Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik příští rok obnoví tramvaje za čtvrt miliardy

Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat do obnovy tramvají až čtvrt miliardy korun, což je po dvou slabších letech výrazně vyšší objem peněz. Brnem začnou jezdit také nové kloubové autobusy, trolejbusy a možná i prvních 12 autobusů na plyn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K51r45i97s22t12ý64n23a 44F86o74j54t81l73o36v77á 4498927734461

DPMB by si mel ujasnit priority, napred opravit rozmlaceny koleje, kterych jak sami priznali je po Brne moc kilometru a velice negativne se projevuji technickem stavu jak novych, tak starsich salin a teprve potom obnovovat vozovy park. Takto obracene to moc nedava smysl. Nemluve o tom, ze se kvuli rozbite trati trese celej barak pokazde kdyz projede salina a to je tady u mendlaku sakra casto :(

+3/0
15.12.2013 14:46

P15e71t79r 39I56s12k46r19a 7721587883686

Jak někdo může napsat, že v Brně jezdí tramvaje? Snad jedině pražák:-/

+1/0
14.12.2013 10:50

J80a68k40u19b 55K88o71r13e22c 6264190861973

Nebo ten, kdo mluví spisovně

+2/0
14.12.2013 13:15

P92e70t98r 54I84s35k83r41a 7231137813706

No spisovně to je, ale šalina je aspoň české slovo, zatím co tramvaj je přejatá s angličtiny...

0/−2
14.12.2013 13:49

J16a51k20u65b 54K50o85r97e15c 6724230431263

slovo šalina je prevzatá z německého "Elektrische Linie" (sche-linie)

+4/0
14.12.2013 14:19

P32e60t31r 69I34s88k61r92a 7401627403466

Aha, to jsem nevěděl, ale pravdou je, že spousta pojmů v Hantecu vychází z Němčiny. Děkuju :-)R^

0/0
14.12.2013 14:33

P64e86t33r 15I37s67k65r57a 7481487463606

Z Němčiny to znám právě jako die Strassenbahn

0/0
14.12.2013 14:34

A47l66e75n33a 88K91o30p57á64č38o62v73á 2610703884239

Stejně mi nejvíc chybí rozhrkané T2 a T3, ženoucí se z Kraváku na Údolní za mdlého kvílení brzdiče. A Ikarusy, kde nafta smrděla za každého režimu. Csss ..... ;-D:-)

+2/−1
13.12.2013 23:01

P30e77t75r 87I78s28k89r62a 7621927773156

jj Ikarusy jsem měl taky rád...

0/0
14.12.2013 10:51

P56e85t76r 83V23e70s32e66l23ý 2379138473426

A děsí mě, že už se stávám součástí toho zaniklého světa tramvají, které jsem jako malý špunt obdivoval, když zářily novotou :-(

0/0
14.12.2013 11:46

R82a80d35e34k 58K52u65č77e51r36a 2703716589803

A zrušit linky jako třeba 63 těm co nemají na radnici socany a ODS

0/−3
13.12.2013 20:03
Foto

J28a75n23a 70B95í23l24k10o78v61á 1773601902487

Nebo zavést novou linku z Žabin ke smyčce čtyřky. Po pravdě - tak, jak je tento spoj nastavený, mnoho pozitiv nevidím. Obsluhuje 4? zastávky jednou za půl hodiny. Ubral parkovací místa na strategickém místě před kostelem. Poněkud nekoncepční řešení dopravy.

0/0
15.12.2013 16:00

I31v10a91n 73H37o55l95a46s 5647377138497

Právě proto tuto linku nechtělo zřídit a platit město, proto si ji objednala městská část. Takže to skutečně není problém DPmB, ten pouze realizuje zaplacenou individuální zakázku.

0/0
15.12.2013 19:26
Foto

J22a36n15a 58B16í21l64k88o13v90á 1103661172347

Zajímalo by mě, čeho tím městská část Žabovřesky chtěla dosáhnout. Pro koho je primárně linka určena, co s čím chtějí spojit?

0/0
15.12.2013 20:58

I27v82a11n 72H56o96l60a26s 5567517448957

Stačí číst noviny, kde to bylo dostatenčě promleto - stoupání ze spodní části Žabin na Kraví horu je pro řadu lidí (důchodci, maminky s kočárky, vozíčkáři) příliš prudké a absolvovat to přes Českou trvá příliš dlouho. Navíc to má vozit i děti do ZŠ na Míráku.

