Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu

Modernizovat nádraží ve středu Brna by trvalo alespoň o osm let déle než odsunout jej na jih. Vyplývá to z první odborné studie, kterou nechal připravit stát. Ten se dosud vážně zabýval jen variantou odsunu brněnského železničního uzlu na jih. Rozhodnuto ještě není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a33v35e64l 61O98d69r25a31z44i75l 6704889677660

1. Přesun nádraží je v plánu už 80 let, ne 30, jak tu kdosi mylně uvádí. 2. Z tohoto důvodu je současné nádraží kriticky podfinancované, provádí se jen havarijní údržba, přitom dávno mohlo být nádraží rozšířeno a modernizováno směrem na hnuárnu Tesco a ulici Uhelnou. 3. Nové nádraží má ležet v místě, kde ho nikdo nepotřebuje. Lidé se potřebují z nádraží co nejrychleji dostat na svůj spoj MHD a to v nové poloze prostě nepůjde 4. Žádné velkoměsto nevylučuje nádraží na periferii, naopak. 5. Žádné tunely není třeba kutat, vlaky se dostanou na stávající nádraží i dnes, nebo ne? 6. Chybí garance, že se na akci přesnu nepřisají firmy s najasným vlastnictvím 7. Občané v referendu přesun odmítli.

Naproti tomu by skutečně městu pomohla optimalizace tratí, ovšem pouze tehdy, kdyby bylo garantováno vhodné využití uvolněných pozemků (parky, cyklostezky), nikoliv další nepotřebná komerce. JIh  města si rozvoj zaslouží, ale přirozený, ne násilný. Ne nadarmo tam například není ani jedna z brněnských univerzit.

+4/0
13.2.2014 10:31

P34a14v74e59l 83M61a42r90e67š 7502831166532

Máte zajímavou představu o tom, co je periferie města.

Já za periferii pokládám Tuřany, Lískovec, Slatinu...

Sem nevěděl, že nové brněnské nádraží má stát v Modřicích

+2/−2
13.2.2014 13:27

V30á65c36l15a72v 50P46o37l41á59š81e14k 9616610181467

Mně by stačilo, kdyby za mého života zůstalo nádraží v centru. Až umřu, tak si je odsuňte třeba až do Olomouce.

+1/−2
10.2.2014 21:05

P57a79v62e36l 94M34a94r88e67š 7412651926412

Takže jde akorát o to, kdy umřete? To zase není takový problém zařídit...;-D

0/−1
13.2.2014 13:28

J67i23ř77í 92K26a94c65í17ř 9699968473308

Děsí mě, jak se diskuze ohledně polohy nádraží točí jenom kolem toho, kolik to bude stát, co bude rychlejší, co bude lepší z hlediska železniční dopravy. A prakticky vůbec se nemluví o dopadu na centrum města, na brněnský urbanismus. Vypadá to, že musí rozhodnout čísla a co bude levnější, to bereme. Kvalita života jde tak nějak stranou. Co je levné, to musí být dobré.

+1/−1
10.2.2014 17:32

P38a92v54e92l 54H31o98u34s54k19a 3701305780578

Tak pokud bychom postavili jezdící chodníky, tak by to na urbanismus mělo jistě skvělý dopad. A na cenu se ohlížet nemusíme, že ano. :-P

0/−1
10.2.2014 17:38

P94a69v47e47l 41M84a52r95e72š 7452131216452

Podle vizualizací, co jsem viděl bude mít stavba odsunutého nádraží na městský urbanismus jednoznačně pozitivní vliv. Jednak zmizí léta neudrzovaný brownfield, strhne se staré hnusné autobusové nádraží a druhak kolem nové městské třídy k nádraží má vyrůst moderní městské centrum, jako protiváha toho historického. Strašný propletenec kolejí a tratí napřímením a přeložkami taktéž zmizí a náspy se buď využijí pro cyklostezky nebo se zlikvidují, což na mnoha místech umožní rozšířit ulice.

