Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V zúženém úseku D1 havarovaly už desítky aut, i kvůli špatné krajnici

Velký pozor si musejí dát řidiči v opravovaném úseku dálnice D1 u Rousínova na Vyškovsku. Na zúžené vozovce havarovalo od začátku rekonstrukce přes sedmdesát aut. Příčinou je například nezpevněná krajnice, ve které se boří kola. Podle policie by se v úseku měla snížit maximální povolená rychlost z osmdesáti na šedesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a72n 29C49h33o27b80o34t 5773588929847

>z osmdesáti na šedesát

Ale houby - na 40, netroškařte! :)

Bude se tomu pak opravdu ještě říkat dálnice...?

0/0
19.11.2013 14:59

P96a11v70e20l 21S12l93a70v57í40č58e67k 4527979103452

kdyby lidi umeli zipovat a nehledeli jen na sebe,dojde ke zpomaleni.ale kolona se nevytvori.

0/−1
19.11.2013 6:23

M63a80r67t74i95n 33N25e44r17m17u91t 9447767348709

budou dvě poloviční, ty auta se někam prostě dát musejí

0/0
20.11.2013 10:35

S17i52l12v13e43s95t68r 11Ž96i71l35k45a 3572140759516

Je nutné zdůraznit, že za havárie na D1 nesou v plném rozsahu vinu komunisté, za jejichž vlády byla dálnice D1 a zejména její krajnice postaveny a to přes odpor disidentů. Jinak řečeno, pokud by komunisti dálnici nepostavili nemohli by být  žádné havárie. Pro objektivitu je nutno přiznat, že  část viny padá i na současný demokratický režim, který zvýšil  rychlost na dálnici z komunistických 110 km na 130 km a nepřizpůsobil k tomu stav dálnice. Ale komunisté se dosud za stavbu dálnice neomluvili a pokud ano, tak jsme to neslyšeli.

0/−2
19.11.2013 0:18

P33a80v26e52l 20S83l95a60v80í65č62e13k 4287679263462

v useku,o kterem se mluvi,je vsude az na vyjimky 100..byt je to blbost..

0/−1
19.11.2013 6:16

M86i32c15h65a49l 63M13l76y61n83e95k 7491594751205

v useku Slavkov - Rousinov - Vyskov je nekde stovka? jsem si nikdy nevsiml.

0/0
19.11.2013 8:30

O68n64d83ř21e27j 34H24o86l20u90b 1309467798926

Když se v obcích snižovala rychlost ze 60 na 50 a někteří řidiči měli obavy, že se budou tvořit zácpy, tak všichni odborníci říkali, že se naopak zvýší kapacita. Podle ministerstva dopravy zase platí, že snížení rychlosti z 80 na 60 kapacitu sníží. Vzhledem k tomu, že zaručeně nikdo nelže (to bych si nedovolil nikomu podsouvat), je evidentně kapacita nejnižší někde kolem 60 a při vyšší i nižší rychlosti se kapacita zvyšuje. A já laik bych si naivně myslel, že tam bude lineární závislost...

0/0
18.11.2013 22:32

T50o43m80á35š 47Z22e51m47a35n 3865298144645

Je-li tam lineární závislost, tak při rychlosti 0 bude kapacita nejvyšší.

Ve zkratce - Při rychlosti nula dostanete všechny lidi z Prahy do Brna za čas -NIKDY.

Rychlost je totiž funkcí kapacity a ne obráceně.

0/0
18.11.2013 23:26

P68e24t43r 46N84i70v96n96i29c17k50ý 3912314105227

A co když tam bude povolena rychlost světla? Jaká bude kapacita?

0/0
19.11.2013 7:46

L23a45d12i83s20l36a28v 13O69n11d46r34á72č42e77k 6636169618650

Systém zipu je hezký, ale když vás předjede řada kamionů přes benzinku, tak v závěru na ten zip taky moc nehrajete.

+1/0
18.11.2013 22:03

P10a52v73e16l 59S49l81a73v43í91č88e13k 4477109373122

presne tak..s polaci to tam prez benzinku projizdeji jeden za druhym..

0/0
19.11.2013 6:18

T33o13m19a77s 45N65o53v42o98t60n97y 3641296648109

Dát jim tam "průjezd zakázán" a policajti místo chrápání v pasátu schovaní na nájezdu by mohli dělat něco užitečného...

