Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V zúženém úseku D1 havarovaly už desítky aut, i kvůli špatné krajnici

Velký pozor si musejí dát řidiči v opravovaném úseku dálnice D1 u Rousínova na Vyškovsku. Na zúžené vozovce havarovalo od začátku rekonstrukce přes sedmdesát aut. Příčinou je například nezpevněná krajnice, ve které se boří kola. Podle policie by se v úseku měla snížit maximální povolená rychlost z osmdesáti na šedesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a40n 75C14h98o44b31o52t 5783788859317

>z osmdesáti na šedesát

Ale houby - na 40, netroškařte! :)

Bude se tomu pak opravdu ještě říkat dálnice...?

0/0
19.11.2013 14:59

P14a92v57e37l 54S87l68a44v87í25č86e10k 4207669583172

kdyby lidi umeli zipovat a nehledeli jen na sebe,dojde ke zpomaleni.ale kolona se nevytvori.

0/−1
19.11.2013 6:23

M63a85r69t44i41n 83N83e80r23m13u13t 9807447168109

budou dvě poloviční, ty auta se někam prostě dát musejí

0/0
20.11.2013 10:35

S37i40l47v50e61s70t12r 37Ž47i59l29k64a 3772530759926

Je nutné zdůraznit, že za havárie na D1 nesou v plném rozsahu vinu komunisté, za jejichž vlády byla dálnice D1 a zejména její krajnice postaveny a to přes odpor disidentů. Jinak řečeno, pokud by komunisti dálnici nepostavili nemohli by být  žádné havárie. Pro objektivitu je nutno přiznat, že  část viny padá i na současný demokratický režim, který zvýšil  rychlost na dálnici z komunistických 110 km na 130 km a nepřizpůsobil k tomu stav dálnice. Ale komunisté se dosud za stavbu dálnice neomluvili a pokud ano, tak jsme to neslyšeli.

0/−2
19.11.2013 0:18

P41a85v24e87l 92S19l51a89v29í18č75e24k 4507849863982

v useku,o kterem se mluvi,je vsude az na vyjimky 100..byt je to blbost..

0/−1
19.11.2013 6:16

M81i25c59h68a71l 26M95l45y61n57e31k 7831224291165

v useku Slavkov - Rousinov - Vyskov je nekde stovka? jsem si nikdy nevsiml.

0/0
19.11.2013 8:30

O36n46d19ř70e94j 30H27o17l28u88b 1579307538936

Když se v obcích snižovala rychlost ze 60 na 50 a někteří řidiči měli obavy, že se budou tvořit zácpy, tak všichni odborníci říkali, že se naopak zvýší kapacita. Podle ministerstva dopravy zase platí, že snížení rychlosti z 80 na 60 kapacitu sníží. Vzhledem k tomu, že zaručeně nikdo nelže (to bych si nedovolil nikomu podsouvat), je evidentně kapacita nejnižší někde kolem 60 a při vyšší i nižší rychlosti se kapacita zvyšuje. A já laik bych si naivně myslel, že tam bude lineární závislost...

0/0
18.11.2013 22:32

T86o85m62á72š 29Z81e61m93a17n 3305258884775

Je-li tam lineární závislost, tak při rychlosti 0 bude kapacita nejvyšší.

Ve zkratce - Při rychlosti nula dostanete všechny lidi z Prahy do Brna za čas -NIKDY.

Rychlost je totiž funkcí kapacity a ne obráceně.

0/0
18.11.2013 23:26

P36e44t86r 67N76i10v11n48i77c41k23ý 3912784645187

A co když tam bude povolena rychlost světla? Jaká bude kapacita?

0/0
19.11.2013 7:46

L40a78d23i94s51l51a74v 71O68n21d91r46á53č42e38k 6876559158510

Systém zipu je hezký, ale když vás předjede řada kamionů přes benzinku, tak v závěru na ten zip taky moc nehrajete.

+1/0
18.11.2013 22:03

P90a71v40e31l 79S30l51a55v19í54č48e79k 4507279533622

presne tak..s polaci to tam prez benzinku projizdeji jeden za druhym..

0/0
19.11.2013 6:18

T37o17m29a47s 35N60o71v28o55t84n62y 3571166488529

Dát jim tam "průjezd zakázán" a policajti místo chrápání v pasátu schovaní na nájezdu by mohli dělat něco užitečného...

