tak, Zelení, Děti Země, Nesehnutí a další - všechno jedna banda, které jde jen o to, aby buď dostala výpalné od investora (pak jako zázrakem přestávají škodit) a když to nevyjde, tak pod záminkou tzv. ekologie, lepšího životního prostředí či jinak sluníčkového světa škodí normálním lidem a protahují všechny stavby - takže v konečném důsledku vše trvá déle a vyjde dráže, v horším se to nepostaví vůbec jako nádraží.

+6/−1
20.8.2013 15:30

Z64d72e22ň84k11a 12V91e68s77e84l92á 8189825707680

Většině Brňáků je poloha nádraží beztak jedno, protože ho využívají možná párkrát do roka. Směrodatný by byl průzkum mezi cestujícími, kteří nádraží využívají alespoň 2x týdně (= studenti a lidi, co dojíždějí za prací).

+15/−2
20.8.2013 10:21

P44a73v98e21l 30O30d64r79a96z50i50l 6534189917170

Přesně tak R^

Trochu se bojím, že tito lidé ale spíš nechtějí další přestup a prodloužení cesty, ti, co dojíždějí denně, asi ještě méně.

+1/−1
20.8.2013 14:33

Z71d44e36ň78k15a 87V19e94s21e51l57á 8229785567880

A divíte se? Když navíc mají k odsunutému nádru jezdit jenom asi dvě linky? To se do nich ti lidi (zejména ti, co přijedou) snad ani nemají šanci vejít. Rv

+1/−1
20.8.2013 14:44

P36a27v49e63l 25O91d27r64a45z61i98l 6914249447590

Mně hlavně není jasné, proč nádraží v centru vadí někomu jinému, než spekulantům, co vykoupili pozemky pod tzv. Jižním centrem. Takové projekty mají být hrazeny ze soukromých a ne veřejných prostředků.

+1/0
21.8.2013 12:48

Z58u83z76a70n23a 57F81l14e65i79s34c78h87e69r72o18v85á 7331176245323

Na té první fotografii to nádraží ovšem příliš vidět není. :-/ To široké kolejiště, které je v popředí není ani stávající ani budoucí nádraží.

+2/0
20.8.2013 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.