Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici D1 narazilo rychle jedoucí auto do kamionu, řidič nepřežil

Řidič osobního auta zemřel při nehodě, která se stala ve středu večer na 197. kilometru dálnice D1 u Brna. Volkswagen se srazil s nákladním autem. Provoz v místě byl nejprve zcela zastavený a poté několik hodin omezený na jeden jízdní pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř81e59h58o23ř 17V46l94a81s82á74k 2964184461886

Divné. Spekulujete tu, že mu to tam šoupnul, ale 130-80 je jen 50 km/h. A ze 130 km/h na 80 km/h se brzdí podstatně snáz než z 50 km/h na 0 km/h, navíc to není do zdi, ale do překážky, která se vzdaluje.

Podle fotky navíc ta kabina nevypadá příliš poškozeně.

0/0
10.10.2013 12:38

P44a86v93e79l 86O27d59r41a22z70i85l 6704909357910

Jak přesně jste přišel na to, že ze 130 na 80 se brzdí snáz, než z 50 na 0?

Podle fotky není vidě, měl-li pán pás.

0/0
10.10.2013 13:08

Ř65e48h86o62ř 68V85l21a37s41á42k 2254284881466

Aha, pás, to je pravda.

Předpokládám, že ve 130 se k síle brzd přidávají nemalé odpory, které automobil doposud překonával, aby tu rychlost 130 vůbec udržel. Nicméně ani jednu variantu jsem zatím natvrdo vyzkoušet nepotřeboval, takže je možné, že něco přehlížím.

0/0
10.10.2013 14:15

M82i10c38h12a85l 26C12h21a84l91u71p85a 6508460879363

Je ale taky potřeba brát v úvahu kinetickou energii vozidla. Pro rychlost 130 to je 652J na kg, v 80 - 247 a v 50 - 96. Takže při zpomalení ze 130 na 80 to je rozdíl 400J, z 50 na 0 jenom 96, tj čtvrtina. Odpor vzduchu je při 50 čtvrtinový oproti 100, ale setrvačnost bude mít podle mě větší vliv.

+1/0
10.10.2013 19:37

Ř46e55h69o88ř 27V36l19a54s77á12k 2324594611466

Dobrá poznámka.

0/0
11.10.2013 12:04

T71o98m70a93s 38C70e57n67e14k 6197894540633

Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, takže vaše teorie o snažším brzdění z vyšší rychlosti je volovina.

0/0
11.10.2013 12:36

P93a90v81e45l 73O49d15r94a69z58i10l 6294569897820

Ono je to fuk, hydraulika brzd funguje stejně a při vyšší rychlosti a stejné síle na pedál mají brzdy prostě vyšší výkon. Zpomalení by mělo být podobné, když ovšem úlohu řádně zjednodušíme.

0/0
12.10.2013 12:44

J33a82n 92D52l58o47u30h72ý 8256550173260

asi mu to tam šoupnul a vw to nestihl ubrzdit. :-/

0/0
10.10.2013 11:17

P78a78v50e59l 98O71d71r24a63z94i66l 6574199567500

JJ, šoupnul mu to do pravýho.

+1/0
10.10.2013 13:08

J11o50s69e73f 81B80r73o43ž31e25k 7463945252731

Když už je řidič mrtvý, tak se těžko bude zjišťovat vina.

To že řidič kamionu nenadýchal nic neznamená. Pravděpodobně vybočil z pravého do levého pruhu a otázkou je, jak blízko před autem v levém pruhu to udělal. 

Už jsem párkrát zažil, že mě kamion vjel do levého pruhu metr dva před předek nebo dokonce začal vytlačovat do středového pruhu. Jim je to jedno, jim se nic nestane.

+2/0
10.10.2013 11:09

J45a14n 44B29l43a62ž76e56k 1502451388776

Prý 'šofér kaminou'... Měli jste napsat 'šofér tiráku' a bylo by to dokonalé, páni redaktoři... :-/

0/0
10.10.2013 9:54

J90a86r30o33s81l52a68v 26L97e15b54e15d15a 3806139927270

Njn, jezdit rychle se taky musí umět...

0/0
10.10.2013 9:37

J95i20n17d41ř86i31c81h 98Š63k47o79p36e34k 4825981470525

rozjet auto na velkou rychlost umí každý, dál to zvládnout, to už chce fištróna :-)

0/0
10.10.2013 9:50

J55a80n 72D46l78o85u64h37ý 8396590383230

zejména, když jedeš kolem kamiónů :-/

0/0
10.10.2013 11:18

J62i58n82d38ř94i48c27h 70Š59k98o98p51e82k 4875311450705

no jasně, když někdo jede na max a auto se sotva drží, pak ho míjení kamionu snadno rozhodí

0/0
10.10.2013 11:33

J80a71n 15D67l37o56u22h54ý 8186270343520

Ono stačí, když jedeš 130 a kamión ti to tam šoupne pár metrů před v 80-ti. 8-o brrrr!!

0/0
10.10.2013 11:50

P14a56v71e52l 85O10d87r96a97z38i43l 6804769927560

To se mi nikdy nestalo, divné, že.

0/0
10.10.2013 13:09







Najdete na iDNES.cz