Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici v Brně ukazují z mrakodrapu polohy propíraného vlakového nádraží

Jediný pohled na oblast brněnského nádraží z výšky odhalí více souvislostí o modernizaci nádraží než stohy textu. S takovým heslem se rozhodl oslovit Brňany náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS), který měl v končícím volebním období projekt nového železničního uzlu na starosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a38v64e65l 23H91o22u71s77k59a 3911685890218

Je zvláštní, že třeba v takové Praze člověk o ekofašistech neuslyší...

0/0
9.5.2014 23:37

P73a30v45e72l 74K94o65l11á21č60e64k 9924184572491

To víte, jde o "zlepšování" pozice města v tomto povedeném státě. Příklad amerického Detroitu táhne.

0/0
11.5.2014 22:20

H36o22n84z15a 44K55a53r27á66s29e57k 1605401112698

Krásné pohledy z výšky. Je z nich vidět, že stávající nádraží skutečně je zasazeno na správné místo, kde je vhodné takové nádraží mít, a že případný rozvoj takového nádraží by měl probíhat právě na takovém místě.

0/0
9.5.2014 12:21

P62a42v72e64l 94O35d93r56a40z41i95l 6864729707570

U některých politiků si umím představit, že kdyby zakopli a spadli dolů, tak by to byl Brnu nejprospěšnější čin jejich života.

+2/0
8.5.2014 23:15

M65i51c84h59a91l 54K56v23á45č 3933162106876

1.) To není mrakodrap.

2.) Co vám vadí na ceně? Podívejte se na Pražskou Blanku a kolik lidí ji bude využívat?

A proč by EU nedala peníze, když je to projekt pro celou Evropu?

+1/−1
7.5.2014 18:44

I21v44a92n 95H47o77l86a10s 5967827628927

Například proto, že existuje celá řada argument proti navrhované podobě nového nádraží v odsunuté poloze (nový název "Nádraží u řeky" je pěkný eufemismus, alespoň to připomene, že spodní část leží v záplavovém území :-)) a teprve nyní se dělá skutečně jakž takž objektivní srovnání obou variant. Dokud nebude zcela jasné, že ta městem prosazovaná varianta je dle váženého posouzení jednotlivých dílčích parametrů výrazně lepší, než ta druhá, tak Brusel peníze nedá.

+2/0
7.5.2014 19:35

M95a79r87t27i70n 83T95r61i24n43e96r 8687849537555

Tahanice o přesunu nádraží už mě vážně unavují.

Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Staré nádraží tvoří doslova hráz rozvoje této oblasti.

Argumentace typu "... z přesunutého nádraží to máme daleko do centra" mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

A pak to klasické neverending story o tom, že politici spekulují s pozemky.

Hergot, za tu hromadu let se v tomto projektu vrtalo tolik lidí a nikdo s žádným konkrétním obviněním nedošel tak proč se o tom pořád dokola mele? Prostě zase v Brně vítězí uprděný maloměšťácký způsob uvažování, který na druhou stranu jen potvrzuje neschopnost vedení města si tento velmi zajímavý projekt za těch mnoho let prosadit.

+8/−1
7.5.2014 13:46

I26v48o 66U63r17b23á59n63e44k 2926287107

Naprostý souhlas... Být to jinde, to nádraží je tam nové už minimálně dvakrát... Ne tak v Brně.

+3/−1
7.5.2014 14:02

I72v73a73n 12H58o88l79a13s 5377847398497

> Pokaždé když z Bašt vidím ty neskutečně velké a nevyužité plochy, je mě smutno.

Jenže ty velké a nevyužité plochy jsou tam především kvůli tomu, že se přes 100 let zpochybňuje současná poloha nádraží (takže se do něj investuje naprosté minimum a ani se nelikviduje nepotřebná část kolejiště), nikoliv proto, že by moderní nádraží v centru muselo mít stejnou plochu, jako to stávající.

> mě přijde zcestná, navíc když k němu má vést nová tramvajová trasa.