0/0
16.12.2013 7:46

L44u12k84a80s 21N85e66m55e10c 7879940302544

hm, takze se zbavime starych prostornych salin ... a koupime nove, krasne ... ktere maji teda nepodstatnou vadu, ze se do nich nevlezou lidi ...

+4/−6
13.12.2013 16:46

P65e95t12r 44G40ö10n35d66ö13r 3384230451906

Nově připravované soupravy zvládnou pojmout dost lidí.Varia jsou fajn, jsou levný, jednoduchý na údržbu. Do 3 let budou jezdit ma lince 1 soupravy kloub+solo, který pojmou pouze o 55 lidí méně ...za cenu jednoho Porshaka máte 3 Varia :-P chce to jen trpělivost DPMB to neudělá ze dne na den ....

+6/−1
13.12.2013 17:08

P79e15t88r 95G79ö62n24d20ö76r 3614130311786

*lidí méně než ta nejdelší souprava 2 x Vario LF 2...

0/0
13.12.2013 17:09

M24i98c61h33a39l 87S80e28d89l11á58č80e26k 7513181384406

Nechápu, proč zase chtějí na lince 1 šaliny zkracovat a místo soupravy 2x kloub plánují paskvil kloub + solo vůz. Takže opět budeme jezdit jako dobytek. A to i o víkendu, kdy jednička jezdí v 10min. intervalu a odpoledne jede už z Bystrce narvaná (např.min.sobotu v 17hod) - a to nastupuji v Komíně. O tom, jak to v ní vypadá v úseku Mendlovo náměstí - Hlavní nádraží - Moravské náměstí a dál ani nemluvě - to se mačkáte fakt jak dobytek. Je to hnus! Takže opět cesta zpátky, do předu ni krok :-(

+2/−5
13.12.2013 18:07

M73a71r45t29i15n 61Z66l14a17t41u16š44k87a 8437974220601

Třeba proto, aby místo super dlouhé šaliny jednou za hodinu jezdily všechny šaliny se stejnou kapacitou (= více kapacitních souprav). Než mít např. pět super dlouhých souprav, které blokují dopravu a zbytek krátkých, je lepší jich mít 10 dlouhých.

+1/0
14.12.2013 11:32

R84a35d15e79k 97H34r64u72b88ý 6144391242629

A v některých šalinách a busech jako by ani nebyly okna.V létě je to mazec.

0/−2
13.12.2013 17:10

P21e15t80r 46G87ö41n85d59ö18r 3474930281316

Hele lidi vy si nevazite svyho zdravy...v zime je logicky ze se topi..ale v lete v tech 35 stupnich vlezt na 15 minut do 18 a nekolikrat denne je o anginu ;)

+3/0
13.12.2013 17:29

P55e73t83r12a 67N60o67v64á65k81o33v59á 7748466804558

Ale klimatizace v šalině a busu ve městě je na prd. Stačí, když máte otevřený okýnka, která důchodci i ve vedrech zavírají, protože je jim zima. Pak je to na omdlení. Klimatizaci by taky furt žádali vypnout.

0/0
14.12.2013 12:47

M25a56r36t89i54n 30Z11l62a51t54u65š36k10a 8767874200601

Kdyby lidi nebyli másla a neotevírali v létě okna, bylo by v těch šalinách lépe. Nové šaliny sice nemají klimatizaci, ale mají nucenou ventilaci, která dokáže vůz také o pár stupňů ochladit. Jenže pokud se otevřou všechna výklopná okna,fouká to přímo ven na ulici. Pak už to řidiči raději ani nezapínají.

0/0
14.12.2013 11:34

R76a78d89e88k 86H46r78u55b96ý 6544321572859

Já měl spíš na mysli,že některý okénka jsou tak malý až jsou skoro zbytečný.V létě je člověk rád,že to profoukne.Je tam na padnutí.V zimě jsou zase některý spoje přetopený, v jiných je zima.Ale nestěžuju si,jen komentuju.

0/0
14.12.2013 11:42

P23e94t14r13a 92N89o66v38á76k35o71v31á 7598226934418

Varia jsou v pohodě, starým šalinám jsou nejpodobnější.

0/0
14.12.2013 12:45

O64n88d93ř22e97j 96Š67r89u66b37a20ř 1575431565756

jako uzivatel MHD Brno myslim, ze hlavnim problemem je, ze MHD sdili komunikace s auty.