Odsunutí vlaků od Benešovy ulice a snesení viaduktu Křenová  umožní zcela předělat křižovatku Koliště a u Ementálu, jinak řešit a zkapacitnit nástupiště MHD. Dovedu si i představit, že by se kolejiště současného nádraží po úpravách využilo jako dopravní terminál pro šaliny do historické budovy nádraží přestěhovala pošta a ta hnusná krabicoidní budova vedle nádraží zdemolovala.

Kvalita života v centru by se s přesunutým nádražím jednoznačně pozvedla.

+4/−3
10.2.2014 17:47

J66a52k39u87b 81Z24a16c65h 3415506953220

Zcela s Vámi souhlasím až na jeden bod. Budova nádražní pošty je významná stavba co se architektonické kvality týče (řešení konstrukce, dispozic,...). Autorem je významný funkcionalistický architekt B. Fuchs. Bohužel stav v jakém se nachází je vizitka současného provozovatele budovy.

+1/0
11.2.2014 23:33

P19a65v68e86l 57O51d56r23a67z98i94l 6684319657620

Slyším hrozné praskání, jak moc jste naivní. Moderní městské centrum by musel někdo zaplatit a obsadit, zatím je problém naplnit i stávající kancly.

Brownfiedl je tam zejména proto, že tam je stavební uzávěra. Náspy se zcela bezpečně nevyužijí pro cyklostezky (primární argument pro stavbu nádraží na kraji města je, že náspy oddělují "chudý jih od bohatého severu"), nýbrž pro komerční zásatavu. Žádné rozšiřování ulic se konat nebude. Viadukt Křenová je památkově chráněný, ten se snášet nebude, stejně jako budova pošty vy srandisto ;-D

+2/0
13.2.2014 10:11

P76a42v29e18l 88M43a85r41e81š 7252311886162

Nové Jižní centrum postaví soukromí developeři.Jestli ty baráky obsadí, nebo ne není starost ani Vaše, ani moje ale jejich.I pokud tam polovina domů bude prázdná, pořád to bude lepší než současný stav území.

I pokud se stávající náspy využijí pro komerční zástavbu, nevím proč by mi to mělo vadit.Tomu se dá snadno zabránit, protože pozemky by zůstali SZDC, tedy státu.Stavební uzávěra tam je,protože s novým nádražím se uvazuje od války, ne od 80.let, jak psal někdo nade mnou.Ze je ten viadukt chráněný samozřejmě vím, tak ať si ho památkáři odvezou a postaví u sebe na zahrádce.Nebo ho nabídnou za korunu k odvozu, jako teď ten podnikatel v Jablonci Zámeček.

Ti už tu kolega zmiňoval, ze Pista je taky chráněná, opravdu čekám, kdy budou památkou vyhlášeny paneláky na Lesný...

0/−2
13.2.2014 11:23

P72a90v63e28l 51O35d31r28a83z19i25l 6924569967760

Nové Jižní centrum je závislé na dvacetimiliardové investici daňových poplatníků a tím jsem i já a tudíž k tomu mám co říct. Kdyby tam uzávěra nebyla, území by vypadalo mnohem lépe, čimž by padl jeden z hlavních argumentů pro přesun.

Já jsem psal "80 let" - ne "od 80. let!"

Pozemky by SŽDC nezůstaly, protože SŽDC nepatří.

Váš názor na chráněné památky je názor zpupného děcka.

+3/0
13.2.2014 11:51

P67a56v69e65l 25M60a38r33e21š 7422161776332

Pozek POD železniční tratí nepatří železnici?

A komu jako Marťanům?

Po zestátnění železnic přešli pozemky pod stát, a protože původní stavitel dráhy je v 19.století vykoupil, zůstali státní dodnes.Ani stát není tak blbej, aby pozemek pod používanou dopravní stavbou prodal soukromníkovi.Dobře možná nepatří SZDC, ale CD, pozemkovému fondu, nebo městu / kraji.

Což je v důsledku jedno a to samé,ČD je státní akciovka.

