Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Během pětatřiceti kilometrů jízdy rychlík smetl dva lidi. Oba zemřeli

Na službu v pátek třináctého zřejmě dlouho nezapomene strojvedoucí vlaku číslo R 936 z Šumperka do Brna. Jeho souprava večer srazila v Lulči na Vyškovsku ženu, po několika desítkách kilometrů se jí pak do cesty připletl i muž. Oba na místě zemřeli. Vlak do cíle dorazil s pětihodinovým zpožděním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67a14d82e21k 98P42r57o42c16h28á87z54k83a 2133429938

Nejvyšší čas zrušit železniční dopravu. Osobní automobilová doprava má více než 10x větší přepravní výkon než železniční, při tom ale jen za letošní rok zahynulo pod koly vlaků 190 chodců, ale automobily jich zabily pouze 146 (údaj za loňský rok, letošní jsem nesehnal).

Prameny:

 ročenka dopravy, https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2009/rocenka/htm_cz/cz09_511000.html

  Besip, http://www.ibesip.cz

0/−2
15.12.2013 17:54

Z83d82e17ň70k35a 22V18e41s56e54l19á 8499605257660

Chudák strojvůdce. :-/

+2/0
15.12.2013 17:04

P74e93t42r 15K19o60v18á48ř 7449450440962

Myslím, že to nebyli sebevrazi. V prním místě je opuštěný drážní domek kam někdy chodí bezdomovci nebo si někdo zkracoval cestu do Drnovic. A druhé místo je u míst, kde žijou v opuštěných zahradních chatkách taky bezdomovci. Přece jako sebevrah nepůjdu tak daleko (v prvním případě) a na tak nebezpečný místo, kde by mi mohl někdo ublížit (v druhém případě).

+1/0
14.12.2013 23:53

V97l83a94d70i47m30i65r 11K46o20m56a18r58e71k 8355667896928

Jsou to , nevim jak je nazvat. Uklizet to ma kdo?

0/0
14.12.2013 22:01

J26a49n 53P93i21v77a93r81n85í44k 1488703353381

Jó jsou lidi, kteří maj na tuto práci žaludek a nervy

0/0
15.12.2013 12:41

D23a33n46i85e16l 88S83c58h78n55i28t84z83e43r 5831934281556

Chápu, že pak nějakou dobu vyšetřit, ale proč je problém vyslat jiný spoj? A je jedno či po kolejích nebo po silnici.

0/−2
14.12.2013 20:59

Z46d29e94ň52k14a 72V26e76s65e44l30á 8629745847280

Ono není zrovna jednoduché sehnat narychlo volné autobusy, do kterých by mohli cestující přestoupit (pokud by ovšem případný přestup na bus neznamenal nebezpečí úrazu, protože by byl špatný přístup na silnici). A možnost vyslat jiný spoj - v případě nehody u Lulče prakticky nemyslitelné, protože je tam jednokolejná trať; v případě nehody v Černovicích by se čistě teoreticky mohla vypravit náhradní souprava z hlaváku, pokud by ale nějaká byla... Každopádně aspoň další spoje od Vyškova už mohly jezdit druhou tratí (mezi Holubicemi a Brnem jsou dvě trati).

0/−1
15.12.2013 17:10

D93a34n34i48e59l 11S18c47h47n92i35t19z36e44r 5191864671886

Hm, chcete mi říct, že vedení ČD bere statisíce měsíčně za co?8-o Že nezvládaj organizačně, si to odnesu já? Nedejte se vysmát. Hlupáka at si dělají, někde v Rusku, Indii, Africe atd.

0/−1
15.12.2013 19:38

Z11d51e39ň84k19a 60V29e18s50e53l62á 8959135707980

Vedení ČD bere statisíce měsíčně netuším za co a taky by mě to velice zajímalo (mj. i proto, že ty vysoký platy berou i přesto, že jsou ČD neustále ve ztrátě). Každopádně jsem napsala, jak to je. ČD zkrátka nemají u každé stanice 3 náhradní busy, kdyby se náhodou někde něco stalo, protože to prostě není možné (zejména by to bylo finančně náročné). To teprve až se něco podobného nečekaného stane, tak shánějí u různých dopravců náhradní busy. A i když ČD taky kolikrát zkritizuju, tak v těchto dvou případech to prostě asi líp zařídit nešlo.

      

A nebo jak se to podle Vás mělo udělat, když už teda tak kritizujete? Znáte tu trať? Víte, jak to tam vypadá? Jak je vytížená? Jestli je jedno- nebo dvoukolejná? Jak je dostupná od silnice (vzhledem k možnému přesunu cestujících do busů) a podobně? Povídejte, jsem zvědavá.