+3/0
13.12.2013 14:35

Z77u14z64a40n70a 31K95u83b96á52t32o98v53á 1286673376334

Že by ta šalina jako třeba lítala vzduchem, jo?

+7/−2
13.12.2013 14:57

O83n24d42ř64e38j 45Š86r25u36b24a46ř 1645791195936

vyhrazeny koridor asi neznate?

+4/−1
13.12.2013 18:44

P30e59t93r26a 93N80o33v19á67k15o95v68á 7758976234718

A ty auta pak budou jezdit kudy?

+2/−1
14.12.2013 12:48

T98o10m86a73s 29N23o20v49o67t77n25y 3431176598289

A co s tím? Nestačí, že řidiči dotují i MHD cestujícím, oni by ještě chtěli auta zbytečně víc omezovat. Už teď to stačí.

+4/−8
13.12.2013 17:33

O27n43d38ř78e93j 34Š50r42u51b60a15ř 1735591415766

dle meho skromneho nazoru auta do mest nepatri (pro osobni prepravu).

Ale i kdyby, tak prvni, kdo by chtel dotovanou MHD, by byli prave jejich ridici.

+3/−3
13.12.2013 18:43

T21o27m23a51s 47N63o92v44o73t16n49y 3531586268659

Ano, všichni povinně šalinou nebo na kole

+1/−3
13.12.2013 20:58

I88v11a18n 85H78o34l46a28s 5297477578677

Vzhledem k tomu, koli času ztrácejí tramvaje při průjezdu centrem či frekventovanými křižovatkami POUZE kvůli NEÚKÁZNĚNÝM řidičům aut (stání na kolejích před semafory, blokování kolejí při odbočování vlevo atd.), tak to teď ROZHODNĚ NESTAČÍ.

+2/−4
13.12.2013 19:12

T44o22m24a48s 59N18o90v65o96t30n65y 3221646348979

No tak upřímně, oni řidiči MHD nejsou žádní svatoušci často taky. Běžně jízda na červenou, úmyslné schválnosti atd. Stačí se dívat kolem sebe. Jinak třeba to odbočování vlevo - třeba na Kounicově mám dvě možnosti směrem na Šumavskou, buď mě vytroubí trolejbusák ať mu uhnu na koleje, když jede rovně nebo vyzvoní šalina když uhnu trolejbusu. A včim mudruj. Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou, většina řidičů to úmyslně nedělá, ale najdou se tací.

Jo speciální prasárna v podání řidičů MHD - busů je, když si řidič náhradního busu hraje na šalinu a vynucuje si přednost aniž by ji měl s autobusem, že.

+4/−2
13.12.2013 21:03

I63v71a54n 79H91o25l85a71s 5137657728617

> Běžně jízda na červenou

Tak třeba u tramvaje na tom není nic divného, protože pro tramvaj na většině křižovatek neplatí červená, ale má svůj vlastní semafor (což většina řidičů ani netuší, stejně jako netuší třeba některé věci týkající se přechodů pro chodce).

Dopravní cvrkot na ulicích sleduji prakticky denně a z vlastního pozorování můžu říci, že mezi řidič MHD jsou taky někdy pěkná čuňáta, ale ve srovnání s řidiči aut to neodpovídá ani poměru, kolik lidí veze šalina a kolik auto. Ono se stačí jen podívat na některých křižovatkách, kolik ... zaseká křižovatku, protože do ní vjede, i když je jasné, že z nich hned tak nevyjede, protože štrůdl aut těsně za ní.

+2/0
13.12.2013 21:53

I51v73a97n 92H14o88l94a58s 5327597678887

> Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou

Což je ovšem té šalině a zejména lidem v ní platý jak mrtvýmu hubertus, že to není schválně, ale většinou z blbosti, když než to auto zmizí, tak už je na čočkách zase "stůj". Stačí pár takových křižovatek na trase (třeba na jedinčce, která jede z konečné na konečnou skoro hodinu) a může to být seklé i o pět minut.

+1/0
13.12.2013 21:58

P44e66t60r 68I67s45k95r30a 7531367823566

Moje vlastní zkušenost je taková, že trolejbus v neděli v 7 hodin než dojel na zastávku Pálavské náměstí, nabral sekeru cca 3 minuty. Není divu, plazil se jako by mlel z posledního. Důsledkem toho mi ujela šalina na Staré osadě a další jela za neuvěřitelných 20 min. Co víc si přát?

