Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovzduší v Brně by pomohlo přejít na plyn nebo na kolo, míní odborník

V Brně je špatný vzduch, ukázalo nedávné měření. Co s alarmujícím stavem dělat? Strana zelených navrhuje zavedení emisní zóny v centru. Odborník Bohuslav Binka z Masarykovy univerzity však spíš radí přejít na plyn. Nebo přesedlat na kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i56c20h52a44l 63N82e76z19v55a81l 9403354674

Zakazy, zakazy, zakazy ... to, ze v Brne neni koncepce dopravy a jedina stavba, ktera doprave pomohla za posledni 2 desetileti jsou Dobrovskeho tunely, tak zadne zmeny stejne cekat nemuzeme.

Ideal by byl, kdyby auta projela rychle, a ne stala zasekana po celym Brne. Zvonarka a cela vypadovka na Bratislavu je katastrofa, v Pisarkach je dodelani okruhu projekt na 30 let ... atd. atd.

Nejake emisni zony jsou totalni byrokratickej nesmysl. Od toho ma auto STK a emise, ze muze jezdit. Pokud chteji zlepsovat kvalitu ovzdusi, tak muzou zprisnit emise celorepublikove, aby stara auta neprosla. Ale na jedne ulici ano a na druhe ne je totalni nesmysl.

+1/0
4.3.2014 10:40

T84o27m49a75s 90N22o36v94o12t41n25y 3431266448979

Zelení by opět zakazovali a přikazovali, jak typické

+1/0
4.3.2014 9:03

O64n91d46ř13e23j 98M50u98s39i19l 2825670958987

Pořád se tu mele dokola o kolech, proč se nenavrhují jiné alternativy. Kola se zkouší už dost dlouho, prostě to v podmínkách Brna nefunguje, tak by se mělo přijít s něčím jiným a ne, že každý expert radí jezděte na kolech bude líp.

+4/0
4.3.2014 8:48

T59o29m96a78s 90N89o71v58o97t32n97y 3631936538779

Přesně tak, kolo je dobré, pokud člověk jede do práce a zpátky (případně vyřídit 1-2 věci a) a samotná cesta na kole bude trvat řekněme do půl hodinky. Ovšem jakmile potřebujete vozit víc než jeden batůžek, jedete s dětmi nebo toho máte víc na různých místech, tak kolo prostě nefunguje, tak vezmete auto, logicky. Nevím co se na tom zdá různým aktivistům a zeleným divné. O MHD má smysl uvažovat pouze při cestách do samotného centra a okolí, pak funguje dobře a jezdí každých pár minut. Pro cesty dál je pomalá. A pokud člověk nepotřebuje MHD každý den tak je i drahá na jednorázové cesty, to raději vezme auto.

+3/0
4.3.2014 9:12

P37a11v46e48l 78O54d62r44a37z21i67l 6434279207650

Pro větší akce je kolo nepoužitelné, ale když jedu jen pro pár drobností, tak jsem sám překvapen, jak snadné to na kole je. Nemusím totiž vůbec řešit parkování, takže na každém zastavení ušetřím pět-deset minut, dále nestojím v kolonách... týká se jen centra, samozřejmě.

+1/0
4.3.2014 9:37

T18o54m39a95s 51N22o27v64o35t54n36y 3151936248149

No o tom to právě je, ale když někteří aktivisti by to dali pomalu povinně to kolo ;-)

0/0
4.3.2014 9:51

P59a15v95e31l 11O18d45r28a27z53i95l 6834699667320

No, pokud chtějí řešit špatné ovzduší, tak to jinak, než regulací těch, kteří ho zhoršují, asi nepůjde. Je až překvapující, kam se v centru běžně bez výjimek autem dostanete. Ale mně to teda nevadí, problém nejsou ti, kdo do centra jedou, ale ti, kdo jím projíždějí a ti zase často nemohou kolo použít, protože jedou třeba z Rajhradu na Svitavy.

0/0
4.3.2014 9:56

T55o53m47a41s 24N53o33v97o12t64n19y 3451206938519

Prostě chybí dobudovaný VMO a další stavby (které často blokují ti, kteří poukazují na špatnou situaci v centru). A buďme fér, dost másla na hlavě mají i odpovědní úředníci za dopravu a politici.

