Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O poloze brněnského nádraží bude kraj jednat veřejně. Zatím neví kdy

Stát nechal před několika týdny soukromou firmu zpracovat první srovnávací analýzu obou variant polohy brněnského nádraží. Dosud se přitom všichni oficiálně zabývali jen odsunutou variantou železničního uzlu. Do diskuse o poloze nádraží tak přibyl nový argument.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B98r41o87n64i82s72l78a36v 11Š32i60m58o72n87í88k 5572435162677

Rekonstroval někdo ze zdejších odpůrců přesunu někdy nádraží ? Má někdo představu jaké provozní, organizační, finanční a technologické komplikace rekonstrukce takto frekventovaného nádraží v takto stísněném prostoru přinese ? Včetně komplikací, které nastanou v přilehlém prostoru ? Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražšínež nové nádraží ? A že budou naprosto znehodnoceny veškré investice, které už v souvislosti s novým nádražím byly realizovány ?

Falešný sentiment, pohodlnost a primitivní patriotismus a aktivistický destruktivismus jsou zcestné argumenty

+1/−1
7.4.2014 11:08

P19a93v48e42l 64O27d17r63a26z56i75l 6794969857160

Jistě, zatímco úplatky, spekulace s pozemky a nesmyslný přesun nádraží o pár metrů vedle, to jsou argumenty, no, typicky odesácké.;-D

0/−1
7.4.2014 12:49

B39r73o42n72i88s92l70a37v 85Š28i57m12o77n84í87k 5122945432517

Chudáku....

0/0
7.4.2014 22:07

P60a14v91e55l 10O65d64r24a19z54i56l 6794619867800

Jste schopen nějaké inteligentní reakce? Asi ne, že? ;-D

+1/0
8.4.2014 7:31

I58v83a11n 42H77o86l48a66s 5617237178257

> Uvědomuje si někdo, že rekonstrukce bude trvat výrazně déle a bude v konečném efektu výrazně dražší,než nové nádraží

To si  bezpochyby uvědomuje spousta lidí. Otázkou je, zda si ti opačného názoru také dokážou uvědomit, že funkčnost nádraží (na dobu o jeden až dva řády delší, než samotná výstavba) je mnohem důležitější a ta má být brána v úvahu především.

0/0
7.4.2014 18:18

P39a78v38e53l 79O45d54r34a11z46i27l 6424179347770

Jo, to je jasné, že tam nejrůznější straníci mají nejrůznější investice, ale znehodnocení těch mně teda žíly netrhá.

A co se týče veřejných investicí - je to pouze a jenom důkaz TOTÁLNÍ neschopnosti vedení Brna napřed získat veřejný konsenzus a pak až vrážet do něčeho prachy. Jenomže to už by měli spekulanti smolíka, že?

+1/0
7.4.2014 20:42
Foto

B60r82o38n48i94s25l95a35v 14G11a61b65r64y22š 2472399421

Odsun hlavního nádraží v Brně je vážně nesmysl. To nádraží má polohu takovou, že mu ostatní evropská města mohou závidět. Co se týká té kapacity nádraží, byl by takový problém jej rozšířit o cca 10 metrů k Vaňkovce? Trhovci by se posunuli nebo přestěhovali. Nebo využít tu prázdnou zatravněnou plochu poblíž Malinovského náměstí. Je to jen myšlenka, nevím, jak moc je reálná.

+1/0
7.4.2014 9:29

P91a50v35e44l 80O10d75r43a16z61i79l 6214659687350

Ono je už zábavný ten fakt, že od nového nádraží má vést tramvajová trať. OK, tak si nyní odmysleme, že tramvaj není vlak, a zeptejme se, jak moc velký rozdíl by byl místo tramvajové trati vybudovat novou spojku od nové polohy k nádraží ve staré poloze.

0/0
7.4.2014 12:50

P53a18v86e82l 33H73o21u98s42k52a 3341525280798

Pokud se nádraží neodsune, železnice se nestane součástí evropských koridorů a zůstane sjízdná jen pro místní lokálky. To je poměrně významný krok k tomu, aby se Brno odstřihlo od Evropy a nakročilo směrem k vesnici. Nic proti, i vesnice mají svůj půvab, ale přece jenom, metropole se většinou vyvíjejí opačným směrem.

