Diskuze
Ovzduší v Brně by pomohlo přejít na plyn nebo na kolo, míní odborník
Děkujeme za pochopení.
M60i58c30h84a66l 59N19e92z51v66a33l
Zakazy, zakazy, zakazy ... to, ze v Brne neni koncepce dopravy a jedina stavba, ktera doprave pomohla za posledni 2 desetileti jsou Dobrovskeho tunely, tak zadne zmeny stejne cekat nemuzeme.
Ideal by byl, kdyby auta projela rychle, a ne stala zasekana po celym Brne. Zvonarka a cela vypadovka na Bratislavu je katastrofa, v Pisarkach je dodelani okruhu projekt na 30 let ... atd. atd.
Nejake emisni zony jsou totalni byrokratickej nesmysl. Od toho ma auto STK a emise, ze muze jezdit. Pokud chteji zlepsovat kvalitu ovzdusi, tak muzou zprisnit emise celorepublikove, aby stara auta neprosla. Ale na jedne ulici ano a na druhe ne je totalni nesmysl.
T92o51m22a97s 58N93o39v42o67t19n25y
Zelení by opět zakazovali a přikazovali, jak typické
O92n20d46ř91e38j 39M53u53s70i98l
Pořád se tu mele dokola o kolech, proč se nenavrhují jiné alternativy. Kola se zkouší už dost dlouho, prostě to v podmínkách Brna nefunguje, tak by se mělo přijít s něčím jiným a ne, že každý expert radí jezděte na kolech bude líp.
T24o12m10a92s 21N63o93v50o57t87n63y
Přesně tak, kolo je dobré, pokud člověk jede do práce a zpátky (případně vyřídit 1-2 věci a) a samotná cesta na kole bude trvat řekněme do půl hodinky. Ovšem jakmile potřebujete vozit víc než jeden batůžek, jedete s dětmi nebo toho máte víc na různých místech, tak kolo prostě nefunguje, tak vezmete auto, logicky. Nevím co se na tom zdá různým aktivistům a zeleným divné. O MHD má smysl uvažovat pouze při cestách do samotného centra a okolí, pak funguje dobře a jezdí každých pár minut. Pro cesty dál je pomalá. A pokud člověk nepotřebuje MHD každý den tak je i drahá na jednorázové cesty, to raději vezme auto.
J61o81s55e94f 41H55o91n89e58š
V Brně si nedovedu představit jízdu na kole.V Č.Budějovicích dojíždím do práce 6 km v pohodě.Střet s auto-dopravou je zde také,ale lze najít alternativy
P45a65v19e47l 74O30d79r49a97z95i34l
Jezdím do práce v Brně 14km včetně křízení s D1 a D2 a krizové místo je někde úplně jinde. Jde to velmi pohodlně.
O53n93d95ř82e55j 92M46u31s13i24l
V Německu a Dánsku to funguje. A v Grónsku výborně fungujou kajaky a psí spřežení. Nezkusíme to i u nás?
L79i58b91o62r 28F89i83l53á52k
Rus zatočí kohoutem a na kola se přejde tak jako tak....
L61u63k20á66š 85B72a49j47e19r
Bohouši, ty ses za tu dobu vůbec nezměnil, pořád stejný idealista. Nevím do jaké míry, je ten rozhovor s Tebou zmanipulovaný, ale každopádně řešení špatného ovzduší v Brně pomocí automobilů na CNG je za stávající situace nesmysl. Pořizovací cena CNG automobilu je řádově o 80-100 tisíc dražší než auto na naftu, Tato víceinvestice si Ti prostě nevyplatí, zohledníš-li celkové náklady na provoz automobilu. Co se týče LPG, tak je to na popojíždní po městě přinejmenším sporné. Investice cca 25-30 tisíc, Startuješ stejně na benzín a chvíli trvá než na to LPG přepneš+vyšší servisní náklady a každoroční revize.
Vím, že to myslíte na HENU dobře, ale měli byste tento svět a environmentální problematiku vnímat více v reálných souvislostech a ne jenom od stolu z katedry. Vzpomeň si na prof. Librovou a její holistický přístup k řešení environmentálních problémů.
R70a85d43i70m 30D87r64b44o73h95l91a85v
Pokud by nafťáky do centra nesměly, tak by vyšší pořizovací cena nehrála roli. Naopak, pokud by auta na plyn a elektromobily měly v centru parkování zdarma, pak by si je mnoho lidí pořídilo místo benziňáku. I přes vyšší pořizovací náklady.