DPMB se plouží samo o sobě, proto lidi jezdí raději autem a vyjde to i levněji než lístky.

0/0
14.12.2013 11:43

P74e66t65r 52I57s50k20r82a 7851557493916

koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu. Jak udělám technickou, tak do šaliny taky nepáchnu. Jeden postřeh za mě: MHD znemožňuje plynulost dopravy. Když byla stávka, byl jsem všude za půlku doby a plynuleji.

+1/−1
14.12.2013 10:56

P97e37t60r32a 69N75o75v14á14k64o45v34á 7638276134678

MHD umožňuje, aby bylo ve městě co dýchat a netrpěl jste ani vy ani vyše děti respiračními chorobami. Což ale podle vyjadřování někdo jako vy nemá kapacitu pochopit. Škoda.

+1/0
14.12.2013 12:52

P69e52t17r 25I90s51k27r46a 7321517103806

Tak někoho baví cestovat třeba do olympie 45min a více, zvláště když tam jede do práce, tak musí vstávat dříve. Já tam bez porušení předpisů dokážu být cca za 20

0/0
14.12.2013 13:55

P48e84t12r 88I27s68k69r40a 7831727603776

omlouvám se, chtěl jsem dopsat z Vinohrad či Líšně. Cestu do centra za 30 a více raději nekomentuju a to ani v neděli, kdy jsou prázdné silnice

0/0
14.12.2013 13:56

I59v78a52n 20H31o41l88a40s 5477527228437

> koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu

Možná by bylo dobré si nejprve zjistit, o čem rozhoduje (a co může skutečně ovlivnit sám DPmB), a co je záležitost Odboru dopravy MmB a politického vedením města. A pak by bylo dobré si zjistit, jak to funguje či nefunguje jinde. Pak by se dalo diskutovat aspoň trohu na úrovni, se znalostí problematiky na obou stranách.

0/0
15.12.2013 19:30

P47e34t10r 56I19s24k10r28a 7751937643296

Pane Holasi,

ačkoliv jsem v tomto nekovaný, mám zkušenost s cestováním jak po Vídni, tak po Praze i Brně, kde se zdržují nejčastěji a poblíž bydlím. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen, či tamten. Mě zajímá, co dostanu za svou jízdenku za cca 20-25kč, pokud nepočítám tu šaškárnu s sms jízdenkami.

https://www.youtube.com/watch?v=fkLxohqGwe8

Mě zajímá, jak mi navazují spoje a když si koupím lístek za 25 a jedu z Husovic o víkendu ráno do práce, je pro mě důležité, aby šalina navazovala na autobus 67. Jsou mi fuk výmluvy, že za to může to a tamto, když se řidič plazí, jako by to bylo šlapací. Pokud ten autobus nestihnu, musím dobíhat cca kilometr na autobus zdarma. Pak ovšem padá důvod kupovat si jízdenku za 25 a bohatě stačí za 20. Kdo mi vrátí za každou takovou pitominu DPMB peníze? Toto je jednodušší model cestování.

Zkrátka doprava má fungovat tak, aby i s předvídatelnými odchylkami nebyla narušena plánovaná návaznost spojů, která však sama o sobě je pro naše drahé zodpovědné osoby španělskou vesnicí.

Proto já, jako i mnoho jiných raději řeším cestu autem, protože i když bych se zdržel cca 15 min v zácpě, stále tam budu o 50% rychleji s o 20% pozdějším výjezdem, než bych musel absolvovat MHD. Dokud bude DPmB trvat na tom, že časy jsou pouze orientační a tudíž nebude nést odpovědnost, která by jej donutila synchronizovat dopravu tak, aby dávala smysl, bude smysluplnější neztrácet čas a peníze  a cestovat autem.

0/0
15.12.2013 20:13

I61v55a17n 94H56o72l82a96s 5907397648217

>Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen

Jenže pokud někdo nadává adresně, pak by měl alespoň vědět, zda na toho pravého-

0/0
16.12.2013 7:49

P98e17t24r 90I62s69k43r95a 7711687503926

já bych spíš řekl, že auta žel musejí sdílet komunikace se zdržující a blokující MHD

0/−1
14.12.2013 16:18







Najdete na iDNES.cz