Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky v Brně jely po stejné koleji proti sobě, dělilo je 70 metrů

V Brně-Chrlicích se v úterý ráno ocitly dva osobní vlaky čelem proti sobě na jedné koleji. Jeden stál ve stanici, zatímco druhý přijížděl ve směru od Březové nad Svitavou. Dvě a půl hodiny byl na trati z Brna do Přerova přerušený provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J24a54n 36H87e30r35n65a85,38T39h77.92D22i16p24l89.50,78C22y 8433782810247

Domnívám se, že již je nejvyšší čas, aby se někdo zodpovědný zamyslel nad tím, zda změny  v železniční dopravě - nesmyslná rozdělení dráhy na několik subjektůRv a rušení některých funkčních místRv, která sloužila zajištění bezpečnosti dopravy nejsou prvotní příčinou množícího se počtu hrozících nehod. Prvotní v dopravě by neměly být peníze, ale důsledné zajištění bezpečnosti dopravy!!

0/0
29.9.2013 12:02

P10e25t25r 47B98e17n30e45š 6643619134360

Docela by mne zajímalo, zda tuto diskuzi čte autor článku. Hlavně příspěvek Pavla Řápka. V Adamově se opravdu nejednalo o pohotového strojvedoucího, který brzdil i očima a ubrzdil to těsně před druhým vlakem, ale strojvedoucí si v klidu pomalu dojel k té druhé soupravě a kousek před ní zabrzdil. Páni redaktoři přestaňte lidem blbnout hlavy a šířit poplašné zprávy a něž nějakou "moudrost" napíšete, raději to zkonzultujte s někým, kdo dané problematice rozumí.

To že se v Adamově jednalo o tzv. jízdu podle rozhledu už bylo známo několik hodin po události a koukám, že to autor článku i po několika měsících stále nepochopil. :-((

Ach jo.

+7/0
17.9.2013 14:11

M34a59r65e88k 22F87l76e43k88a36č 1287512530951

joj..u nás včera taky...  ale tam došlo k vykolení celé soupravy...při plné rychlosti někdo zazvonil, mladej se letěl podívat kdo to je a PIKO vagonek byl v .....

+9/−1
17.9.2013 12:57

J83a22n 61P30i46v27a41r39n35í72k 1158863653781

Chybí zde zásadní informace, na jakou dobu byl provoz soukromé železnice PIKO přerušen;-D

+1/0
17.9.2013 16:28

M18a92r23e40k 18F79l88e40k83a88č 1987552120481

naštěstí jenom na několik PIKOsekund

+3/0
17.9.2013 16:48

J35a73n 96P73i93v13a32r18n83í44k 1258853933941

No a nemohly by si z tak rychle odstraněné nehody vlaku vzít i příklad ČD;-D

0/0
17.9.2013 16:51

J33a92n 83Z34e31l96e35n94k22a 2876426738165

Aha, takže výluka, nefunkčí zabzař, byla tam pomalá jízda a nejspíš se jezdilo na přivolávačku. To opravdu trvá dvě a půl hodiny, než se zjistí co a jak?

+3/−1
17.9.2013 12:49

J53a37r72o30s89l24a92v 14K61o75m40o92ň 1620554104191

tím spíš t otrvá,protože není záznam co kdo kam přepnul a kam tedy výhybka měla vést a vedla. Hlavně trvá dojezd všech složek podílejících se na vyšetřování nehody/mimořádné události

+3/0
17.9.2013 12:51

P78e24t32r85a 93V16a90ň14k74o33v14á 4234394616182

nějaký mladík přesekl kabel od výhybky? :-/

+3/−4
17.9.2013 12:16

M40i30c95h77a79l 20P23o35n70o10c89n71ý 2264535411

I ty rasisto! ;-D

+1/0
17.9.2013 12:18

D68a50v34i84d 43Č72e20r87n22o46h46o68r55s65k20ý 1796744106666

to asi ne ... to by zapezpečovačka řvala a automaticky by dala návěst stůj

+2/0
17.9.2013 12:48

K98a72r65e76l 30M98i64š88k61a 2846132442739

Myslíte zrušené drátovody? ;-D

0/0
17.9.2013 22:46

I60g43n64á63c 87N53o27v45o30t41n83ý 3415422517679

klasika .... posledne v chrlicich zdechla lokomotiva a kdyz prijel nahradni vlak,tak asi 15 minut troubil u prejezdu, nez mu pohotovi zamestnanci ceskych drah vubec prehodili vyhybku  ..... dneska kvuli tomu byla v chrlicich vyluka, autobusy pro nas neprijely, do prace jsem se dostal o hodinu pozdej..... ja se obcas divim,ze s CD jeste vubec jezdim :-/

+3/−8
17.9.2013 12:08

J68a60r30o25s71l59a53v 67K13o72m14o85ň 1780834574121

zaměstnanec českých drah nepřehazuje výhybky. Bože každý se tu chlubí informací a vůbec tomu nerozumí a ukáže jen jaký je trotl :-/