Těch. 20 miliard je pokud vím cena za nádraží, nové linky MHD a přístupovou komunikaci plus nutná infrastruktura.Nikoli za domy kolem té ulice, ty budou stavět za svoje soukromí investoři, takže jak je využijí není problém daňového poplatníka.

Mimochodem, těch 20 miliard mohlo být o dost méně, kdyby se nádraží začalo stavět v roce 2005,jak bylo míněno původně.Dneska mohlo stát. Takže až se postaví za deset let za čtyřicet miliard poděkujte Zeleným a Spol, jak krásně vyhodili oknem 20 000 000 000. Můj názor na památky je takový, ze pokud chtějí památkáři chránit každou kůlnu a každý mostek,ať nesou plné náklady na jejich údržbu (ne ze mi milostivě vrátí dům zdevastovaný komunistickými p r asaty a nedovolí mi ho opravit, protože památka. ) Takže ať si mostek pěkne pomaluhou, rozeberou a někde, kde nebude vadit zase pěkně složí a můžou se jim kochat

+1/−3
13.2.2014 12:11

P34a86v70e35l 62M49o50r76a44v76e26c 3942439432928

Ano, na kvalitu života v Brně je lepší nádraží v centru. Jednodušší dojíždění a návaznost spojů, třeba.

+1/0
12.2.2014 9:03

P33a13v24e41l 45M18a72r34e54š 7652721546432

A pořád dokola jak Mlejnek.

Kolikrát týdne jedete na nádraží, proto,že někam jedete vlakem?A odkud?

0/−1
13.2.2014 12:12

P66a51v85e44l 56M96o93r95a47v89e40c 3162569102338

A pořád dokola jako Mlejnek.

Nejde o to jestli já bydlím v Rajhradě a pracuji na Veveří, ale o průměrného člověka co jede vlakem do / z Brna. V 90 procentech případů to bude mít z nového nádraží dál. O minimálně 5 minut. Denně, v jednom směru. Krát dva, krát počet lidí (desetitisíce), rovná se člověkodny navíc strávené každý den dojížděním.

+1/0
13.2.2014 12:22

P79a52v69e81l 27M44a10r18e27š 7732421256602

Takže jsme doma. Náplava, co ani nebydlí v Brně, ale kecat do jeho rozvoje by chtěla.

Koho mi to jen přimoníná? Jo aha toho dědka, co blokoval dostavbu Královopolských tunelů a přitom bydlel na opačné straně města.

Se divím, že mu to někdo nevysvětlil ručně, zmetkovi

0/−3
13.2.2014 13:45

P61a25v69e89l 93M16o19r91a89v81e48c 3452499962848

Rozumíte větě "nejde o to JESTLI já bydlím .."? Já bydlím v Brně.. Už 20 let.

Navíc, lidi co denně dojíždějí vlakem do Brna budou změnou postiženi více. Ti nádr používají denně. Brňané jej často používají tak 1nou týdně.

+1/0
13.2.2014 14:08

P23a83v34e88l 18M49a54r12e94š 7902371976662

Jenže kam do Brna tihle lidé dojíždějí? Z většiny do průmyslových zón Černovice, Slatina, do ABB na Vídenské, do Královopolské. 

Někteří i do centra do kanceláří, ale těch určitě není většina

A upřímně, s..ru na venkovany, ucpávající každý den Brno. Já jsem v Brně doma, já tady platím daně a nějaký pendl z jakési moravské díry  si nebude poroučet, kde chce nádraží. Pokud se mu zdá, že to má z nádraží daleko, nikdo ho nenutí jezdit do Brna, může sedět na zadku ve svý chalupě.

Dost na tom, že se autobusy z venkova zbytečně rvou do centra na Zvonařku, když by mohli končit u nejbližší smyčky tramvaje.-

0/−3
13.2.2014 14:32

P43a68v70e24l 81M42o43r32a30v50e22c 3502899402898

Zkuste nejdřív zjistit kde je kolik lidí zaměstnaných ano?

A buďte rád za ty lidi. Bez nich bychom neměli průmyslové výrobky nebo by vás nikdo neostříhal apod.