0/−2
6.4.2014 19:20

I88v22a63n 17H84o49l65a98s 5437797818617

> železnice se nestane součástí evropských koridorů

Doporučuji si nejprve zjistit nějaká fakta a nepapouškovat pouze radniční propagační letáčky.

0/0
7.4.2014 5:38
Foto

B15r87o62n26i24s47l41a35v 22G56a34b63r16y68š 2802509911

Stanice Brno hl.n. je součástí 1. tranzitního železničního koridoru. O to bych se vůbec nebál. A nemůžete hned vypustit z hlavy to, co Vás napadne.

+1/0
7.4.2014 9:34

M90i56c57h57a62e27l 48C26h14a80r28v68á53t 9749178113702

Tak to máme cca 20 minut od současného místa, kde stojí nádraží. Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží. A teď se naskýtá zásadní otázka. Kolik z těch současných (ano, už to nejsou všechny), bude zajíždět do míst, kde by mělo stát nové? Nebo ještě jinak. Jaká bude návaznost spojů na linky, které budou stahovat cestující z nového nádraží? K meritu věci. Naprostá většina cestujících bude muset dobu cestování prodložit minimálně o jeden přestup, což se relně rovná celkově minimálně těm dvaceti minutám. Ano, jistě, mnohé to nazabije. Ale v globálu, kolikže cestujících denně využije vlakové dopravy? Stačí jen jednoduché počty.

+3/0
6.4.2014 7:33

I67v32a46n 25H38o85l20a91s 5677427868987

>Ještě před nepříliš dávnou dobou se DPMB holedbal, že VŠECHNY tramvajové linky jezdí přes Hlavní nádraží.

To asi těžko, protože VŠECHNY tudy nejezdily v posledních x letech nikdy (například 3, 6, 11). Jinak ale souhlas.

+2/0
6.4.2014 13:14

M10i26c67h25a16e51l 32C34h14a51r70v23á10t 9209668233652

Tuhle informaci jsem zahlédl v jejich věstníku. Takže kdy to bylo, to už si nepamatuji.

0/−1
6.4.2014 15:23

I67v81a27n 62H45o10l58a14s 5757627698467

Těžko zahlédnout něco, co tam opravdu těžko mohlo být (DPmB předpokládám bude vědět lépe než vy, které linky tam vedou a které NE).

0/0
7.4.2014 5:39

P64a94v84e61l 26O13d64r60a53z47i32l 6834759667260

No, třeba to byly noční linky.

0/0
7.4.2014 12:51
Foto

V60l32a25d28a 29V96a36n98e59k 9693466644258

Nádraží používají především lidé,co v Brně nebydlí,ale denně tam dojíždí ! Ti většinou preferují současnou polohu v centru ! ! ,

+3/0
5.4.2014 19:41

P19e21t39r 88I62s87k48r55a 7851617833166

Jsem jednoznačně pro nádraží v centru, odsun je pitomost a to dost drahá... jak pro město, tak cestující po železnici. Dojíždím do Brna z cca 20ti km a jsem opravdu rád, že vystoupím a jsem v centru a nemusím se kodrcat jinam. Jinak jsem rodilý Brňák a na lontě bývám poměrně krátkou dobu. Ať už dříve nebo nyní, vždy bylo výhodnější mít nádraží v centru

+10/−2
5.4.2014 17:12

T12o61m22a29s 58N42o86v78o82t96n80y 3601436508499

jo jasně každej jezdí do centra...:-P

+1/−5
5.4.2014 17:19

P38e95t34r 90I79s48k48r50a 7421187423316

si těch lidí zeptej sám, 90% ti řekne, že centrum je pro ně maximálně vyhovující, protože v libovolné části Brna jsou odsud do cca 30ti min, nebo přestupují na další vlakové spoje...

+8/−1
5.4.2014 17:31

R87o27b69e74r69t 41M22o26t44k23a 4786107379595

Pokud by se nádraží přesunulo, nebyl by ale přece problém přestoupit na další vlakové spoje. Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD. Tím pádem lidi nebudou muset chodit ze Zvonařky pěšky na současné nádraží, ale pohodlně nastoupím na MHD a nechají se odvézt do které části Brna budou chtít. Mohou přestoupit z vlaku na autobus nebo naopak.