           

Jako cestující v tom vlaku bych taky jistě nebyla nadšená, ale: 1) zpoždění bych chápala, kdybych byla informovaná o příčině, 2) radši bych seděla ve vagónu, kde se přece jenom aspoň trochu topí, než abych někde venku v mrazu čekala na náhradní bus, ke kterému bych se pak dostávala kdo ví jakým terénem (ne, nechodím v botách na podpatku), 3) v dnešní době už není problém napsat nebo zavolat tam, kam jedeme, že se něco děje a nevíme, kdy dorazíme.

ČD mají ještě hodně co zlepšovat, ale v podobných situacích se prostě nic moc líp udělat nejspíš nedá.

+1/0
15.12.2013 20:04

D89a58n18i44e44l 27S46c98h80n12i27t93z45e81r 5661774751416

Neznám tu trat, na druhou stranu kdyby každý uvažoval jak se něco nedá, pak se můžeme vrátit do jeskyn a na stromy.:-/ Není umění hledat důvody jak něco nejde, ale hledat způsoby jak to jde.

Jak v 3) bodě uvádíte, není problém někam zavolat, teda i sehnat dopravce busu. V drvivé většině je poblíž silnice, nebo se vyplatí jít pěšky po trávě pár set metrů, než přijed pozdě do práce. A nechci pomyslet, že shodou okolností se mi vybije baterka v mobile, tak ve vlacích ČD si ho dobiju a zavolám jak?

0/0
15.12.2013 20:25

Z60d33e54ň43k84a 73V15e39s19e56l55á 8509445327350

Však v prvním příspěvku jsem napsala, jak by to aspoň v případě nehody v Černovicích teoreticky mohlo jít. U Lulče by to ovšem vzhledem k povaze trati šlo výrazně hůř - je to jednokolejná trať a zrovna moc stanic pro vykřižování poblíž taky není.

Pokud bych měla přijít pozdě do práce, tak prostě jako první zavolám zaměstnavateli, že se něco stalo, za co nemůžu, a nechala si od dopravce vystavit zpožděnku. Aspoň trochu normální zaměstnavatel pochopí, že za člověka pod vlakem cestující prostě nemůžou. 

Pokud by k dispozici náhradní busy byly, tak by lidi po té trávě (no, možná spíš poli) třeba i přešli. Bohužel teda nemám zkušenosti se sháněním autobusů (minimálně tak šesti, protože by bylo třeba nahradit hádám tak 3 rychlíky a ve směru od Brna bych v dané hodině předpokládala, že pěkně narvaný), ale dovolím si pochybovat, že každý dopravce má hned k dispozici navíc i vozy i řidiče... Takže je to taky o tom vyhodnotit, jestli bude rychleji vyšetřený to neštěstí a vlak bude moct jet dál, nebo sehnaný a přistavený náhradní autobusy. Nemluvě o tom, že tady se prostě sešly dvě nehody po sobě, což udělalo hodně.

0/0
15.12.2013 20:53

D28a77n36i74e52l 50S52c12h70n36i66t24z24e47r 5511714761316

Smutné je, že ČD to paušálně berou všude, i v místech kde mám zkušenost, že to by šlo po silnici s několika dopravci i na kolejích.

0/0
15.12.2013 22:42
Foto

T45o79m25á65š 15K84i13r14o35v 1695898575467

Ale já tu trať znám a u Lulče to fakticky moc nejde přistavit náhradní autobus (kór když se to stalo kilometr za stanicí)

0/0
17.12.2013 22:25

J79a91n 75R67e54n91d34a 1359882589623

Pod vlaky se skáče v beznaději.

0/0
14.12.2013 20:19

J28a75n 69R58e66n87d46a 1789342159633

Asi začíná být lépe.

+3/0
14.12.2013 20:18

J16i68ř22í 92Š33e69j27n79o61h53a 4332563744473

Dřív si slušnej sebevrah odměřil správnou délku špagátu a vypravil se do lesa, na půdu  nebo do stodoly.  Podle místní situace  a  osobních preferencí.

Každý by měl mít na paměti, že někdo musí jeho tělesné ostatky uklízet a  brát na to ohled. Zdržet rychlík o několik hodin je taky nehoráznost.

Morálka dnes strašně upadá :-(.

+4/−2
14.12.2013 19:54

B55o91h58u46s51l42a86v 27K96r89á44l35í45k 2261870909656

Na železnici ho přejede profesionál, který to má v popisu práce, zatímco v lese ho může najít náhodný chodec. No bóže, tak někdo přijede do Brna o pět hodin pozdějc - no  a co? Dějou se na světě horší věci.