M28a92r95e25k 33F62l40e28k40a29č
Z jakého důvodu dává Idnes tomuto člověku tolik prostoru? Jak zlepšit ovzduší ví dnes i malé dítě,ale kde na to vzít to už neporadí. Mužete mi poradit jak předělat Diesel na plyn???
T69o31m81a67s 71C72e70n20e18k
On navrhuje vám ten diesel tak zdražit, že ho zahodíte a koupíte si za vaše peníze dotovaný plyňák.
T15o44m72á64š 19Z37e14m96a83n
"Vedoucí katedry environmentálních studií na fakultě sociálních studií"
Je celkem jasné, že enviromentalismus je jen sociální inženýrství a ne skutečná přírodní věda..
T26o86m61á65š 79T44a26t70í70č48e85k
No, ono to vzniklo kvůli kyselýmu dešti, který vedl k holým kmenům na horách (třeba Krušnéch, ale aji v jižním Švédsku, např.), kvůli nedýchatelnýmu vzduchu ve štatlech natolik, že v Tokiu lidi chodili házet mince do budky s čistým vzduchem, kvůli poplachu ze strany biologů, že za chvilku už bude žít jenom to, co se pěstuje ve stáji, nebo třeba aji kvůli nemožnosti si sednout na břeh řeky a opláchnot si nohy, aniž by to mělo zdravotní následky... A to jsou jenom ty viditelnější symptomy znečišťování environmentu. Oni taky např. zkoumají výskyt farmaceutik i v podzemních vodách, jejich následky, no a samozřejmě možnosti nápravy... To není žádná srandavěda, a nepleťte si to se zelenéma pošukama.
R16a89d40i65m 72D49r47b29o92h70l13a85v
Kolo je při současné hustotě provozu v centru nereálné. Zcela. Mnohem schůdnější mi přijde zákaz nafťáků do centra a podpora plynu a elektromobilů, jako v Norsku. Je to levnější a schůdnější než kompletně překopat urbanistiku celého centra. Ani tak by se na kolech moc nejezdilo, kolik lidí vyjede ty (brutální) kopce, které jsou úplně všude?
O23n42d18ř64e12j 32P54u12t98n70a
V okolí Brna jsem nikdy žádný "brutální" kopec neviděl. Většina lidí, co jezdí do práce do centra stejně sedí celý den někde v kanceláři a trocha pohybu by jim rozhodně neuškodila. Na druhou stranu to pak obnáší sprchování a převlečení, což časovou úsporu proti MHD smazává a chápu, že to může někoho odradit. Sám teď jezdím do práce na kole a jako největší problém vidím hlavně kvalitu vzduchu (v Pisárkách), nervózní řidiče, kteří když vidí kolo, tak jediná věc, nad kterou přemýšlí, je, jak ho co nejrychleji předjet a nějaká bezpečnost jde stranou. Cyklostezky využívám minimálně, i když tu možnost na své trase mám, a to ze dvou důvodů:
1.) Chodci, zvlášť v tuto roční dobu, vůbec nepočítají s tím, že by po cyklostezce mohl chtít jet někdo na kole a přijde mi to kolikrát mnohem nebezpečnější, než jet po silnici.
2.) Protože mám silniční kolo, některé cyklostezky nemají odpovídající povrch, což mimo centrum částečně chápu - mají sloužit hlavně cyklistům-turistům, ale já po nich po nich bohužel nemůžu. Jiné cyklostezky, kde je hladký asfalt, se nikdo snad několik let neobtěžoval uklidit a jet po vrstvě listí a štěrku taky není zrovna ideální.
Muž na rozlučce se svobodou shodil turistu z hradeb, dostal 10,5 roku vězení
Krajský soud v Brně dnes potrestal Slováka Daniela Madarásze 10,5 lety vězení za to, že loni v září...
Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle
Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici
Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...
Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup
Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jak se dostat na nádraží? Budoucí brněnskou stanici obslouží třináct linek
K novému hlavnímu nádraží, které má v Brně začít sloužit v roce 2035, se cestující ze všech stran...
Třetí výhra v přípravě. Čeští hokejisté v Budějovicích porazili Rakousko 5:1
Čeští hokejisté zvládli i třetí přípravný duel před blížícím se mistrovstvím světa. Po dvou výhrách...
Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív
Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...
Spása z divize? Asi jednorázový tah, hlásí Zbrojovka k „oživení“ veterána
Už posun trenéra z divizního béčka bylo v podání vedení Zbrojovky Brno překvapením, když klub v...
Vranovská přehrada slaví 90 let, po výstavbě byla největší ve střední Evropě
Patří k nejteplejším a nejčistším vodním nádržím v Česku, proto je „Moravský Jadran“ u rekreantů...