Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno řeklo Amazonu potřetí ne. Primátor to považuje za konec jednání

Brněnští zastupitelé ani na třetím zasedání neschválili podmínky, za nichž prodají pozemky města, a umožní tak stavbu distribučního centra firmy Amazon. Podle brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD) to znamená konec jednání s americkou společností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a79r41e31k 66N29o69v66o91t76n93ý 5821221146748

No jo, kdyby aspoň developer nebyl takovej vůl a nezačal s pracema dřív, než padlo rozhodnutí... to je takový výraz neúcty, že dokáže změnit názor i někdo, kdo nechtěl. Jinak dopady jsou vždy pozitivní i negativní. Bylo na výběr a Brno si vybralo. O nic víc nejde.

+2/0
2.4.2014 16:12

M67a41r59c57e75l66a 64S98t24e97i15g46e63n28b33e74r87g35e51r 7690771273155

Je to uplne jinak. ODS nepreje uspech CSSD a naopak.

A zeleni teroristi si mnou ruce:-P

+1/−1
19.3.2014 20:48

M77i72c10h18a32l 92S15t81e24b13l39o 5609441254897

Takhle plašit kvůli jedné haleRv;-O!!

Tupci nechtějí pracovní místa, ok, jejich hloupost!!

Jen doufám, že neodejdou z ČR...!!

0/−1
19.3.2014 13:52

V69á48c68l13a74v 66Š67u15b70r60t 9547223758587

Ve skutečnosti je to rozumné rozhodnutí. Zrovna tento byznys pro hostitelskou lokalitu moc výhodný není. Kromě 1.500 (špatně placených) míst a vyšších zisků pro pumpaře z okolí, zřetelně převažují nevýhody: prudké zvýšení intenzity dopravy, žádná návaznost na domácí subdodavatele, žádná významná podpora místních služeb, obsazení velké zainvestované plochy v hodnotě mnoha set milionů, jež by mohla být (a časem jistě byla) využita lépe. K tomu se tyto firmy velmi rády vyhýbají placení daní.

+4/−2
19.3.2014 11:57

P47a26v48e26l 70O81d40r69a87z90i97l 6164749217410

Ano, na černovické terasy se stojí pořadníky všechny hi-tech firmy světa ;-D

+2/0
19.3.2014 19:12
Foto

R81a14d29e45k 36P90o35l79i17c77k46ý 6741973431494

proč by ho měl platit stát?

0/0
19.3.2014 11:51

P27a31v53e36l 11O37d80r23a28z75i72l 6984669387430

Koho? Tebe?

0/0
19.3.2014 19:18
Foto

R86a74d68e98k 94P48o23l40i71c38k11ý 6881563901904

výrobnu ano, sklad ne

+1/0
19.3.2014 11:47

M73i61c33h22a92l 64M65l57y88n86e55k 7131914641235

jak proste. neni obalka, nebude sklad. kolik lidi to pochopi u voleb? malo.

+4/0
19.3.2014 10:15

M72i59r17o17s21l18a41v 21V68y80k27o36u15p22i69l 3650516213385

Pokaždé však nemusí jít o korupci. V tomto případě zastupitelé určitě také použili selský rozum a uvědomili si dopady celé investice, na rozdíl od zde diskutujících fanatiků, kteří by většinou stavěli hlava nehlava bez ohledu na místní obyvatelstvo. Myslím, že lze vytvořit pracovní místa i bez toho, že Brno bude městem skladů a Slatina (Zelené město) bude kolem dokola dokonale oplechovaná. Komu ty byty prodají ?? Skladníkům z UK a Rumunska ?  z  Podívejte se leteckým snímkem jak to již dnes vypadá v Brně a okolí.

+7/−3
19.3.2014 9:51

P28a81v18e91l 75O19d73r81a14z43i47l 6584369837670

Kdybyste ráčil použit obsah mozkovny, snadno by vám došlo, že nové napojení na dálnici by vesničanům ulevilo. Takhle tancují radostí nad tím, že jim zůstane současný neutěšený stav, který se bude zhoršovat, protože do diskuse o sjezdu hned tak nějaký další investor, po tom podrazu od Brna, nepůjde.

