Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oboustranná výhra. Obě varianty nádraží v Brně jsou možné, určila studie

Analýza dvou zvažovaných poloh brněnského nádraží je hotová. A spokojenost panuje jak u zastánců, tak u části odpůrců odsunu železničního uzlu. Úřady ve studii po řadě let poprvé oficiálně uznaly, že i modernizace nádraží v centru Brna je z technického hlediska reálná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a68v39e56l 46O20d83r91a31z80i70l 6424249537290

1) Pro hordy pendlerů má smysl nádraží v centru, odkud se rozjíždějí linky MHD do potřebných směrů. Nikdo si nepolepší tím, že se někde za Zvonařkou celej vlak nacpe do šaliny a přehopsá na rolu.

2) Pro VRT je dobré nádraží v odsunuté poloze, postavme tedy nádraží pro VRT v odsunuté poloze. S nádražím pro pendlery bude spojeno úplně stejně, jako Masaryčka s Wilsonem v Práglu.

3) Pozemky pod tratěmi budou rozkradeny a zastavěny, kdo věří územnímu plánu "zeleň," když tomu šéfuje "člověk" jako Macek?

+2/0
2.7.2014 15:25

T50o94m85a83s 87N45o21v65o13t59n15y 3321766858109

Tak na rolu by část těch "pedlerů" ani nemusela (pokud někdo nezkoní nové trasování mhd, čemuž bohužel nevěřím, stačí se podívat jak blbě se řeší aktuální výluky v MHD teď o prázdninách). Určitě nové nádraží nebude znamenat pro všechny prodloužení cestování, navíc chiméra aktivistů o centru má jednu vážnou trhlinu - většina lidí nejede do toho centra tak jim je celkem jedno jestli to na nádraží budou mít zastávku od centra. Naopak pokud pojedou z jihu brna tak to budou mít rychlejší.

Jinak by se se samostatným nádražím pro VRT resp. EC souhlasit dalo, ale nevěřím tomu, že by tohle někdo prosadil,protože aktivisti začnou řvát něco o utrácení za dvě nádraží ;-)  Ale systém např. Vídně kde kousek od sebe je (nyní už nový) Sud a o kus dál hned další nádraží není vůbec špatný. Vše vzájemně propojeno.

Pozemky jsou otázka, kolik jich bude po dostavění nového nádraží volných a využitelných.

+2/−1
2.7.2014 19:08

P97a26v87e55l 33M81o66r78a46v38e82c 3572959112438

Souhlas až na to VRT. Trať pro VRT stejně bude muset vést tunelem, takže mít v tunelu jako dolní patro nádraží perony pro VRT je i jednodušší. Takže VRT může vést taky do centra.

0/0
12.7.2014 20:26

T94o63m97a79s 82N26o67v40o12t68n37y 3121356958419

Zajímavé jsou poslední dva odstavce - krásně ukazují, co jsou všichni ti aktivisti zač. Prostě bojovat vždy a proti všemu, ač to znamená úplně to celé zastavit, jako by nestačil už současný boj dvou stran, tak musí přijít ještě další zelení pomatenci s referendem (které je navíc úplně zbytečné, protože se týká jen občanů Brna, ač nádraží využívá půlka kraje dojíždějícího do Brna a ta hlasovat nemůže...).

+9/−5
1.7.2014 18:28

J87a17k15u31b 81Z53a54c67h 3305466823260

Osobně mě jedna slečna zastavila před nádražím s tím referendem... na papíře nebylo zcela jasně vysvětleno čeho přesně se referendum týká a ani ta slečna nebyla schopna vysvětlit k čemu bych se svým podpisem podepsal. A přesně jak to zmínil pan Novotný... ti co hlasovali musí mít navíc pouze trvalé bydliště v Brně... i když nádraží v daleko větší míře používají právě lidé z okolí, kteří jezdí denně do Brna za prací.

