Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní nádraží, ostuda Brna, se revoluce nedočká. Úpravy budou dílčí

Chaos, špína, nelogické zábradlí, nebezpečí. Lidé přijíždějící do Brna mají z klíčového přestupního uzlu před hlavním nádražím hodně nepříjemné pocity. Prostor před nádražím je podle nové studie velmi stresující pro chodce i řidiče. Město chystá úpravy, budou však jen dílčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i48l49a59n 55S43l65á44m82a 2263617555189

Nádraží je opravdu "reprezentativní" :-(

Krásná secesní budova chátrá, před nádražím chybí do podchodu pojízdné schody a výtahy, ve špinavém,páchnoucím podchodu luxusní obchody...Takto asi nevypadá "předměstí Vídně", jas si někdy Brno říká :-(

0/0
28.3.2014 10:42

A85l55o62i49s 88K29o68v90a17ř74í39k 9315364361703

Čemu se divit, když Brno ovládají Soc/ODS mafiáni.   :-(

+2/0
25.3.2014 18:11

K43a24t75e51ř32i60n70a 40D15u87b45s26k92á 7467585936954

Proč by mělo mít vedení Brna zájem na tom, aby se přednádražní prostor opravil tak, aby splňoval představu o slušném a funkčním veřejném prostoru? Jednak by tyto úpravy stály příliš málo prostředků z veřejného rozpočtu a za druhé by si ještě více lidí řeklo, že je tím pádem zbytečné nádraží přesouvat, když nyní ostudný prostor před ním konečně vypadá slušně, ne?

+7/0
25.3.2014 12:13
Foto

L71i68b27o26r 82V97y24k44o84u66p49i26l 9236335839107

Absolutní souhlas.

0/0
6.4.2014 13:18

P50e68t41r 93V10o84p76i79č66k26a 5332947827196

Brno:

- hlavní nádraží

- jižní centrum - brownfieldy

- fotbalovy stadion

- hokejovy stadion

- městský stadion - zábrdovický stadion - areál zbrojovky Brno je přesně takové, jaké má zastupitele. Rv Kamkoliv se člověk podívá, vidí ukázkový případ. Několik let vyhořelý dům přímo v centru Brna, prázdné lebedou porostlé parcely na spekulativních pozemcích rovněž v centru brna, oprava 100 metru silnice Pionýrská víc než rok, nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů, více než 15 měsíců, než se zrevitalizovalo prostranství před Janačkovým divadlem, to byl boj asi tak na 20 let .... katastrofa, hnus, znechucení. Penis na náměstí je už jen třešnička na dortu ..... Ale blíží se komunální volby, no to zas budou mít všichni plnou hubu slibů ;-€Rv

+5/−1
25.3.2014 11:24

P95e21t12r 70V14o19p52i72č28k79a 5892837817446

pardon, městským a zabrdovickym stadionem jsem myslel bazény.

Ten zábrdovický je historická památka a nelze jej rekonstruovat. Ani bych se nedivil, kdyby někdo za památku moderní doby prohlásil hotel Boby Rv

0/0
25.3.2014 11:28

P56a17v31e86l 93O56d61r51a58z19i28l 6904119117920

Mno já nevím, bazén v zábrdkách se rekonstruoval nedávno. Komplet nový areál je na monte bů a v řečkách.

Co se týče těch termínů, tak milady horákové je ještě ok, na Řipské budou dělat z křižovatky kruháč taky 15 měsíců ;-D Přitom ta křižovatka je na důležité spojnici Slatina-líšeň (další je Otakara ševčíka a na druhou stranu u staré líšně kruháč na Rohlenku. Samozřejmě v šest večer už tam není ani noha.

+1/0
25.3.2014 15:35
Foto

L87i25b15o47r 73V63y78k21o14u80p21i81l 9706785569227

Koupaliště v Zábrdovicích se opravovalo za pí. primátorky Lastovecké. Proto se nedá do vody skákat z památkově chráněné věže, která se ocitla mimo bazén. A paní primátorka to komentovala, že by to celé býval zachránil jeden bagr s pilným pilotem.

0/0
6.4.2014 13:17

T64o38m69a58s 78C31e75n42e40k 6597864910203

1. Hlavní nádraží - to jsme si odrovnali sami, byly peníze z EU, bylo připravené, realizace byla odstavena lidmi, připouštím, že politici málo vysvětlovali, ale tady se lze zlobit jen sami na sebe

2. Brownfieldy - to se hodně odvíjí od finančních možností a investorů, kteří - nejsou.

3. Fotbalový stadión, na nový nejsou peníze, klub má problém sehnat sponzory, natož stavět, je blbost, aby to celý zatáhlo město, když se tady hrál poslední mač nároďáku (Finsko) byla z toho celonárodní ostuda kvůli fanouškům, kteří si na národním týmu léčili svůj národovecký mindrák vůči Praze, takže svaz nám taky nepomůže, úroveň klubu prachmizerná, naco nový stadion?

