Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky v Brně jely po stejné koleji proti sobě, dělilo je 70 metrů

V Brně-Chrlicích se v úterý ráno ocitly dva osobní vlaky čelem proti sobě na jedné koleji. Jeden stál ve stanici, zatímco druhý přijížděl ve směru od Březové nad Svitavou. Dvě a půl hodiny byl na trati z Brna do Přerova přerušený provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J54a86n 18H39e43r80n54a16,51T18h75.46D80i82p53l94.65,14C20y 8803122370697

Domnívám se, že již je nejvyšší čas, aby se někdo zodpovědný zamyslel nad tím, zda změny  v železniční dopravě - nesmyslná rozdělení dráhy na několik subjektůRv a rušení některých funkčních místRv, která sloužila zajištění bezpečnosti dopravy nejsou prvotní příčinou množícího se počtu hrozících nehod. Prvotní v dopravě by neměly být peníze, ale důsledné zajištění bezpečnosti dopravy!!

0/0
29.9.2013 12:02

P10e88t67r 63B14e36n30e36š 6953139144200

Docela by mne zajímalo, zda tuto diskuzi čte autor článku. Hlavně příspěvek Pavla Řápka. V Adamově se opravdu nejednalo o pohotového strojvedoucího, který brzdil i očima a ubrzdil to těsně před druhým vlakem, ale strojvedoucí si v klidu pomalu dojel k té druhé soupravě a kousek před ní zabrzdil. Páni redaktoři přestaňte lidem blbnout hlavy a šířit poplašné zprávy a něž nějakou "moudrost" napíšete, raději to zkonzultujte s někým, kdo dané problematice rozumí.

To že se v Adamově jednalo o tzv. jízdu podle rozhledu už bylo známo několik hodin po události a koukám, že to autor článku i po několika měsících stále nepochopil. :-((

Ach jo.

+7/0
17.9.2013 14:11

M74a82r43e94k 84F39l45e41k93a93č 1487682640941

joj..u nás včera taky...  ale tam došlo k vykolení celé soupravy...při plné rychlosti někdo zazvonil, mladej se letěl podívat kdo to je a PIKO vagonek byl v .....

+9/−1
17.9.2013 12:57

J34a61n 11P66i93v27a26r27n17í50k 1758263503791

Chybí zde zásadní informace, na jakou dobu byl provoz soukromé železnice PIKO přerušen;-D

+1/0
17.9.2013 16:28

M31a81r79e42k 76F71l78e21k31a18č 1357502650951

naštěstí jenom na několik PIKOsekund

+3/0
17.9.2013 16:48

J74a16n 49P97i98v19a12r68n34í39k 1198853933571

No a nemohly by si z tak rychle odstraněné nehody vlaku vzít i příklad ČD;-D

0/0
17.9.2013 16:51

J75a92n 29Z67e88l65e19n21k24a 2156906918255

Aha, takže výluka, nefunkčí zabzař, byla tam pomalá jízda a nejspíš se jezdilo na přivolávačku. To opravdu trvá dvě a půl hodiny, než se zjistí co a jak?

+3/−1
17.9.2013 12:49

J23a39r92o40s52l61a29v 51K11o10m76o27ň 1410764624571

tím spíš t otrvá,protože není záznam co kdo kam přepnul a kam tedy výhybka měla vést a vedla. Hlavně trvá dojezd všech složek podílejících se na vyšetřování nehody/mimořádné události

+3/0
17.9.2013 12:51

P50e33t90r77a 31V44a38ň88k67o61v98á 4864634906442

nějaký mladík přesekl kabel od výhybky? :-/

+3/−4
17.9.2013 12:16

M16i17c92h88a38l 40P97o65n34o73c15n73ý 2914515491

I ty rasisto! ;-D

+1/0
17.9.2013 12:18

D57a88v56i63d 73Č81e10r23n93o77h11o14r72s90k61ý 1426874206656

to asi ne ... to by zapezpečovačka řvala a automaticky by dala návěst stůj

+2/0
17.9.2013 12:48

K70a20r47e87l 33M26i51š66k66a 2146252702459

Myslíte zrušené drátovody? ;-D

0/0
17.9.2013 22:46

I46g27n14á20c 40N98o26v61o16t92n97ý 3215372367359

klasika .... posledne v chrlicich zdechla lokomotiva a kdyz prijel nahradni vlak,tak asi 15 minut troubil u prejezdu, nez mu pohotovi zamestnanci ceskych drah vubec prehodili vyhybku  ..... dneska kvuli tomu byla v chrlicich vyluka, autobusy pro nas neprijely, do prace jsem se dostal o hodinu pozdej..... ja se obcas divim,ze s CD jeste vubec jezdim :-/

+3/−8
17.9.2013 12:08

J73a71r40o27s63l35a79v 39K19o11m32o46ň 1320244434191

zaměstnanec českých drah nepřehazuje výhybky. Bože každý se tu chlubí informací a vůbec tomu nerozumí a ukáže jen jaký je trotl :-/

