Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliarda zrychlí trať mezi Znojmem a Břeclaví, spojení do Brna nezlepší

Železnice ze Znojma do Břeclavi má před sebou velké opravy. Stát do ní v nejbližších letech investuje skoro miliardu korun. Peníze ovšem vystačí jen na dva úseky trati. Na zbytku zůstane muzejní zařízení. Lidé z příhraničí tak přišli o naději na rychlé spojení s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K17a78r13e54l 75C52v72e96t21l41e85r 3172332972338

Krajští úředníci jaksi nechápou, že trať Znojmo-Břeclav není žádnou klikatou lokálkou, ale jen nehorázně podudržovanou rovinatou celostátní dráhou, kde by bylo možné na většině úseků zvýšit rychlost až na 160 km/h bez jediného vykoupeného pozemku navíc! Ale i při 120 km/h bude zrychlení veliké, relace Znojmo-Břeclav za cca 40 až 45 minut spěšným vlakem, to je malá revoluce. 4,5 miliardy rozpočtové ceny se v tendru smrsknou dejme tomu na 3,75 miliardy, což máme nějakých 54 milionů Kč na jeden km trati. V ceně jsou započítány všechny mosty a rekonsturkce všech mezilehlých železničních stanic. Oproti cenám za dálnice či rychlostní silnice je to cena msylím přiměřená. Trať napojí Znojmo na východní koridor ČR a po rekonsturkci trati Znojmo-Jihlava se nabízí odlehčení i z hlediska tranzitní nákladní dopravy skrz ČR.!

+3/0
7.10.2013 15:41

R22a39d66k40o 34K22ř21i86v44á34n11e78k 7820573785410

No, pokud nejsou prachy na celou trať, tak se udělají nejzatíženější úseky. To mi připadá logické. Havarijní stavy by se stejně musely řešit nákladnou rekonstrukcí nebo flikováním, tak proč při tom nezvýšit rychlost? V Německu se neelektrizované regionální tratě v rovinatých úsecích, což je zde, rekonstruují na 160 km/h, u nás by byl úspěch 120 km/h. Nějaké Regiosharky a časem třeba Desira... A další úseky by se rekonstruovaly postupně. Nejde všechno hned.

+2/0
7.10.2013 10:38

J95i43ř95í 13K15o79c51u83r61e95k 6135384795338

120 km/h by stačilo. Zastávkový vlak by potom zvládl Znojmo-Břeclav za hodinu, přímý vlak za 40 minut.

Otázka je: Jak je na tom spodek? Má smysl ho rekonstruovat na zatížení 22,5 tuny na nápravu pro nákladní vlaky?

+2/0
7.10.2013 10:44

P77e82t44r 22N19i15v76n59i23c16k30ý 3442774525957

Znojmo je z pohledu dopravního spojení tragické. Do Pohořelic úzká silnice smrti s hustou dopravou (viz třeba mapa dopravních nehod). Na Jihlavu širší cesta, ale přes vesnice. Do Rakouska úzká cesta, ale naštěstí jen pár km. Vlakem jak směr Okříšky, tak Břeclav lokálka jako za C.K. mocnářství a taky tam jezdí předpotopní soupravy. A Znojmo - Retz? Opět pomalá trať, ale je to jen pár km na kranice.

.

Jak tedy ze Znojma do Brna? Vlakem rozhodně nee (tragédie jak přes Hrušovany, tak přes Břeclav). Takže nejlepší je bus na Pohořelice za 1:15. Autem se to dá ujet o něco dříve. A přitom Znojmo - Brno je 70km. Takto u nás vypadá doprava v 21. století.

+3/0
7.10.2013 10:14

V68i25k27t78o44r 51N20á29r92o52ž69n55ý 3149442308

Nevychází již spojení ze Znojma do Vídně nakonec již lépe ?

+1/0
7.10.2013 10:21

P83e40t62r 65N51i66v65n72i52c12k81ý 3812374755687

Vlakem přes Retz je lepší než do Brna. Autem srovnatelné, u nás je hrozný úsek Znojmo - Pohořelice, v Rakousku podobný do Hollabrunu. Pak už to jde.

.

Busy do Brna jezdí každou chvíli.

+1/0
7.10.2013 10:36

T36o36m55a24s 45N77o33v92o38t23n57y 3891906528639

Třeba Brno - Kroměříž je zhruba stejně daleko a stejně si i přes dálnici nepomůžete, protože dopravci většinou stejně drží dvacet let staré trasy přes vesnice a tak se stejně dostanete na ten čas jako ze Znojma. Nicméně díky dálnici je to aspoň vyřešeno autem, do 45 minut když není kolona jste v klidu uprostřed Brna. Jediné použitelné spojení veřejnou dopravou představuje SA, které ovšem v podnikání brání Zlínský kraj... ale to jen tak pro srovnání. Znojmo by si zasloužilo rekonstrukci silnice na Pohořelice, ale vzhledem k tomu, že díky potrefeným aktivistům není kraj schopen dodělat ani rozšíření na Mikulov, které je v postatě připravené, tak Znojmo je záležitostí minimálně 15 let a to kdo ví jestli...

