Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik příští rok obnoví tramvaje za čtvrt miliardy

Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat do obnovy tramvají až čtvrt miliardy korun, což je po dvou slabších letech výrazně vyšší objem peněz. Brnem začnou jezdit také nové kloubové autobusy, trolejbusy a možná i prvních 12 autobusů na plyn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28r82i42s26t71ý30n98a 71F84o22j89t15l57o74v62á 4438277344971

DPMB by si mel ujasnit priority, napred opravit rozmlaceny koleje, kterych jak sami priznali je po Brne moc kilometru a velice negativne se projevuji technickem stavu jak novych, tak starsich salin a teprve potom obnovovat vozovy park. Takto obracene to moc nedava smysl. Nemluve o tom, ze se kvuli rozbite trati trese celej barak pokazde kdyz projede salina a to je tady u mendlaku sakra casto :(

+3/0
15.12.2013 14:46

P48e86t72r 59I94s62k74r32a 7611137793366

Jak někdo může napsat, že v Brně jezdí tramvaje? Snad jedině pražák:-/

+1/0
14.12.2013 10:50

J53a83k74u39b 31K42o64r49e61c 6304880451303

Nebo ten, kdo mluví spisovně

+2/0
14.12.2013 13:15

P19e92t31r 71I24s50k59r81a 7371437683296

No spisovně to je, ale šalina je aspoň české slovo, zatím co tramvaj je přejatá s angličtiny...

0/−2
14.12.2013 13:49

J43a54k52u21b 34K46o96r61e60c 6864340311313

slovo šalina je prevzatá z německého "Elektrische Linie" (sche-linie)

+4/0
14.12.2013 14:19

P78e67t87r 12I65s82k46r20a 7391167263536

Aha, to jsem nevěděl, ale pravdou je, že spousta pojmů v Hantecu vychází z Němčiny. Děkuju :-)R^

0/0
14.12.2013 14:33

P23e68t80r 18I22s12k34r92a 7121877723456

Z Němčiny to znám právě jako die Strassenbahn

0/0
14.12.2013 14:34

A16l17e76n77a 20K83o22p40á70č84o88v29á 2370123684559

Stejně mi nejvíc chybí rozhrkané T2 a T3, ženoucí se z Kraváku na Údolní za mdlého kvílení brzdiče. A Ikarusy, kde nafta smrděla za každého režimu. Csss ..... ;-D:-)

+2/−1
13.12.2013 23:01

P66e62t60r 17I42s80k28r29a 7521477913156

jj Ikarusy jsem měl taky rád...

0/0
14.12.2013 10:51

P26e18t28r 54V74e85s24e91l47ý 2409138623376

A děsí mě, že už se stávám součástí toho zaniklého světa tramvají, které jsem jako malý špunt obdivoval, když zářily novotou :-(

0/0
14.12.2013 11:46

R16a69d10e37k 20K32u32č81e95r89a 2423416169813

A zrušit linky jako třeba 63 těm co nemají na radnici socany a ODS

0/−3
13.12.2013 20:03
Foto

J98a44n95a 90B63í69l91k77o79v72á 1203191572927

Nebo zavést novou linku z Žabin ke smyčce čtyřky. Po pravdě - tak, jak je tento spoj nastavený, mnoho pozitiv nevidím. Obsluhuje 4? zastávky jednou za půl hodiny. Ubral parkovací místa na strategickém místě před kostelem. Poněkud nekoncepční řešení dopravy.

0/0
15.12.2013 16:00

I69v51a70n 23H76o38l28a90s 5237817468647

Právě proto tuto linku nechtělo zřídit a platit město, proto si ji objednala městská část. Takže to skutečně není problém DPmB, ten pouze realizuje zaplacenou individuální zakázku.

0/0
15.12.2013 19:26
Foto

J93a92n85a 45B57í84l52k81o84v64á 1843141282407

Zajímalo by mě, čeho tím městská část Žabovřesky chtěla dosáhnout. Pro koho je primárně linka určena, co s čím chtějí spojit?

0/0
15.12.2013 20:58

I24v16a40n 44H42o52l59a71s 5867417488717

Stačí číst noviny, kde to bylo dostatenčě promleto - stoupání ze spodní části Žabin na Kraví horu je pro řadu lidí (důchodci, maminky s kočárky, vozíčkáři) příliš prudké a absolvovat to přes Českou trvá příliš dlouho. Navíc to má vozit i děti do ZŠ na Míráku.