+3/0
2.7.2014 9:58

P48a54v15e87l 25O64d69r64a50z33i95l 6134829397840

Mno tak ono ta přestavba se dotýká zejména Brna, že.

+1/0
2.7.2014 15:19

T84o85m94a79s 41N81o15v50o75t51n73y 3281886498959

Otázka je, jestli je pro přesun nádraží důležitější názor lidí, kteří ho skutečně používají nebo brňáků, kteří pomalu ani neví jak vlak vypadá a může jim být úplně jedno, kde nádraží je, když ho použijí 2-3x ročně když jedou do Práglu ;-) (pokud nebydlí někde poblíž budoucí stavby, což je naprosté minimum lidí v oblasti "nádraží u řeky". Jsme spíše v situaci, kdy ze všech pozdních a špatných řešení musíme konečně vybrat to nejméně špatné a realizovat ho. A nemyslím si, že referendum vyvolané pár aktivisty, kteří tím vlakem stejně ani nejezdí jak se na stánku vyjádřili, je to pravé podle čeho se řídit.

0/−1
2.7.2014 19:12

P77a42v98e10l 28K85o96l80á21č47e65k 9404894642201

Vídeň taky není ještě zcela napojená na síť VRT a staví nové nádraží. To je směřováno k hlasům, co říkají, že Brno nové nádraží nepotřebuje, či že kosmetické úpravy stávajícího nádraží dostačují a výstavba VRT je stejně ještě hodně 

daleko. Já vím Brno není Vídeň a Česko není Rakousko. :-P

+6/−2
1.7.2014 17:24

P12e48t52r68a 69V81a34ň66k51o43v43á 4144384466502

....a kvůli takovým, jako jsou Pavel Moravec, ještě dlouho nebude :-/

+3/−3
1.7.2014 18:06

P45a79v24e54l 54M62o13r82a20v98e86c 3152829422748

Prosím, v čem je odsunuté nádraží tak super lepší, zejména co se VRTu týče?

+4/−4
1.7.2014 21:32

J51a24k84u64b 48Z35a75c30h 3795236533750

Pane Moravče.. jednou z hlavních výhod je bezproblémové navýšení kapacity nádraží (do budoucna se počítá a už dnes tento trend je: zvyšování poptávky dopravy po železnici). Současné nádraží už je na hranici svých možností.. Je běžné že ve špičce na jedné koleji již dnes stojí dva vlaky, nebo jeden čeká před stanicí než odjede druhý. Rozšíření stávajícího je velmi obtížné. Stejně tak vybudování trati pro VRT.. musely by se vybudovat tubusy tunelů pod městem s podzemním nástupištěm a jelikož půlka Brna je na skále, tak po finanční stránce by to bylo neuvěřitelně drahá záležitost. Další výhoda je pak rozšíření města směrem k novému nádraží. Parcely mezi stávajícím a novým nádražím se stanou vyhledávanou lokalitou pro investory.. tam je ale důležité, aby byl dobře proveden územní plán aby zde byly zastoupeny veškeré funkce (obchod, administrativa, bydlení, služby.. aby se z toho po 7. večer nestala "mrtvá zóna")

+3/0
2.7.2014 10:08

P56a65v84e81l 67M44o69r12a85v25e44c 3192569972648

Ad kapacita nádraží: přečtěte si jiné mé příspěvky, stejně argumentuju já. Já jsem pro nádraží na Nových Sadech, tam může být kapacitně dostatečné. Viz. studie v článku.

Ad VRT: to stejné. Jinak tunely pro VRT stejně budou, ať již nádraží bude kdekoliv.

Ad rozšíření Brna: no Brno tam už jaksi je, že :) a dle ÚP počítajícím s odsunem má kolem nádru vyrůst monokultura obchodních ploch. Což je další důvod (se kterým snad souhlasíte i vy) PROTI přesunu ke Zvonařce.