+1/0
7.10.2013 10:52

J10i41ř38í 39K74o66c77u36r85e39k 6955724245968

Bus nebo auto. Jenže silnice na Znojemsku zdatně sekundují těm ve středočekém kraji. Pokud by měl člověk u každé díry říct sprosté slovo, musel by jet krokem aby stíhal všecky "odnadávat".

0/0
7.10.2013 10:52

K61a24r43e60l 66C25v24e41t68l65e96r 3902122482188

Dráha do Vídně je už v pořádku, po rekonstrukci viaduktu přes údolí Dyje vlaky jedou v průměru 90-100 km/h, což je vzhledem k obloukům asi maximum Zastávkovým osobákem je to ze Znojma na Wien Praterstern 85 minut, kdyby jezdily spěšňáky, bylo by to určitě někde okolo 65-70 minut. A to autem nedáte ani náhodou.

+1/0
7.10.2013 15:46

D60a74v23i18d 51D69o53b52e62š 3185902987

Nebylo by lepší trať zrušit a využívat silnici? Chápu na páteře, rychlíky, nákladní vlaky. Ale na 2x10 spojů motorákem za den? Vysvětlete mi prosím smysl takových regionálních tratí (otázka myšlena vážně), možná jsem něco nedomyslel...

0/−3
7.10.2013 10:05
Foto

P50e25t27r72u62s 36F40e23d78o96r32a 1750381320412

Tato trať je důležitá pro mládež, která se dopravuje do škol. Doprava autobusem z Hrušovan do Znojma trvá hodinu!! A to je to 25km. Vlakem se tato cesta zvládne za půl hodiny a je to jediný rozumný spoj, jak se dostat do města, kde spousta lidí studuje. Myslím, že tato trať opravdu smysl má!

+3/0
7.10.2013 10:24

V75i40k47t71o27r 69N74á20r25o87ž30n53ý 3539192608

Dobře , ale má smysl její rekonstrukce ? Nedaly by se tyto peníze investovat v této zemi smysluplněji ?

+2/−1
7.10.2013 10:26

P34e68t67r 73N97i23v94n13i70c60k88ý 3692204385987

To vždycky závisí na tom, KDO o tom bude rozhodovat a co ho zajímá, kde vidí své soukromé priority. Jistěže pražští úředníci (ani voliči) by nikdy nepřispěli na regionální trať na jižní Moravě.

.

Dotaz: dej příklad smysluplnějšího investování včetně místa.

+1/0
7.10.2013 11:49
Foto

P84e85t20r93u22s 15F90e89d30o33r40a 1100391510182

Pokud, jak píší, má rekonstrukce probíhat jen v rámci regionu a ne v rámci celé tratě, pro zlepšení spojení Znojma s Brnem, pak bych asi také hlasovala pro využití peněz někde jinde. Chtěla jsem jen poukázat na to, že tato trať by se opravdu rušit neměla

0/0
7.10.2013 15:38

K81a30r61e53l 37C64v11e39t18l45e72r 3692862812578

Smysluplnost je v tom, že ze současných 30 minut se jízdní doba sníží na 15 minut. A to je myslím pádný argument. Pokud se jen utopí peníze v zabezpečovacím zařízení a zrychlení bude mizivé, pak jsme v českém Absurdistánu.

0/0
7.10.2013 15:52

T58o46m20á40š 11K19n59a40i13f69l 6443480437420

2x10 spojů motorákem? co se vám na to nezdá .. to je naprosto běžná frekvence regionální tratě.

+1/0
7.10.2013 11:09

D97a83v53i93d 87D39o36b25e82š 3725962547

Právě že postrádám smysl existence spousty vlakových regionálních tratí, kde projede 1x motorák za hodinu, jen oprava má stát několik miliard a nemluvím o údržbě a provozu. To spíš, jak píše p. Fedora - jsou (např. přírodní) podmínky někdy takové, že zajištění dopravní obsluhy jinak je obtížné. Ale nebylo by lepší investovat takové peníze například do silnice, která poslouží všem?

0/−2
7.10.2013 11:26

T76o74m31á51š 28K18n41a71i85f29l 6683370417580

vy toho postrádáte nejspíš podstatně víc, než smysl existence něčeho ..

0/−1
7.10.2013 11:27

D50a27v91i19d 88D31o68b41e34š 3905772817

No to je inteligentní reakce :-/. Co je na tom špatného, že místo kolejí pro 1 vlak za hodinu se v obdobné trase vybuduje silnice, která poslouží i všem ostatním?

0/−1
7.10.2013 12:02

A56n55t42o75n72í23n 84C34e44t37k88o84v61s12k75ý 9568226381558

A nezlepší dokonce ani spojení do Kuala Lumpur. To je tedy zpráva.

0/0
7.10.2013 10:01

P21e44t46r 22A44n15d92r51e38j 8237513821527

Jinak je super, že si okamžitě vycucali takto vysoké sumy. Na trať, která je v rovině a bez velkých stavebních prvků je 4,5 mld. naprosto nestydatou sumou, která opět má všechny vyděsit, aby se nic nedělalo...

