Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliarda zrychlí trať mezi Znojmem a Břeclaví, spojení do Brna nezlepší

Železnice ze Znojma do Břeclavi má před sebou velké opravy. Stát do ní v nejbližších letech investuje skoro miliardu korun. Peníze ovšem vystačí jen na dva úseky trati. Na zbytku zůstane muzejní zařízení. Lidé z příhraničí tak přišli o naději na rychlé spojení s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K21a21r98e21l 19C21v50e62t81l51e55r 3802562192788

Krajští úředníci jaksi nechápou, že trať Znojmo-Břeclav není žádnou klikatou lokálkou, ale jen nehorázně podudržovanou rovinatou celostátní dráhou, kde by bylo možné na většině úseků zvýšit rychlost až na 160 km/h bez jediného vykoupeného pozemku navíc! Ale i při 120 km/h bude zrychlení veliké, relace Znojmo-Břeclav za cca 40 až 45 minut spěšným vlakem, to je malá revoluce. 4,5 miliardy rozpočtové ceny se v tendru smrsknou dejme tomu na 3,75 miliardy, což máme nějakých 54 milionů Kč na jeden km trati. V ceně jsou započítány všechny mosty a rekonsturkce všech mezilehlých železničních stanic. Oproti cenám za dálnice či rychlostní silnice je to cena msylím přiměřená. Trať napojí Znojmo na východní koridor ČR a po rekonsturkci trati Znojmo-Jihlava se nabízí odlehčení i z hlediska tranzitní nákladní dopravy skrz ČR.!

+3/0
7.10.2013 15:41

R58a41d50k58o 62K18ř93i16v90á80n76e35k 7200973335700

No, pokud nejsou prachy na celou trať, tak se udělají nejzatíženější úseky. To mi připadá logické. Havarijní stavy by se stejně musely řešit nákladnou rekonstrukcí nebo flikováním, tak proč při tom nezvýšit rychlost? V Německu se neelektrizované regionální tratě v rovinatých úsecích, což je zde, rekonstruují na 160 km/h, u nás by byl úspěch 120 km/h. Nějaké Regiosharky a časem třeba Desira... A další úseky by se rekonstruovaly postupně. Nejde všechno hned.

+2/0
7.10.2013 10:38

J40i81ř36í 56K34o87c82u24r34e79k 6315204925538

120 km/h by stačilo. Zastávkový vlak by potom zvládl Znojmo-Břeclav za hodinu, přímý vlak za 40 minut.

Otázka je: Jak je na tom spodek? Má smysl ho rekonstruovat na zatížení 22,5 tuny na nápravu pro nákladní vlaky?

+2/0
7.10.2013 10:44

P69e43t86r 91N78i54v76n55i95c70k26ý 3142174405427

Znojmo je z pohledu dopravního spojení tragické. Do Pohořelic úzká silnice smrti s hustou dopravou (viz třeba mapa dopravních nehod). Na Jihlavu širší cesta, ale přes vesnice. Do Rakouska úzká cesta, ale naštěstí jen pár km. Vlakem jak směr Okříšky, tak Břeclav lokálka jako za C.K. mocnářství a taky tam jezdí předpotopní soupravy. A Znojmo - Retz? Opět pomalá trať, ale je to jen pár km na kranice.

.

Jak tedy ze Znojma do Brna? Vlakem rozhodně nee (tragédie jak přes Hrušovany, tak přes Břeclav). Takže nejlepší je bus na Pohořelice za 1:15. Autem se to dá ujet o něco dříve. A přitom Znojmo - Brno je 70km. Takto u nás vypadá doprava v 21. století.

+3/0
7.10.2013 10:14

V85i39k63t58o80r 25N97á30r62o53ž69n58ý 3369342828

Nevychází již spojení ze Znojma do Vídně nakonec již lépe ?

+1/0
7.10.2013 10:21

P86e82t23r 47N21i42v47n27i29c78k93ý 3832854655397

Vlakem přes Retz je lepší než do Brna. Autem srovnatelné, u nás je hrozný úsek Znojmo - Pohořelice, v Rakousku podobný do Hollabrunu. Pak už to jde.

.

Busy do Brna jezdí každou chvíli.

+1/0
7.10.2013 10:36

T29o79m52a80s 47N49o66v61o21t37n70y 3231336488189

Třeba Brno - Kroměříž je zhruba stejně daleko a stejně si i přes dálnici nepomůžete, protože dopravci většinou stejně drží dvacet let staré trasy přes vesnice a tak se stejně dostanete na ten čas jako ze Znojma. Nicméně díky dálnici je to aspoň vyřešeno autem, do 45 minut když není kolona jste v klidu uprostřed Brna. Jediné použitelné spojení veřejnou dopravou představuje SA, které ovšem v podnikání brání Zlínský kraj... ale to jen tak pro srovnání. Znojmo by si zasloužilo rekonstrukci silnice na Pohořelice, ale vzhledem k tomu, že díky potrefeným aktivistům není kraj schopen dodělat ani rozšíření na Mikulov, které je v postatě připravené, tak Znojmo je záležitostí minimálně 15 let a to kdo ví jestli...

