Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opozice v Brně chce další referendum o nádraží, sbírají už i podpisy

Vleklý spor o polohu brněnského hlavního nádraží může mít další kapitolu. Část odpůrců odsunu nádraží totiž chce, aby město opět vyhlásilo referendum o tom, kde chtějí nádraží Brňané. Jeho vyhlášení na úterním zasedání zastupitelstva navrhla opoziční Strana zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a49n 10D15r84á54b64e54k 6858957808700

To referendum nemá smysl... kolik brňáků denně jezdí vlakem? ať hlasují ti, co to nádraží používají, ne jen ti, co jedou jednou za týden...

+6/−2
22.1.2014 10:05

L16i67b44o24r 54B86o64č52e59k 8463664188825

Naprosto souhlasím! Referendum musí být hlavně pro ty, kteří využívají nádraží den co den, tedy nejméně pro Brno-venkov, ale týká se obyvatel naprosto celého Jihomoravského kraje.

+1/−1
22.1.2014 10:23

Z55d31e63ň78k44a 15V93e28s52e91l55á 8669885187400

Naprosto souhlasím! R^ Ať udělají průzkum mezi těmi tisíci lidmi, co každý den dojíždějí do Brna za prací nebo studiem. Vsadím se, že naprostá většina z nich by byla pro zachování na stávajícím místě. Spousta Brňáků vlakem jede možná tak jednou za půl roku, poloha nádru je jim tím pádem volná. :-/

+2/−1
22.1.2014 10:26

P32i68v21o73ň48k63a 81M48i23r88o17s49l78a88v 8242292151932

Paní jste vedle,jak ta jedle.Píšete o něčem o čem nemáte asi žádné informace.Referendum je zcela zbytečné,protože i kdyby se stavělo v odsunuté poloze(moc nevěřím,že se bude stavět kdekoliv),tak stávající nádraží by bylo využíváno právě pro regionální dopravu.Jinak chceme-li do Brna dostat vysokorychlostní železnici,tak stavba v odsunuté poloze je nutná.Nedovedu si dost dobře představit,jak by se to řešilo ve stávající poloze.To nám naši "ekologové" Hollan,Ander a spol.jaksi neráčili sdělit.

+3/−1
22.1.2014 13:13

P20a65v11e72l 98M28o16r71a39v83e97c 3332509152328

To jako chcete mít DVĚ nádraží? A přestup z osobáků na rychlík by trval půl hodiny kvůli přesunu z nádraží A na nádraží B? (jinak taky hlavní argumenty pro odsun jsou uvolnění prostoru pro rozvoj Brna - toto by díky nezbourání kolejišť padlo).

Dále, VRT povede tak jako tak v podzemí, takže je jedno jestli bude mít stanici pod současným nebo odsunutým nádražím.

A hlavně: odsunuté nádraží nikdo nechce. Tedy chtějí jej jen politici z ODS a ČSSD co v okolí nakoupili levně pozemky a teď čekají kdy je draze městu prodají..

+1/−1
22.1.2014 15:13

Z81d13e45ň56k58a 68V13e66s17e43l73á 8499945387270

Ano, na toto "řešení" v podobě dvou nádraží jsem zapomněla. Ale zrovna moc tomu nevěřím, že by to tak ve skutečnosti nakonec i bylo, protože mít dvě nádraží, navíc poměrně daleko od sebe, je blbost - z finančního i organizačního hlediska...

+1/0
22.1.2014 17:55

A79l91i36c60e 27T77o56m33k45o69v68á 2260806777133

Vážený pane, v partnerském městě Stuttgartu byli zastupitelé města a kraje se podívat, jak město Stuttgart řešilo obdobou problematiku s nádražím, zda odsun, či či ponechat ve stávající poloze. Téměř 3 roky seznamovalo podrobně město Stuttgart občany s plány, s vizualizací stavby, rok sbírali připomínky obyvatel. Protože je to pro ně a o nich.Zvítězila stávající poloha, nádraží přesunuto do podzemí a jeho posun o 180 stupňů pro získání více kolejišť. Nahoře vznila obchodní zóna, parky. Skleněnými oky vidíte do podzemí nádraž.Nádraží je v centrum odkud se paprskovitě rozbíhá celá veřejná doprava města.Do Brna dojíždí denně za prací a studiem téměř 300 tis.obyv. Dodnes není vyřešena návaznost dopravy na a z autobusového nádraží. Musíte dojít pěšky. Veřejná doprava na povrchu je již nepropustná, plány na podpovrchovou dopravu neuspěly.Nádraží se přece nestaví pro jen pro Brňáky, ale pro ty, kteří do města přijíždí, projíždí a odjíždí, nemyslíte?