P.S.: Takže podle vás je správné, aby o nádraží rozhodoval někdo, kdo jej používá jen jednou týdně? Ale ten kdo denně ne? To má logiku..;-)

+1/0
13.2.2014 21:07

P70a31v45e76l 47M24a93r42e48š 7532161216172

"Projekt je podle Babiče také podmíněný výstavbou soustavy tří tunelů ve složitých geologických podmínkách: pod historickým jádrem a Žlutým kopcem, pod Kohoutovicemi a Jundrovem a pod kopcem u městské části Žebětín...."

To si dělaj aktivisti srandu? V Brně, kde je problém jeden silniční tunel a na druhý se čeká 20 let prosazovat projekt podzemního nádraží, vyžadující podkopání poloviny města ?? Aby jim neupadli nožičky, když bánhóf bude o třista metrů dál...

Takhle to dopadá, když do něčeho kecají Patrik, zelení ekoteroristi a pár odredovaných studentíků nějaké pseudohumanitní pavědy...Ničemu nerozumí, nikdy nic nepostavili, ale kecat budou úplně do všeho. Viz D43, D8, D3, R35, Brněnský velký městský okruh...

Bolševik měl jednu velkou výhodu: Nikdo z takzvaných "občanských sdružení proti čemukoli" si neodvážil ani ceknout, když šlo o podobnou stavbu.

V současné zvrácené době, kdy všichni můžou kecat do všeho by se Temelín stavěl 50 let, a Ruzyni by dodneska sedali letadla na trávu...

+4/−6
10.2.2014 16:37

T23o73m97a65s 17N51o58v30o20t34n63y 3161626628919

Cílem aktivistů je samozřejmě pouze blokovat cokoliv. V "lepším" případě to dělají pro prachy jako Patrik a spol. a když se s nimi investor vyrovná, např. příspěvkem na činnost, tak jdou škodit o dálnici či rychlostní komunikaci dál. V horším případě to dělají z přesvědčení jako u nádraží, ale že tím otravují většinu ostatních lidí jim nevadí, protože podle nějaké zvrácené aktivistické hollanovské či patrikovské logiky je to, co prosazují oni JEDINÉ SPRÁVNÉ a je to pro blaho všech. Zatímco druhá strana nikdy nemůže mít pravdu, aktivisti jsou prostě stodukáti.

Druhá věc je, že za zakázkou takových rozměrů jako je nové nádraží, vždycky budou nějaké zákulisní kšefty. Pak se má ale poukazovat na tyto věci a ne blokovat nádraží jako takové.

Osobně si myslím že ne/přesun brněnského nádraží prostě nemá řešení, protože aktivisti budou škodit a napadat do nekonečna a město taky neustoupí ze své varianty (proč taky, když projekt jako takový je rozumný). Takže asi nezbyde než si najmout nějaké odborníky na železniční dopravu ze zahraničí, kterým je nějaké brno někde a nebudou tak zatíženi ani aktivistickou kampaní ani městem. Otázka je, jeslti by se vůbec dovedlo město a aktivisti shodnout aspoň na něčem takovém, myslím že ne.

+6/−2
10.2.2014 16:46

M43i22c47h28a19l 64B40r73ň55á60k 6604524487368

Pane Moravče, váš argument o tom, že jediný důvod, proč tu někdo stojí za odsunem, je ten, že tam vlastní pozemky, je na stejné úrovni, jako bych teď argumentoval, že jediným důvodem, proč tu veškeré aktivity neustále již dobře patnáct let brzdí rozvoj města, je ten, že za nimi stojí jistí pánové, kteří mají zájmy na tom, aby se nic nepřesouvalo, případně jsou placeni firmičkami, které se na ty několikakilometrové tunely přes západ Brna jistě těší... S tím rozdlem, že každý se může podívat do katastru, zda tam Kotzian něco vlastní, zatímco já si asi nikde veřejně neověřím, že tyto různé kampaně mimojiné financují majitelé obchodních prostor v podchodu pod statrým nádražím, jejichž jediným finančím zájemem je zachování současného humusu, že ano...

