Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co pomůže ovzduší? Třeba jezdit do práce na kole, radí Dán Brňanům

Už měřil kvalitu vzduchu v řadě evropských měst, výsledek brněnského měření ho však trochu zaskočil. Kaare Press-Kristensen je expertem Dánské ekologické rady a do Česka přijel na pozvání Centra pro zdraví a životní prostředí. "V Brně si zasloužíte stejný vzduch, jaký má třeba Berlín," říká Dán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94a12d43i96m 42D10r74b35o10h13l79a22v 5511656623627

Zákaz vjezdu dieselům do centra a podpora elektromobilů, např. vyhrazená parkování v centru zdarma. Tím by se mohlo začít, proč ne. Jízda na kole v brutálně kopcovitém a znečištěném Brně je nesmysl.

0/0
25.2.2014 16:29

E51d27u12a97r17d 13Ř85e51z48n21í60k 7689735510346

Nebudu si každý den kupovat nové kolo, už tak sponzoruji Indočechy na daních dost a dost

+2/0
25.2.2014 11:15

F27r66a64n34t16i27š20e43k 76K37r85u92p87i98č19k41a 5163170818726

MP skutečně jedoucí cyklisty v pěší zóně v centru pokutují. Takže jsem při jízdě na kole domů musel posledních 300 metrů kolo tlačit. No a jízda na kole po Brně? Sebevražda. Takže, i když bych rád jezdil do práce na kole (a poctivě jsem to zkoušel), musel jsem od toho upustit. Jezdím do práce autem, protože MHD v časech, kdy potřebuji, nefunguje.

+1/0
25.2.2014 10:26

R75a87d73e36k 53B62ě32h46a72v35ý 4328115813464

Ja bych jezdil, ale zkuste se nekdo dostat do centra mesta na kole nebo nedej boze na bruslich. Skoncim ze stezky (prakticky v Brne jedine) u Ronda a pak uz je to o zivot. Jednak kvalita cest je tragicka a jeste horsi je rusna doprava okolo nadrazi. Udelejte vsude pruhy pro cyklisty a nebude problem. Naposledy mne pobavilo, jak mestaci davali flastr cyklistovi na Orli (ano, uznavam, je tam pesi zona, ale po silnicich se jezdit neda a po chodnicich ci centrem se jezdit nesmi).

Takze at si Dan si sve rady necha pro magistrat, ktery muze udelat mesto pro cyklisty sjizdne.

+1/−1
25.2.2014 9:51

M25a86r45t48i52n 28J73a88n26a14t29a 6146762194414

Do centra na kole můžete, ale je tam časové omezení tuším mezi šestou ranní a pátou odpolední. Je to samozřejmě blbost, když jezdíte jako člověk, tak v centru na kole zase toli nepřekážíte, i když je to m plno lidí.

Všude cyklopruhy taky udělat nelze, jednak kvůli místu, a jednak Brno. Už to, že vznikly třeba pruhy na Kounicové je na Brno ohromnej úspěch:-).

0/0
25.2.2014 11:08

T13o78m94a96s 63N60o89v23o11t11n69y 3531836218759

Myslíte tu Kounicovu, kde se teď nedá legálně zastavit se zásobovacím nebo poštovním autem a zúžení vozovky o cyklopruhy vyvovává každý den konfliktní situace např. i s MHD? Tak to je úspěch, po pár zelených idiotů.

Ještě větší paskvil je Jaselská, to už musel vymyslet totálně zhulený cyklomozek. Jinak jedině dobře, pokud městapo dělá i něco jiného než buzeruje řidiče, protože 9 z 10 cyklistů jsou hovada co si myslí že můžou všechno a jen ohrožují ostatní včetně řidičů.