+6/0
17.9.2013 12:46

D78a16v64i66d 54Č86e51r12n87o92h14o64r26s49k75ý 1956894266926

všecko fuj jsou ČD a za to dobré může jen Jančura ... zvykej si ;-D

+3/−1
17.9.2013 12:49

J93a72r96o17s20l65a86v 94K19o18m61o93ň 1460714824291

no ještě tu máme Leoše,jen ty holky co tam dělají nevypadají jako v LEO ;-D,ale bohužel ČD jsou pro mnoho lidí všichni co dělají na železnici jako celku,krom tedy oněch dvou soukromých osobních dopravců, nechápou že už několik let je rozděleno na dvě samostané společnosti,které si účtují vše jako jiným

+1/0
17.9.2013 12:56

D14a71v68i79d 86Č30e38r39n69o31h25o22r68s34k35ý 1566154316486

jojo těm bych dal pokutu za klamavou reklamu ;-D

0/0
17.9.2013 12:58
Foto

J46a80n 98H54e11r67n91a41,93T35h97.66D91i43p29l71.34,30C45y 8163732440677

Ono totiž ČD za to nemohou.po posledních úpravách už jsou zaměstnanci dráhy jen průvodčí a strojvůdci. Koleje již patří někomu jinému a výpravčí také. A to je asi příčina porušení bezpečnosti na dráze. Tyto úpravy nepřinesly ani úspory a už vůbec ne zvýšení bezpečnosti provozu dráhy.Rv

0/0
29.9.2013 12:07

M46i88c50h73a35l 84K81r15č87á25l 6338468476142

V Chrlicích vede jednokolejka z Brna směr Přerov. Jak tam mohl jet vlak z Březové netuším.

0/−2
17.9.2013 12:03

J27a67n 22K93u87č43e13r70a 2637322786483

Os 4701 jede v trase Březová nad Svitavou - Sokolnice-Telnice. Co je na tom k nepochopení?

+3/0
17.9.2013 12:06

J61a10r35o69s25l73a12v 23K62o64m59o92ň 1660564214301

no to, že vlaky na Přerov jezdí přes Tuřany a Blažovice,tudíž mimo Chrlice a Sokolnici - Telnici.Takže vlaky na Přerov v pohodě jinudy a taky tama jezdí normálně

0/−2
17.9.2013 12:48

O20n51d68ř95e81j 66K16e62b33e21r85l10e 8645746345273

jezdí tam linka S2 Březová-Brno-Křenovice

+3/0
17.9.2013 12:08

P94a85v32e81l 78Ř28a98p59e44k 7342516619175

V Adamově to byl úplně jiný případ. Žádná pohotovost strojvedoucího, a patrně to ani nebyla mimořádná událost. ECčko jelo na přivolávací návěst, čili pomalou jízdou tak, aby v případě překážky mohl vlak bezpečně zastavit. Tento způsob je běžnou provozní situací, akorát v Adamově nastal nečekaně, zřejmě vinou špatného nastavení času v systému zabezpečovacího zařízení.

+8/0
17.9.2013 12:00

P28a37v41e32l 81Ř60a21p63e81k 7662946929725

Tím časem nemyslím denní čas, ale časovou konstantu pro zhasnutí příslušné návěsti.

+1/0
17.9.2013 12:02

H45o13n87z11a 58F86á40t42o97r 2809335394500

Takže se vlastně houby stalo a kvůli tomu se zpozdila spousta vlaků.

+2/−2
17.9.2013 11:57

A90l51e18x61a57n24d54r 54K15o83s54t76k81a 5249226629226

Houby stalo, ano, náhodou. Také to může skončit pořádným masakrem. A výluka následuje z důvodu, aby se zjistilo, proč k tomu došlo. Jestliže je špatně nastavená výhybka a udělal to železničář, je to lidská chyba, ale jestli se nějak přepla třeba na základě špatného signálu, nebo prostě mechanicky přeskočila jinam, tak je to opravdu vážný problém a jde tam o život. Až oprava skončí, bude se tam jezdit plnou rychlostí a (nevím jak tam, ale jinde) je poměrně běžná, že na jedné koleji čeká osobák a míjí ho rychlík, který si jen "přibrzdí" na 100 km/h. A ten by na 75 metrech nezastavil.

+1/0
17.9.2013 12:07

H28o37n87z16a 82F95á70t42o74r 2649315744290

A nestačilo by, nežli to vyšetří, jezdit omezenou rychlostí, ale přeci jen jezdit?

0/−3
17.9.2013 12:21

J56a17r92o40s68l69a54v 30K19o79m48o27ň 1400294424341

to mnohdy nejde, není tam třeba tolik kolejí a místa,ale občas když sebevrah se nerozpreskne přes dvě koleje tak se jezdí po druhé koleji pomalu kolem nehody ;-)

+1/0
17.9.2013 12:50

H75o72n27z78a 85F61á95t50o44r 2189555474290

1) Koleje tam asi byly, když byla i výhybka.

2) O sebevraha nešlo.

