Diskuze

Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu

Modernizovat nádraží ve středu Brna by trvalo alespoň o osm let déle než odsunout jej na jih. Vyplývá to z první odborné studie, kterou nechal připravit stát. Ten se dosud vážně zabýval jen variantou odsunu brněnského železničního uzlu na jih. Rozhodnuto ještě není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. Přesun nádraží je v plánu už 80 let, ne 30, jak tu kdosi mylně uvádí. 2. Z tohoto důvodu je současné nádraží kriticky podfinancované, provádí se jen havarijní údržba, přitom dávno mohlo být nádraží rozšířeno a modernizováno směrem na hnuárnu Tesco a ulici Uhelnou. 3. Nové nádraží má ležet v místě, kde ho nikdo nepotřebuje. Lidé se potřebují z nádraží co nejrychleji dostat na svůj spoj MHD a to v nové poloze prostě nepůjde 4. Žádné velkoměsto nevylučuje nádraží na periferii, naopak. 5. Žádné tunely není třeba kutat, vlaky se dostanou na stávající nádraží i dnes, nebo ne? 6. Chybí garance, že se na akci přesnu nepřisají firmy s najasným vlastnictvím 7. Občané v referendu přesun odmítli.

Naproti tomu by skutečně městu pomohla optimalizace tratí, ovšem pouze tehdy, kdyby bylo garantováno vhodné využití uvolněných pozemků (parky, cyklostezky), nikoliv další nepotřebná komerce. JIh  města si rozvoj zaslouží, ale přirozený, ne násilný. Ne nadarmo tam například není ani jedna z brněnských univerzit.

4 0
možnosti

P33a46v19e79l 97M86a77r94e30š

13. 2. 2014 13:27

Máte zajímavou představu o tom, co je periferie města.

Já za periferii pokládám Tuřany, Lískovec, Slatinu...

Sem nevěděl, že nové brněnské nádraží má stát v Modřicích

2 2
možnosti

Mně by stačilo, kdyby za mého života zůstalo nádraží v centru. Až umřu, tak si je odsuňte třeba až do Olomouce.

1 2
možnosti

P81a95v42e40l 93M79a82r98e49š

13. 2. 2014 13:28

Takže jde akorát o to, kdy umřete? To zase není takový problém zařídit...;-D

0 1
možnosti

J22i21ř39í 44K59a60c45í94ř

10. 2. 2014 17:32

Děsí mě, jak se diskuze ohledně polohy nádraží točí jenom kolem toho, kolik to bude stát, co bude rychlejší, co bude lepší z hlediska železniční dopravy. A prakticky vůbec se nemluví o dopadu na centrum města, na brněnský urbanismus. Vypadá to, že musí rozhodnout čísla a co bude levnější, to bereme. Kvalita života jde tak nějak stranou. Co je levné, to musí být dobré.

1 1
možnosti

Tak pokud bychom postavili jezdící chodníky, tak by to na urbanismus mělo jistě skvělý dopad. A na cenu se ohlížet nemusíme, že ano. :-P

0 1
možnosti

P23a61v44e20l 19M18a40r51e50š

10. 2. 2014 16:37

"Projekt je podle Babiče také podmíněný výstavbou soustavy tří tunelů ve složitých geologických podmínkách: pod historickým jádrem a Žlutým kopcem, pod Kohoutovicemi a Jundrovem a pod kopcem u městské části Žebětín...."

To si dělaj aktivisti srandu? V Brně, kde je problém jeden silniční tunel a na druhý se čeká 20 let prosazovat projekt podzemního nádraží, vyžadující podkopání poloviny města ?? Aby jim neupadli nožičky, když bánhóf bude o třista metrů dál...

Takhle to dopadá, když do něčeho kecají Patrik, zelení ekoteroristi a pár odredovaných studentíků nějaké pseudohumanitní pavědy...Ničemu nerozumí, nikdy nic nepostavili, ale kecat budou úplně do všeho. Viz D43, D8, D3, R35, Brněnský velký městský okruh...

Bolševik měl jednu velkou výhodu: Nikdo z takzvaných "občanských sdružení proti čemukoli" si neodvážil ani ceknout, když šlo o podobnou stavbu.

V současné zvrácené době, kdy všichni můžou kecat do všeho by se Temelín stavěl 50 let, a Ruzyni by dodneska sedali letadla na trávu...

4 6
možnosti

Cílem aktivistů je samozřejmě pouze blokovat cokoliv. V "lepším" případě to dělají pro prachy jako Patrik a spol. a když se s nimi investor vyrovná, např. příspěvkem na činnost, tak jdou škodit o dálnici či rychlostní komunikaci dál. V horším případě to dělají z přesvědčení jako u nádraží, ale že tím otravují většinu ostatních lidí jim nevadí, protože podle nějaké zvrácené aktivistické hollanovské či patrikovské logiky je to, co prosazují oni JEDINÉ SPRÁVNÉ a je to pro blaho všech. Zatímco druhá strana nikdy nemůže mít pravdu, aktivisti jsou prostě stodukáti.

Druhá věc je, že za zakázkou takových rozměrů jako je nové nádraží, vždycky budou nějaké zákulisní kšefty. Pak se má ale poukazovat na tyto věci a ne blokovat nádraží jako takové.