0/0
19.11.2013 9:10

A67d86a36m 72Ž45í10d57e42k 8745102955643

Argument policie o snížení rychlosti na šedesát proto aby se tam jezdilo osmdesát vypovídá o bezzubosti a totální impotenci dálničního oddělení a navíc o inteligenci toho kdo tento blábol vymyslel

+1/0
18.11.2013 20:53

J27a29n 40K51u29r10z79e11j80a 5357678263390

Hlavně to tam omezují retardi, kteří čumí po stavební technice. Vždycky to začne stát v tom místě, kde pracuje ten obrovský stroj na zakládání. To se zas burani z lontu musí koukat, jak to silničářům jde. Takže první sáhněte do svého svědomí, než do stavebně-technického stavu ;-) ... který je mimochodem otřesný.

+3/−1
18.11.2013 20:21

L98u21b74o94m66í93r 48Z70o12u79h91a23r 3545175616798

Tohle je taky pravda.

0/0
18.11.2013 20:52

P73a54v47e39l 95O54d98r25a42z43i56l 6354479707420

No nevím, ty asi budeš ne z lontu, ale z města, a stejně po tom čumíš, ne?

0/0
19.11.2013 14:22

J29a20n 43K45u88r81z47e17j15a 5567938243490

Nějak jste se zasekl, soudruhu. Napište to, ať se to dá pochopit.

Já ročně najezdím 150 000 km. Nechybí mi ohleduplnost!

0/0
19.11.2013 14:25

M47i38r74o92s27l30a17v 80Z29i85k43m54u22n59d 7629333474233

Co je ministerstvu dopravy po rychlosti. Jedna z věcí, která zbytečně zatěžuje úředníky.

To je snad věcí správce pozemní komunikace v dohodě s policií nikoli nějakého misnisterského rady, který si tam udělá výlet, aby se na místě přesvědčil o nebezpečnosti a pak ve stanovené lhůtě rozhodne ....

Na české železnici (a nejen na ní) rozhoduje o snížení rychlosti  (třeba i z minuty na minutu) na trati - pokud je tam nějaká závada pracovník ve funkci traťmistra odpovědného za příslušný úsek trati. Nikoli nějaký úředník na generálním nebo oblastním ředitelství SŽDC nebo dokonce na ministerstvu dopravy ...

+1/0
18.11.2013 19:37

L33u40b47o72m13í20r 70Z71o96u36h46a41r 3825125396588

Já už jsem z té uzavírky na prášky.Jezdím tam denodenně několikrát do Brna a zpět.To co se tam děje je jeden velký hnus.Jednak byl totální nesmysl uzavřít dva nájezdy na dálnici od Vyškova na Brno.Chápu že se dálnice musela opravit,ale mělo se to řešit jinak.Auta už sjíždí před Vyškovem a jedou po staré na Brno.Vyškov zasekaný a stará totálně taky.Navíc spousta šoféru si myslí že v Rousínově najede zpět na dálnici, jenomže to je omyl.Ten nájezd je zavřený taky.Takže někteří nesledují značky odbočí v Rousínově k dálnici a tam se otáčí a jedou zpět.Rousínov to je kapitola taky sama o sobě.Tam aby ulehčili situaci tak začali současně opravovat chodník.Na několik dní uzavřeli jeden jízdní pruh v obci a řídili provoz kyvadlově semafory.Takže se tvořily šílený kolony.Ty se bohužel tvoří i tak.protože v Rousínově je na krátkém úseku 6 přechodů a jeden semafor, který to brzdí dokonale.Dál směrem na Brno je přejezd, který občas taky dokáže udělat své.Spousta řidičů si myslí že když sjedou na starou že si pomůžou.Bohužel kolikrát ještě si pohorší.Spíš bych volil úplně jinou trasu do Brna než po staré silnici.Sice delší ale rozhodně bez kompliklací. A pak jsou ještě řidiči kteří si starou cestu pletou s dálnicí.Sjedou a začnou tam dohánět ztracený čas a ještě přidávají další problémy navíc.Dálnice měla býti původně opravená 26.11 bohužel se to protáhne o další měsíc. už aby to bylo hotový.

+3/0
18.11.2013 19:14

P76e14t68r 62M18i26c62h60a98l 2330104901762

Hlavně, proboha, tu alternativní trasu tady nenapiš, nebo ji dutohlavové zacpou taky.

0/0
18.11.2013 19:17

M32a84r82c67e43l 69H82r11o74c34h 9639329542

;-DR^

+1/0
18.11.2013 21:13

T32o80m43a87s 13N40o24v62o81t57n64y 3831146168779

Původní termín psali (i tady na idnesu) 22. 12. - ale myslím že ani to nestihnou. Ten Rousínov je katastrofa, jeden semafor a minule jsem stál až někde v Komořanech... Ono ta D1 mezi Vyškovem a Brnem je katastrofa komplet, stačí jedna nehoda a stojí to na půl dne jak na dálnici tak na staré, takže to chce v rámci možností sledovat dopravní info, bohužel ani tabule na dálnici nejsou moc aktuální nebo přesné. Minule tam svítila nehoda a na dálnici už dávno žádná nebyla.