+1/−2
5.4.2014 19:44

P85e42t22r 39I77s55k21r48a 7191597613706

Spousta lidí včetně mě, raději vystupuje v centru, kde má vše po ruce, ať jsou to úřady či prostě jen centrum jako takové. Spousta lidí rovněž raději využívá běžné drážní jízdenky, protože vycházejí levněji než IDS a to zejména v případech, kdy jsou kombinovány s programem IN, či prostě jen běžnými slevami jako jsou skupinová či zpáteční. Oddálením centra od dopravního uzlu je pak horší dostupnost jak časová, tak finanční. Pokud byste zachoval obě varianty, jak odsunuté, tak současné nádraží, jen prodloužíte cestu časově a prodražíte finančně. Odsun nádraží je obrovský dopravní omyl a nesmysl, který lidem jak místním tak dojíždějícím zkomplikuje život, aniž by nabídnul uspokojivou alternativu. 

Například Vídeň se všemožně snaží udržet nádraží v centru a v současné době by měla vrcholit veliká přestavba jednoho z nich. 

Neříkám, že nádraží nepotřebuje úpravu apod, ale jeho odsun bude převelikou chybou a to velmi drahou. DPmB není schopný držet pravidelnost dopravy. Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujete. Pokud ještě prodloužíte dopravu na vlak a z něj, bude to něco příšerného.

+4/0
5.4.2014 20:16

I14v66a63n 21H79o20l26a20s 5987607238327

> Musíte jet o spoj či dva dříve, abyste chytil vlak, který potřebujeteZajímavé, MHD jezdím denně a  zpoždění několik minut zažívám párkrát do roka (s výjimkou linek, kde pravidelnost silně limituje individuální doprava ucpávající ulice a překážející na kolejích).

+3/0

5.4.2014 20:16

reagovat

0/−1
6.4.2014 13:58

P21e28t31r 34I14s24k26r33a 7621297623156

Bydlel jsem v Brně cca 22let a s váší zkušeností se nemohu v žádném případě ztotožnit. MHD jede stejně plouživě jak v neděli v 6:30 ráno, jako v zácpách v pracovní dny. 

Když máte v úmyslu být v neděli v centru města v 7:15 a jdete na trolejbus který má jet v 6:35, v 6:50 má být na Staré Osadě, kde vám má navazovat linka č2, která má v 7:05 přijet na Malinovského náměstí a drahý trolejbusek si to šine se zpožděním po prázdné silnici, kdy běžet vedle něj by bylo rychlejší a sotva odbočujete na Starou Osadu, vidíte odjíždět onu 2 ze zastávky na semafor a další jede za 20 min, to je opravdu to, co vám dokonale zlepší den. Je pak marné mávat zaplacenou jízdenkou, šalinkartou, nebo čímkoliv jiným. Řidič se s vámi bavit nebude, dispečink si to zapíše, revizor nebere zřetel, nedomůžete se ničeho. Jakékoliv selhání jde na vrub jen vám. DPmB má jedinou povinnost a to vybrat peníze. Kvalita služeb je zcela neodpovídající vysoké ceně. Pokud se potřebuji někam dostat včas, tak jedině vozem. Pokud jedu třeba na procházku do centra, či si sednout s přáteli, kdy mám času dost a je mi jedno, kdy se vrátím, tak tehdy je DPmB ideálním partnerem.

+1/−1
6.4.2014 14:42

I38v13a39n 86H20o49l18a20s 5237987378547

Á, já zapomněl na vaší opakovanou obscesivní kritiku, že spoje v neděli v 7 ráno nejezdí jeden za druhým.

0/0
7.4.2014 5:42

P62e33t43r 67I83s26k60r35a 7291887273586

tak to jste absolutně nepochopil... nejde o frekvenci, ale o to, že nejsou s to i na prázdné silnici stihnout přípoj s rezervou cca 3 minuty, který ujel a já tam jako tydýt stál do dalšího spoje a přišel pozdě

0/0
7.4.2014 11:14

I33v86a43n 93H42o37l17a83s 5137577818757

>tak to jste absolutně nepochopil..

Nikoliv, pouze jsem nezapomněl, jak jste to tu prezentoval před časem - to jste se právě strašně rozhorčoval, jak je možné, že v neděli ráno je interval 20 minut.