+1/0
4.3.2014 10:01

R48a68d30e32k 60H61o47d94a18ň 9576717351213

Ale samozřejmě že to jde lépe, na to je ale potřeba koncepční řešení. To ale nezapadá do ideálu "údernického politika", který potřebuje řešit "velké problémy rychle a razantně", naopak potřebuje systematickou práci.

Právě takové ty idealistické aktivistické představy že někde uděláte z jednoho pruhu vyhrazený pruh pro cyklisty aby "cyklisti měli snadnou cestu" ve výsledku znamenají téměř bezvýhradně zhoršování ovzduší protože přibude kolon, a každé rozjíždění znamená víc spalin, vozidlo stojící na místě znamená víc spalin a tak dále. Pro zlepšení ovzduší je pak logicky potřeba soustředit se především na to, aby se vozidla přesunovala maximálně plynule a pak možno ne krokem. Stále se dají najít příspěvky jak lidi remcali, že po snížení rychlosti z  60 na 50 km/h ve městech a drakonickém hlídání policií se vzduch citelně zhoršil.

0/0
4.3.2014 11:22

O51n54d37ř57e96j 13M97u81s67i61l 2985600368177

Moje řeč.R^

0/0
4.3.2014 10:01

P92a65v91e71l 35O34d74r15a37z63i46l 6154699177580

Mně teda kolo v Brně funguje skvěle.

0/0
4.3.2014 9:27

P39e83t51r 27K21o55v56a36ř61í48k 1171943699807

Mně taky funguje kolo skvěle, a nejen v Brně, ale použít ho pro cestování skrz Brno je téměř sebevražda. Tedy pokud nemáte to štěstí a není start a cíl spojen rozumnou nefrekventovanou silnicí či cyklostezkou, či se nejedná o krátký přesun.

0/0
4.3.2014 9:49

P16a30v70e34l 54O53d38r26a84z46i11l 6454469277730

V Brně je prakticky každý start a cíl propojen málo frekvetnovanými cestami ;-)

0/−1
4.3.2014 9:50

P20e90t42r 89K33o37v77a56ř43í24k 1601453399397

No jestli máte na mysli kličkování po chodníkách, přechodech, případně sítí jednosměrek, abych se vyhnul frekventovaným tahům, pak ano. :-P Ale není to příliš uživatelsky přívětivý způsob.

+1/0
4.3.2014 10:12

O33n28d38ř15e33j 30M42u75s80i25l 2625290228977

Myslel jsem, že obecně a ve větším měřítku to nefunguje. I přes zavádění "nových cyklostezek" (což je téma samo o sobě) jsem žádný výrazný nárůst cyklistů nezaznamenal. Lidi to prostě neberou a to většinou z výše uvedených naprosto rozumných důvodů.

0/0
4.3.2014 10:00

J15o25s75e19f 39H61o51n56e73š 7141452520383

V Brně si nedovedu představit jízdu na kole.V Č.Budějovicích dojíždím do práce 6 km v pohodě.Střet s auto-dopravou je zde také,ale lze najít alternativy

+1/0
4.3.2014 6:18

P73a37v20e92l 18O98d85r60a28z71i40l 6224959417430

Jezdím do práce v Brně 14km včetně křízení s D1 a D2 a krizové místo je někde úplně jinde. Jde to velmi pohodlně.

0/0
4.3.2014 9:38

R20a27d37e14k 25H78o51d27a48ň 9506167761863

Ano, jde to pohodlně: za předpokladu že jste v dostatečné kondici, jste dostatečně zdravý, nepotřebujete nikam vozit děti, nepotřebujete k práci auto, máte v práci sprchu, máte kam dát kolo aniž by skončilo v zastavárně, nepotřebujete s sebou tahat víc než 5 kg krámů, a nepotřebujete např. cestou domů nakoupit či jít kamkoli po práci.

Za těchto předpokladů je to skutečně naprosto pohodlné. Vyhovuje to zřejmě jen těm 20ti cyklistům co denně potkávám na stezce, ten zbytek překvapivě jezdí autem.

+1/0
4.3.2014 11:28

O76n53d33ř68e80j 91M68u48s69i31l 2545290358467

V Německu a Dánsku to funguje. A v Grónsku výborně fungujou kajaky a psí spřežení. Nezkusíme to i u nás?;-)

+1/−1
4.3.2014 0:23

P86a52t44r96i43k 30S17v46o56b76o41d37a 3589311196715

...lenoch hledá důvody

0/−3
4.3.2014 6:56

R52a12d32e97k 83H73o48d70a40ň 9146727941493

"Zkuste vyskočit na měsíc."