Pokud chcete bydlet v klidném prostředí, nemůžete holt bydlet v díře mezi dálnicemi, železničními koridory a letištěm ;-D

+2/0
19.3.2014 10:54

M46i46r74o83s40l82a65v 50K25a80š80p95a83r 7400621817436

Tak jestli chtěli Amazoňáci stavit v Brně kvůli pokrytí Vídně a okolí, tak Mošnov a Holešov nemají proti Malackám prakticky žádnou šanci...:-/

+1/0
19.3.2014 9:02

T42o35m22a12s 43N40o35v98o28t41n31y 3471856768839

Holešov hlavně nemá letiště.

0/0
19.3.2014 9:02

M87i55r85o85s96l14a73v 63K44a50š34p35a35r 7930911107186

Ano, to je samozřejmě taky, v tomto konkrétním případě, velké mínus Holešova :-/  Leda, že by bylo v původní podobě obnoveno, tak by ho měli Amazoni přímo v areálu :-P

0/0
19.3.2014 9:07

P58e16t94r 54T50y35č21k33a 6715492109572

Tak z brněnského letiště to do Holešova po dálnici zase tak daleko není. Ale samozřejmě nějaké náklady tam navíc budou. Na druhou stranu těch možností mít sklad přímo u letiště a zároveň dálnice na Vídeň v ČR zase tolik není.

0/0
19.3.2014 9:15

J66i31ř83í 58H43o19r17k56ý 4735358577559

Přerov má nevyužité letiště... a dálnice tam taky bude

0/0
19.3.2014 9:08

M37i18r38o79s94l83a74v 91K15a37š54p85a68r 7340801597406

Nejsem odborník, ale myslím, že nákladní letadla pro Amazon, by byla příliš velkým soustem pro letiště Přerov, ale třeba se mýlím...

0/0
19.3.2014 9:13

P45e70t92r 49T91y94č49k75a 6685132209422

V Přerově je přistávací dráha dlouhá 2,5km. Na tom dokáže přistát i B-747. Ostatně v Brně je prakticky stejně dlouhá.

0/0
19.3.2014 9:20

M97i51r59o30s28l91a79v 82K25a43š69p14a73r 7900391777316

Aha, tak to jsem nevěděl.

Tak snad to dokáží příslušní úředníci a politici amazoňákům vhodně prezentovat, dostavit dálnici a konečně bude holešovská průmyslová zóna mít vhodné využitíR^... asi utopie, co:-(

0/0
19.3.2014 9:26

J88a32k48u31b 91S75t26a20n65ě25k 8870876104441

Nevíte náhodou, jak je to v Přerově s povolením? Technické parametry dráha má, ale můžou tam tak velké stroje létat? Dík za odpověď.

0/0
19.3.2014 10:15

V97í32t11e27k 21V30e69č82e31r38e22k 7528909193345

Naprostá kravina, nějaké pokrytí Vídně :) Pokud není sklad přímo V AREÁLU letiště, aby se zboží přímo z letadla házelo do regálů, což nebude ani v Praze ani v Brně, tak je tam vždy překládka na kamion. A jakmile se tam zapojuje kamion, tak nějaké stovky kilometrů po dálnici jsou něco naprosto směšného ve srovnání s naložením, vyložením, s tím, že se vůbec musí ty kamiony řídit a objednávat. Sto kilometrů po dálnici nestojí vůbec nic. Důkazem je dánské a belgické máslo v našich obchodech, balená voda z Itálie a další zhovadilosti. Nestojí to NIC! prostě NULA.

+2/−1
19.3.2014 9:27

M57i34r44o12s77l73a41v 21K76a75š12p38a37r 7520751697266

Z tohoto pohledu máte samozřejmě pravdu, nicméně jde i časové hledisko, těch 100-200km ten kamion taky neujede za 5 min ;-). Ale asi to budou mít hoši dobře spočítáno, tak uvidíme, třeba nakonec to v tom Brně bude ...

0/0
19.3.2014 9:44

P10a54v81e14l 38O91d16r75a14z76i12l 6784489707460

Jasně, nula. Takže to budete Amazonu platit ze svýho, že?