Je moc pěkné, že je technicky možné, aby nádraží vzniklo na Nových sadech. Na druhou stranu je taktéž technicky možné vybudovat kanál Odra.Labe-Dunaj, postavit tu kosmodrom a podobně. Druhou věcí a otázkou je, KDO a z ČEHO se to zaplatí a jestli je opravdu nutné a výhodné pro město, aby kvůli pár chorobným stěžovatelům na všechno a pár podmáznutým "aktivistům" namísto přesunutí nádraží o 600 metrů na jih bylo nutné budovat za prostředky, které si asi ani nedokážeme představit, tunely pod polovinou města.

+8/−1
10.2.2014 13:59

P31a69v75e31l 36M18o55r51a55v43e48c 3802689592958

Ale já nikde neříkám že jde o jediný argument..

Ad cena: co vím je to srovnatelné, plus minus. A radši budu za nádraží o pár miliard dražší, ale ve městě a ne na periferii.

+2/−1
10.2.2014 14:43

M81i70c83h60a11l 97B36r15ň87á12k 6514814107528

Dobře, počkejme si na konečná čísla, bez nich to jsou jen dohady. Na druhou stranu: oblast u Zvonařky proboha přeci není žádná periferie. Tady se o tom přesunu demagogicky mluví, jak kdyby mělo být nádraží v Přízřenicích...

+2/0
10.2.2014 15:09

P15a56v98e19l 93M88a63r86e84š 7362541466912

Ten plus to je omyl...

Srovnatelné náklady? S podzemním patrem a třemi dlouhými železničními tunely? Jinak jste zdráv?

+ při přestavbě nádraží ve stávající poloze několik let provizoria přestavby za provozu, a velkého staveniště v centru ( pamatujete si ještě jak lidé nadávali při stavbě Ementálu, jak se prášilo?).

Nové nádraží a všechny přeložky tratí se v klidu postaví na "zelené louce" a až ve finále se při krátké výluce připojí ke stávající trati.

Mimochodem, nové nádraží má být kousek od Vaňkovky, tam, kde je dnes mimo jiné autobazar EuroCar a léta zanedbaný kus země. Jestli tomuhle říkáte periférie....

+3/0
10.2.2014 16:44

T66o14m78a37s 95N79o76v73o89t75n90y 3461376948649

Stejně většina lidí jede z nádraží MHD, no tak pojede MHD z nového nádraží. Někomu se cesta prodlouží o kolik, o dvě zastávky? 3-4 minuty? Někomu se zase zrychlí. Kolik lidí jede vlakem z/do centra a nikam jinam? Minimum. Takže těch cca 800m nehraje roli. Navíc by se vyřešil problém s autobusovým terminálem, který by byl hned u nádraží. Dneska je buď Zvonařka bokem nebo nevyhovující Grand o něco blíž.

+2/0
10.2.2014 16:50

P86a28v83e35l 55M97a49r86e48š 7702741706422

Autobusové nádraží má mít s novým vlakovým společnou minimálně budovu a zázemí. Ono jaksi v prostoru Zvonařky bude nové Pražské zhlaví nádraží.

U UAN se už také léta počítá s demolicí a se spojením s novým vlakovým nádražím, proto Zvonařka vypadá jak vypadá a o tu šílenou konstrukci se kromě nezbytné údržby nikdo nestará.

0/−1
10.2.2014 16:56

T93o84m57a16s 64N15o68v11o18t73n55y 3121326788259

Přesně tak. Navíc (pokud to ještě platí) existovala svého času nějaká dohoda, že dokud se nepřesune nádraží, tak Student Agency má zajištěno využívání současného Grandu (i když je těžce nevyhovující jak kapacitně, tak zázemím). To nové nádraží by prostě vyřešilo dost problémů současného centra města (za předpokladu kvalitního napojení MHD, což si myslím po zkušenostech se Zvonařkou město nedovolí podcenit).