0/0
19.11.2013 9:10

A87d35a31m 57Ž47í17d84e62k 8115452915353

Argument policie o snížení rychlosti na šedesát proto aby se tam jezdilo osmdesát vypovídá o bezzubosti a totální impotenci dálničního oddělení a navíc o inteligenci toho kdo tento blábol vymyslel

+1/0
18.11.2013 20:53

J23a66n 62K45u95r69z19e73j53a 5387258103560

Hlavně to tam omezují retardi, kteří čumí po stavební technice. Vždycky to začne stát v tom místě, kde pracuje ten obrovský stroj na zakládání. To se zas burani z lontu musí koukat, jak to silničářům jde. Takže první sáhněte do svého svědomí, než do stavebně-technického stavu ;-) ... který je mimochodem otřesný.

+3/−1
18.11.2013 20:21

L19u74b55o61m84í62r 18Z42o13u62h81a89r 3625295266708

Tohle je taky pravda.

0/0
18.11.2013 20:52

P12a73v84e20l 51O86d78r62a63z37i55l 6554219707720

No nevím, ty asi budeš ne z lontu, ale z města, a stejně po tom čumíš, ne?

0/0
19.11.2013 14:22

J35a74n 47K72u61r33z76e48j36a 5597328603830

Nějak jste se zasekl, soudruhu. Napište to, ať se to dá pochopit.

Já ročně najezdím 150 000 km. Nechybí mi ohleduplnost!

0/0
19.11.2013 14:25

M72i82r75o52s47l70a79v 53Z15i57k68m39u21n90d 7339393164963

Co je ministerstvu dopravy po rychlosti. Jedna z věcí, která zbytečně zatěžuje úředníky.

To je snad věcí správce pozemní komunikace v dohodě s policií nikoli nějakého misnisterského rady, který si tam udělá výlet, aby se na místě přesvědčil o nebezpečnosti a pak ve stanovené lhůtě rozhodne ....

Na české železnici (a nejen na ní) rozhoduje o snížení rychlosti  (třeba i z minuty na minutu) na trati - pokud je tam nějaká závada pracovník ve funkci traťmistra odpovědného za příslušný úsek trati. Nikoli nějaký úředník na generálním nebo oblastním ředitelství SŽDC nebo dokonce na ministerstvu dopravy ...

+1/0
18.11.2013 19:37

L71u40b36o17m51í88r 67Z91o92u63h46a35r 3865895126158

Já už jsem z té uzavírky na prášky.Jezdím tam denodenně několikrát do Brna a zpět.To co se tam děje je jeden velký hnus.Jednak byl totální nesmysl uzavřít dva nájezdy na dálnici od Vyškova na Brno.Chápu že se dálnice musela opravit,ale mělo se to řešit jinak.Auta už sjíždí před Vyškovem a jedou po staré na Brno.Vyškov zasekaný a stará totálně taky.Navíc spousta šoféru si myslí že v Rousínově najede zpět na dálnici, jenomže to je omyl.Ten nájezd je zavřený taky.Takže někteří nesledují značky odbočí v Rousínově k dálnici a tam se otáčí a jedou zpět.Rousínov to je kapitola taky sama o sobě.Tam aby ulehčili situaci tak začali současně opravovat chodník.Na několik dní uzavřeli jeden jízdní pruh v obci a řídili provoz kyvadlově semafory.Takže se tvořily šílený kolony.Ty se bohužel tvoří i tak.protože v Rousínově je na krátkém úseku 6 přechodů a jeden semafor, který to brzdí dokonale.Dál směrem na Brno je přejezd, který občas taky dokáže udělat své.Spousta řidičů si myslí že když sjedou na starou že si pomůžou.Bohužel kolikrát ještě si pohorší.Spíš bych volil úplně jinou trasu do Brna než po staré silnici.Sice delší ale rozhodně bez kompliklací. A pak jsou ještě řidiči kteří si starou cestu pletou s dálnicí.Sjedou a začnou tam dohánět ztracený čas a ještě přidávají další problémy navíc.Dálnice měla býti původně opravená 26.11 bohužel se to protáhne o další měsíc. už aby to bylo hotový.

+3/0
18.11.2013 19:14

P78e87t83r 17M83i40c27h66a77l 2150174611702

Hlavně, proboha, tu alternativní trasu tady nenapiš, nebo ji dutohlavové zacpou taky.

0/0
18.11.2013 19:17

M10a47r41c39e87l 90H34r76o31c92h 9189599542

;-DR^

+1/0
18.11.2013 21:13

T17o43m28a28s 67N66o33v41o13t48n32y 3321666538729

Původní termín psali (i tady na idnesu) 22. 12. - ale myslím že ani to nestihnou. Ten Rousínov je katastrofa, jeden semafor a minule jsem stál až někde v Komořanech... Ono ta D1 mezi Vyškovem a Brnem je katastrofa komplet, stačí jedna nehoda a stojí to na půl dne jak na dálnici tak na staré, takže to chce v rámci možností sledovat dopravní info, bohužel ani tabule na dálnici nejsou moc aktuální nebo přesné. Minule tam svítila nehoda a na dálnici už dávno žádná nebyla.