0/0
16.12.2013 7:46

L64u21k42a32s 15N77e10m50e86c 7559230842784

hm, takze se zbavime starych prostornych salin ... a koupime nove, krasne ... ktere maji teda nepodstatnou vadu, ze se do nich nevlezou lidi ...

+4/−6
13.12.2013 16:46

P34e72t98r 18G27ö68n84d57ö90r 3344100591976

Nově připravované soupravy zvládnou pojmout dost lidí.Varia jsou fajn, jsou levný, jednoduchý na údržbu. Do 3 let budou jezdit ma lince 1 soupravy kloub+solo, který pojmou pouze o 55 lidí méně ...za cenu jednoho Porshaka máte 3 Varia :-P chce to jen trpělivost DPMB to neudělá ze dne na den ....

+6/−1
13.12.2013 17:08

P75e16t30r 61G50ö36n73d70ö52r 3134200301536

*lidí méně než ta nejdelší souprava 2 x Vario LF 2...

0/0
13.12.2013 17:09

M52i80c22h62a23l 64S53e88d28l66á79č46e23k 7413401534946

Nechápu, proč zase chtějí na lince 1 šaliny zkracovat a místo soupravy 2x kloub plánují paskvil kloub + solo vůz. Takže opět budeme jezdit jako dobytek. A to i o víkendu, kdy jednička jezdí v 10min. intervalu a odpoledne jede už z Bystrce narvaná (např.min.sobotu v 17hod) - a to nastupuji v Komíně. O tom, jak to v ní vypadá v úseku Mendlovo náměstí - Hlavní nádraží - Moravské náměstí a dál ani nemluvě - to se mačkáte fakt jak dobytek. Je to hnus! Takže opět cesta zpátky, do předu ni krok :-(

+2/−5
13.12.2013 18:07

M35a83r40t79i76n 50Z51l20a48t92u33š38k96a 8977374640231

Třeba proto, aby místo super dlouhé šaliny jednou za hodinu jezdily všechny šaliny se stejnou kapacitou (= více kapacitních souprav). Než mít např. pět super dlouhých souprav, které blokují dopravu a zbytek krátkých, je lepší jich mít 10 dlouhých.

+1/0
14.12.2013 11:32

R57a63d14e47k 52H86r95u83b21ý 6614401422829

A v některých šalinách a busech jako by ani nebyly okna.V létě je to mazec.

0/−2
13.12.2013 17:10

P56e36t57r 21G72ö65n35d27ö68r 3504410841726

Hele lidi vy si nevazite svyho zdravy...v zime je logicky ze se topi..ale v lete v tech 35 stupnich vlezt na 15 minut do 18 a nekolikrat denne je o anginu ;)

+3/0
13.12.2013 17:29

P22e42t49r35a 43N50o49v25á13k74o40v46á 7718786924378

Ale klimatizace v šalině a busu ve městě je na prd. Stačí, když máte otevřený okýnka, která důchodci i ve vedrech zavírají, protože je jim zima. Pak je to na omdlení. Klimatizaci by taky furt žádali vypnout.

0/0
14.12.2013 12:47

M89a53r67t98i86n 61Z89l55a50t70u79š53k49a 8907384860781

Kdyby lidi nebyli másla a neotevírali v létě okna, bylo by v těch šalinách lépe. Nové šaliny sice nemají klimatizaci, ale mají nucenou ventilaci, která dokáže vůz také o pár stupňů ochladit. Jenže pokud se otevřou všechna výklopná okna,fouká to přímo ven na ulici. Pak už to řidiči raději ani nezapínají.

0/0
14.12.2013 11:34

R12a54d20e21k 97H28r90u17b48ý 6154861412179

Já měl spíš na mysli,že některý okénka jsou tak malý až jsou skoro zbytečný.V létě je člověk rád,že to profoukne.Je tam na padnutí.V zimě jsou zase některý spoje přetopený, v jiných je zima.Ale nestěžuju si,jen komentuju.

0/0
14.12.2013 11:42

P97e35t87r54a 88N57o14v94á28k54o43v62á 7728526944978

Varia jsou v pohodě, starým šalinám jsou nejpodobnější.

0/0
14.12.2013 12:45

O53n32d30ř90e55j 43Š91r23u34b44a43ř 1555111675706

jako uzivatel MHD Brno myslim, ze hlavnim problemem je, ze MHD sdili komunikace s auty.

