- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co tak udělat z bezdomovců preventisty, dostanou nové hadry a budou v teple ne na obtíž, ale v práci. Vzhledem k tomu, že funkce preventisty je stejně zjevně na prd, tak alespoň prospěje těm bezdomáčům. A jak jim uniforma zvýší sebevědomí.
Studentíci zmiňovaní v článku (FSS a spol. beztak), pokud mají takové obavy o smrdící bezdomovce, si je přece mohou vzít se sebou do školy, tam si je posadí někam do koutku posluchárny, budou mít poblíž i wc / vodu a nebudou přece vůbec nikoho obtěžovat když nikoho neobtěžují v MHD, ne?
Mozidlo MHD nie je verejný priestor, ale majetok dopravcu, ktorý si stanovuje pravidlá. Existuje niečo také ako "Smluvní přepravní podmínky", kde sa uvádza, že zápach je zakázaný. Nevidím v tom problém. Ak smrdíš, choď pešo. Ak si niekto myslí, že aj smradľavý bezdomovec má právo na jazdu MHD, nech si sám vezme bezdomovca do svojho auta.
Připadá mi to jako konina. K čemu zaměstnávat další lidi... Proč raději neproškolit revizory?
Mně připadá jako konina rezolutně tvrdit, že budou "zaměstnávat další lidi". Oni to totiž budou dělat stávající zaměstnanci.
Já jsem v Brně před několika lety začal studovat a šel jsem tam s naivním idealismem, jak budu zcela samozřejmě starší lidi v tramvaji pouštět sednout. Ale ukázalo se, že asi tak ve dvou třetinách případů když uvolním místo, tak si na ně stejně nesednou - což považuji z hlediska etikety za ještě horší, než kdybych ho neuvolnil. Navíc je taková situace značně trapná a nepříjemná. A dost často ani nic neřeknou, ani se nepodívají. Takže teď pouštím už jen takové lidi, u kterých je jasně vidět, že stát by pro ně bylo namáhavé - takoví vždy místo přijmou a většinou s úsměvem a poděkováním. Ostatní u mě mají holt smůlu.
Já jim místo vždycky slovně nabídnu. Skoro pokaždé zareagují - buď přijmou, nebo odmítnou. Když předstírají, že nevidí a neslyší, většinou si znovu sednu.
A budou řešit i nevychované, hulvátské a sprosté důchodce? Těch je totiž také dost. Troufám si říct, že jich není o mnoho méně, než nevychovaných puberťáků.
Já si nemyslím, že by největším problémem bylo, že mladí nepouští starší sednout a kvůli tomu zavádět nějakou novou funkci, schválně, zkuste si to jen tak pro sebe sledovat; bezďáky máme přes 20 let a žel, bude jich asi i přibývat - tak proč tak náhlá péče "o prestiž a atraktivitu MHD"?
Co ale dělat, když preventista řekne: "Máš lístek?" "Mám" On na to: "Smrdíš, porušil si sml. přepr. podmínky, dáš mi os. údaje a zaplatíš 1500 kč?". Zák. o dráhách/silniční dopravě zná totiž 2 základní sankce: vyloučení z přepravy a smluvní pokutu.
Slyšel někdo od revizora "Máš o minutu prošlou jízdenku, nic se neděje, jsme bytosti chybující, jen si tady vystup a budeme v cajku?"
Naopak, a pokud nezaplatil včas (OK, jeho hloupost) DP to prohnal přes několik advok. kanceláří, které si pro sichr najali další advokáty, zábavu měli na Měst. soudu, exekutoři, desetitisíce létaly horem-dolem, než jim to Úst. soud cca předloni zatrhl.
A také je možné, že nám Vodárna začala do vody přidávat nějaké hormony lásky (cena by tomu odpovídala), já jsem zbytečně paranoidní, a "zvyšování prestiže a atraktivity MHD" je upřímná a nezištná aktivita nesouvisející s výpadkem příjmů od překupníků s pohledávkami.
"Slyšel někdo od revizora "Máš o minutu prošlou jízdenku, nic se neděje, jsme bytosti chybující, jen si tady vystup a budeme v cajku?"" - měl jsem o 5 minut propadlou 2h jízdenku a nic. Ještě si kontroloval čas. Takže jsou i normální revizoři.
To zase přibude pracovních úrazů preventistů...
Smluvní podmínky: d) vyloučit z přepravy cestujícího, který je opilý, znečišťuje vozidlo nebo pokud svým chováním ruší klidnou přepravu cestujících nebo ostatní cestující jinak obtěžuje; přitom nesmí být ohrožena bezpečnost cestujícího.
Smrad teda obtěžuje ostatní určitě...
Tak fajnovky obtěžuje i decentní smrádeček. Hodně záleží na situaci.
Sednout si v mhd snad jedině v montérkách nás "čisté" pouštění lidi sednout netrápí