Bohužel je naopak zcestné tvrzení, že nová tramvajová trasa poskytne stejně komfortní dostupnost z různých míst města, jako přestupní uzel před současným hlavním nádražím. Za prvé to ta trasa (resp. obě nové trasy) nepobere (a je dávno potvrzený budoucí průšvih na Nových sadech, kde kapacita křižovatky nedokáže všechny ty tramvaje od nového nádraží pobrat), za druhé to pro ětšinu stávajících uživatelů bude znamenat přestup navíc (což např. při cestování se zavazadly může bý ten rozhodující moment pro to, nejet vlakem, ale vzít si auto). V tomhle bývalá i současná reprezentace města veřejnost už docela dlouho lakuje - v minulosti ji chlácholi Severojižním diametrem (než se bývalá hlavní architekt Jozífek omylem prokecl, že se sním vlastně už dávno nepočítá), nyní zase těmi novými tramvajovými tratěmi.

+2/0
7.5.2014 19:30

P42a91v65e89l 51M58o48r49a30v39e30c 3452899682138

R^R^R^

0/0
7.5.2014 21:15

P39a60v85e69l 26K97o20l31á58č65e54k 9274654572671

Jestliže se již přes 100 let zpochybňuje stávající poloha nádraží, tak na tom asi něco bude. Nechtějte mi namluvit, že se všichni mýlili, když ta tendence k přesunu je. Má to hlubší důvody a jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený.

0/0
8.5.2014 3:41

I26v76a15n 73H97o26l70a10s 5247937718877

Pří prvním návrhu (který mmch. podporoval i B. Fuchs, pak ale přiznal, že se mýlil a že nádraží by mělo zůstat v centru) byl hlavním argumentem kouř lokomotiv v centru města, stejně tak i pozdější návrhy operovaly s některými argumenty, které už dnes buď pozbyly platnosti, nebo se na ně v dnešní době díváme jinak. Vřele doporučuji se s těmi návrhy seznámit podrobněji a přečíst si ty argumenty (teď nemluvím o dementních argumentech typu ing. Dokoupila v roce 2004, že když nebude mít Brno nové nádraží, které lze podle něj vybudovat jen v odsunuté poloze, tak tady nebude zastavovat pendolíno a podobné "perly").

Hlavní problém a riziko odsunuté polohy (když pomineme řadu technologických problémů u samotného nového nádraží, otázku primárních a vyvolaných je v tom, že přesun nádraží by znamenal pro většinu dnešních uživatelů přidat k cestě na/z nádraží městskou hromadnou dopravou jeden přestup navíc. Což vůbec nevadilo v době, kdy většina cestujících stejně jinou alternativu neměla, dnes to může znamenat zásadní odliv cestujících. Takže dnes je poteba ještě mnohem citlivěji zvažovat, zda tuto komplikaci lidem přidat, aby pak nové nádraží "u řeky" nezelo spíše prázdnotou.

+1/0
8.5.2014 22:30

I78v36a82n 14H98o28l37a92s 5427207858297

P. S.: Ad "jedním z nich je nerovnoměrný růst města  - na severu maximální, na jihu přidušený".

A ono je Brno jediné město na světě, které má nádraží víceméně v centru? A v jiných městech se taky rozhodli odstěhovat nádraží z místa, kde má nejlepší návaznost na infrastrukturu města na místo, kde se obslužnost městskou hromadnou dopravou výrazně zhorší? Já bych řekl, že měst, které mají železnici tak nějak uprostřed, bude podstatně více a samotný tento fakt nemusí být nějakým zásadním problémem - ona se ta spleť kolejí dá i při zachování nádraží v centru dost zásadně zredukovat, akorát to zatím nikdo neudělal, protože ten uzel jen už 100 let v podstatě provizoriem V jiných městem různé nedostatečně využívané trati zrušili a přiblížili celkovou podobu tomu, jak by želenice v tom městě vypadala, když by se vytvářela znovu na zelené louce, v Brně stále zůstává spousta reliktních kolejí a stavbe, které už dávno nejsou potřeba a pouze překážejí a i nádraží v centru by bez nich mohlo naprosto v pohodě fungovat.