4. Hokejový stadion je, 400mega proinvestováno a k čemu nový? Pokud někdo nepředloži smysluplnou vizi hospodaření. Brno má celkem velký problém se sháněním sponzorů, není tu ani uhelná pánev ani železárny.....

Ano sliby, ale na to už by si lidi mohli dát pozor.

+5/0
25.3.2014 12:09

P68a13v26e64l 56H22o42u26s30k12a 3321525360208

R^

0/0
25.3.2014 12:57

I15v33a77n 15H39o92l80a58s 5427327788267

ad 1. - Nikoliv lidmi, další etapu výstavby (po dokončení odstavného nádraží v Heršpicích) zarazilo ministerstvo dopravy za Bárty. Mmch. peníze z EU nebudou platit zdaleka celé nádraží, ale jen asi polovinu nákladů (jsou definovány na "průjezd Brnem").

+1/0
25.3.2014 14:47

P54a83v54e59l 80O52d19r18a87z25i63l 6684379617350

1. Kdyby se místo nesmyslných odsunů naplánovala revitalizace nádraží v současné, logické poloze, tak by nikdo proti nebyl

2. Pokud má investor platit 3000/m2 čerstvého pozemku, nebo to stejné za BF plus náklady na likvidaci eko zátěže, tak co si asi vybere, že.

3. a 4. Když budou hrát slušnej level, budou sponzoři a stadion. Zatím není důvod něco stavět.

0/0
25.3.2014 15:37

I19v42a84n 43H48o72l97a97s 5377117658167

> nyní oprava silnice Milady Horákové, cca 200 metrů,

????? Milada Horáková se opravuje celá - od Koliště až po Dětskou nemocnici, což je přes tři čtvrtě kilometru. Jasně, když se napíše 200, dá se na to víc nadávat.

0/0
25.3.2014 14:48

P43a77v46e34l 98O19d72r67a81z44i76l 6924249637200

Je to 690 metrů :-P

0/0
25.3.2014 15:39

P55e45t94r 25V78o29p60i94č25k92a 5582797287276

opravit kilometr silnice za rok v peti lidech se trema lopatama je opravdu výkon na zapis do knihy rekordů !

0/0
27.3.2014 11:34

P81e88t53r47a 74N72o83v87á16k89o11v55á 7278586264278

Dokud nejezdily přes Svobodák ani 4, dalo se přecházet relativně v pohodě, člověk nemusel koukat za záda a hlídat šaliny z Masaryčky. Teď už je to fakt běs se 4 a 9.

+3/−1
25.3.2014 10:20
Foto

L31i32b91o37r 12V81y57k81o15u20p28i83l 9876535809917

Daleko horší je Joštova ve vyústění České. Tam jezdí všechno, nepoznáte vozovku od chodníku, chodci se hrnou, přechody nejsou, horor

0/0
6.4.2014 13:20

J89o78z37e96f 12D29u39h75a14c65e44k 7491970303120

mne viac katastrofalne pride ked clovek vylezie z Mysi diry smer Vankovka. Nalavo spinave ghetto, v podchode reklama na nejaky bordel, uplna apokalypsa

+5/0
25.3.2014 10:19

P42a73v91e11l 31O77d45r68a10z82i43l 6284899847390

Plně souhlasím s tím, že první dojem, který nabízí nádraží a jeho okolí, je veskrze odporný, přestože to zase není nic tak výjimečného, Praha, hl.n., Gare du Nord, Keleti p.u. - to je všechno tak nějak podobné.

V článku je ale řada informací, které já vnímám jinak

- na přechodu pro chodce mají chodci přednost před auty, takže je vyloučeno, že by se museli autům vyhýbat.

- hodiny nejsou bariérou, ale tradičním místem srazů

- pokud vezu někoho na vlak, mohu zaparkovat u pošty, nebo u Tesca, pokud není místo přímo před nádražím, což často je. Ovšem, nefunguje to tak, že někoho přivezu na vlak, sednu si s ním do knajpy a tři hodiny na ten vlak čekáme, zatímco auto zavazí, že. Kromě toho existuje i MHD a taxi.

