Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici D1 narazilo rychle jedoucí auto do kamionu, řidič nepřežil

Řidič osobního auta zemřel při nehodě, která se stala ve středu večer na 197. kilometru dálnice D1 u Brna. Volkswagen se srazil s nákladním autem. Provoz v místě byl nejprve zcela zastavený a poté několik hodin omezený na jeden jízdní pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř75e38h59o23ř 93V19l67a64s41á50k 2264864921206

Divné. Spekulujete tu, že mu to tam šoupnul, ale 130-80 je jen 50 km/h. A ze 130 km/h na 80 km/h se brzdí podstatně snáz než z 50 km/h na 0 km/h, navíc to není do zdi, ale do překážky, která se vzdaluje.

Podle fotky navíc ta kabina nevypadá příliš poškozeně.

0/0
10.10.2013 12:38

P55a48v77e29l 67O91d31r45a10z38i43l 6154209667910

Jak přesně jste přišel na to, že ze 130 na 80 se brzdí snáz, než z 50 na 0?

Podle fotky není vidě, měl-li pán pás.

0/0
10.10.2013 13:08

Ř42e85h33o71ř 50V46l84a18s93á44k 2284744581906

Aha, pás, to je pravda.

Předpokládám, že ve 130 se k síle brzd přidávají nemalé odpory, které automobil doposud překonával, aby tu rychlost 130 vůbec udržel. Nicméně ani jednu variantu jsem zatím natvrdo vyzkoušet nepotřeboval, takže je možné, že něco přehlížím.

0/0
10.10.2013 14:15

M96i20c18h57a58l 23C42h69a82l58u53p39a 6378300789883

Je ale taky potřeba brát v úvahu kinetickou energii vozidla. Pro rychlost 130 to je 652J na kg, v 80 - 247 a v 50 - 96. Takže při zpomalení ze 130 na 80 to je rozdíl 400J, z 50 na 0 jenom 96, tj čtvrtina. Odpor vzduchu je při 50 čtvrtinový oproti 100, ale setrvačnost bude mít podle mě větší vliv.

+1/0
10.10.2013 19:37

Ř97e10h71o76ř 17V39l63a31s69á19k 2634684341336

Dobrá poznámka.

0/0
11.10.2013 12:04

T12o73m28a21s 18C63e38n15e45k 6277134800823

Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, takže vaše teorie o snažším brzdění z vyšší rychlosti je volovina.

0/0
11.10.2013 12:36

P35a73v75e19l 73O68d29r57a37z53i88l 6304689887740

Ono je to fuk, hydraulika brzd funguje stejně a při vyšší rychlosti a stejné síle na pedál mají brzdy prostě vyšší výkon. Zpomalení by mělo být podobné, když ovšem úlohu řádně zjednodušíme.

0/0
12.10.2013 12:44

J82a22n 98D35l20o34u48h39ý 8676830383480

asi mu to tam šoupnul a vw to nestihl ubrzdit. :-/

0/0
10.10.2013 11:17

P58a43v26e70l 38O55d44r92a24z78i82l 6704339737970

JJ, šoupnul mu to do pravýho.

+1/0
10.10.2013 13:08

J43o18s35e44f 29B69r24o21ž81e60k 7733335952591

Když už je řidič mrtvý, tak se těžko bude zjišťovat vina.

To že řidič kamionu nenadýchal nic neznamená. Pravděpodobně vybočil z pravého do levého pruhu a otázkou je, jak blízko před autem v levém pruhu to udělal. 

Už jsem párkrát zažil, že mě kamion vjel do levého pruhu metr dva před předek nebo dokonce začal vytlačovat do středového pruhu. Jim je to jedno, jim se nic nestane.

+2/0
10.10.2013 11:09

J18a64n 23B75l52a75ž59e29k 1942541538866

Prý 'šofér kaminou'... Měli jste napsat 'šofér tiráku' a bylo by to dokonalé, páni redaktoři... :-/

0/0
10.10.2013 9:54

J96a42r52o47s55l30a91v 83L24e57b43e43d31a 3876289187610

Njn, jezdit rychle se taky musí umět...

0/0
10.10.2013 9:37

J92i30n33d40ř22i65c55h 92Š10k93o56p94e33k 4965191930575

rozjet auto na velkou rychlost umí každý, dál to zvládnout, to už chce fištróna :-)

0/0
10.10.2013 9:50

J58a71n 83D75l96o54u54h35ý 8446880903600

zejména, když jedeš kolem kamiónů :-/

0/0
10.10.2013 11:18

J33i48n73d66ř65i15c55h 61Š10k90o28p46e76k 4605341320385

no jasně, když někdo jede na max a auto se sotva drží, pak ho míjení kamionu snadno rozhodí

0/0
10.10.2013 11:33

J24a42n 94D21l96o45u85h46ý 8846140613850

Ono stačí, když jedeš 130 a kamión ti to tam šoupne pár metrů před v 80-ti. 8-o brrrr!!

0/0
10.10.2013 11:50

P93a95v32e84l 38O69d28r14a97z75i56l 6814329217660

To se mi nikdy nestalo, divné, že.

0/0
10.10.2013 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.