0/0
19.3.2014 9:46

J13a66n 74S15a63l39o74m98o95n 4549370841105

A nafta do kamiónů, kamióny samotné, platy řidičů... to všechno nestojí nic? Máte trochu podivné představy o cenách. ;-D Ono totiž tohle všechno je započítáno v ceně toho dováženého zboží.

0/0
19.3.2014 11:21

V53í93t79e91k 10V69e75č31e91r34e12k 7528409723845

No právě, kamiony samotné, nafta a platy řidičů jsou naprosté NIC vzhledem k tomu objemu zboží, co ten kamion převeze. Vy máte zkreslené představy. Jak si asi myslíte, že se dostává do našich obchodů máslo z Dánska nebo balená voda z Itálie? Víte, kolik másel nebo flašek ten kamion převeze? Jsou to tisíce nebo desetitisíce. Náklady na jednu vyjdou třeba v jednotkách haléřů. 100 km navíc znamená pár haléřů navíc.

0/0
19.3.2014 12:39

J67a65n 17S98a72l33o88m66o15n 4719120511935

V malých položkách vožených hromadně ta rozpuštěná cena za dopravu může být opravdu nepatrná, ale v celkovém objemu přepravy výrobce je to už docela citelné. Navíc pokud by se co se veze v kamionech vezlo třeba železnicí, tak by nákladovost na převoz ještě poklesla níž. Nejnže pak poklesne, pokud se převoz provádí lodí.. U jednotlivého kousku to nepoznáte, ale u milinu kousků už je to sakra cítit a to na každém kilometru.

0/0
19.3.2014 12:54

T90o51m38á38š 95S61l48a28v76í58č84e67k 6783454436901

To je panečku zastupitelstvo. Nejdřív Onderka řekne ne, pak mu začne záležet na jeho mediálním obrazu, tak řekne ano.Šťástka by byl nejradši, kdyby se Amazon postavil v Brně střed hned vedle kašny na Zelňáku, aby z toho něco káplo. Američani lécou akorát 5 x do týdne do ČR a výsledek? Tady se už přestává hodit žít. Děkuji všem voličům za příkladné zastupitelstvo.

+5/0
19.3.2014 8:47
Foto

F22i39l36i32p 68D32o68n68é 2283921539301

Chce to nové zákony o agenturních pracovnících ze zahraničí a pevná pravidla pro realizace takových projektů.

+2/0
19.3.2014 8:27

Š56t12e43f63a13n 29F50r39i20č10a 7112438873166

Amazon doplatil na nekoncepčnost ve vedení dálnic na území Jihomoravského kraje. Pokud jsou křižovatky dálnic na území většího města, je to limitující faktor (v negativním slova smyslu) pro jakýkoliv další rozvoj aktivit. V Evropě se nové křižovatky dálnic budují mnoho km za hranicemi měst právě z důvodu, aby dálnice mohly sloužit dalšímu rozvoji ve svém okolí a neobtěžovaly místní obyvatele hlukem a prachem. Amazon doplatil na to, že taková stavba by s pravděpodobností hraničící s jistotou neprošla posuzováním SEA, EIA, HIA. Neschválit výstavbu v této fázi bylo včasné moudré rozhodnutí.

0/0
19.3.2014 7:49

T27o87m31á24š 48S31l86a69v38í21č96e80k 6613244166691

Pane Friča mohu s Vámi souhlasit i nesouhlasit. To není podstatne. Podstatné je, že jste schopen vysvětlit proč ne. Tihle kašpaři to nedokázali. Nechali delegaci lítat jak hadr na holi a zajímá je jen veřejné mínění, aby náhodou neztratily volební preference. Jediné na čem se dokážou domluvit je na černým hodinách, nejdražší kádi na kapry a na zrušení třináctky.

0/0
19.3.2014 8:50

T91o78m98a83s 14N63o21v75o11t78n86y 3341716988259

Ovšem za tu dálnici mohou ti stejní, co teď odmítají Amazon + tlupa pitomých aktivistů, kteří blokují rozšíření D1 na tři pruhy. Pak by průjezdnost nebyl problém. Ale asi jsou aktivisti raději, když jim obden stojí na dálnici u Bosonoh či Bohunic kolona než aby auta jen projela.