+1/0
19.11.2013 9:14

P85e72t78r 20M78i94c74h50a62l 2730484411562

Jednoduché řešení:

- díry vysypat makadamem,

- v každém směru dva radary, průběžně měnit jejich umístění,

- na začátku zúžení kameru na kontrolu zipu

- na každém konci výběrčí místo s policajty 24 hodin denně,

- každému, kdo pojede víc než 90 a míň než 70 dát 2000 flastr, - kdo nedodrží zip, taky za 2000, Když to nejde po dobrém, musí nastoupit tvrdá represe. Jinak dutohlavové jezdit nenaučí.

+5/−4
18.11.2013 19:00

P57e11t78r 14M40i62c92h81a26l 2210304681762

Zapomněl jsem na označení nebezpečné krajnice.

0/0
18.11.2013 19:01

A24l49b36e28r82t 38V63l15a24c11h 8556521528592

Anebo je rovnou střílet?

0/−2
18.11.2013 19:01

P57e39t80r 23M63i98c67h15a80l 2780604521502

První výše jmenovaný se ozval?

+2/−1
18.11.2013 19:05

M22i94r69o61s57l50a11v 80B34u24d44a 9902202777502

A co to třeba opravit?

+1/0
18.11.2013 19:21

M42i10r32o60s87l13a45v 52B45u96d66a 9692192197682

...platíme si za jízdu po dálnici rozumnou dálniční rychlostí, ne za buzeraci

+1/0
18.11.2013 19:22

P57e67t39r 86M50i20c54h48a97l 2110504771332

Však se to opravuje, proto je tam snížená rychlost na 80. Druhá věc je, že ta oprava měla trvat do 20. listopadu a prý se to o měsíc protáhne.

0/0
18.11.2013 19:40

T24o45m32a53s 31N26o71v79o55t98n64y 3461766528339

To je geniální řešení, dát tam policajty s výběrčím místem aby to inteligenti zastavili úplně při svých kontrolách. Kdy už sakra pochopíte, že tam není problém v rychlosti po celé uzavírce, ale pouze v těch místech, kde se přejíždí na druhou stranu dálnice a tam 60 je. Jinak se tam dá jet úplně v pohodě, pouze u Vyškova na tom zúžení to někdy vázne.

0/0
19.11.2013 9:17
Foto

M63i90c80h91a71l 64K66o76u60r32e36k 5409862607341

MISTY jsou pruhy tak UZKE, ze kdyz kamion uhne o par cm vedle je ve vas. V propadle krajnici jsou sice kuzely, ale stale je to nebezpecne. A je pravda, ze kdyz jedu 80, valna vetsina aut me predjizdi. A mili zlati, jet 130 v tomto zuzeni, opravdu FRAJERINA neni.

+1/0
18.11.2013 18:45

V58á46c35l22a37v 10D74l23o47u91h46ý 2877110674740

kdysi se uvádělo, že každá uzavírka způsobuje zvýšenou nehodovost, mě spíš deprimovalo množství uzávěrek na D1, kromě avizovaných 3 velkých je tam snad dalších 10 malých, nejdelší plynulý úsek bych odhadl tak na 20 km.

+3/0
18.11.2013 18:00

P49e73t66r 31S84e17d30l58á16k 1671574682707

Tak 110 se tam jezdí, ale ve směru, kde jsou dva jízdní pruhy. Ty nehody se dějí ve směru na Brno, kde je pouze jeden pruh a v tom kvůli vysokému provozu nikdo 110 nejezdí. Jak by mohl, když tam jezdí náklaďáky 80! Problém je ta krajnice. Místy i půl metru hluboké díry hned vedle dálnice. :-/

+7/0
18.11.2013 17:57

K30a94r85e83l 29V30a49c28h21u63t 9253332879763

Ano - ty díry jsou šílené. Kdo sjede jen pár decimetrů z pevné vozovky, téměř jistě havaruje!  :-/ Jen jeden jízdní pruh tímto směrem a tak úzký - to NENÍ dobře!!! ;-€ ... = je to ÚPLNĚ ŠPATNĚ!!! Rv

+4/0
18.11.2013 18:03

K42a98r34e75l 64V18a85c81h61u72t 9653742279383

Divné. - V jednom směru tam mají dva jízdní pruhy, naopak je to jedním jízdním pruhem. - A v obou případech to řeší omezení rychlosti na 80 km/h.... Fakt divné!