"To nejde, nemůžu vyvinout se svalovou hmotou co mám dostatečnou rychlost k opuštění planety."

"... lenoch hledá důvody"

+2/0
4.3.2014 7:50

P94a81v83e88l 41O63d74r13a52z71i55l 6794399957550

Ano, chytrý našel způsob, jak to obejít, je to už pár desítek let :-P

0/0
4.3.2014 9:39

O36n53d42ř46e38j 97M77u52s96i37l 2615220148737

Myslím, že problém není v lenosti, ale v porovnávání Brna s něčím úplně jiným.

0/0
4.3.2014 10:16

L65i38b56o22r 95F60i94l57á47k 3260675433683

Rus zatočí kohoutem a na kola se přejde tak jako tak....;-)

+2/0
3.3.2014 22:31

L98u39k75á28š 54B76a91j43e86r 6707366654507

Bohouši, ty ses za tu dobu vůbec nezměnil, pořád stejný idealista. Nevím do jaké míry, je ten rozhovor s Tebou zmanipulovaný, ale každopádně řešení špatného ovzduší v Brně pomocí automobilů na CNG je za stávající situace nesmysl. Pořizovací cena CNG automobilu je řádově o 80-100 tisíc dražší než auto na naftu, Tato víceinvestice si Ti prostě nevyplatí, zohledníš-li celkové náklady na provoz automobilu. Co se týče LPG, tak je to na popojíždní po městě přinejmenším sporné. Investice cca 25-30 tisíc, Startuješ stejně na benzín a chvíli trvá než na to LPG přepneš+vyšší servisní náklady a každoroční revize.

Vím, že to myslíte na HENU dobře, ale měli byste tento svět a environmentální problematiku vnímat více v reálných souvislostech a ne jenom od stolu z katedry. Vzpomeň si na prof. Librovou a její holistický přístup k řešení environmentálních problémů.

+1/0
3.3.2014 20:50

R26a38d86i61m 78D51r69b39o86h42l98a67v 5431446603787

Pokud by nafťáky do centra nesměly, tak by vyšší pořizovací cena nehrála roli. Naopak, pokud by auta na plyn a elektromobily měly v centru parkování zdarma, pak by si je mnoho lidí pořídilo místo benziňáku. I přes vyšší pořizovací náklady.

0/0
3.3.2014 21:10

J15a25r77o94s39l78a23v 31M18i17k44u22š 4392783

Ono řešení je mnohem jednodušší než vypadá....

Stačí se projít po městě a zjistíte, že 80-90% aut nemá zaplacený parkovací lístek nebo stojí tam kde nemá.

Stačilo by 3 měsíce zavést opravdu drakonický systém a auta bez milosti odtahovat jedno vedle druhého a dávat neustále botičky, kde odtah nepůjde a aut v centru velmi rychle zmizí opravdu hodně....

Ono totiž pokud máte zaplatit parkovací lístek za celý den stání, vyjde vás to asi na 300-400Kč a to už by se denním dojížděčům dost nevyplatilo a přešli by na MHD... Pokud Vám nyní hrozí jednou za měsíc pokuta v řádu stovek korun, když na Vás náhodou dojdou MP, tak na to každý kašle...

A nemusí si nikdo kupovat CNG/LPG auta, ani zavádět naprosto nesmyslné emisní zóny, které by nejprve potřebovali změnit systém parkování, dokončení P+R parkovišt a obchvaty města atd atd, takže science ficiton s výhledem za 20-30let.

+1/−1
3.3.2014 23:23

R66a30d55e54k 44H65o70d85a46ň 9256737381223

Jednoduchá řešení obvykle dlouhodobě nefungují. Vy si představujete že za pár měsíců by lidi přecházeli na MHD. Jenže to je jen to krátkodobé řešení, firmy by mezitím začaly hledat kam z centra zmizet, obchodníci se přesouvat také mimo střed.

Výsledek by byl krátkodobý zisk radnice na úkor propadu cen pronájmů a vylidnění středu města. Pravda, pan Šťástka by měl jistě radost, protože by to mělo výrazný potenciál, jsou ovšem i města kde při snaze komplikovat parkování ve středu města nad únosnou mez a usnadnit "život cyklistům" přišli na to, že najednou zmizeli všichni obchodníci. Zůstaly tam vlastně jen hospody a restaurace.