+2/0
19.3.2014 9:02

P31a67v87e80l 62O11d14r32a15z17i80l 6564939747170

Sklad vem čert. Výstupy z tohoto panoptika, které si říká "zastupitelstvo" jsou ale tyto:

- průmyslová zóna je sice průmyslová zóna, ale vítáme tam pouze podniky, které nepotřebují žádnou dopravu. Co na tom, že takové průmyslové podniky prakticky neexistují

- pokud se budete snažit vybudovat v Brně nějakou svou pobočku či snad - probůh - celý podnik, tak vám budou házet klacky pod nohy pánové Ander (to je jeho poslání a dělá to furt) a Šťástka (který jindy kvalitně spolupracuje, nabízí se otázka, čím je to dáno)

- můžete s Brnem jednat jak dlouho chcete, ale nakonec si z vás stejně udělají dobrý den

- slibovaný sjezd z dálnice je jen politický slib, chápejte, ty se v ČR neplní a v Brně už vůbec ne

- Brno je absolutně nedůvěryhodný partner a vyhýbejte se mu velkým obloukem. Ostuda zastupitelů, ostuda voličů, ostuda Brna. Když chtěli říct NE, měli to udělat hned. Snad Bůh dopustí a tahle ostudná sebranka letos v říjnu skončí.

+7/−1
19.3.2014 7:32

H53e58ř58m84a94n 73H24a24s48í87k 9473200830195

Zapoměl jste na to nejdůležitější - úplatky.

+6/0
19.3.2014 8:00

T21o67m58á33š 72S19l62a97v83í12č84e20k 6253974796801

pro Šťástku a Andera, pak Brožíka nebo Haška !!!! :( To je mi zastupitelstvo panečku.

+3/0
19.3.2014 8:17

T58o13m94a54s 84N21o26v28o49t66n45y 3711236658489

ještě bych doplnil poskoky Andera, jako Patrik, Hollan a spol., protože když už něco projde přes město a magistrát, tak pak začnou tihle záškodníci "konat".

Prostě jsem /opět/ ukázali, že jsme jen zaprděné maloměsto hrající si na něco většího. Oni ty pražské vtipy mají bohužel pravdu.

+1/−4
19.3.2014 9:04

V62á25c83l93a33v 70Š45u35b25r82t 9797493948867

A vy si myslíte, že z maloměsta dělají velkoměsto velkosklady?

+1/0
19.3.2014 12:11

T71o38m13á32š 89T67a38t34í16č25e22k 5730222560908

Teda, že bych po distribučním skladu aka logistickým centru nějak strašně toužil, to zas ne. Nicméně ten projekt měl jaksi hlavu a patu. No a po přečtení tohodle článku se ve mně zrodila taková jemná a neurčitá sympatie k firmě Amazon: že oni nepodstrkujó těm politickém vyžírkům žádný obálky! A dochází ke zpětné vazbě, a najednou je mně toho zmařenýho projektu líto. :-(

+5/−1
19.3.2014 1:33

L23u41b48o39m71i53r 76K44u63b95a63t 4787333191580

Mě je ve své podstatě Amazonu taky líto. CTP jim naslibovali nemožné, ale zastupitelé si po letech přestali nechat sr*t na hlavy a konečně začali také přemýšlet. Respektive se zamysleli, zda slíbených 2000 pracovních míst má smysl v době, kdy se zrovna v Brně velmi výrazně rozvíjí technologické firmy, jejichž působení negeneruje drobné za platy pár skladníků, ale několikanásobně víc na každého zaměstnaného odborníka.

+5/−7
19.3.2014 1:44

T94o42m47á98š 70T58a61t51í37č45e40k 5340262640978

Jasně. Na Černovický terasy patří onačejší podniky než velkosklady luxusně napojený na přetíženó dálnicu. To už aji šroubovny ve stylu Dell só betelnější. Jen tak mimochodem, v rajchu jsem jednu dobu bydlel hodně blízko balírny zásilkovýho obchodu Quelle. Ráno na ulici jsem viděl ty zombie, který tam dovážely firemní autobusy sestavovat balíky. Z Německa nebo střední Evropy ani jedna baba. - Ale musel jsem nadsadit. Protože kdyby bylo rozhodnutí zastupitelstva založený na tom, že "se zamysleli", tak to by byl úkaz jak přistání ufounů. Spíš bych řekl, že pokud se zamýšleli, tak jen nad nevyužitou kapacitou svých kapes.