- řidička Kristýna měla pocit, že musí všechny chodce pustit, naprosto správně, protože přesně to jí ukládá zákon! - Masivní podchody jsou zcela pochopitelné, měly by tam být nemasivní, kde neprojdou dva lidi vedle sebe?? Jména Kotzian, Bielko jsou u každého dopravního problému v Brně.

+2/−1
25.3.2014 9:56

V17í23t10e32k 28V30e56č95e87r54e28k 7368919623835

Umístění nádraží je špičkové, varianta, že se někam posune a bude se v místě dnešního nádraží přesedat na tramvaj jedoucí k nádraží, je pěkná pitomost.

Bohužel v naší demokracii o tom v referendu nebo komunálkách budou rozhodovat Brňáci, protože je to nádraží v Brně. Přestože většina z nich nikdy do nebo z Brna vlakem nejela a město neopustila. Ale miliony dalších, kteří do města denně/týdně dojíždějí a kterých se to jediných týká, nejsou právě Brňáci a proto o tom rozhodovat nebudou.

+3/−2
25.3.2014 9:46

P37a78v71e46l 36O82d65r75a44z33i88l 6944939777210

Rozhodovat o tom nebude nikdo. Referendum už bylo, pro zachování umístění, ale nebylo právně závazné pro malou účast. Do města rozhodně nedojíždějí "miliony dalších."

+1/−1
25.3.2014 9:58

P44a98v67e90l 64M22o30r76a72v15e54c 3282729732388

Může být další referendum. Viz. http://referendum2014.cz/

0/0
26.3.2014 21:50

P24a60v40e31l 21O96d91r16a28z63i71l 6884209377340

P.S. ale narazil jste na to, co říkám sám, tedy ano, postavme nové nádraží pro dálkovou dopravu, ale lokální nechte tam, kde ho chtějí ti, kdo ho používají!

+1/−1
25.3.2014 10:02

I52v44a61n 87H86o37l70a79s 5417177648727

Jenže tím se nevyřeší hlavní skutečně racionální problém nádraží ve stávající poloze, tj. architektonická bariáre (nejen samotné nádraží, ale hlavně tratě k němu vedoucí).

0/−2
25.3.2014 14:55

P26a27v62e18l 37O61d83r91a67z82i95l 6844149267450

Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co?;-D

+2/0
25.3.2014 15:39

P94a11v54e83l 95O34d37r53a66z41i45l 6124589817530

P.S. ale ok, dejme tomu, že skutečně tratě zmizí a bude místo nich veřejná zeleň. Jak dlouho? Než to zastupitelé typu Macek za nějaké úplatky prodají na byty, kanceláře a podobnou výstavbu? Jde o mnoho hektarů pozemků v hodnotě mnoha miliard.

+2/0
25.3.2014 15:47

I75v58a94n 78H39o96l89a12s 5877967528537

> Njn, to je děsný, že ve městě vedou tratě a silnice, co

V případě současného brněnského železničního uzlu je těch tratí skutečně zbytečně mnoho, právě z toho důvodu, že už přes sto let (poprvé se ta myšlenka objevila v roce 1911) se nádraží odsunuje - proto je to po celou dobu víceméně jen provizorium s minimálními investicemi. Při vybudování nového nádraží "u řeky"  (mmch. v zátopovém pásmu) by tím vznikla další bariéra, zatímco ty původní v centru by nezmizely. Já osobě (poté, co se o tuto otázku detailně zajímám přes 20 let) sice jednoznačně preveruji ponechat nádraží v centru, jen připomínám, že vybudovat nové nádraží a současně ponechat funkční staré (pro regionálku) to území rozdrobí ještě víc).

0/0
25.3.2014 18:41

P37a66v40e44l 51O90d36r26a94z44i81l 6364289587850

Já měl za to, že nové nádraží by bylo při stávající trati, která je v současnosti víceméně nákladní, tedy že by se nové tratě nebudovaly. Ale budiž.

0/0
26.3.2014 12:26

P27a16v78e78l 39O25d18r87a27z55i16l 6354439177140

Mimochodem, vám, který se neustále zastáváte brněnských ouřadů, doporučuji tento výživný článek:

http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140324_2048841_brno-zpravy_daj

Prosím o stručný komentář.

0/0
25.3.2014 15:42

I12v40a68n 67H96o19l25a49s 5187857628467

Nevím, kde jste sebral, že se zastávám ůřadů. Já se zastávám rozhodnutí, která mi připadnou logická (a někomu holt zase ne), to není žádné zastávání se úřadů, ale konkrétních řešení.

Což s causou Macek (ostuda Magistrátu) nemá skutečně nic společného.