+1/0
7.10.2013 10:52

J94i49ř31í 23K82o43c90u69r29e10k 6475214445798

Bus nebo auto. Jenže silnice na Znojemsku zdatně sekundují těm ve středočekém kraji. Pokud by měl člověk u každé díry říct sprosté slovo, musel by jet krokem aby stíhal všecky "odnadávat".

0/0
7.10.2013 10:52

K86a41r22e64l 33C33v89e16t54l85e42r 3292302112198

Dráha do Vídně je už v pořádku, po rekonstrukci viaduktu přes údolí Dyje vlaky jedou v průměru 90-100 km/h, což je vzhledem k obloukům asi maximum Zastávkovým osobákem je to ze Znojma na Wien Praterstern 85 minut, kdyby jezdily spěšňáky, bylo by to určitě někde okolo 65-70 minut. A to autem nedáte ani náhodou.

+1/0
7.10.2013 15:46

D49a29v24i78d 20D82o53b61e72š 3815942387

Nebylo by lepší trať zrušit a využívat silnici? Chápu na páteře, rychlíky, nákladní vlaky. Ale na 2x10 spojů motorákem za den? Vysvětlete mi prosím smysl takových regionálních tratí (otázka myšlena vážně), možná jsem něco nedomyslel...

0/−3
7.10.2013 10:05
Foto

P20e32t80r98u38s 32F81e34d95o58r57a 1980241280882

Tato trať je důležitá pro mládež, která se dopravuje do škol. Doprava autobusem z Hrušovan do Znojma trvá hodinu!! A to je to 25km. Vlakem se tato cesta zvládne za půl hodiny a je to jediný rozumný spoj, jak se dostat do města, kde spousta lidí studuje. Myslím, že tato trať opravdu smysl má!

+3/0
7.10.2013 10:24

V45i79k63t22o88r 59N79á80r33o42ž33n95ý 3429782488

Dobře , ale má smysl její rekonstrukce ? Nedaly by se tyto peníze investovat v této zemi smysluplněji ?

+2/−1
7.10.2013 10:26

P82e37t93r 78N82i73v85n14i95c48k76ý 3232894705247

To vždycky závisí na tom, KDO o tom bude rozhodovat a co ho zajímá, kde vidí své soukromé priority. Jistěže pražští úředníci (ani voliči) by nikdy nepřispěli na regionální trať na jižní Moravě.

.

Dotaz: dej příklad smysluplnějšího investování včetně místa.

+1/0
7.10.2013 11:49
Foto

P63e91t92r57u26s 92F27e82d49o60r52a 1100751950972

Pokud, jak píší, má rekonstrukce probíhat jen v rámci regionu a ne v rámci celé tratě, pro zlepšení spojení Znojma s Brnem, pak bych asi také hlasovala pro využití peněz někde jinde. Chtěla jsem jen poukázat na to, že tato trať by se opravdu rušit neměla

0/0
7.10.2013 15:38

K84a90r27e19l 73C71v30e48t16l31e58r 3742662722228

Smysluplnost je v tom, že ze současných 30 minut se jízdní doba sníží na 15 minut. A to je myslím pádný argument. Pokud se jen utopí peníze v zabezpečovacím zařízení a zrychlení bude mizivé, pak jsme v českém Absurdistánu.

0/0
7.10.2013 15:52

T46o88m19á18š 77K40n13a83i61f55l 6653540547280

2x10 spojů motorákem? co se vám na to nezdá .. to je naprosto běžná frekvence regionální tratě.

+1/0
7.10.2013 11:09

D39a72v19i18d 96D63o84b95e79š 3965522437

Právě že postrádám smysl existence spousty vlakových regionálních tratí, kde projede 1x motorák za hodinu, jen oprava má stát několik miliard a nemluvím o údržbě a provozu. To spíš, jak píše p. Fedora - jsou (např. přírodní) podmínky někdy takové, že zajištění dopravní obsluhy jinak je obtížné. Ale nebylo by lepší investovat takové peníze například do silnice, která poslouží všem?

0/−2
7.10.2013 11:26

T52o86m36á67š 27K59n19a37i24f63l 6893660277670

vy toho postrádáte nejspíš podstatně víc, než smysl existence něčeho ..

0/−1
7.10.2013 11:27

D81a17v64i63d 18D26o74b30e75š 3575482657

No to je inteligentní reakce :-/. Co je na tom špatného, že místo kolejí pro 1 vlak za hodinu se v obdobné trase vybuduje silnice, která poslouží i všem ostatním?

0/−1
7.10.2013 12:02

A69n19t36o49n18í22n 65C44e87t25k57o93v38s15k45ý 9278146751818

A nezlepší dokonce ani spojení do Kuala Lumpur. To je tedy zpráva.

0/0
7.10.2013 10:01

P52e89t39r 80A77n40d26r87e35j 8677323201777

Jinak je super, že si okamžitě vycucali takto vysoké sumy. Na trať, která je v rovině a bez velkých stavebních prvků je 4,5 mld. naprosto nestydatou sumou, která opět má všechny vyděsit, aby se nic nedělalo...