0/0
25.2.2014 16:51

T55o49m77a10s 62N69o88v86o43t91n56y 3711686688599

Proč by všude měly být nesmysly pro kolaře? Jsi účastníkem provozu, jezdi po silnicích nebo choď pěšky. Na chodníku nebo v pěší zoně nemáš na kole co dělat a ohrožovat chodce. Cyklopruhy a podobné hlouposti jsou jen vyhazování peněz.

0/0
25.2.2014 16:49

R43a30d29e67k 76B37ě67h49a91v32ý 4238855743944

Tak urcite ... A muzeme to jeste posunout dal ne? Proc nezrusit treba rovnou i chodniky ne? Lidi muzou chodit v klidu vedle krajnice a my muzeme udelat treba na Kounicove konecne ctyrproudovku, u Zvonarky a na Kolisti 6 pruhu... Premyslite hodne spatne, kdyby se cyklodoprava vice prosazovala, mohlo by tech aut z centra ubyvat, mene oprav, zadna nutnost rozsirovani apod. Celkove by to mohlo vyjit daleko levneji, nez vase navysovani prujezdnosti apod. Ve svete to funguje, nevim, proc by to nefungovalo u nas.

0/0
25.2.2014 17:37

O68n17d97ř43e75j 36M28u50s16i30l 2535690858487

Tak prvně by si Brno pan expert měl nejdřív zkusit projet na kole a pak dávat rady. S takovou by tady pak byla půlka obyvatel profesionální cyklisti. Příště můžou pozvat experta z Indie, aby nám poradil ať se víc koupeme ve Svratce abysme ušetřili vodu.;-D

+2/0
25.2.2014 9:45

M35a94r90t40i78n 80J80a12n75a55t53a 6356622264644

No co, přehrada je nedávno odvápněná, sinic je málo, voda je tak nějak čistější...:-):-)

+1/0
25.2.2014 11:02

P24a87v74e30l 79O44d58r80a44z49i28l 6534239757590

Řešením je také zkvalitnění MHD, ovšem magistrát v čele s Kotzianem dělají maximum pro to, aby MHD využívalo co nejméně lidí, naposledy velké čachrování a rušení linek.

V Mnichově nikdo soudný nejede autem 50 minut takovou trasu, kterou metrem zvládne za 15. Bohužel v německém světě někteří lidé, jako třeba šéfové, často nemají zbytí, jízdou v MHD či nakupováním v Aldi by se znemožnili.

Jízda na kole má velmi příznivé důsledky pro fyzickou kondici. V určitých místech města ale rizika převažují nad benefity.

+3/0
25.2.2014 8:39

K81a38r12e71l 57V60a53c42h14u72t 9283222639713

Srovnávat Brno s Kodaní či Berlínem je docela úlet! :-/ ... A radit lidem, aby v ovzduší znečištěném těmi nejjemnějšími prachovými částicemi jezdili na kole - tak to už je totální NESMYSL. ;-O ;-€ ;-( ... Chce snad, aby dříve umřeli?  8-o

+2/0
25.2.2014 8:28

K79a58r70e14l 62V40a98c73h34u36t 9673892559723

Nejprve je třeba něco dělat s dieselovými auty, jejichž majitelé tak RÁDI vymontovávají filtry prachových částic, když se jim zanesou... ;-€ !! ... v ČR tak činí bohužel zcela BEZTRESTNĚ. - Tohle je alfou a omegou celého problému!

+2/0
25.2.2014 8:30

K86a64r14e31l 30V47a53c80h76u12t 9723322199243

Když to neudělají lidi v automobilkách, tak je to na našich mladých strojařích - aby vymysleli a zrealizovali levný výměnný systém pro filtry prachových částic. Až bude výměna za hubičku, až půjde přítomnost filtru SNADNO zkontrolovat, nikdo pak nebude riskovat pokutu a rád si ho každý vymění.