+3/0
13.12.2013 14:35

Z82u16z44a83n48a 46K51u65b49á41t88o54v50á 1256923526844

Že by ta šalina jako třeba lítala vzduchem, jo?

+7/−2
13.12.2013 14:57

O38n44d95ř20e87j 86Š83r76u44b42a21ř 1965431785606

vyhrazeny koridor asi neznate?

+4/−1
13.12.2013 18:44

P84e98t41r93a 12N69o87v62á69k83o83v48á 7888926594348

A ty auta pak budou jezdit kudy?

+2/−1
14.12.2013 12:48

T79o92m28a62s 57N81o41v48o20t34n94y 3601616738319

A co s tím? Nestačí, že řidiči dotují i MHD cestujícím, oni by ještě chtěli auta zbytečně víc omezovat. Už teď to stačí.

+4/−8
13.12.2013 17:33

O16n30d91ř21e70j 63Š17r53u52b43a41ř 1355311345276

dle meho skromneho nazoru auta do mest nepatri (pro osobni prepravu).

Ale i kdyby, tak prvni, kdo by chtel dotovanou MHD, by byli prave jejich ridici.

+3/−3
13.12.2013 18:43

T98o92m94a52s 27N47o19v98o66t65n45y 3831216698319

Ano, všichni povinně šalinou nebo na kole

+1/−3
13.12.2013 20:58

I77v38a73n 33H31o74l67a86s 5397427688317

Vzhledem k tomu, koli času ztrácejí tramvaje při průjezdu centrem či frekventovanými křižovatkami POUZE kvůli NEÚKÁZNĚNÝM řidičům aut (stání na kolejích před semafory, blokování kolejí při odbočování vlevo atd.), tak to teď ROZHODNĚ NESTAČÍ.

+2/−4
13.12.2013 19:12

T63o54m14a39s 97N16o83v12o69t42n61y 3801366638129

No tak upřímně, oni řidiči MHD nejsou žádní svatoušci často taky. Běžně jízda na červenou, úmyslné schválnosti atd. Stačí se dívat kolem sebe. Jinak třeba to odbočování vlevo - třeba na Kounicově mám dvě možnosti směrem na Šumavskou, buď mě vytroubí trolejbusák ať mu uhnu na koleje, když jede rovně nebo vyzvoní šalina když uhnu trolejbusu. A včim mudruj. Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou, většina řidičů to úmyslně nedělá, ale najdou se tací.

Jo speciální prasárna v podání řidičů MHD - busů je, když si řidič náhradního busu hraje na šalinu a vynucuje si přednost aniž by ji měl s autobusem, že.

+4/−2
13.12.2013 21:03

I53v11a71n 95H51o17l68a32s 5717147538957

> Běžně jízda na červenou

Tak třeba u tramvaje na tom není nic divného, protože pro tramvaj na většině křižovatek neplatí červená, ale má svůj vlastní semafor (což většina řidičů ani netuší, stejně jako netuší třeba některé věci týkající se přechodů pro chodce).

Dopravní cvrkot na ulicích sleduji prakticky denně a z vlastního pozorování můžu říci, že mezi řidič MHD jsou taky někdy pěkná čuňáta, ale ve srovnání s řidiči aut to neodpovídá ani poměru, kolik lidí veze šalina a kolik auto. Ono se stačí jen podívat na některých křižovatkách, kolik ... zaseká křižovatku, protože do ní vjede, i když je jasné, že z nich hned tak nevyjede, protože štrůdl aut těsně za ní.

+2/0
13.12.2013 21:53

I52v75a70n 30H84o40l18a76s 5397457128907

> Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou

Což je ovšem té šalině a zejména lidem v ní platý jak mrtvýmu hubertus, že to není schválně, ale většinou z blbosti, když než to auto zmizí, tak už je na čočkách zase "stůj". Stačí pár takových křižovatek na trase (třeba na jedinčce, která jede z konečné na konečnou skoro hodinu) a může to být seklé i o pět minut.

+1/0
13.12.2013 21:58

P78e81t71r 25I92s35k14r89a 7681927413326

Moje vlastní zkušenost je taková, že trolejbus v neděli v 7 hodin než dojel na zastávku Pálavské náměstí, nabral sekeru cca 3 minuty. Není divu, plazil se jako by mlel z posledního. Důsledkem toho mi ujela šalina na Staré osadě a další jela za neuvěřitelných 20 min. Co víc si přát?