0/0
7.4.2014 18:22

P80a38v10e58l 51O12d19r22a90z75i70l 6794809577480

Nebuďte tak příkrý, někdy prostě "zachovat si potřebnou rezervu" na přesunutý nádraží může znamenat vstávat o půl hodiny dřív, což málokdo asi bude vnímat jako zlepšení.

0/0
7.4.2014 20:43

I46v68a37n 85H48o84l79a62s 5327157238767

Ale to já samozřejmě uznávám, pouze narážím na nedávnou diskusi, ve které se dotyčný strašně rozčiloval, jak je možné, že v neděli v 7  ráno jezdí spoje po 20 minutách.

0/0
9.4.2014 11:00

I84v90a53n 51H14o50l66a86s 5557257118827

>Nehledě na to, že současně s odsunem nádraží se přesune u uzel MHD.

Totální nesmysl - nejde jen tak přesnunout dopravní uzel, který u stávajícího nádraží průběžně a přirozeně vznikla přes 100 let.

+2/0
6.4.2014 13:38

P26a79v15e67l 57M25o62r23a84v88e70c 3242759702438

Spousta lidí ano. A ti co ne tam přestoupí na šalinu na největším přestupním uzlu s nejvíce linkami.

K odsunutému nádraží by jezdilo pár linek. Tedy přestup by byl řádově horší.

+5/0
5.4.2014 18:24

R90o10b74e76r53t 37M35o33t30k46a 4346657399235

Současně s odsunem by musela být přesunuta i MHD, kterou by využili jak lidi z vlaku tak autobusu.

0/−2
5.4.2014 19:46

J69a92n 30F67i53a69l67a 7784227155179

Jo a taky by se s přesunem nádraží přesunulo i centrum. :-/

+1/−1
5.4.2014 19:52

P51a10v91e95l 30M39o74r43a17v75e86c 3802479562558

To ano, jsou už na to i plány (pro přesun za dalších pár miliard o kterých pěnězích se ale radši moc nemluví). Že by k novému nádraží vedlo pár linek, o dost míň než na současné. A že by křižovatka u Nových sadů kapacitně nestíhala.. Takové plány s MHD pro odsun jsou, víte?

+2/0
5.4.2014 21:46

I90v56a84n 30H33o58l33a98s 5247957498557

>by musela být přesunuta i MH

A nechcete si nejprve zjistit, jak to vaše zbožné přání vypadá v reálu????

+1/0
6.4.2014 13:37

P31e11t74r 22I86s68k69r11a 7361437373986

Nemluvě o omezené přepravní kapacitě šalin a busů. Jen z naší vedlejší tratě 244 na Ivančice a Hrušovany nad Jevišovkou co vystoupí lidí.... DPmB to nemá šanci zvládnout tak, aby lidi dále nezdržoval. Zejména ranními vlaky jezdí lidé na 6:00 do práce, Museli by kvůli tmu paskvilu jezdit o vlak dříve, aby měli šanci se dostat včas do práce při přestupu na víc, nemluvě o dopravě do centra, kterou stejně musejí podstoupit.

0/0
6.4.2014 14:47

P17a58v32e31l 47O82d21r81a21z97i78l 6214939907800

Lidé z vedení města si asi myslí, že substrát z velkokapacitních vagonů vlaků z mnoha mnohokolejných příjezdů nacpou do několika šalin na dvojkolejce.

Případná nehoda na té tramvajové spojce bude znamenat totální kolaps dopravy.

+1/0
7.4.2014 20:45

J57a28n 10H76o10r79á82k 1533419419624

Nedivím se že Amazon vzal z Brna roha.Město,které buduje svůj image na tom, že bude 300 let rozhodovat o nádraží ,žádný další přísun peněz investorů nezíská.Je to už totálně nedůvěryhodné město.

+3/−2
5.4.2014 17:06

R98e21n76a54t28a 56H28a84v23l74í36č11k61o41v83á 3679446323325

Nechejte nádr tam, kde je! Nějaké odsuny jsou na prd! Proč se mají lidi na vlak kodrcat a ž málem do Heršpic? To ten nádr udělejte rovnou až za Brnem...akorát pak se nedivte, že vlaky budou jezdit prázdné a autobusy narvané. Každý radši dojede přímo do centra, než aby se ještě spoléhal na MHD...

+8/−3
5.4.2014 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.