0/−3
17.9.2013 13:32

J81a59r32o79s84l37a47v 83K50o54m52o17ň 1900194564491

to jo,výhybky tam jsou,ale kolik jich tam je a kolik tam mají kolejí,navíc vlaky musí zůstat na místech,takže pokud by bránily průjezdu dalších vlaků tak to prostě nejde,obzvlášť když nejde zabza a ještě tam řešit nějak průjezd vlaků a cestující co budou na vše čumět, známe lidi :-/ ten sebevrah byl jen jako možnost kdy se dá rovnou projíždět kolem mimořádné události, viděl jsem to nedávno mezi Vítkovicemi a Svinovem jak ho Elefnat vzal podvozkem a vlak jel po druhé koleji kolem pomalu nehodové události a šlo tama jezdit byť to ještě řešili složky k nehodě

+1/0
17.9.2013 13:48

J88a51n 76F37r18o97l90í14k 6946430945204

Nejsem železničář a tak nechápu proč prostě nehodil zpátečku a nepřehodili mu vyhybku na správnou kolej. Já když autem někam blbě najedu taky trochu couvnu a jedu správně. Prostě ty dráhy to je pravěk.

Funkci vyhybky lze doufám vyzkoušet aniž by tam dvě hoďky čuměl nějaký vlak, nebo né?

+1/−6
17.9.2013 12:31

D51a95v60i23d 17Č11e36r30n25o46h54o91r94s49k34ý 1286734716936

ale nejde .... mohla to být obdoba případu tuší v Moravanech kde vlak zmizel z důvodu velkého podpískování kol ze systému a proto dostal na tu samou kolej na volno jiný vlak a dopadlo to, teď abych nekecal smrtí strojvedoucího který měl podle signalizace volno ale volno nebylo :-) vlak není auto :-)

+2/0
17.9.2013 12:52

J51a48r11o54s65l77a19v 20K82o67m28o84ň 1500414364421

silniční provoz nemá nic společného se železničním,tady se musí dodržovat pravidla na rozdíl od silnic a řidičů na nich. A pak je to mimořádnost,která je třeba zaznamenat a zjistit,zda pochybyla technika nebo člověk. Protože v jiné rychlosti a plném provozu by  to byl problém,a každou chybou se technika zdokonaluje a vylepšuje

+2/0
17.9.2013 13:00

Č54e92s38t98m89í82r 36D33o51č95e84k41a67l 3725722392333

Je to potřeba řádně vyšetřit a zjistit příčinu této mimořádné události. Mimo jiné i díky této důkladnosti je železniční doprava nepoměrně bezpečnější než doprava silniční.

+4/0
17.9.2013 14:19

J48a52r70o49s50l93a44v 97R89o52u61b95a61l 6141591689178

Včera u Chotovin na Táborsku, dnes v Brně... A co na to čistič ministr Žák? :-)

+2/−4
17.9.2013 11:49

P79e34t44r71a 14N68o22v76á12k68o92v76á 7528206934878

Měl pomaloučku dojet až těsně k tomu druhému, aby se mohlo psát, že zastavil na metr od něj. Jako ve filmech, když se bomba zastaví na jedné vteřině.

+15/0
17.9.2013 11:44

H60o11n88z64a 91F13á98t92o11r 2109405734360

Nechtěl bych vidět ty titulky: (Skoro) masakr na hlavním tahu! Setiny sekundy dělily vlaky od katastrofy! Strojvůdce - hrdina! Málem bylo dvě stě mrtvých! Šok - výpravčí udělal smrtelnou chybu!

+4/0
17.9.2013 11:59

D89a91v35i72d 59Č92e47r94n60o44h83o58r72s47k34ý 1516314476426

proč na metr ... žďuchnout o sebe nárazníkama ať je to zajímavější :D

+3/0
17.9.2013 13:04

M66i18c10h12a69e14l 25G75o35t50z 5704138383

Jeste, ze se nikomu nic nestalo...

+2/0
17.9.2013 11:42

A47l50e22x76a67n13d91r 26K55o92s10t65k14a 5159296649736

Zatím. Zatím se to pokaždé chytlo a stihlo se zastavit. Ale také to jednou může skončit jako ostravské tramvaje. Respektive mnohonásobně hůř, až se někde v zatáčce potká rychlík jedoucí 120 km/h s protijedoucí lokálkou 60 km/h. Nejlépe v raní špičce, až tam bude dohromady 500 lidí.

+1/−1
17.9.2013 11:59

D51a78v62i96d 16Č28e88r89n64o68h44o26r22s53k89ý 1406554206326

fuj ;-D neříká se zatáčka ale oblouk ;-)

+2/−1
17.9.2013 12:53

B34o57h82u27s54l25a20v 25K10r45á65l97í95k 2211610989906

Kolejový oblouk se obvykle klade do zatáčky, jinde by neměl valný smysl.

0/−2
17.9.2013 16:04

P50a40v40e31l 33M86i13k44u57l10a 6438483206347

;-DR^

0/−1
18.9.2013 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.