+2/0
4.3.2014 7:57

R95a76d60i20m 41D41r64b81o55h57l70a21v 5471256653527

No a? :-) V centru města by měli žít lidi, ne courat auta a obchodníci.

+2/−1
4.3.2014 9:25

P71a16v57e10l 18O75d77r21a87z10i93l 6184289777620

Jo? A proč by to dělali? Aby dojížděli za prací na kraj města, kde za nimim mohou zákazníci? ;-D

0/−1
4.3.2014 9:41

T30o10m66a27s 53N56o95v12o79t73n95y 3211716838439

A poslouchej, když v tom centru nebude doprava, nebudou tam obchody, zůstanou akorát turisti co omylem zatočí z dálnice, tak to tam jako bude žít? Ono historicky centrum měst bylo vždycky tam, kde bylo centrum obchodu a tím i logicky cíl dopravy. Jenom dneska se to snaží různí plánovači "lepšího světa" nevím proč změnit, když to stovky let fungovalo.

0/−1
4.3.2014 9:54

R96a50d15e42k 74H19o25d38a13ň 9306977481323

Oni tam ti "lidi co tam mají žít" pak už ovšem bydlet nechtějí. Což je celkem logické. Když víte že bude problém aby přijela návštěva/řemeslník autem, když odchází pryč obchodníci a vy pak nemůžete nakoupit (popř. je to kvůli omezením dražší než na periferii protože dát pár desítek tisíc za parkovací karty aby vůbec dojelo zásobování se někde projevit musí nemluvě o úbytku zákazníků), a když tam v zásadě nemáte nic víc než hospody což zase znamená kravál v noci, tak je to centrum lákavé maximálně pro studenty.

+1/−1
4.3.2014 11:35

T41o46m55a62s 76N94o49v21o79t97n21y 3941746138769

Proč stojí kde nemají? Protože město kašle už roky něco dělat, jen se vymlouvá a zároveň omezuje parkovací místa. Jinak nevím kde jste vzal že auta nemají parkovací lístek, možná někdo kdo jede rychle něco vyřídit nebo ten, jehož RZ je na seznamu městapa, že mu mají dát pokoj. Jinak pokutují samozřejmě pořád, klidně čekají u auta jestli přesáhne doba parkovaní minutu a už pokutují. Neznám nikoho kdo by si odstavil na placeném místě auto na celý den. To by tu pokutu platil každodenně.

Změnit systém parkování není třeba - už dnes je dražší než ve větších městech, P+R nepomůže, protože prakticky z žádného směru není možné ho napojit na RYCHLOU mhd (za tu fakt nepovažuju autobus zastavující co 300m). Obchvaty blokují ti stejní zelení co nechtějí auta v centru, takže si tak trochu s..ou do vlastní kapsy... Je to chyba města ne lidí kteří jezdí autem.

0/−1
4.3.2014 9:17

P35a21v63e15l 37O54d13r53a13z84i12l 6524159707620

Jezdím občas do centra autem a prakuji výhradně v souladu s předpisy a dopravním značením, čili pokud někdo parkuje jako prase, je to rozhodně jeho chyba.

Rušení parkovacích míst neschvaluji, nicméně nemůžete si jen tak přijet na Svoboďák, protože jste zrovna došel k názoru, že to potřebujete.

0/−1
4.3.2014 9:52

T95o55m18a73s 70N43o28v42o43t76n43y 3311266528929

Jo, to nejsme ve sporu. Kolikrát se taky divím co někteří (kolegové) řidiči vymyslí aby "zaparkovali". Mně vyhovují nové garáže u divadla - solidní cena, prostor, žádné kličkování do 10. patra jako na Kounicově. A místo tam vždy je, není třeba objíždět půl města. Časem se to asi zaplní víc, ale je ostuda města, že se muselo čekat přes 10 let na pořádné parkoviště u centra a ještě ho vybudoval soukromý investor. Jediné co chybí, je možnost odbočení k centru z Koliště ve směru nádraží, pokud člověk neví že musí zatočit hned u Cejlu aby se k parkovišti dostal, tak se tam prakticky nemá šanci dostat pokud neví kde se otočit a kudy najet. Obráceně je to v pohodě.

0/0
4.3.2014 9:59

M47a10r16e47k 13F91l65e91k21a77č 1387922520771

Z jakého důvodu dává Idnes tomuto člověku tolik prostoru? Jak zlepšit ovzduší ví dnes i malé dítě,ale kde na to vzít to už neporadí. Mužete mi poradit jak předělat Diesel na plyn???