+2/−1
7.10.2013 9:58

J28i60ř89í 98K10o73c54u77r10e82k 6785654585708

Je psáno necelá 1 miliarda, tak jaké 4,5 miliardy?

0/0
7.10.2013 10:36

P34e12t80r 57A26n10d74r95e74j 8397373581197

Samá dogmata a nesmysly. Ti lidé, co se vyjadřují, už měli být s tímto přístupem dávno odejiti. Aneb proč nic nedělat a o nic se nesnažit...

+1/0
7.10.2013 9:56

V91i33k39t75o65r 14N78á75r76o25ž45n26ý 3409302148

Dle mého názoru další ukázka plýtvání státních peněz.

Dokážu pochopit takové rekonstrukce , které umožní rychlé spojení s centry jako je Praha či Brno....Ale investovat miliardu do regionální trati ? O kolik tam díky této investici bude cestovat více cestujících ?

+2/−2
7.10.2013 9:56

T51o17m60á25š 28K69n90a85i54f19l 6163190137310

zkus trošku popřemýšlet... kdyby svět fungoval tak, jak si to představuješ ty, tak v Čechách máme D1ku, D8čku ... a trať z prahy do brna a ostravy...

+1/−1
7.10.2013 11:10

J84i59ř71í 51H63o62v54o70r16k23a 8607796932575

Zásadní problém, proč se výrazně nezrychlí je to že, že vlakofilové počítali s vysokým nárůstem vlakových kilometrů bez zajištěného financování

+1/−1
7.10.2013 9:50

P85e44t41r 85N79e70c54h67a78n22i40c49k10ý 7473836668580

Tyhle výmluvy na rozbití jízdních řádů jsou k smíchu. Právě pomocí jízdních řádů by se dalo nějak tu dopravu zkvalitnit. Co zavést zrychlené vlaky a osobní namalovat tak, aby na ně navazovaly, ale to se nikomu nechce.

+3/−3
7.10.2013 9:44

M94a75r53i90u65s 73J74o75r67d59á80n10e46k 7632472746435

No to je ale zpráva. A co informovat o tom jaké byly varianty? Informovat o tom kdo způsobil toto kočkopes řešení. Kraj? Možná. Ale co Kordis a Psota? Co se podívat do neoficiálních kanálů, v tomto případě spíš stok... Jak chutná vínko? Je to všude u nás stejné a je jedno jestli v nejvyšší politice nebo v regionální.

+2/0
7.10.2013 9:39

J77i30ř39í 41K76o27c80u58r21e24k 6615174855498

Varianta nulová: Jezdit, dokud se to nevyklopí (i s lidma). Pak dát červený terč a výhledově trať zavřít.

- Největší darda není ani tak vyměnit štěrk, pražce a koleje. Největší darda je případné zvýšení únosnosti trati. Je tam hodně mostů, zvlášť kolem Znojma. Ty by se musely zbourat (peníze) a postavit nové (peníze).

+1/0
7.10.2013 10:48

M65a14r50i65u30s 69J66o19r21d21á73n66e42k 7572912736655

No ono právě těch variant bylo víc...

0/0
7.10.2013 22:15

T47o73m87á38š 65K43n76a73i84f24l 6633600157520

"Rychlé vlaky by navíc rozložily jízdní řády společnosti Kordis, která provozuje integrovaný dopravní systém"

a tenhle argument proboha vymyslel kdo? no tak by to prostě namalovali znova. Kdyby se měl tento argument aplikovat v obecném měřítku, tak dodneška jezdíme parními mašinkami z Prahy do Brna šest hodin...

+5/−1
7.10.2013 9:34

J94o60s81e97f 43M34i77š78k49o21v20s27k30ý 6132596483111

Taky mě to hned praštilo přes oči. Řekl bych ale, že to je invence autora článku, nikoli projektanta nebo zástupců Znojma či JM kraje.

+2/−1
7.10.2013 10:34

J28i50ř95í 68K21o61c34u10r70e72k 6905454555138

To nebude invence autra článku, Kordis autorem taky nebude... Řekl bych, že to je přplácanec od někoho, jehož zájem je čerpat (v horším případě odsát) dotace a ne vozit lidi.

+1/−1
7.10.2013 10:39

K58a16r67e78l 16C59v59e58t49l87e67r 3332762282478

Tenhle argument je bohužel z dílny Kordisu, pro které je autobusový takt svatější než to, že by lidi na Znojemsku mohli cestovat na větší vzdálenosti rychleji...

+1/0
7.10.2013 15:49

T22o73m24á46š 23K44n20a19i82f82l 6983560967710

no tak by prostě posunuli takt autobusů .. vždyť o co jde? :) to je jenom čistá lenost ....

0/0
7.10.2013 15:53
Foto

H60a85n43a 93A18n60t20o61n33o53v87á 6507699104174

Parní mašinky zvládaly nějakých 150km/h (rekord je něco přes 200) takže by to tak hrozné nebylo.

0/0
7.10.2013 16:55

T11o86m83á16š 61K57n97a76i98f41l 6673480967840

Ach jo... Jste mimo.

+2/0
7.10.2013 16:56







Najdete na iDNES.cz