+2/−1
7.10.2013 9:58

J69i70ř61í 98K94o22c16u83r12e96k 6305614415408

Je psáno necelá 1 miliarda, tak jaké 4,5 miliardy?

0/0
7.10.2013 10:36

P17e22t73r 55A12n78d78r42e45j 8447213371827

Samá dogmata a nesmysly. Ti lidé, co se vyjadřují, už měli být s tímto přístupem dávno odejiti. Aneb proč nic nedělat a o nic se nesnažit...

+1/0
7.10.2013 9:56

V31i84k70t82o60r 83N29á24r98o13ž80n43ý 3169542528

Dle mého názoru další ukázka plýtvání státních peněz.

Dokážu pochopit takové rekonstrukce , které umožní rychlé spojení s centry jako je Praha či Brno....Ale investovat miliardu do regionální trati ? O kolik tam díky této investici bude cestovat více cestujících ?

+2/−2
7.10.2013 9:56

T24o24m83á79š 13K96n80a77i82f20l 6713130207340

zkus trošku popřemýšlet... kdyby svět fungoval tak, jak si to představuješ ty, tak v Čechách máme D1ku, D8čku ... a trať z prahy do brna a ostravy...

+1/−1
7.10.2013 11:10

J35i50ř70í 22H90o31v22o29r45k46a 8427276402145

Zásadní problém, proč se výrazně nezrychlí je to že, že vlakofilové počítali s vysokým nárůstem vlakových kilometrů bez zajištěného financování

+1/−1
7.10.2013 9:50

P40e39t48r 57N36e64c28h60a63n17i40c11k53ý 7123596208570

Tyhle výmluvy na rozbití jízdních řádů jsou k smíchu. Právě pomocí jízdních řádů by se dalo nějak tu dopravu zkvalitnit. Co zavést zrychlené vlaky a osobní namalovat tak, aby na ně navazovaly, ale to se nikomu nechce.

+3/−3
7.10.2013 9:44

M73a93r87i58u41s 68J52o84r41d32á78n76e50k 7622722916495

No to je ale zpráva. A co informovat o tom jaké byly varianty? Informovat o tom kdo způsobil toto kočkopes řešení. Kraj? Možná. Ale co Kordis a Psota? Co se podívat do neoficiálních kanálů, v tomto případě spíš stok... Jak chutná vínko? Je to všude u nás stejné a je jedno jestli v nejvyšší politice nebo v regionální.

+2/0
7.10.2013 9:39

J48i43ř62í 45K48o90c72u71r42e40k 6205474295618

Varianta nulová: Jezdit, dokud se to nevyklopí (i s lidma). Pak dát červený terč a výhledově trať zavřít.

- Největší darda není ani tak vyměnit štěrk, pražce a koleje. Největší darda je případné zvýšení únosnosti trati. Je tam hodně mostů, zvlášť kolem Znojma. Ty by se musely zbourat (peníze) a postavit nové (peníze).

+1/0
7.10.2013 10:48

M19a86r71i47u38s 81J72o71r85d63á25n13e84k 7512192106445

No ono právě těch variant bylo víc...

0/0
7.10.2013 22:15

T61o14m67á96š 73K18n82a31i25f25l 6103570147640

"Rychlé vlaky by navíc rozložily jízdní řády společnosti Kordis, která provozuje integrovaný dopravní systém"

a tenhle argument proboha vymyslel kdo? no tak by to prostě namalovali znova. Kdyby se měl tento argument aplikovat v obecném měřítku, tak dodneška jezdíme parními mašinkami z Prahy do Brna šest hodin...

+5/−1
7.10.2013 9:34

J78o23s91e14f 13M34i89š29k76o61v78s46k42ý 6632496633701

Taky mě to hned praštilo přes oči. Řekl bych ale, že to je invence autora článku, nikoli projektanta nebo zástupců Znojma či JM kraje.

+2/−1
7.10.2013 10:34

J97i92ř57í 42K60o64c45u77r88e26k 6225664715238

To nebude invence autra článku, Kordis autorem taky nebude... Řekl bych, že to je přplácanec od někoho, jehož zájem je čerpat (v horším případě odsát) dotace a ne vozit lidi.

+1/−1
7.10.2013 10:39

K80a97r46e89l 92C46v16e75t54l27e84r 3522882592408

Tenhle argument je bohužel z dílny Kordisu, pro které je autobusový takt svatější než to, že by lidi na Znojemsku mohli cestovat na větší vzdálenosti rychleji...

+1/0
7.10.2013 15:49

T54o42m66á53š 27K17n10a71i14f23l 6763230247850

no tak by prostě posunuli takt autobusů .. vždyť o co jde? :) to je jenom čistá lenost ....

0/0
7.10.2013 15:53
Foto

H21a32n57a 62A79n80t10o52n70o12v56á 6947539744724

Parní mašinky zvládaly nějakých 150km/h (rekord je něco přes 200) takže by to tak hrozné nebylo.

0/0
7.10.2013 16:55

T88o71m15á14š 33K56n59a68i49f63l 6233190927320

Ach jo... Jste mimo.

+2/0
7.10.2013 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.