Osobně si myslím že ne/přesun brněnského nádraží prostě nemá řešení, protože aktivisti budou škodit a napadat do nekonečna a město taky neustoupí ze své varianty (proč taky, když projekt jako takový je rozumný). Takže asi nezbyde než si najmout nějaké odborníky na železniční dopravu ze zahraničí, kterým je nějaké brno někde a nebudou tak zatíženi ani aktivistickou kampaní ani městem. Otázka je, jeslti by se vůbec dovedlo město a aktivisti shodnout aspoň na něčem takovém, myslím že ne.

6 2
možnosti

Pane Moravče, váš argument o tom, že jediný důvod, proč tu někdo stojí za odsunem, je ten, že tam vlastní pozemky, je na stejné úrovni, jako bych teď argumentoval, že jediným důvodem, proč tu veškeré aktivity neustále již dobře patnáct let brzdí rozvoj města, je ten, že za nimi stojí jistí pánové, kteří mají zájmy na tom, aby se nic nepřesouvalo, případně jsou placeni firmičkami, které se na ty několikakilometrové tunely přes západ Brna jistě těší... S tím rozdlem, že každý se může podívat do katastru, zda tam Kotzian něco vlastní, zatímco já si asi nikde veřejně neověřím, že tyto různé kampaně mimojiné financují majitelé obchodních prostor v podchodu pod statrým nádražím, jejichž jediným finančím zájemem je zachování současného humusu, že ano...

Je moc pěkné, že je technicky možné, aby nádraží vzniklo na Nových sadech. Na druhou stranu je taktéž technicky možné vybudovat kanál Odra.Labe-Dunaj, postavit tu kosmodrom a podobně. Druhou věcí a otázkou je, KDO a z ČEHO se to zaplatí a jestli je opravdu nutné a výhodné pro město, aby kvůli pár chorobným stěžovatelům na všechno a pár podmáznutým "aktivistům" namísto přesunutí nádraží o 600 metrů na jih bylo nutné budovat za prostředky, které si asi ani nedokážeme představit, tunely pod polovinou města.

8 1
možnosti

Ale já nikde neříkám že jde o jediný argument..

Ad cena: co vím je to srovnatelné, plus minus. A radši budu za nádraží o pár miliard dražší, ale ve městě a ne na periferii.

2 1
možnosti

P17e20t69r 55P63a43v98e45l

10. 2. 2014 13:44

"Nechat nádraží v centru Brna není nemožné, řekla nová studie státu" = tak když to není nemožné, budeme této variantě dávat mediální prostor, i když je dražší, náročnější, prodlouží stavbu o dalších osm let, až se zjistí, že na to nejsou prostředky a nebude raději nic ;-)

2 4
možnosti

Stavbu o 8 let neprodlouží. Zkuste si zjistit více informací..

Jo a já budu radši za lepší nádraží později, než za horší dříve.

1 2
možnosti

T52o69m44a95s 30C85e35n57e74k

10. 2. 2014 10:51

Tak nějak mi z toho vyplývá, že močí páchnoucí, ze všech stran (a hlavně zevnitř) ošklivý skanzen v centru bude zachován. Protože tato studie zadělává na dalších 25 let obstrukcí.

8 1
možnosti

Močí by nepáchnul, kdyby na MČ Brno-Střed a na MP Brno neseděli nekompetentní diletanti.

8 1
možnosti

Provrtat západ Brna tunely a naprosto jej znehodnotit? No to si snad doufám dělají legraci! Rv

0 0
možnosti

Jak přesně by železniční tunel měl znehodnotit západ Brna?

;-D

3 0
možnosti

Kotzian opět demagogicky lže, jako když tiskne. Varianta nádraží v centru je stejně proveditelná, jen není tak rozpracovaná a proto by fáze přípravy zabrala více času. Stavba samotná by trvala stejně.

Nebude to tím, že Kotzian také vlastní pozemky pod plánovaným osunutým nádražím???

3 2
možnosti

I kdyby Kotzian vlastnil půl Brna, nejsou v tomto rozhodování snad podstatné naprosto jiné věci? Nebo nechcete, aby vaše nemesis Kotzian náhodou nečestně nevydělala, byť by se kvůli tomu měl zbořit svět?

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu

22. března 2024  6:42,  aktualizováno  11:42

Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny

28. března 2024  6:26,  aktualizováno  11:20

Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Čeští zákazníci občas zírají, k zákuskům po francouzsku je třeba se projíst

29. března 2024  11:42

Říká, že dorty je tak trošku posedlá a k pečení tíhla ještě předtím, než si sama dokázala přečíst...

Opilci v Brně děsili lidi v parku airsoftovou pistolí a puškou

29. března 2024  10:26

Obyvatele brněnských Řečkovic pořádně vyděsili dva opilci. V maskáčových oděvech totiž ohrožovali...

Prvoligoví bezdomovci. Drnovické zastupitelstvo řeklo Vyškovu ne

28. března 2024  21:02

Třetím rokem jsou fotbalisté Vyškova mezi profesionály, nikdy však nehráli doma. Přesto bojují o...

Rozepře i chybějící lékaři. Problémovou nemocnici bude křísit další šéf

28. března 2024  15:35

V dlouhodobé krizi se zmítá městská nemocnice v Boskovicích. Jde přitom o významné zařízení, které...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!