+1/0
8.5.2014 22:45

P27a82v35e21l 72O85d11r79a33z53i34l 6554479737970

Tendence k přesunu asi není dost silná, když ho za sto let nebyl NIKDO schopen prosadit.

+1/0
8.5.2014 23:11

P12a24v66e23l 81O46d71r36a26z59i46l 6264339327460

a) plochy klidně může vlastník využívat, pokud by mu nebráníl ÚZEMNÍ PLÁN KORUPBRNA

b) staré nádraží vůbec žádnou hráz netvoří, to je naprostý nesmysl, všiml jste si ulic jako je Úzká, Poříčí, Křenová, Cejl?

c) z přesunutého nádraží je to prostě do centra a k dopravnímu uzlu MHD dál, než ze stávajícího, to je prostý fakt

d) politici jsou sice blbí, ale ne tak, aby neuměli manželce založit akciovku s akciemi na doručitele

e) souhlasím s vámi v jediném, že z pohledu občana je vedení Brna neschopné. Dlouhodobě.

+1/0
8.5.2014 23:09

J80i96ř59í 31H48r85a53d84e98c 2434702281626

Nedokáži posoudit, jestli Brno opravdu nutně potřebuje přesunout nádraží. Ale představa, že stát (nebo EU) v nejbližší době přispěje desítkami miliard na takový projekt, je scestná. Připadá mi komické, že tolik brněnských politiků investuje svou energii do něčeho tak nereálného.

+4/0
7.5.2014 11:05

J33a87k19u16b 95K14a70m78e60n72i24c91k10ý 4339882947486

stacilo by opravit stavajici, ale to by nesmeli politici spekulovat s pozemkama...

+3/−2
7.5.2014 11:27

P63a64v97e35l 92M12o17r60a29v23e13c 3802949942288

Proč se asi ti politici snaží nádraží i přes odpor veřejnosti protlačit? No hádejte.. O co asi našim zkorumpovaným politikům jde, blaho lidu to fakt není.Rv

0/0
7.5.2014 21:16

T83o27m20á62š 42Š54v54e71c 6729661140

Pokud by to bylo zadarmo... nebo třeba za pár jednotek miliard... ať si klidně v brně stěhují o pár metrů nádraží jak chtějí... ale za 34 072 112 000 Kč mi to přijde jako totálně absurdní úlet. Myslel jsem, že takhle pitomost je už dávno u ledu... ale koukám, že to zase někdo oživil.

+3/0
7.5.2014 10:37

T59o97m58a90s 14N31o44v44o45t34n60y 3261366888929

Tak mohlo to stát půlku a být už v podstatě hotové, že. Jenže poděkujme aktivistům, kteří jsou vždy proti všemu zcela programově ať je to dobrá věc nebo ne. Přitom vlakem na rozdíl od těch dojíždějících do práci či škol v podstatě ani nejezdí, jim stačí růžový kolo na přesuny z kanclu neziskovky do kavárničky kde pak se sobě podobnými rozvíjejí další plány a teorie, jak zase něco zablokovat a získat tak nějaké výpalné na svou činnost..:-P

+9/−4
7.5.2014 10:46

T32o75m83á42š 59Š40v74e89c 6699561500

Mě těžko může někdo obvinit ze sympatií k (eko)aktivistům... to ale ještě nutně neznamená, že i 17GKč za posun nádraží z místa A na místo B kde vzdálenost mezi zmíněnými místy se vyjadřuje v desítkách metrů, nepovažuji za čiré šílenství. Navíc i k představě, že státní správa zrealizuje projekt za polovinu projektovaných nákladů, jsem poněkud skeptický. Říkejte si, že jsem třeba nenapravitelný pesimista, ale prostě se mi to nezdá...