+6/0
17.9.2013 12:46

D19a12v72i17d 22Č11e55r90n30o81h31o77r40s81k45ý 1866574966306

všecko fuj jsou ČD a za to dobré může jen Jančura ... zvykej si ;-D

+3/−1
17.9.2013 12:49

J11a64r86o71s23l16a74v 60K89o82m67o48ň 1600714394731

no ještě tu máme Leoše,jen ty holky co tam dělají nevypadají jako v LEO ;-D,ale bohužel ČD jsou pro mnoho lidí všichni co dělají na železnici jako celku,krom tedy oněch dvou soukromých osobních dopravců, nechápou že už několik let je rozděleno na dvě samostané společnosti,které si účtují vše jako jiným

+1/0
17.9.2013 12:56

D39a68v43i55d 66Č14e38r94n88o37h75o37r31s37k26ý 1376804636566

jojo těm bych dal pokutu za klamavou reklamu ;-D

0/0
17.9.2013 12:58
Foto

J47a32n 39H58e11r46n50a65,17T62h43.69D15i11p17l16.28,24C51y 8623952350917

Ono totiž ČD za to nemohou.po posledních úpravách už jsou zaměstnanci dráhy jen průvodčí a strojvůdci. Koleje již patří někomu jinému a výpravčí také. A to je asi příčina porušení bezpečnosti na dráze. Tyto úpravy nepřinesly ani úspory a už vůbec ne zvýšení bezpečnosti provozu dráhy.Rv

0/0
29.9.2013 12:07

M81i84c40h47a39l 62K66r39č66á95l 6248908516102

V Chrlicích vede jednokolejka z Brna směr Přerov. Jak tam mohl jet vlak z Březové netuším.

0/−2
17.9.2013 12:03

J19a41n 18K26u47č30e41r55a 2667692366233

Os 4701 jede v trase Březová nad Svitavou - Sokolnice-Telnice. Co je na tom k nepochopení?

+3/0
17.9.2013 12:06

J31a97r23o39s10l60a22v 40K56o72m70o98ň 1200134504331

no to, že vlaky na Přerov jezdí přes Tuřany a Blažovice,tudíž mimo Chrlice a Sokolnici - Telnici.Takže vlaky na Přerov v pohodě jinudy a taky tama jezdí normálně

0/−2
17.9.2013 12:48

O76n73d89ř19e65j 16K18e81b42e46r58l14e 8595366275693

jezdí tam linka S2 Březová-Brno-Křenovice

+3/0
17.9.2013 12:08

P21a26v41e68l 26Ř36a95p63e78k 7212526469705

V Adamově to byl úplně jiný případ. Žádná pohotovost strojvedoucího, a patrně to ani nebyla mimořádná událost. ECčko jelo na přivolávací návěst, čili pomalou jízdou tak, aby v případě překážky mohl vlak bezpečně zastavit. Tento způsob je běžnou provozní situací, akorát v Adamově nastal nečekaně, zřejmě vinou špatného nastavení času v systému zabezpečovacího zařízení.

+8/0
17.9.2013 12:00

P18a15v44e79l 18Ř78a92p78e26k 7562246889405

Tím časem nemyslím denní čas, ale časovou konstantu pro zhasnutí příslušné návěsti.

+1/0
17.9.2013 12:02

H95o63n11z17a 79F30á54t10o87r 2929715814170

Takže se vlastně houby stalo a kvůli tomu se zpozdila spousta vlaků.

+2/−2
17.9.2013 11:57

A49l76e35x39a54n62d71r 21K34o41s24t34k51a 5569346909936

Houby stalo, ano, náhodou. Také to může skončit pořádným masakrem. A výluka následuje z důvodu, aby se zjistilo, proč k tomu došlo. Jestliže je špatně nastavená výhybka a udělal to železničář, je to lidská chyba, ale jestli se nějak přepla třeba na základě špatného signálu, nebo prostě mechanicky přeskočila jinam, tak je to opravdu vážný problém a jde tam o život. Až oprava skončí, bude se tam jezdit plnou rychlostí a (nevím jak tam, ale jinde) je poměrně běžná, že na jedné koleji čeká osobák a míjí ho rychlík, který si jen "přibrzdí" na 100 km/h. A ten by na 75 metrech nezastavil.

+1/0
17.9.2013 12:07

H68o26n78z84a 39F42á62t70o40r 2329905704300

A nestačilo by, nežli to vyšetří, jezdit omezenou rychlostí, ale přeci jen jezdit?

0/−3
17.9.2013 12:21

J21a71r96o11s39l25a52v 85K12o61m27o29ň 1710314864821

to mnohdy nejde, není tam třeba tolik kolejí a místa,ale občas když sebevrah se nerozpreskne přes dvě koleje tak se jezdí po druhé koleji pomalu kolem nehody ;-)

+1/0
17.9.2013 12:50

H38o72n30z18a 92F34á55t13o31r 2199445724680

1) Koleje tam asi byly, když byla i výhybka.

2) O sebevraha nešlo.