0/0
25.3.2014 18:46

P71a49v39e45l 91M21o90r21a32v57e80c 3432659192208

To je blbost mít dvě nádraží. Co když budu chtít přestupovat z rychlíku na osobák?

0/0
26.3.2014 21:51

P33a18v18e83l 31O23d64r75a24z38i18l 6434469187290

Uděláte to stejně, jako v Praze.

0/0
27.3.2014 12:40

P25a41v67e75l 78V51e34r44n25e24r 1203583332687

jiste, posunout nadrazi o 2-3 minuty jizdy salinou je opravdu neskutecny problem :-/. ja porad nevim, proc se posun nadrazi prezentuje, jako kdyby to melo byt do Modric, nebo snad jeste dal.

Problemem je vysoka koncetrace lidi ve spickach na jednom miste, prednadrazni prostor je proste vycerpan a s tim se udelat vic nedovede, leda by se bouralo. Studie presunu vubec nevypadaji spatne, ovsem politicka dohoda je v nekonecnu, navic vse bylo plano v dobe, kdy penize nebyly zas az tak velky problem, ted, v dobe pseudokrize to problem je.

+4/−2
25.3.2014 10:08

P73a59v56e72l 10O16d65r85a72z96i70l 6574209317110

Protože nejde o 2-3 minuty jízdy, ale o dvojí čekání a přestupování. Vysoká koncentrace lidí ve špičkách vůbec žádný problém nebyl v době, kdy byla nástupiště i před poštou (a vlakem jezdilo násobně víc lidí).

+3/0
25.3.2014 10:12

P55a12v71e94l 90V89e14r64n24e83r 1753183932967

jelikoz maji byt postavene nove trasy tramvajoveho vedeni (i misty, kde ted nic nevede), pak to s tim prestupovanim zas tak zhavy nebude. spis si budou muset lide zvyknout na uplne nove vedeni nekterych linek.

+1/−2
25.3.2014 10:24

P34a97v54e90l 26O66d65r17a36z79i31l 6564279697200

Až si uvědomíte, že tu nejsou lidi pro město, či pro vás (pokud patříte k nějakým plánovačům), ale přesně naopak, město pro lidi, tak možná zjistíte, že plácáte blbosti.

Co to je za kravinu, "budou si muset zvykonut?"

0/0
25.3.2014 15:44

P65a56v49e78l 41V52e28r29n68e28r 1143583742797

to neni kravina, to je to, co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach. vy byste asi nejradeji jezdil zpusobem doravy 80 let starym ne? sice byste se nikam nedostal, ale lidi by si na nic noveho nemuseli zvykat. super. Brno potrebuje tolik veci zmenit, aby se z nej stalo moderni mesto, ze nas z toho jednou bude bolet hlava, ale na ty zmeny si budeme muset zvyknout, protoze ony tu nakonec budou prave pro nas. uvedu jen namatkou - dokonceny mestsky okruh, kvalitni fotbalovy stadion, kvalitni hokejovy stadion, nove nadrazi, zrenovovane brownfieldy, dalnicni napojeni na Viden a Svitavy. Brno je krasne mesto, ale musi se mnoho udelat, aby to nebyla jen ta zatacka z Prahy na Viden.

+1/0
25.3.2014 16:58

I64v16a19n 41H87o27l16a54s 5897547238747

>co DPMB kona co 2 roky na autobusovych linkach.

Až pochopíte, jaký je rozdíl mezi autobusovými (tedy doplňkovými) a tramvajovými (páteřními) linkami MHD (a to je potřeba brát v úvahu ještě řadu dalších rozdílů), tak lze pokračovat na věcné úrovni, do té doby to smysl nemá

0/0
25.3.2014 18:47

P74a79v25e76l 30V79e48r17n73e14r 1443643752777

az pochopite, ze reaguji na argument "kravina - si muset zvyknout", pak mozna ma cenu o necem diskutovat. kdyz jeden o voze a druhy o koze, diskuze je opravdu zbytecna.

0/0
25.3.2014 20:49

P64a79v50e41l 50O85d10r11a27z48i43l 6384219257290

Ale o tom se bavíme celou dobu, Mlho.

Vy prostě stavíte často zcela zbytečné vzdušné zámky, na které nejsou peníze a ještě blektáte něco o tom, že vás z toho bude bolet hlava.