+1/0
2.7.2014 10:37

J41a68k81u76b 50Z34a76c91h 3295286723960

Pokud myslíte variantu od Krištofa a Chybíka, tak ta je fajn.. s tím souhlasím. Ta ovšem počítá s rozšířením kapacit právě do podzemí se směrem pod Petrov což je technologicky a finančně náročné... kor když by se musela razit skála. Také souhlasím s tím, že by neměla v Jižním centru vzniknout pouze monofunkční čtvrť. Je Blbost, aby vznikla čtvrť, která po 18:00 hod. bude liduprázdná. Uzemní plán se zapracovanými připomínkami jsem, ale ještě neviděl. To je ale problém plánování města a politiky... měla by vzniknout čtvrť kombinující obchod, služby, administrativu, bydlení, ale i nějaké ty zelené plochy.  

Co se vedení VRT týče, tak co jsem měl možnost vidět, tak v případě odsunutého nádraží nemáte pravdu s vedením v tunelu. Trasa by byla podél D1 a u H. Heršpic by se stáčela k nádraží.

+1/0
2.7.2014 12:09

P25a68v58e44l 40M10o86r56a26v35e27c 3292699222398

Ad VRT podél D1: jenže to by pak vlaky BER-PRG-WIEN musely jezdit závlekem..

+1/0
2.7.2014 12:12

P88a35v78e74l 18O50d69r43a61z97i46l 6134519797730

To je ale blbost, za socíku byla přeprava po železnici násobná a starý nádraží kupodivu stačilo.

Parcely už dávno vykoupili spekulanti napojení na různé postavičky z vedení Brna a o nějakém dobrém územním plánu si můžete nechat zdát viz současný "krněnský manhattan" kde je mrtvo i ve dne.

Vůbec netuším, proč musí být spojeno nádraží pro VRT a nádraží pro lokálky.

+1/0
2.7.2014 15:21

T64o63m94á47š 54F42o36r80e14j18t 9693511485167

Mě fascinují ty termíny- o nádraží se v Brně hádají 20 let, 10 let se na tu stavbu budou připravovat a 7,5 let stavět. Kdyby byli takhle produktivní ve starém Egyptě, tak tam dodnes žádné pyramidy nestojí. Už chápu, proč Amazon o Brně nechce  vůbec slyšet. Do roku 2024 Čína naší republiku protne rychlodráhou a Brňáci budou předělávat projekt a dumat, jak se na tu dráhu z centra připojit? Nadzemkou, podzemkou nebo parní lokálkou coby turistickou atrakcí ....

+9/−1
1.7.2014 16:00

P51e62t16r37a 93V86a65ň49k52o64v56á 4544344966462

krásný příklad je řešení zúžení VMO v Pisárkách - radnice to má jako prioritu - priorita v jejich podání vypadá tak, že se teprve teď bude zadávat projekt,(cca dva roky) pak budou řešit stavební povolení a čelit desítkám připomínek aktivistů, zahrádkářů a jiných blbečků (cca tři roky), než se rozkývou ke stavbě (cca dva roky), samotná stavba bude napadána chytrolíny typu Štěpaníka a jistě minimálně jednou zakonzervována (cca tři roky), pak některé zastupitele zavřou pro úplatky, což zrychlení jistě neprospěje ....takže konec kolon vidím tak na rok 2025 Rv

+13/−1
1.7.2014 16:40

T93o96m44a75s 52N69o63v33o32t67n96y 3611546748669

R^ 1 s hvězdičkou

0/−1
1.7.2014 18:29

M48a97r31t37i20n 44K40r74č57i91l 6170258208409

Štěpaníka si zvolili jako zástupce lidi co bydlí u tunelů a kteří potřebovali prosadit svoje zájmy,tak,jak jim to umožňuje zákon.Až vám bude chtít někdo postavit pod oknama silnice Vaňková,bude na vás jestli se s tím kraválem a smradem smíříte nebo ne.