+1/0
19.11.2013 9:14

P58e12t43r 37M96i91c55h32a17l 2470944651342

Jednoduché řešení:

- díry vysypat makadamem,

- v každém směru dva radary, průběžně měnit jejich umístění,

- na začátku zúžení kameru na kontrolu zipu

- na každém konci výběrčí místo s policajty 24 hodin denně,

- každému, kdo pojede víc než 90 a míň než 70 dát 2000 flastr, - kdo nedodrží zip, taky za 2000, Když to nejde po dobrém, musí nastoupit tvrdá represe. Jinak dutohlavové jezdit nenaučí.

+5/−4
18.11.2013 19:00

P83e84t78r 34M61i75c96h98a48l 2190474831292

Zapomněl jsem na označení nebezpečné krajnice.

0/0
18.11.2013 19:01

A67l60b25e18r72t 43V28l75a74c87h 8656211668982

Anebo je rovnou střílet?

0/−2
18.11.2013 19:01

P35e79t32r 12M41i49c55h33a24l 2690554681542

První výše jmenovaný se ozval?

+2/−1
18.11.2013 19:05

M34i48r63o59s18l39a41v 40B23u44d13a 9762892597942

A co to třeba opravit?

+1/0
18.11.2013 19:21

M29i67r66o62s90l70a28v 26B17u16d43a 9722432467542

...platíme si za jízdu po dálnici rozumnou dálniční rychlostí, ne za buzeraci

+1/0
18.11.2013 19:22

P61e13t87r 92M36i21c38h57a81l 2350674711902

Však se to opravuje, proto je tam snížená rychlost na 80. Druhá věc je, že ta oprava měla trvat do 20. listopadu a prý se to o měsíc protáhne.

0/0
18.11.2013 19:40

T75o54m22a80s 54N35o65v57o16t64n96y 3351186418569

To je geniální řešení, dát tam policajty s výběrčím místem aby to inteligenti zastavili úplně při svých kontrolách. Kdy už sakra pochopíte, že tam není problém v rychlosti po celé uzavírce, ale pouze v těch místech, kde se přejíždí na druhou stranu dálnice a tam 60 je. Jinak se tam dá jet úplně v pohodě, pouze u Vyškova na tom zúžení to někdy vázne.

0/0
19.11.2013 9:17
Foto

M25i44c94h94a84l 60K40o24u83r62e48k 5669712857401

MISTY jsou pruhy tak UZKE, ze kdyz kamion uhne o par cm vedle je ve vas. V propadle krajnici jsou sice kuzely, ale stale je to nebezpecne. A je pravda, ze kdyz jedu 80, valna vetsina aut me predjizdi. A mili zlati, jet 130 v tomto zuzeni, opravdu FRAJERINA neni.

+1/0
18.11.2013 18:45

V94á29c79l51a70v 94D34l88o47u77h87ý 2487960164620

kdysi se uvádělo, že každá uzavírka způsobuje zvýšenou nehodovost, mě spíš deprimovalo množství uzávěrek na D1, kromě avizovaných 3 velkých je tam snad dalších 10 malých, nejdelší plynulý úsek bych odhadl tak na 20 km.

+3/0
18.11.2013 18:00

P84e94t63r 22S22e85d40l82á20k 1601614702587

Tak 110 se tam jezdí, ale ve směru, kde jsou dva jízdní pruhy. Ty nehody se dějí ve směru na Brno, kde je pouze jeden pruh a v tom kvůli vysokému provozu nikdo 110 nejezdí. Jak by mohl, když tam jezdí náklaďáky 80! Problém je ta krajnice. Místy i půl metru hluboké díry hned vedle dálnice. :-/

+7/0
18.11.2013 17:57

K42a86r63e78l 26V21a45c27h83u46t 9453322369963

Ano - ty díry jsou šílené. Kdo sjede jen pár decimetrů z pevné vozovky, téměř jistě havaruje!  :-/ Jen jeden jízdní pruh tímto směrem a tak úzký - to NENÍ dobře!!! ;-€ ... = je to ÚPLNĚ ŠPATNĚ!!! Rv

+4/0
18.11.2013 18:03

K27a16r45e63l 34V61a98c67h83u53t 9593982989213

Divné. - V jednom směru tam mají dva jízdní pruhy, naopak je to jedním jízdním pruhem. - A v obou případech to řeší omezení rychlosti na 80 km/h.... Fakt divné!