+4/−1
19.3.2014 1:57

P36a91v12e24l 26O24d52r23a69z88i76l 6304269407140

Nějak jsem si nevšimnul toho, že by byla před poloprázdnými černovickými terasami nějaká fronta hi-tech firem, přebíjejících se v nabídkách na obsazení místa. Částečně je to tím, že těch firem do Brna zase tak moc nemíří a částečně je to tím, že když už míří, tak jinam.

Nevybudováním skladu a nové dálniční přípojky se zakonzervuje současný stav, kdy jsou obyvatelé přilehlých částí Brna v marasmu způsobeném dopravním zatížením a i díky jejich hysterickému řevu se řešení jejich problémů odsouvá na neurčito! A dobře jim tak !!

+5/−1
19.3.2014 7:37

J85a83n 78H22a32v37l38i36n20a 9374546189153

no mozna by bylo dobre si uvedomit, ze je mnohem vice delniku nez itaku....lidem s malym vzdelanim jsou hi-tech firmy k nicemu

+2/0
19.3.2014 8:16

V22á77c72l52a37v 72Š79u84b86r21t 9547543298587

To možná jo. Ale i ten dělník se může "rekvalifikovat" na prodavače párků v rohlíku a živit se pak tím, že těm itakům prodává párky, nebo zmrzlinu;-)

0/0
19.3.2014 12:16

T66o75m52a38s 62N35o25v26o16t44n30y 3281176538349

Naopak, zastupitelé nedostali obvyklou částku do kapsy a tak to zarazili

0/0
19.3.2014 9:05

T53o69m38á47š 69S65l82a12v96í58č80e64k 6773944146961

jak jinak :((((

0/0
19.3.2014 8:51

F76r34a86n69t30i26š94e94k 12N94á58v52a57r36a 4315376591662

A o nějaké ekologii také nelze ani mluvit. Sklad vybudují v Polsku nebo na Slovensku a do Německa(které bude největším spotřebitelem) budou kamiony stejně jezdit přes nás a navíc přes celé území a zabránit jim v tom nemůžeme protože jsme v EU.

+4/−2
19.3.2014 0:01

J79a67k30u10b 59K30a28m15e85n54i60c37k65ý 4449502667346

existuje letecka preprava ( DHL, FedEx) ty kamiony to jen k tomu letadlu musi prepravit....

0/0
19.3.2014 0:10

F23r19a75n98t66i10š17e31k 73N69á80v17a48r16a 4335386551672

Vy jako myslíte, že do Německa budou zboží přepravovat letadlem? A nebo že bude prodávat jiné zboží než prodává alza.cz, mall.cz atd....

0/0
19.3.2014 0:16

P54a39v95e66l 65O68d70r94a75z89i25l 6494979247900

No a taky od toho letadla a to se mělo dít v Brně a bude se to dít v Polsku, přičemž z Polska se do cílových zemí (HU, AT, CZ) bude jezdit- ahá, opět přes Česko.

+2/0
19.3.2014 7:27

F90r80a70n34t52i69š90e31k 43N59á22v96a40r26a 4735526881582

Nejde jen o 1500 lidí na pracáku. Ale o to že těch 1500 lidí při průměrném platu 30000kč (škoda auto má cca 35tisíc) znamená více než půl miliardy Kč ročně, které by tito zaměstnanci utratili převážně v ČR. Takže by to vytvořilo jednou tolik pracovních míst.

Smutné;-(

+11/−4
18.3.2014 23:55

F21r21a21n66t68i79š78e41k 10N40á45v35a96r79a 4655676501912

a to vůbec nemluvím o dodavatelských firmách. Servisních službách. O daních a o daních z PHM

+4/−2
18.3.2014 23:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.