+1/−2
2.7.2014 8:18

T89o98m18a38s 43N19o21v34o74t94n45y 3861386828689

Pro ty pomalejší jako Krčil - ta cesta tam dávno byla, jen se přestavovala. Dnes je tam situace o dost lepší než před tunely a výstavbou a jen díky Štěpaníkovi se ti místní co ho "zvolili" dusili o rok déle kvůli jeho zdržování. A kvůli němu půlka Brna. Stejně tak je to teď o pár stovek metrů dál jak píše zcela správně p. Vaňková, že kvůli pár zeleným hlupákům je situace horší než kdyby se to konečně dostavělo.

+1/−1
2.7.2014 11:16

P96e35t21r73a 85V26a57ň33k95o86v11á 4634324866832

jak to "prosazování zájmů" dopadlo? .....  kromě toho, že se stavba přerušením prodražila? :-P

0/−1
2.7.2014 15:59

P44e54t52r92a 41N68o87v32á20k64o54v23á 7328356914328

Vy toho zase tak moc nevíte, co? ;) Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli, že stávající nádraží nevyhovuje a je třeba postavit nové. A proto, když to půjde dobře, tak zde možná po zhruba 200 letech nové nádraží vznikne.

+4/−3
1.7.2014 20:45

P16a56v15e60l 66M95o50r34a23v42e75c 3212519412558

Nojo, hezky fabulujete s letopočty..

Takže podle vás zde máme stavět dle desítky let starých myšlenek. Přestože od té doby se změnilo tolik (třeba normy na nádraží, poloměry zatáček, nebo se změnilo Brno samotné), že ty plány a ideje nemusí být vůbec aktuální.

+3/−3
1.7.2014 21:34

I87v47a90n 59H90o44l44a50s 5107187128107

> Už někdy v roce 1850 radní v Brně rozhodli

Nechcete se přihlásit na moderátorku Rádia Jerevan? Ono to totiž bylo o tři čtvrtě století později (1926) a jeden z hlavních důvodu bylo to, aby v centru nebyl kouř z parních lokomotiv.

+4/−1
1.7.2014 22:33

O19t40a12k34a96r 14S63t94e16i26n36e26r 8483132271781

Velmi důležitý článek světového významu.

+1/−7
1.7.2014 15:25

P98a92v76e80l 78O18d66r75a41z74i10l 6874719157150

Asi jo, když se dostal až k vám do Bukvičné lhoty.

+1/0
2.7.2014 15:23

J51i63ř94í 41E93r21b17e77n 1173864466497

Hloupý dotaz od občana úplně jiné části ČR: co se, v případě stavby nového nádraží u Zvonařky, stane s tím původním nádražím v centru města? Zůstanou přes něj vedeny regionální a výběrové dálkové spoje, nebo se tam doprava zruší úplně? Pokud varianta 2, bude se nádraží bourat jako pražský Těšnov, nebo se tam plánuje nějaké jiné (ne)využití?

+1/0
1.7.2014 13:48

P71a20v73e21l 87M26o64r51a16v41e31c 3312109722358

V tom "odsunovači" trochu mlží. Jednou říkají že koleje zmizí "aby se Brno mohlo rozvíjet na jih" (což může i teď) - to by znamenalo zrušení nádraží a využití budov možná jako muzeum ale spíše jako nějaké obchodní centrum (kterých je kolem spousta).

Jindy zase politici odsunovači reagují na kritiku že k novému nádraží nebude stíhat MHD tím, že by regionální spoje končily na stávajícím nádraží (čímž by byl problém s přestupem reg.vlak <-> mezinárodní).

Tak si vyberte..

+6/−3
1.7.2014 13:58

J92a31n 13F75r32o11l21í83k 6626520705324

Odsunovačům jde hlavně o jejich pozemkya dobré zhodnocení. Osud starého nádraží je nepálí (jistě mají naplánovano jak na něm ještě vydělat). To, že se bude muset v Brně překopat MHD za šílené peníze a nějakou významnou dobu bude MHD jedním velkým provizoriem je také nezajímá.