Dosud se tu jen dávalo motoristům příliš mnoho PROSTORU k tomu, aby šetřili ZA KAŽDOU CENU - tedy i za cenu ohrožení zdraví nás všech. :-(

0/0
25.2.2014 8:36

P56a17v26e71l 78O31d73r45a64z22i23l 6124349547700

Na kole se můžete těm dopravně zatíženým částem vyhnout ;-)

0/0
25.2.2014 8:31

R21a26d84e73k 88H38o81d52a79ň 9686817941773

Otevřu bikemap, zadávám Kodaň, filtruji trasy 100-300 km, najíždím na trasy "po městě". Vzdálenost 150 km, nastoupáno 70 metrů.

Najíždím na Brno, první trasa do středu města a zpět vzdálenost 14,4 km, nastoupáno 270 metrů... Ono na tom "tragickém Úvoze" by ta situace taky nebyla tak špatná, kdyby na tom Úvoze nebyl jeden pruh permanetně stojící kvůli vyhrazenému pruhu pro cyklisty, trolejbusy a taxíky. Jenže to by někdo musel vyřešit křižovatku Údolní Úvoz, kde pruh na rovně + odbočení vlevo je neskutečná pitomost.

+3/0
25.2.2014 8:15

P85a48v93e48l 82O91d56r61a56z45i26l 6194189737500

Tragický Úvoz uzavřít pro diesely a je to vyřízené.

Jinak když jedu z města do Líšně, tak nenastoupám ani 130 metrů, kde jste sebral těch 270?

+1/0
25.2.2014 8:33

R11e96n74a76t41a 64H91a37v82l92í37č70k75o48v44á 3769116453345

Přece na tom Úvoze! Zkuste ho vyjet z Mendláku nahoru... Nechtěla bych to ani šlapat pěšky, natož na kole! Brrr!

0/0
25.2.2014 9:37

M51a26r39t31i54n 72J96a34n94a16t76a 6106472364844

Jde to, Úvoz na stoupání není zase tak tragickej, horší je, pokud byste musela nahoře odbočit vlevo a hurá ještě do toho krpálu na Tvrdého...z toho kopce se zatmívá před očima i mně :-).

0/0
25.2.2014 11:12

T77o13m37a27s 13N49o12v54o66t76n17y 3531226838559

Stačí zrušit nesmyslný pruh a není třeba nic zakazovat.

0/0
25.2.2014 16:54

P10e90t67r 90R44i29h55a33k 7761518458576

Ono asi profilem terenu je na tom Kodan trosku lepe nez Brno. Snazim se jezdit vlakem a MHD co nejvic to jde, nekdy treba tyden nevytahnu auto z garaze. Ale abych jel na 6 do prace z Rajhradu do KrPole Technologickeho parku na kole si opravdu nedokazu predstavit.

0/0
25.2.2014 9:55

M25a37r45t66i51n 92J72a20n26a73t60a 6426782844484

No jo, a jak byste to chtěl pořešit? Samostatné levé odbočení nahoru na Údolní a společný přímý s pravým odbočením k Obilňáku? To jste tam, kde jste byl, vpravo toho odbočuje taky dost. A samostatné pruhy na levé odbočení, přímý směr, a pravé odbočení Vám tam s protisměrem nevleze.

Ten vyhrazený pruh pro mhd (a cyklisty) po Úvoze je velký klad. To musíte ocenit pokaždý, jedete-li tam trolejbusem ;-).