0/0
23.1.2014 13:42

R66o40b48e45r21t 80M79o55t64k97a 4816487309795

Jenže hodně lidí nejezdí nejen vlakem ale také autobuse. Tito lidi musí v současné době chodit přes Vaňkovku na hlavas na šalinu. Pokud se přesune nádraží, tak se přesune i MHD.

0/0
22.1.2014 17:09

Z71d67e88ň93k82a 60V62e62s80e88l50á 8149105787260

O přesunu šalin na Plotní se mluví už x let a pořád k tomu nedošlo. K odsunutému nádraží by podle všeho měly véct tuším 2 linky, které ale nemají šanci všecky ty lidi pobrat. :-/ A od Zvonařky se nemusí Vaňkovkou na hlavák, Může jít nadchodem na zastávku dvanáctky. ;-)

+1/0
22.1.2014 17:25

O20n33d91ř84e37j 87P19u50t23n89a 9951984301685

Souhlasím, že referendum nemá smysl, ale spíš proto, že by museli hlasovat jenom ti, kteří jsou dostatečně obeznámení s veškerým klady a zápory obou variant a jejich dopady a dovedou je objektivně posoudit. Kolik takových lidí je? Z tohoto důvodu mi přijde referendum možná až nebezpečné pro budoucí rozvoj Brna.

+3/0
22.1.2014 10:41

P70a32v93e94l 69M82o88r78a74v76e77c 3332499292258

A myslíte si, že politici rozhodují více fundovaně? Viz. jaké právní zmatky odsouhlasí..

To bychom museli mít vládu odborníků (pozor neplést se samozvanými "odborníky" kteří spolu s Rusnokem končí).

0/0
22.1.2014 15:14

P52a35v53e90l 45M23o84r90a51v31e59c 3122959652108

Jenže krajské ani celostátní referendum nelze vypsat.

0/0
22.1.2014 15:09

P87a89v79e73l 12M24o73r36a75v39e95c 3932799652418

Jo a odsunuté nádraží by mělo na obyvatele Brna srovnatelný, ne li horší dopad než na dojíždějící..

0/−1
22.1.2014 15:10

O45n52d94ř65e31j 47G74r49i27m 7721149327164

Podívejte se, kolik Onderkových kamarádů má pozemky a obchody kolem "nově plánovaného nádraží" a kolik jeho kamarádů dostane nějakou zakázku týkající se přesunu a bude vám jasno, že referendum smete ze stolu. On ty "vyhožené peníze" raději přihraje kamarádům.

+4/−4
22.1.2014 9:07

T15o89m18a85s 64N11o50v11o93t52n35y 3451866938179

Jakože když se odsunovat nebude, tak všechno bude křišťálově čisté a nikdo se nenapakuje? U odsunu by byl vývar asi větší, ale je to v podstatě jedno. Pokud by všechno neblokovali ekologičtí "aktivisti", už dávno mohlo stát nové nádraží, za půlku peněz než bude dneska stát oprava stávajícího a mohlo se dá cestovat vlakem trochu kulturně. Navíc 800m od centra není daleko, to jsou 2 zastávky MHD a stejně ne každý jede z nádraží do centra.

+3/−1
22.1.2014 11:05

M49a57r62e53k 76F80r42u39h91v43i92r81t 3104704868468

souhlas - a navíc v době IDS,na jednu jizdenku o dvě zastávky šalinou,žádnej problém.A to říkám jako ten co vlakem do Brna jezdí pravidelně.

Už to dávno mohlo být,všichni by si zvykli.

P.S. na IDSku bylo taky hodně nadávání a dnes je klid.:-)

+1/0
22.1.2014 11:49

P22a32v34e80l 85M70o58r91a71v34e96c 3122479122778

Vám nevadí jezdit denně do práce o 5 minut déle a z práce o dalších 5? Krát pár desítek tisíc lidí, víte kolik je to času? A víte že to jen více zvýhodní automobily?

A víte že bude vůbec problém všechny šaliny k novému nádraží dostat? Protože křižovatka u Nových sadů by to kapacitně nestíhala (jsou na to modelové výpočty).

0/0
22.1.2014 15:17

P70a92v17e86l 79M70o38r33a15v28e31c 3492519772268

Prosím, jak konkrétně ekologové zabránili odsunu? Vždyť ani není ÚP který by mohli napadnout..

Ad míra vejvaru: v současné poloze dejme tomu 5 procent ceny zakázky. V odsunuté poloze vejvar 50procent v pozemcích plus stejný vejvar 5procent ceny zakázky. Co asi bude menší, hmm?

0/0
22.1.2014 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.