0/−3
17.9.2013 13:32

J23a39r80o49s14l29a51v 36K50o27m18o47ň 1170654634611

to jo,výhybky tam jsou,ale kolik jich tam je a kolik tam mají kolejí,navíc vlaky musí zůstat na místech,takže pokud by bránily průjezdu dalších vlaků tak to prostě nejde,obzvlášť když nejde zabza a ještě tam řešit nějak průjezd vlaků a cestující co budou na vše čumět, známe lidi :-/ ten sebevrah byl jen jako možnost kdy se dá rovnou projíždět kolem mimořádné události, viděl jsem to nedávno mezi Vítkovicemi a Svinovem jak ho Elefnat vzal podvozkem a vlak jel po druhé koleji kolem pomalu nehodové události a šlo tama jezdit byť to ještě řešili složky k nehodě

+1/0
17.9.2013 13:48

J65a67n 20F74r87o12l59í69k 6616360865264

Nejsem železničář a tak nechápu proč prostě nehodil zpátečku a nepřehodili mu vyhybku na správnou kolej. Já když autem někam blbě najedu taky trochu couvnu a jedu správně. Prostě ty dráhy to je pravěk.

Funkci vyhybky lze doufám vyzkoušet aniž by tam dvě hoďky čuměl nějaký vlak, nebo né?

+1/−6
17.9.2013 12:31

D93a78v29i79d 78Č27e88r31n46o78h67o12r45s55k86ý 1546224706856

ale nejde .... mohla to být obdoba případu tuší v Moravanech kde vlak zmizel z důvodu velkého podpískování kol ze systému a proto dostal na tu samou kolej na volno jiný vlak a dopadlo to, teď abych nekecal smrtí strojvedoucího který měl podle signalizace volno ale volno nebylo :-) vlak není auto :-)

+2/0
17.9.2013 12:52

J67a90r50o65s51l34a97v 79K20o79m20o87ň 1760424354421

silniční provoz nemá nic společného se železničním,tady se musí dodržovat pravidla na rozdíl od silnic a řidičů na nich. A pak je to mimořádnost,která je třeba zaznamenat a zjistit,zda pochybyla technika nebo člověk. Protože v jiné rychlosti a plném provozu by  to byl problém,a každou chybou se technika zdokonaluje a vylepšuje

+2/0
17.9.2013 13:00

Č70e97s37t67m89í76r 42D25o85č10e17k39a42l 3245142572903

Je to potřeba řádně vyšetřit a zjistit příčinu této mimořádné události. Mimo jiné i díky této důkladnosti je železniční doprava nepoměrně bezpečnější než doprava silniční.

+4/0
17.9.2013 14:19

J50a28r34o52s23l77a54v 80R46o77u50b35a90l 6891691199228

Včera u Chotovin na Táborsku, dnes v Brně... A co na to čistič ministr Žák? :-)

+2/−4
17.9.2013 11:49

P26e56t84r12a 94N89o58v35á78k50o27v68á 7478946744628

Měl pomaloučku dojet až těsně k tomu druhému, aby se mohlo psát, že zastavil na metr od něj. Jako ve filmech, když se bomba zastaví na jedné vteřině.

+15/0
17.9.2013 11:44

H96o36n23z10a 88F57á29t81o86r 2529975904880

Nechtěl bych vidět ty titulky: (Skoro) masakr na hlavním tahu! Setiny sekundy dělily vlaky od katastrofy! Strojvůdce - hrdina! Málem bylo dvě stě mrtvých! Šok - výpravčí udělal smrtelnou chybu!

+4/0
17.9.2013 11:59

D94a19v47i29d 29Č97e57r71n87o54h38o74r26s44k36ý 1376224976816

proč na metr ... žďuchnout o sebe nárazníkama ať je to zajímavější :D

+3/0
17.9.2013 13:04

M75i72c92h63a55e18l 32G67o36t13z 5244528913

Jeste, ze se nikomu nic nestalo...

+2/0
17.9.2013 11:42

A67l45e82x41a79n48d28r 96K26o89s18t81k84a 5359726239926

Zatím. Zatím se to pokaždé chytlo a stihlo se zastavit. Ale také to jednou může skončit jako ostravské tramvaje. Respektive mnohonásobně hůř, až se někde v zatáčce potká rychlík jedoucí 120 km/h s protijedoucí lokálkou 60 km/h. Nejlépe v raní špičce, až tam bude dohromady 500 lidí.

+1/−1
17.9.2013 11:59

D53a74v53i25d 24Č26e11r55n90o20h95o39r31s68k73ý 1116464166796

fuj ;-D neříká se zatáčka ale oblouk ;-)

+2/−1
17.9.2013 12:53

B60o94h57u72s79l84a58v 81K84r80á70l82í59k 2541420589496

Kolejový oblouk se obvykle klade do zatáčky, jinde by neměl valný smysl.

0/−2
17.9.2013 16:04

P97a75v53e29l 80M84i87k38u32l66a 6948313446797

;-DR^

0/−1
18.9.2013 7:51







Najdete na iDNES.cz