+1/0
25.2.2014 11:15

T32o77m41a87s 50N34o13v48o84t64n27y 3791606108619

Možná by stačilo dobudovat tu infrastrukturu pro auta a neohlížet se na všechny ty Patriky, Hollany, Štěpaníky a další magory a pak by se ulevilo i městu jako celku, jenže budovat silnice je fuj, kdežto podporovat cyklonesmysly pro pár šílenců a sluníčkových aktivistů je správné. Ať se klidně dělají i smysluplná opatření pro cyklodopravu, ale až se vyřeší zásadnější problémy s MHD, automobilovou dopravou, parkováním, kriminalitou, bronxem atd. A řešením nejsou umělé zákazy pro auta či pruhy na úkor silnic, to je cesta tak akorát do pekla, to si jen aktivisti a studentíci co zatím nemají rodiny myslí, že my všichni těmi auty jezdíme po měste jen tak abychom je naštvali. Jo, až někdo vymyslí jak na jedno kolo nacpat dvě autosedačky, nějaký ten nákup, balíky na poštu ze shopu, nějaké to zboží pro které člověk jezdí tak pak jo, pak by ta cyklodoprava asi i mohla fungovat. A to celoročně, ne když je hezky ;-D;-D

+5/−1
25.2.2014 1:48

P90a68v86e22l 66O87d24r83a43z42i95l 6204949667210

Největší blbost je domněnka, že lze dobudovat infrastrukturu pro auta. Je prokázáno, že auta vždy zaplní libovolně velkorysé dopravní tepny. Rovnováha nastává až ve chvíli, kdy už se dalším lidem nevyplatí postávat v kolonách. Na rozsahu infrastruktury to skoro nezávisí.

+2/−1
25.2.2014 8:34

T82o51m22a51s 23N45o35v27o42t19n39y 3711276858899

Zase kecáte

0/0
25.2.2014 16:55

M91i21c29h57a85e48l 75M90e69n64s87i44k 8451766550662

"Pár šílenců a sluníčkových aktivistů":-) Mám, Tomáši, obavu, že vy jste jednou zůstal na sluníčku dýl - a z mozečku byla míchanice.

Mám také auto - a ne zrovna nejmenší - takže vím velmi dobře, jak to vypadá z obou stran. To, že vy potřebujete dvě sedačky a velký nákup denně, není přece důvodem, aby ti, kteří je každý den nepotřebují, nemohli vyměnit auto za kolo nebo skútr a museli být vámi ohrožováni.

Správně je, aby se každý mohl v Brně BEZPEČNĚ dopravit kam chce, čím chce a kdy chce, bez obav, že ho nějaký vypatlanec sejme. To by měl být úkol pro naše konšely, a ne přemýšlet, kde se dá co nakrást.

+2/0
25.2.2014 9:35

T90o64m42a52s 75N65o25v73o43t57n59y 3571506488129

To máte pravdu a proto by se mělo něco dělat s pumpičkářema, kteří ohrožují zejména chodce svou bezohlednou jízdou. To auto má plechy, chodci ne, to by si měli pumpičkáři uvědomit. Jinak pokud byste uměl číst, tak zjistíte, že píšu to stejné co vy, aby všechny skupiny měli možnost se dopravovat. Ovšem toho nedosáhneme tím, že budeme jednu skupinu nesmyslně protěžovat na úkor jiných skupin a daleko větších.

0/0
25.2.2014 16:57

R33a90d32e22k 47B34ě56h90a30v22ý 4868335173774

Aut bude po meste pribyvat vzdy tolik, kolik jim dopravni tepny dovoli. Takze vas pristup je naprosto spatny. Tim by jen ty zbytky lidi z MHD prestoupili do aut a aut by jeste vice pribylo.

+1/0
25.2.2014 10:02

T67o79m59a51s 53N96o28v51o29t74n27y 3761706978389

Kam na ty hlody chodíte? Ta auta spadnou z nebe? Nebo kde se vezmou. Přístup je samozřejmě naprosto správný, nejprve je potřeba vytvořit podmínky a pak vymýšlet krávoviny pro minority jako jsou cyklisti. A ne už tak špatnou a nedodělanou infrastrukturu ještě zprasit cyklohloupostma.