+1/−5
14.12.2013 21:51

M51i81c72h32a63e74l31a 31L17h55o36t14s38k70á 2119326128737

http://m.youtube.com/results?q=dumb%20ways%20to%20die&sm=1

0/0
14.12.2013 16:16

P38e98t37r 90H28a46n19á78k 8761664866537

Bych ty sebevrahy střílel ...

0/−2
14.12.2013 16:03

M38i 87K94a12d51e 4821511831808

tak to dopadne, když se nectí pátek 13. a když se nedbá zvýšené opatrnosti na přechodech pro chodce;-O

0/−3
14.12.2013 14:39

J70i37ř39í 94Š15e81j87n35o87h22a 4322713864883

Podle dnešní logiky přechodů pro chodce, že  slabší má přednost, by měla mít na  železničních přejezdech přednost auta i chodci :-)

+1/−2
14.12.2013 19:56

P63a74v32e44l 63J52a85n17s44a 2775779661414

Tohle mi připomíná jeden listopadovej den roku 1992, kdy jsem (jako řidič-brigádník) vůbec nedojel s pražskou linkou č. 14 na konečnou v Laurově. Dopoledne při prvním kole (z Kobylis do centra) mě nejprve na křižovatce Klapkova×Zenklova v té Klapkově před semaforem trochu rejpnul autobus nešikovně odbočující vpravo (jen jsem to vysílačkou nahlásil), hned nato jsem měl malej ťukanec u Bulovky (jeden blbec odbočoval vlevo a vjel mi tam při vyjíždění ze zastávky) a když jsem se pak po vyšetření nehody vrátil po obědě do kokpitu (už jinýho vozu, samozřejmě), tak pak byla odpoledne velká nehoda v Ječné (auto se napasovalo mezi 2 protijedoucí soupravy, asi tam byl i smrťák), čtrnáctka měla tamtudy mít objízdnou trasu (byla zrovna zavřená Jindřišská či Vodičkova) a tak mě dispečeři odklonili jinam, asi na Synkáč, už si to tak nepamatuju (měla to být jen krátká šichta, něco mezi 9. až 14. hodinou, takže po návratu do Kobylis jsem měl padla).

0/−1
14.12.2013 14:31

B12e86n 86P58a47v31k13a 1117693417851

Navrhuji pro lokomotivu trest smrti!;-€

+2/−1
14.12.2013 13:56

Z45d58e82n89ě63k 44H24r65u49b34ý 5305788161296

Odeslat zpátky do Zababova.

+6/−2
14.12.2013 14:06

J97a96n 72P35i58v60a37r72n79í11k 1488393743101

Vzhledem k tomu, že existuje trestní odpovědnost firem, navrhuji zavřít ČD až zčernaj;-O

0/0
15.12.2013 12:42

V67í85t 28H31o87l86l85e80r 8627312712296

Od začátku roku vlaky v Česku srazily 235 lidí,   to je hrozné číslo i kdyby polovina byla jen sebevrahů

ten strojvůdce na pátek 13.tého asi jen tak nezapomene

+6/0
14.12.2013 13:48

Z22d37e42n21ě32k 80H67r59u49b57ý 5765518181146

Fíra se podle mě v případě smrťáku automaticky střídá. Takže pěkný pátek měli dva.

+1/−7
14.12.2013 14:05

J22a65n 57Z44e60m88a43n 8556782304132

Automaticky určitě ne.

0/0
15.12.2013 9:14

I41v91a29n 48H45o75l10a15s 5457327948617

Automaticky dostane nabídku na vystřídání, tento fíra to ovšem odmítl, takže opravdu jen jeden.

0/0
15.12.2013 19:12
Foto

J56a29n 79K78o34v52a90ř43í20k 4275749302388

Zeman na Hradě. A lidé páchají hromadné.sebevraždy

+5/−13
14.12.2013 13:40

I11v41a38n 72R42ů17ž39i78č40k60a 3290242730562

uzákoňte euthanázii a vlaky budou jezdit včas...

i v pátek třináctýho

R^

+11/−6
14.12.2013 12:51

D16a84v18i60d 18K37r63e81j64č90í 9642450206844

Něco pravdy na tom je, ale i kdyby byla euthanázie uzákoněná, tak vám ji předpokládám jen z psychických důvodů nepovolí. Takže to nic neřeší.

+8/0
14.12.2013 13:15

I65v70a89n 12H44o43l71a42s 5137257658817

Jenže ono by stačilo, aby přišel a o tu euthanasii požádal, nasměrovali by ho na psychiatrii a tam by to z něj v 99% případů dostali.