+1/0
3.3.2014 19:55

T73o52m44a49s 27C11e65n86e10k 6417434170783

On navrhuje vám ten diesel tak zdražit, že ho zahodíte a koupíte si za vaše peníze dotovaný plyňák.

0/0
3.3.2014 20:36

T29o38m92á32š 86T10a19t47í12č46e66k 5670702400628

Tak to tam nestojí. Spíš jsem z toho vyčetl, že mají byt daně nastavený tak, aby ses nad krásně biovoňavým nafťákem ušklíbl a s radostí si kópil plyňák.

0/0
3.3.2014 23:33

T96o95m42á50š 74Z64e69m34a98n 3815978504375

"Vedoucí katedry environmentálních studií na fakultě sociálních studií"

Je celkem jasné, že enviromentalismus je jen sociální inženýrství a ne skutečná přírodní věda..

+3/−3
3.3.2014 19:02

T59o98m73á14š 95T23a46t63í28č54e51k 5910422400718

No, ono to vzniklo kvůli kyselýmu dešti, který vedl k holým kmenům na horách (třeba Krušnéch, ale aji v jižním Švédsku, např.), kvůli nedýchatelnýmu vzduchu ve štatlech natolik, že v Tokiu lidi chodili házet mince do budky s čistým vzduchem, kvůli poplachu ze strany biologů, že za chvilku už bude žít jenom to, co se pěstuje ve stáji, nebo třeba aji kvůli nemožnosti si sednout na břeh řeky a opláchnot si nohy, aniž by to mělo zdravotní následky... A to jsou jenom ty viditelnější symptomy znečišťování environmentu. Oni taky např. zkoumají výskyt farmaceutik i v podzemních vodách, jejich následky, no a samozřejmě možnosti nápravy... To není žádná srandavěda, a nepleťte si to se zelenéma pošukama.

+1/0
3.3.2014 23:31

R15a76d81i56m 70D12r89b14o98h92l41a23v 5591136923497

Kolo je při současné hustotě provozu v centru nereálné. Zcela. Mnohem schůdnější mi přijde zákaz nafťáků do centra a podpora plynu a elektromobilů, jako v Norsku. Je to levnější a schůdnější než kompletně překopat urbanistiku celého centra. Ani tak by se na kolech moc nejezdilo, kolik lidí vyjede ty (brutální) kopce, které jsou úplně všude?

0/0
3.3.2014 18:26

O87n58d81ř86e13j 71P62u70t57n92a 9971784501905

V okolí Brna jsem nikdy žádný "brutální" kopec neviděl. Většina lidí, co jezdí do práce do centra stejně sedí celý den někde v kanceláři a trocha pohybu by jim rozhodně neuškodila. Na druhou stranu to pak obnáší sprchování a převlečení, což časovou úsporu proti MHD smazává a chápu, že to může někoho odradit. Sám teď jezdím do práce na kole a jako největší problém vidím hlavně kvalitu vzduchu (v Pisárkách), nervózní řidiče, kteří když vidí kolo, tak jediná věc, nad kterou přemýšlí, je, jak ho co nejrychleji předjet a nějaká bezpečnost jde stranou. Cyklostezky využívám minimálně, i když tu možnost na své trase mám, a to ze dvou důvodů:

1.) Chodci, zvlášť v tuto roční dobu, vůbec nepočítají s tím, že by po cyklostezce mohl chtít jet někdo na kole a přijde mi to kolikrát mnohem nebezpečnější, než jet po silnici.

2.) Protože mám silniční kolo, některé cyklostezky nemají odpovídající povrch, což mimo centrum částečně chápu - mají sloužit hlavně cyklistům-turistům, ale já po nich po nich bohužel nemůžu. Jiné cyklostezky, kde je hladký asfalt, se nikdo snad několik let neobtěžoval uklidit a jet po vrstvě listí a štěrku taky není zrovna ideální.

+1/−3
3.3.2014 18:58

R57a41d33i97m 28D32r10b51o79h34l69a93v 5741216633987

Řeč je o centru. Kotlářská, Drobného, Veveří, Pekařská, Husova, Kraví Hora a kopce okolo centra, to ne každý vyjede. Většina by to šla pěšky - to znamená delší čas, dřívější vstávání apod. Navíc v zimě nebo parném létě to taky není žádná výhra v loterii. Ne, kolo je do Brna nesmysl, Brno není Kodaň.