0/0
25.2.2014 16:59

R96a36d88e46k 72B64ě31h96a52v98ý 4748705523544

Kam? Treba do sve garaze ... Sam autem zridka do prace jezdim a jsem nucen parkovat treba u Intersparu na Tkalcovske/Cejlu nebo u Lidlu na Dornychu a do mesta sjet dve zastavky tramvaji. Ale kvuli zacpam na Kolisti a u Zvonarky apod. ho radeji obvykle nechavam doma. Takze kdyz bych vzal vasi teorii - kdyz mi navysite prujezdnost a udelate parkoviste nekde pobliz centra, rad presedlam z kola nebo tramvaje do auta a budu jezdit autem do prace porad. A takovych lidi jsou mraky, to mi verte. Pokud stoji MHD to, co stoji, tak je lepsi jezdit autem. Za usetreny cas se mi vyplati zaplatit o neco malo vic na nafte. Alternativa kola, kdy bych udelal neco pro sve zdravi a jezdil navic zdarma je pro mne alternativa. Ale ta cesta by musel byt bezpecna a rychla.

0/0
25.2.2014 17:27

O28n68d87ř56e93j 83Š16r15u59b31a96ř 1815581725556

no jo, jezdete na kole pres ty kopce. Pro auta se tunely udelaji, ale na tubel pro kola nikdo nemysli.

PS: pokud to jde, jezdim MHD

+3/0
24.2.2014 22:18

R51e49n94a58t64a 40H75a23v68l84í79č25k79o83v79á 3119516983815

To by zase bylo protestů, že se zaberou 4 keře, 2 stromy a 1,5m trávníku navíc! Nehledě k tomu, že ten důchodce, co na rok stopnul stavbu tunelů Dobrovského, by určitě našel důvod stopnout i stavbu tubelu pro kola...

+1/0
25.2.2014 0:49

M40i27c33h91a64e91l 77M75e38n16s86i10k 8191796560562

Tento druhý článek v pořadí je zajímavější než první.

Opět totiž ukazuje, že cyklodoprava je zcela mimo rozumové možnosti brněnských konšelů - i když mají dva fiktivní akademické tituly a velké černé přirození na Svoboďáku.

Příkladů vysype každý, kdo to myslí s ježděním na kole po městě vážně, z rukávu bezpočet.

0/−6
24.2.2014 22:16

P50a19v39e75l 41O59d82r17a41z24i98l 6354139187310

Mimo rozumové možnosti není, jen z toho nekouká tolik úplatků. Pamatuji si památný výrok snad Hoška k dotazu, proč není možný vjezd na kole do historického centra - prý už tam jezdí mnoho aut, takže kola by se tam už nevešla.

Město sice sem tam nějakou cyklostezku postaví, ale obvykle nejde o příliš zdařilé akce, viz třeba cyklopruhy odnikud nikam, které slouží hlavně k naštvání řidičů.

+1/0
25.2.2014 8:42

J25a50r40o49s62l85a57v 27B81r36ü33m87m23e59r 7144323676

Ono by pomohlo, kdyby se EU nesmyslně nehonila za snížení CO2 tím za snížení spotřeby za každou cenu, tak by mohli výrobci montovat slušné benzínové motory, a ne teď, kdy použitelné mozorizace jsou prakticky jen různé TD.

+3/0
24.2.2014 20:56

M39a74r50e35k 20S49c97h32o85ř 7188921389888

A to ještě TD jedné socky vydá smrad a splodiny jako 20 jiných, protože už má KO filtr nebo už ho má rovnou vymontovaný.

0/0
24.2.2014 21:43

T69o53m23á64š 56H59a55v92e98t39t67a 5823154860271

Od nás z Kameňáku by to byla ráno do centra sranda, ale ta cesta zpátky. Takové knížecí rady si může nechat.