Samozřejmě lidi vlastnící nemovitosti v okolí nádraží, kteří také ty aktivisty podporují, chtějí zachovat svoje kšefty, protože když nebudou mít nádraží, tak jim rapidně ubude zákazníků. Tady vůbec nejde o to, že to bude o cca 800m nebo kolik "dál". Když přijedu vlakem a chci přestoupit na autobus na Zvonařce tak to mám zhruba stejně daleko jako by bylo nové nádraží - centrum. Čili žádná tragédie jak tvrdí aktivisti.

+2/0
10.2.2014 17:04

P79a17v72e65l 93M98a98r65e51š 7282901936272

Jančura chtěl svého času staré nádraží u Grandu koupit, zrekonstruovat a rozšířit ( o pár metrů do prostor, kde měl být ČD Palace by to šlo.).

Zřejmě se na to vykašlal, nechtěl se léta hádat s městem a zelenými

+1/0
10.2.2014 17:21

T27o40m65a30s 19N44o78v14o27t83n81y 3311356638789

No městu by to asi ani tak nevadilo, ale jednak ČD nebo SŽDC nebo kdo vlastní ty pozemky ho myslím nechtěl/nemohl prodat právě kvůli ČD Palace (který měl být propojený přes Koliště s "Housenkou" která už měla být vlastně pomalu hotová) - ale samozřejmě by okamžitě začal řvát Hollan, Patrik a další aktivisti právě kvůli tomu, že by se kapacita zvětšila. Asi je vláček víc eko, ten jim v centru nevadí, ale autobusoví cestující ano.

0/0
11.2.2014 0:54

P54a37v33e32l 28O33d16r41a97z18i75l 6434939297150

A proč byste měl z nádraží přestupovat na autobus na Zvonařce (myslíte doufám meziměsto)???

0/0
13.2.2014 10:32

P87a73v21e51l 82M77a18r34e91š 7872981216622

Protože většina autobusů jezdí ze Zvonařky.

Grand je v současné podobě spíš ostuda města a svého času Jancurův truc podnik, když ho ČSAD nechtělo pustit na Zvonarku, protože by konkuroval jejich rezavým Karosám

0/0
13.2.2014 11:26

P33a90v43e67l 44O30d21r24a93z68i74l 6924219977670

Neodpověděl jste na otázku, proč by kdo proboha jezdil do Brna vlakem, aby potom jel někam dál autobusem ze Zvonařky???

0/0
13.2.2014 11:52

P22a43v11e84l 83M22a95r18e20š 7832791116452

Co třeba proto, že do cíle mojí cesty se vlakem nedostanu ( nepostavili tam koleje) a nebo to je autobusem rychlejší než vlakem?Všude nejezdí SA, a většinou na tu Zvonařku musíte. ( nemluvě o IDSJMK, které často vyjíždí z autobusáku.

Z Pardubic do Brna urcitě prijedu vlakem, jenže do Znojma to je rychlejší autobusem.

Proto

0/0
13.2.2014 13:52

P12a41v43e29l 22M52a18r17e74š 7172971726182

A ve finále zbytečné miliardy navíc za lenost sluníčkových aktivistů ujít na nádraží o třista metrů víc zaplatíme i my, kteří vlakem jedeme jednou za uherskou pětiletku. Protože výstavba zelezniční infrastruktury je financována I ze spotřební daně z paliv, kterou správný sluníčkový ekopošuk neplatí, protože fuj, auto je zlo...

+3/−1
10.2.2014 17:18

T90o92m14a46s 57N71o78v49o22t58n86y 3241366508369

Přitom ekopošuci by měli cyklostezky, nekonfliktně mimo vozovky a stejně držkují. Ale když se nakreslí pruhy přímo na silnici to jim nevadí, protože to bere prostor zlým fuj autům. Že s tím má problém MHD, je prakticky (legálně) znemožněno zásobování jim nevadí. Nádherný příklad tohoto ekoterorismu je Kounicova kde to řidiči trolejbusů naprosto milují po načárování a vrchol hlouposti je výjezd Jaselská - Červený Kostel. To musel vymyslet totální dukát. Poslat cyklouše do protisměru a vyústit to do městského okruhu....