+5/−2
3.3.2014 19:58

P85a59v34e14l 62O42d60r52a67z43i23l 6204989767130

To jsou mírne svahy, ne kopce, možná ta Pekanda nahoře.. Každý z nich se ale dá objet po ještě mírnějším svahu. Já jsem teda shnilej až hrůza, ale na kole se v Brně dostanu naprosto bez problémů.

+1/0
4.3.2014 9:44

P21e62t17r 44K98o89v61a84ř69í49k 1451783569277

Mám to 15km do práce. Tj. při kopcovitém terénu 1h. Takže: v 7:30 odvést dceru do školky, v 8:00 vyrazit na kole, v 9:00 dorazím do práce (sprcha není). V 17:30 konec, nakoupit, v 18:00 vyrazit s nákupem na zádech, v 19:00 doma, večeře a sprcha. Už je 20:00, takže s dětmi se zase minu a nemám čas ani na své koníčky. ;-( A to nemluvím ani o tom, že bych měl dceru do 16:00 vyzvednout ve školce. Vskutku nelákavá představa života na kole. S MHD to časově není o moc lepší, finančně díky předraženému jízdnému nic oproti autu neušetřím, navíc hrozí díky přístupu DPmB obtěžování nezřídkavými bezdomovci, napadení nebo nakažení různými individui ... Ne, díky, dokud se nezmění přístup ze strany Brna (a jeho DPmB), zůstanu u auta. Možná je to ode mě sobecké, ale nemíním ve jménu ekologie svůj život "přetrpět" pendlováním mezi prací a přespáním doma, a ještě se obávat o své zdraví.

+4/−1
3.3.2014 20:47

T18o95m51a17s 57N16o48v53o45t37n24y 3801806398839

No jo ale vysvětlujte to zeleným ekopošukům jako Hollan - ten celý den nic dělat nemusí, tak proč by nestrávil 3 hodiny denně jízdou na kole, pak vymýšlí hodinku dvě komu zase uškodit a jako bojovat proti zlým autům a ještě mu zbyde oproti normálním lidem půl dne na ty věci, který my musíme stihnout po nejméně 8h pracovní době... pak se mu to žvaní že můžeme přejít na kola ;-)

+1/−1
4.3.2014 9:22

P19a88v52e12l 30O58d41r66a75z63i19l 6344739637640

Netvrdil jste náhodou, že nebydlíte v Brně?

0/0
4.3.2014 9:45

P27a63v14e35l 59O46d70r13a50z69i64l 6664279797300

Jinak lžete příliš průhledně, pokud děcko máte vyzvednout v 16:00, tak ho tam nemůžete dát o půl osmé, protože jinak nestihnete cestu do práce a z práce, na tu vám zbývá 0 minut. A co dělá vaše žena? MHD těžko může být proti autu předražená, za cenu roční pojistky máte celoroční jízdenku.

Ano, je to sobecké, jste sobec, ale zase je milé, že se za to nestydíte, je to přirozené. Já jsem taky.

0/0
4.3.2014 9:48

P28e18t31r 10K60o59v91a75ř35í67k 1761393759527

Vy se fakt chcete neustále hádat? Ano, právě to říkám, že pokud bych jezdil na kole, tak bych nemohl ani náhodou do 16, kdy školka zavírá, dítě vyzvednout!!! Právě proto se musí žena starat o druhé a ještě to první ve školce vyzvednout. Pokud použiji auto, je to ještě řešitelné a občas můžu odejít dřív a dítě vyzvednout, pokud je potřeba. MHD samozřejmě předražená je oproti cestování po Brně autem. Když jsem ještě bydlel v Brně, tak měsíčně cesta autem do práce a zpět (2.5+2.5km - 300Kč) mě vyšla výrazně míň než cena při celoročního kuponu (nebo dokonce na méně než třetinu ceny při používání nejkratších jízdenek - 25+25Kč). Nebudu samozřejmě počítat pojištění nebo amortizaci, protože auto byl starý křáp a navíc větší část km tvořili dlouhé cesty, ne cesty po Brně do práce, takže pojištění bych musel mít tak jako tak.

0/0
4.3.2014 10:10

O48n80d73ř88e80j 19M60u75s54i78l 2475470858127

Ono taky neznám moc kanclů, který mají k dispozici sprchu a šatny na převlíkání a vůbec místo na zaparkování kola. Obzvlášť když by na něm měla přijet půlka lidí.

+2/0
4.3.2014 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.