Brno je krásné město i bez toho všeho, co byste rád postavil za cizí peníze :-P

0/0
26.3.2014 12:30

I20v43a74n 14H60o37l50a98s 5887797958847

Diskuse je zbytečná ve chvíli, kdy jedna strana začne uvádět příklady, které jsou naprosto mimo mísu. Zvyknout si na změnu tras páteřních tramvajových linek je úplně jiný level, než si zvykat na občasné změny v autobusech (které jsou navíc většinou způsobeny přirozenou změnou poptavky a přepravních proudů).

0/0
26.3.2014 13:58

P69e45t98r39a 41N75o17v76á74k13o13v54á 7218566354468

Vidíte, já mám přesně opačný názor právě z toho důvodu, že stávající nádraží kapacitně nestačí ani v prostoru vlaků, ani v prostoru MHD. Myslet si, že po přesunutí nádraží do nové polohy dojedu MHD na staré a zde přesednu a pojedu na nové, to je domněnka hodná dítěte z MŠ, a i tomu by v jeho nezkresleném myšlení docvaklo, že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

+1/−2
25.3.2014 10:23

I85v65a14n 59H37o72l98a10s 5827377358787

> že holt šaliny budou jezdit až na nové nádraží.

Všechny, které nyní jezdí ke starému? Těžko, že? Fór, je v tom, že vedení linek MHD se nejen v samotném prostoru nádraží jeho umístění přizpůsobovalo přes 100 let. Přesunutím nádraží se nevyčaruje stejně funkční přestupní uzel, jako je ten stávající. A podle současných dopravních studií je nereálné zajistit k nového mádraží stejně komfortní MHD, jako je ta stávající.

+2/0
25.3.2014 14:53

P75a10v53e56l 79O50d10r70a85z72i35l 6604459217250

R^

+2/0
25.3.2014 15:45

P65e32t27r77a 24N50o83v93á39k51o33v84á 7688616714148

Tak budeme mít hnusné staré kapacitně nedostačující nádraží, které se ale přizpůsobovalo 100 let. Něco jako přistavovat 100 let k domu přílepky, aby se do něj vešla větší a větší rodina. Kvalita.

0/−1
26.3.2014 13:28

I61v10a17n 33H28o33l62a53s 5497707628207

To nádraží nedostačuje mj. právě proto, že se s ním 100 let nic nedělá, takže dodnes například základ zabezpečovacícho zařízení starého desítky let neumožňuje efektivně využít všechna nástupiště. V žádném případě neplatí, že u stávajícího nádraží nejde kapacita zvýšit.

0/0
26.3.2014 13:49

I34v29a92n 43H70o50l80a32s 5687857508847

Jinak doporučuji naučit se lépe číst (či lépe chápat přečtené) - nepsal jsem, že se 100 let přizpůsobovalo nádraží, ale naopak že se nádraží (KOMU ČEMU) přizpůsobovalo 100 let vedení tramvajových linek, a to nikoliv pouze v bezprostřední blízkosti nádraží, ale i mnohem dál - v podstatě celé topologie sítě MHD v Brně je vytvořena právě na současném umístění nádraží a změnit ji rychle a levně tak, aby fungovala alespoň stejně efektivině po přesunu nádraží, je nereálné.

0/0
26.3.2014 14:01

P57a30v70e21l 87M37o65r33a71v27e37c 3272879622228

Zajímavé že třeba v Praze nebo Vídni to tak funguje.. V Praze rekonstrukce, ve Vídni nové nádraží stavěné přesně na místě původního.

0/0
26.3.2014 21:53

V81í55t24e13k 25V63e10č94e79r81e13k 7468929853635

Nevím, co se kolem toho tak nadělá. Dopravu auty bych tam úplně zakázal, na náměstí se taky nejezdí. Nádraží je pohodové, kousek od centra, většina tramvají do celého města hned před ním. A komu vadí "masivní podhody"? Ať si tam ten blbec zajde v době od 15-18 hod, kdy jdou lidi z práce. Ten podchod je pořád plný. A že se tím  prostorem každý snaží proběhnout a nezdržuje se tam? Proč by se měli lidi všude zdržovat? Jsou místa ke zdržování a místa k proběhnutí. Tohle je dopravní uzel a není žádoucí, aby se tam někdo zdržoval.

+1/0
25.3.2014 9:39

J76a62n 59K13a56r21l74í25č82e47k 5898911969128

Dopravu auty v okolí nádraží zakázat? Nejsem z Brna a autem jsem jel do centra celkem třikrát. Vždy vyzvednout nebo naopak vysadit své rodiče na... hlavím nádraží... Nějak si neumím představit vyklopit dva starší lidi se dvěma kufry někde na sídlišti s tím, že na nádraží si dojedou tram... pardon... šalinou...

+1/0
25.3.2014 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.