+1/0
11.2.2014 0:57

P82e33t83r 64P29a74v21e62l 5341554802672

"Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu" = tak když to není nemožné, budeme této variantě dávat mediální prostor, i když je dražší, náročnější, prodlouží stavbu o dalších osm let, až se zjistí, že na to nejsou prostředky a nebude raději nic ;-)

+2/−4
10.2.2014 13:44

P89a60v47e35l 12M21o75r30a12v13e72c 3352189312948

Stavbu o 8 let neprodlouží. Zkuste si zjistit více informací..

Jo a já budu radši za lepší nádraží později, než za horší dříve.

+1/−2
10.2.2014 13:47

P89a81v56e14l 84M12a80r34e50š 7332431536422

Zbrusu novému nádraží postavenému podle současných potřeb s rezervou do budoucna, bez omezení památkovou ochranou současné budovy a navíc levnějšímu říkáte lepší?

0/0
10.2.2014 16:48

P78a40v79e90l 76M13a87r88e74š 7332831126602

na konci mělo být "horší" samozřejmě

0/0
10.2.2014 17:03

P29a34v78e60l 57O55d96r78a31z79i77l 6504949657190

Ovšem, je horší, protože má být někde, kde ho nikdo nepotřebuje ;-D

0/0
13.2.2014 10:13

T36o95m11a68s 67C42e50n70e32k 6817584140433

Tak nějak mi z toho vyplývá, že močí páchnoucí, ze všech stran (a hlavně zevnitř) ošklivý skanzen v centru bude zachován. Protože tato studie zadělává na dalších 25 let obstrukcí.

+8/−1
10.2.2014 10:51

P16a24v58e71l 12O33d82r55a54z89i75l 6864559637570

Močí by nepáchnul, kdyby na MČ Brno-Střed a na MP Brno neseděli nekompetentní diletanti.

+8/−1
10.2.2014 11:15

E60d12u49a80r47d 77Ř62e77z31n25í43k 7279775620566

Asi tak, borci nemají čas, ptž dávají boty a pokuty, kde můžou, zatímco na nádru a v centru je to samý alkáč, feťák a zloděj. Hnus fialový. Ale na prudění na FB čas mají

+1/0
10.2.2014 11:38

P77a97v51e63l 72H16o30u15s47k71a 3811635800168

Aha, a vyhazovat bezdomovce a každého jen trochu podezřelého, nepřipomíná vám to totalitní praktiky? Nádraží bude vždycky přitahovat podobné typy, když se odsune, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města.

+1/−3
10.2.2014 12:03

P34a80v21e78l 92M20o30r41a77v66e64c 3522459372568

Centrum města bude vždy přitahovat podobné typy. Co tak přesunout centrum města, aspoň se trochu vyčistí historické centrum města?

Toť skvělý argument, že..

Proč jen bezdomovci v Praze na nádraží už nejsou? Hmm?

+1/0
10.2.2014 12:28

P67a15v14e91l 97H21o77u45s91k90a 3511395950118

Takže podle vás to není nádraží, co bezdomovce přitahuje, ale centrum?

0/−1
10.2.2014 12:41

P19a64v24e80l 71M96o44r32a48v84e52c 3352469302838

To neříkám. Já říkám že je nesmysl argumentovat "Odsuňte nádraží, bezdomovci pak nebudou v centru". Protože takto lze argumentovat na cokoliv a skončíte s prázdným centrem.

+2/0
10.2.2014 12:43

P98a29v69e92l 58H79o65u76s70k82a 3931565440298

Takže když bezdomovců v centru významně ubyde, tak to vlastně nic neznamená, protože se tam jednou za čas nějaký stejně objeví? Ten argument rozhodně nestojí tak, jak ho prezentujete. :-P

0/0
10.2.2014 13:25

P86a50v80e33l 39M67o11r49a71v73e40c 3222459662298

Pletete páté přes deváté. Já říkám že je blbost přesouvat nádraží kvůli bezdomovcům. V Praze ani Vídni nejsou i když je nádr v centru. Stačí?

+1/0
10.2.2014 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.