+4/0
7.5.2014 11:16

I93v90a90n 41H30o43l14a57s 5697257908687

Tak abychom byli objektivní, tak ty "desítky" metrů jsou téměř kilometr. A na druhou strnu nádraží v centru by taky nebylo zadarmo, cena +/- srovnatelná (některé části možná ještě dražší). A hlavně, i kdyby se investovalo jen do současného nádraží, tak to bude taky hezkých pár miliard - do něj se totiž právě kvůli nejistotě, jak dlouho ještě bude používáno, investuje jen nezbytné minimum, takže například některé prvky zabezpečovacího zařízení pamatují ještě návštěvu prezidenta Masaryka (a některé možná i Františka Josefa I.).  Čímž se značně snižuje propustnost nádraží (rychlé střídání vlaků u nástupišť), což snadno nahrává těm, kdo tvrdí, že se nové nádraží musí postavit úplně jinde.

+1/0
8.5.2014 22:36

P45a59v69e67l 95M56o37r26a69v19e77c 3692399222368

Prosím, jak ekoaktivisti zapřičinili že cena je dvojnásobná? A jak zapřičinili odklad?

+2/0
7.5.2014 21:17

Z67d66e72n11ě33k 86G26l23a73s 7628828468735

A co ti, kteří dojíždí? Těch se to hlavně týká. Pár úplatných politiků zajímá především to, jak se jim vyplatí spekulace s pozemky.

+6/−1
7.5.2014 10:35

T98o46m71a34s 61N77o14v89o73t76n55y 3291156618259

Neblázněte, ti by ještě mohli říct, že by se jim moderní nádraží líbilo, to by zelení bezmozci z Brna nerozdýchali...

+1/−4
7.5.2014 10:47

P41a44v78e21l 38O89d64r24a46z32i60l 6554649587520

No tak já vám to můžu říct přesně, protože jsem dojížel léta, a prakticky každýho zajímá, kolik času stráví na cestě. Jestli prochází budovou, která je stará 100 let nebo 1 rok, je většině lidí úplně fuk.

+2/0
8.5.2014 23:14

V92á94c37l65a77v 84H76r73ů97z33a 3267782226462

Tak fotka 2 je dohromady s tím popiskem opravdu diletantská. Skutečný popisek by měl být: "Skutečná podoba 5. a 6. nástupiště". To je jak vyfotit nohu slona a dát k tomu popisek "Skutečná podoba slona"

+7/0
7.5.2014 9:56

V67á49c17l54a80v 44H61r34ů92z81a 3587622236202

omlouvám se, místo "skutečná" dejte "současná"

+1/0
7.5.2014 9:58

P77e96t28r 60M96a78r48e89š 8500296

Kdyby se konečně dodělala ta slavná studie a byly alespoň nějaké důvody než ten, že se to zase odloží! (Argument typu "je jedno, že je to blbě, za to hned.") Je to až nechutné, jak se to politici snaží protlačit...

+5/0
7.5.2014 9:41

J84o51s42e21f 61D42r25á52s95a74l 2384775781

teda, neznat Brno, tak z fotek získám dojem, že nádraží v druhém největším městě v republice sestává z kolejiště a jednoho zaplivanýho nástupiště

+5/−1
7.5.2014 9:26

K20a12r34e59l 21V45a74c51h66u17t 9783542479363

Vy na těch snímcích vidíte plivance? ... 8-o ;-D !!

+1/0
7.5.2014 9:31

J47i40ř32í 94H47a63v65e21l 8696829291189

Pochopitelně. Místo té nejdůležitější části, kde staví rychlíky, vyfotili vedlejší nástupiště pro lokálky.

+4/0
7.5.2014 10:51

I49v84a83n 34H45o41l66a94s 5937117848427

Abychom byli přesní, ty rychlíky bývají i u 5. nástupiště.

+1/0
7.5.2014 19:31

J72a47k83u22b 16H95a94n83á24k 4125929560583

Vyfotili pouze kusé koleje číslo 5 a 6 a hlavní budovu nádraží včetně 4 nejpoužívanějších kolejí a nástupišť jaksi opomněli :-) Autor článku očividně v Brně nikdy nebyl.

+3/0
7.5.2014 13:09

P20a71v66e18l 37M82o25r20a36v61e49c 3152359492838

Možná byl, ale rozhodl se použít tzv. "iliustrační foto". Můžeme být rádi že ta fotka je vůbec z Brna a jsou na ní koleje (vlakové).

+1/0
7.5.2014 21:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.