+8/0
24.2.2014 19:56

M10a77r84e72k 83F34l84e76k96a81č 1267282540401

Jojo..z kamenáku dolu je to bezva po ránu..ale co v tom vedru ta cesta nahoru..hnus

+2/0
24.2.2014 20:03

M69i57c67h56a38e23l 67M41e63n13s21i33k 8371706900452

Kamarád to jezdí - říká - Čertíkem a že je to prý každý den na infarkt :-)

0/0
24.2.2014 22:22

Z47b91y49n29ě47k 22J34a68n53d21a 7713702955461

Hele ja to jezdil a neni to takova traga, jak by se mohlo zdat. Kdyz se to vzalo Kamenou tak mirnej kopec a nahore jak se lame dolu se pokracovalo po pesince, takova skoro vrstevnice, cloveka to tusim vykoplo nekde nad tou cistickou a to uz je skoro nahore... :D

0/0
24.2.2014 21:51

P11a28v85e45l 41O81d39r68a46z54i63l 6954669607450

No jo, když někdo funí po sto meterech na kole, tak to má blbý ;-D

+1/0
25.2.2014 8:43

J23a42n 48S38v15o42b95o79d41a 6161102130556

Skvělá rada! Bohužel ne pro Brno. To se jim to v Kodani jezdí, když nejvyšší kopec široko-daleko je krtinec v parku :-P

+13/0
24.2.2014 19:28

M84a66r26e31k 39F44l27e75k91a54č 1417322970921

tak nějak jsem chtěl reagovat..At si pán Dán zajede každej den z Krpole do Modřic nakole. Asi ho to brzo přejde.

+8/0
24.2.2014 19:54

M37i52r62o86s76l20a35v 14H82r66u38š10k66a 1690215843415

Ta trasa, kterou zmiňujete, mi teda moc náročná nepřijde...

+2/0
24.2.2014 21:59

R84a96d71e52k 25H24o28d78a89ň 9686897801203

Mezi "náročnou trasou" při cestě do práce a při normální vyjížďce je dost podstatný rozdíl. Při cestě do práce fakt nechcete najíždět x km zbytečně objížděním, ani dojet zpocený.

0/0
25.2.2014 8:06

P50a45v76e88l 42O92d63r95a73z98i72l 6284389267630

To nemění nic na faktu, že z Krpole do Modřic je to ultrapohodlná trasa pro důchodce.

+1/0
25.2.2014 8:45

M69a32r41t44i16n 57J69a79n82a77t18a 6736712274864

Tomu, že jedete víc oklikou na kole než autem, a že se zpotíte, tomu se v rámci ježdění na kole nevyhnete. Jaksi to patří k tomu a jasně, ne každej má v práci sprchu. Ale dejme tomu jako ranní nebo večerní rozvička že jedete do a z práce na kole, to nemá chybu:-).

0/0
25.2.2014 10:57

M38i25c63h46a88e48l 66M72e15n25s20i41k 8211786420352

Na převýšení to asi tak náročné nebude. Větší problém je, kudy jet.

 

Tunelem? ;-D

+1/0
24.2.2014 22:09

M60a54r94t46i55n 61J42a21n39a67t67a 6676252704744

Z KrPole nejlíp nějak na Hlavní nádraží, odtud k Rondu na cyklostezku podél Svitavy až k soutoku Svratky a Svitavy, no a odtut do Modřic buď přes Přízřenice, nebo po cyklo až k ul. Chrlické naproti ČOVce a dál zase k Modřicím. Samozřejmě není to tak přímo, jak po Vídeňské, ale tudy na kole si to nikdo rozumnej nedá.

+1/0
24.2.2014 22:30

R76e66n58a45t36a 38H89a58v89l63í17č30k12o93v77á 3369536313335

Pokud mě někde nesmete náklaďák, šalina, bus, dodávka či osobák, tak se do hokny možná dostanu-uřícená, ale budu na místě. Když už mermomocí chtějí lidi "vyhnat" z aut, tak radši do MHD. Kolo mi nepřipadá bezpečné pro cestu z Kéniku do Modřic...Na kole možná krátké trasy-třeba do sousední čtvrti, ale přes celé Brno je to pro sebevrahy...

+3/0
25.2.2014 0:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.