Problém většiny sebevrahů je v tom, že vůbec nezkusí vyhledat lékařsou pomoc, protože si myslí, že jejich problém nelze nijak řešit (přitom většinou ten problém je neřešitelný pouze v jejich hlavě). Lidé, kteří se s psychickými problémy léčí (i ambulantně), sebevraždu páchají jen zcela výjimečně.

0/0
15.12.2013 19:20

V26í67t 60G63a59b94r29i37e34l 5184243226117

Ještěže nebyla škoda na vlaku a kolejích.:-)

+2/−2
14.12.2013 12:50

P81e28t76r 46S18o96k95o53l 8232681707261

Není snad moje vina, že si všichni vybrali na skok z okna den, kdy jsem měl službu. Byly toho plné noviny. „Den Lumíků“ tomu říkali.

+14/0
14.12.2013 12:39

J78a40n 83K38o13t69l52í77n 9909684125277

Nedivím se ti. Volalo ti pět lidí a všichni spáchali sebevraždu. A to si jeden chudák spletl číslo! Volal si o výsledky kriketu.

+5/0
14.12.2013 13:26

B15e94n 45P17a85v76k51a 1587883307261

Nebylo to v nějaké knize?;-D

+1/0
14.12.2013 13:57

K65a34r34e15l 28N22o68v56á96k 9446847289205

Seriál, ne kniha. Červený trpaslík.

+2/0
14.12.2013 16:30

J89a34n 64Š65l45é30g41l 8782100708503

Bylo to i v knize Červený trpaslík. Seriál byl podle té knihy :-)

0/−1
14.12.2013 16:59

M71i89c20h75a70l 20B80i95t62t73n59e14r 7962500401199

jó rimmer to je kabrňák;-D

+1/0
14.12.2013 18:41

H44o70n67z42a 85P84u55r81k30r21á15b37e57k 1519258949835

je to přesně naopak, kniha byla "podle" seriálu, vznikla až po něm ;)

+1/0
15.12.2013 3:58

K61a24r18e45l 96N45o26v48á31k 9536607849365

Nechci vám brát iluze, ale knihy byly napsány podle seriálu a to ještě velmi částečně. První kniha se drží seriálu jen rámcově. Druhá kniha je už volné dílo úplně (Lepší než život).

0/0
15.12.2013 5:19

L24u35k36a85s 69N20o66v83y 4654264175896

7 km/h? To bych to sel radeji (taky) pesky... po kolejich ;)

+3/0
14.12.2013 12:38

K64a65r82e33l 53F47a78j74t 5528812411933

nooo ... byli dva kteří šli, pokud by ses přidal vlak mohl dojet s průměrnou rychlostí 3 km / hod ;-)

+5/0
14.12.2013 13:15

G21a97b54r29i21e42l 33H69o55r16t85e77n 9511869403574

Tak toho fíru asi už nikdo o nesmyslnosti víry v pověry nepřesvědčí.:-/

+15/0
14.12.2013 12:36

J20a27n 45Z17e28l79e41n62k91a 2936826738845

Pravděpodobnost mizivá, nicméně nenulová.

+2/0
14.12.2013 12:50

G42a53b81r40i24e86l 25H89o54r51t41e55n 9611829783864

Jistě. Ale vysvětlovat bych mu to nechtěl.;-)

Docela by mě zajímalo, jak dlouho po té druhé nehodě jel ty poslední čtyři kilometry.

0/0
14.12.2013 13:11

I41v46a23n 88B68u57b17l74a 3232245795454

Asi normálně. Na rozdíl od auta s tím totiž nemůžete nic dělat. Takže ani nemáte výčitky typu kdybych byl býval atd. Jen nevím co tam vždycky hodiny vyšetřují. Vlak stejně zastaví až nejméně 100m, u rychlovlaku i půl kilometru, za nehodou. Takže klidně může jet dál, což za bývalého režimu bývalo. Případné zbytky zesnulého příležitostně ze spodku lokomotivy seškrabou při revizi v depu. I to bývalo. Fíra pak následně někdy do protokolu vypoví: Viděl jsem, houkal jsem, nasypal tam instinktivně rychlobrzdu. Víc totiž nemůže udělat.

+3/−1
14.12.2013 17:06

S61t35a37n67i47s37l11a34v 54R63o64s70e49c12k67ý 9845889551449

Sebevrah, který do příčin své smrti vmanipuluje druhou osobu a nadosmrti ji poznamená, zapomíná na to, proč se sám dobrovolně rozhodl odejít z tototo života

+21/−4
14.12.2013 12:23

M10i53c30h55a79l 93K14r37e34j78č67í 1256440501633

Sebevrahovi je pak už všechno jedno. Takovému člověku nelze nic vyčítat.

+4/−9
14.12.2013 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.