DPMB se plouží samo o sobě, proto lidi jezdí raději autem a vyjde to i levněji než lístky.

0/0
14.12.2013 11:43

P36e87t66r 58I67s13k95r70a 7751447793586

koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu. Jak udělám technickou, tak do šaliny taky nepáchnu. Jeden postřeh za mě: MHD znemožňuje plynulost dopravy. Když byla stávka, byl jsem všude za půlku doby a plynuleji.

+1/−1
14.12.2013 10:56

P72e88t85r19a 16N77o71v45á34k42o60v48á 7268886494988

MHD umožňuje, aby bylo ve městě co dýchat a netrpěl jste ani vy ani vyše děti respiračními chorobami. Což ale podle vyjadřování někdo jako vy nemá kapacitu pochopit. Škoda.

+1/0
14.12.2013 12:52

P88e60t69r 48I85s12k36r53a 7171807873726

Tak někoho baví cestovat třeba do olympie 45min a více, zvláště když tam jede do práce, tak musí vstávat dříve. Já tam bez porušení předpisů dokážu být cca za 20

0/0
14.12.2013 13:55

P85e43t86r 81I21s95k80r22a 7761407103826

omlouvám se, chtěl jsem dopsat z Vinohrad či Líšně. Cestu do centra za 30 a více raději nekomentuju a to ani v neděli, kdy jsou prázdné silnice

0/0
14.12.2013 13:56

I82v34a53n 64H51o41l26a17s 5637797808357

> koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu

Možná by bylo dobré si nejprve zjistit, o čem rozhoduje (a co může skutečně ovlivnit sám DPmB), a co je záležitost Odboru dopravy MmB a politického vedením města. A pak by bylo dobré si zjistit, jak to funguje či nefunguje jinde. Pak by se dalo diskutovat aspoň trohu na úrovni, se znalostí problematiky na obou stranách.

0/0
15.12.2013 19:30

P44e90t96r 13I50s10k17r78a 7341637643456

Pane Holasi,

ačkoliv jsem v tomto nekovaný, mám zkušenost s cestováním jak po Vídni, tak po Praze i Brně, kde se zdržují nejčastěji a poblíž bydlím. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen, či tamten. Mě zajímá, co dostanu za svou jízdenku za cca 20-25kč, pokud nepočítám tu šaškárnu s sms jízdenkami.

https://www.youtube.com/watch?v=fkLxohqGwe8

Mě zajímá, jak mi navazují spoje a když si koupím lístek za 25 a jedu z Husovic o víkendu ráno do práce, je pro mě důležité, aby šalina navazovala na autobus 67. Jsou mi fuk výmluvy, že za to může to a tamto, když se řidič plazí, jako by to bylo šlapací. Pokud ten autobus nestihnu, musím dobíhat cca kilometr na autobus zdarma. Pak ovšem padá důvod kupovat si jízdenku za 25 a bohatě stačí za 20. Kdo mi vrátí za každou takovou pitominu DPMB peníze? Toto je jednodušší model cestování.

Zkrátka doprava má fungovat tak, aby i s předvídatelnými odchylkami nebyla narušena plánovaná návaznost spojů, která však sama o sobě je pro naše drahé zodpovědné osoby španělskou vesnicí.

Proto já, jako i mnoho jiných raději řeším cestu autem, protože i když bych se zdržel cca 15 min v zácpě, stále tam budu o 50% rychleji s o 20% pozdějším výjezdem, než bych musel absolvovat MHD. Dokud bude DPmB trvat na tom, že časy jsou pouze orientační a tudíž nebude nést odpovědnost, která by jej donutila synchronizovat dopravu tak, aby dávala smysl, bude smysluplnější neztrácet čas a peníze  a cestovat autem.

0/0
15.12.2013 20:13

I68v73a15n 39H17o38l13a18s 5477927188847

>Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen

Jenže pokud někdo nadává adresně, pak by měl alespoň vědět, zda na toho pravého-

0/0
16.12.2013 7:49

P28e52t28r 63I26s46k40r68a 7361337123396

já bych spíš řekl, že auta žel musejí sdílet komunikace se zdržující a blokující MHD

0/−1
14.12.2013 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.