+2/0
18.11.2013 17:41

K87a29r54e78l 41V14a91c52h16u62t 9683792289563

Bezpečnější by bylo, kdyby byla ta půlka dálnice rozdělená napolovic pro oba jízdní směry - pak by byla každá ta půlka sice jednosměrná, ale byla by širší a rychlost by tam používaly všechny auta stejnou (nešlo by předjíždět). ;-) R^

+1/−1
18.11.2013 17:45

K38a19r51e96l 95V39a86c58h80u90t 9923592849483

Za stávajícího "řešení" je rychlost 80 km/h pro provoz dvěma pruhy moc malá a pro ten druhý směr jen jedním pruhem naopak moc vysoká! :-(

+2/0
18.11.2013 17:48

P42a22v27e53l 13J20o39n91á19š 5451915839845

Tedy nevím, školy nemám, ale proč se do pruhu, kde projede kamion nevejde osobní auto? Donedávno bylo to samé u Plzně a jezdilo se, samozřejmě že s patřičnou dávkou opatrnosti. Nebude problém nakonec tady? Abych nezapomněl, ta osmdesátka se tam až na řídké výjimky dodržovala. Že by to bylo tím, že tam policie čas od času měřila?

+5/0
18.11.2013 17:40

P89e91t71r 17M83i89c39h52a51l 2310674781872

Jednoduché - nevěnuje se řízení, sjede do té koleje, lekne se, trhne volantem doleva a jak se auto "chytí", tak ho to hodí do protisměru.

+2/0
18.11.2013 19:06

P51e38t48r 62R85u80m28p53l20i93k 4449257769173

Proč policie neměří tu sníženou rychlost a hrají si na kobru. Proč nenaučí řidiče, že v tom červeným kolečku ty čísla neznamenají nejmenší rychlost?

+4/−5
18.11.2013 17:33

M26i46c10h15a15l 21R54e95j66z18e82k 5186697545941

Mozna i proto, ze i policie je rada, ze se tam nejezdi 80 a mene a tim se zvysi propustnost. Merit v tom zuzeni by byla svinarna. Tenhleten problem je v tom ze soudruzi z Eurovie nebo kdo to dela nemaji na nakladak sterku, aby tu diru zasypali.

+4/−1
18.11.2013 17:36

J89a89n 58L73u25k68á11š 7537553593202

Ta propustnost je nesmysl, propustnost stoupa s nizsi rychlosti, jelikoz se snizi rozestupy mezi vozidly a tudiz se vozidel vejde vic.

+1/−6
18.11.2013 17:38

M64i40r78o97s37l91a17v 81B23u16d51a 9262622667422

;-D ale za daný čas jich projede podstatně méně i přes ty menší rozestupy!!

+5/0
18.11.2013 17:40

J54a71n 39F78i76a21l73a 7574297135849

To právě ne, závislosti nejsou lineární.

0/−1
18.11.2013 18:08

M50i60c48h25a92l 53R54e94j56z23e26k 5676807905111

Nevim jakou zavislost mas na mysli, ale kdyz cela kolona jede 100, urcite uzavirkou projede rychleji, nez kdyz ji nejaky nouma brzdi 75kou.

0/0
18.11.2013 18:11

M86a41r87t47i73n 95N17e81r23m38u23t 9757817978909

70 je právě největší propustnost, mají to tak i na frekventovaných silnicích v Německu: 70 pro všechny + zákaz předjíždění

0/0
18.11.2013 19:18

M82a59r94t51i50n 55N43e97r23m97u70t 9667207298379

slovy Š+G: rychlost je záležitost jedince, ale propustnost je věcí kolektivu.

0/0
18.11.2013 19:20

J13a58n 87L75u34k41á69š 7807383883432

Pokud si to spocitate, tj. delka vozidla 4m, rozestup 2s znamena, ze za cas t se projede usek vt a na ten pripada 4+2v vozidel. v musite prevezt z km/h na m/s. Pri 60 km/h vam vyjde, ze za 1s projede 0.14 vozidla a pro 80km/h to same.

Pokud si to odectete, zjistite, ze rodil je mensi nez 10 na -4 s, tj. za casovy usek cca 3 hodiny se vejde o jedno vozidlo.vice pri 80km/h nez pri 60km/h, takze jich opravdu neprojede podstatne mene.

+2/0
18.11.2013 18:13

J78a34n 85L78u76k71á95š 7647403663722

Nepresne jsem se vyjadril, 4+2v je delka useku, na ktery pripada jedno vozidlo (tj delka vozidla + 1 rozestup).

0/0
18.11.2013 18:44

T38o49m55a52s 43N73o49v12o38t95n61y 3851356638879

;-D

0/0
19.11.2013 9:20







Najdete na iDNES.cz