+2/0
18.11.2013 17:41

K18a29r89e10l 45V90a11c82h97u70t 9373602889783

Bezpečnější by bylo, kdyby byla ta půlka dálnice rozdělená napolovic pro oba jízdní směry - pak by byla každá ta půlka sice jednosměrná, ale byla by širší a rychlost by tam používaly všechny auta stejnou (nešlo by předjíždět). ;-) R^

+1/−1
18.11.2013 17:45

K47a58r40e84l 25V68a34c47h56u35t 9983712899573

Za stávajícího "řešení" je rychlost 80 km/h pro provoz dvěma pruhy moc malá a pro ten druhý směr jen jedním pruhem naopak moc vysoká! :-(

+2/0
18.11.2013 17:48

P42a14v79e26l 10J36o96n92á46š 5101405359235

Tedy nevím, školy nemám, ale proč se do pruhu, kde projede kamion nevejde osobní auto? Donedávno bylo to samé u Plzně a jezdilo se, samozřejmě že s patřičnou dávkou opatrnosti. Nebude problém nakonec tady? Abych nezapomněl, ta osmdesátka se tam až na řídké výjimky dodržovala. Že by to bylo tím, že tam policie čas od času měřila?

+5/0
18.11.2013 17:40

P28e44t17r 12M45i82c60h19a53l 2680434401742

Jednoduché - nevěnuje se řízení, sjede do té koleje, lekne se, trhne volantem doleva a jak se auto "chytí", tak ho to hodí do protisměru.

+2/0
18.11.2013 19:06

P72e61t92r 90R37u55m42p67l78i28k 4549377349903

Proč policie neměří tu sníženou rychlost a hrají si na kobru. Proč nenaučí řidiče, že v tom červeným kolečku ty čísla neznamenají nejmenší rychlost?

+4/−5
18.11.2013 17:33

M84i10c57h98a59l 12R50e88j39z53e89k 5256207805141

Mozna i proto, ze i policie je rada, ze se tam nejezdi 80 a mene a tim se zvysi propustnost. Merit v tom zuzeni by byla svinarna. Tenhleten problem je v tom ze soudruzi z Eurovie nebo kdo to dela nemaji na nakladak sterku, aby tu diru zasypali.

+4/−1
18.11.2013 17:36

J73a69n 48L50u36k74á14š 7127183543972

Ta propustnost je nesmysl, propustnost stoupa s nizsi rychlosti, jelikoz se snizi rozestupy mezi vozidly a tudiz se vozidel vejde vic.

+1/−6
18.11.2013 17:38

M67i43r98o89s79l77a53v 97B59u60d53a 9192412887852

;-D ale za daný čas jich projede podstatně méně i přes ty menší rozestupy!!

+5/0
18.11.2013 17:40

J43a17n 12F74i27a73l37a 7924197785139

To právě ne, závislosti nejsou lineární.

0/−1
18.11.2013 18:08

M11i58c86h81a91l 13R11e90j67z50e97k 5596757465271

Nevim jakou zavislost mas na mysli, ale kdyz cela kolona jede 100, urcite uzavirkou projede rychleji, nez kdyz ji nejaky nouma brzdi 75kou.

0/0
18.11.2013 18:11

M59a29r60t64i38n 58N64e92r66m11u37t 9907797698739

70 je právě největší propustnost, mají to tak i na frekventovaných silnicích v Německu: 70 pro všechny + zákaz předjíždění

0/0
18.11.2013 19:18

M33a29r86t77i28n 66N25e67r56m51u27t 9727487868829

slovy Š+G: rychlost je záležitost jedince, ale propustnost je věcí kolektivu.

0/0
18.11.2013 19:20

J41a65n 56L66u54k76á37š 7807303473182

Pokud si to spocitate, tj. delka vozidla 4m, rozestup 2s znamena, ze za cas t se projede usek vt a na ten pripada 4+2v vozidel. v musite prevezt z km/h na m/s. Pri 60 km/h vam vyjde, ze za 1s projede 0.14 vozidla a pro 80km/h to same.

Pokud si to odectete, zjistite, ze rodil je mensi nez 10 na -4 s, tj. za casovy usek cca 3 hodiny se vejde o jedno vozidlo.vice pri 80km/h nez pri 60km/h, takze jich opravdu neprojede podstatne mene.

+2/0
18.11.2013 18:13

J91a85n 54L10u33k40á26š 7437313213802

Nepresne jsem se vyjadril, 4+2v je delka useku, na ktery pripada jedno vozidlo (tj delka vozidla + 1 rozestup).

0/0
18.11.2013 18:44

T56o79m12a90s 72N18o47v64o20t76n19y 3351446798339

;-D

0/0
19.11.2013 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.