+14/−1
1.7.2014 14:12

P67a91v24e68l 93M41o68r94a64v66e63c 3222709162628

Jj, souhlas. Brněnské ODS a ČSSD jde jen o prachy, lidi je nezajímají.

+6/0
1.7.2014 14:13

P97e20t42r73a 41V31a84ň23k56o13v20á 4234474596362

odsunovačům možná jde o peníze z pozemků, ale:

1) minimálně polovině obyvatel Brna jde o nové nádraží, aniž tam vlastní byť metr pozemku

2) nic vám nebránilo uložit si peníze do pozemků také .... a rázem by z vás byl taky odsunovač :-/

3) překopání MHD se z vašich peněz realizovat nebude, tak nebrečte

4) námitku, že přece ty peníze z evropy jsou "také trochu moje", ani nezkoušejte...lepší když skončí v Brně než v Praze...nebo jinde

+7/−8
1.7.2014 15:14

P21a67v26e93l 96M59o91r71a36v88e40c 3772709362668

Marně přemýšlím, co tímto chtěla autorka vlastně říci. Že je pro odsun nebo proti?

Btw. ty pozemky nejdřív vykoupili politici a až pak začali prosazovat odsun nádraží. Normální smrtelník tam neměl šanci.

Jo a pokud se bude MHD překopívat, pak to určitě půjde z mých daní. Nebo to snad zaplatí politici ze svého?

+8/−2
1.7.2014 15:42

P90e15t26r47a 22V73a29ň78k39o11v81á 4774674656822

normální smrtelník mohl do politiky jít a pozemky si koupit, ne? ......ušetřím vás přemýšlení -  můj příspěvek nebyl o tom, jestli s tím souhlasím nebo ne .....jinak vaše daně jdou na spoustu jiných nesmyslů, takže pro zvelebení svého města byste mohl nějakou kačku obětovat

+2/−8
1.7.2014 16:24

P27a31v44e38l 54M95o94r76a19v13e16c 3472159832118

Jasně. Normální smrtelník je amorální tunelář a proto má jít do politiky aby spekuloval s pozemky. Hezky křivé myšlení máte, dámo.

To že jdou daně na jiné hlouposti je naprosto nerelevantní tomu zda se mají vyhazovat zde.

+5/−3
1.7.2014 16:26

P52e24t86r88a 22V15a96ň10k47o62v91á 4884864916242

takže vy s rozvojem města nesouhlasíte, protože si na tom nějakej zloděj z magistrátu nahrabe? Hezky křivé myšlení máte, pane.

+3/−5
1.7.2014 16:43

P80a34v16e53l 70M19o42r42a81v70e94c 3382169432168

Rozvoj města je podmíněn odsunem nádraží? Lool;-D

Odsuňte to nádraží, rychle ho odsuňtě! Nebo se brňané vrací na stromy! A čím dál jej odsunete, tím víc se Brno může rozvinout. Nejlépe až někam k Břeclavi.

+2/−4
1.7.2014 17:01

P35e23t93r38a 57V67a90ň77k53o77v30á 4304964746612

bože....jasně, nechejme to tak, ten humus, co je před nádražím a v něm, ty hektary bodláků, co vedou až do Komárova, tu Zvonařku, která je snad nejodpornějším autobusovým nádražím v Evropě, a ty polozbořeniny v okolí Plotní a Dornychu .........když ty vaše názory tak čtu, nespolupracujete se Štěpaníkem?

+5/−1
1.7.2014 18:05

P16a18v83e93l 32M80o41r61a22v90e19c 3802149272268

A co brání výstavbě dnes? Tedy kromě Územního plánu? Doprava, sítě, MHD je tam v blízkosti..

Jinak nějaké zanedbané plochy najdete všude. I tam kde žádné nádraží ani tratě nejsou. Tam za to taky může nepřesunuté nádraží?

+1/−2
1.7.2014 19:16

J76i89ř65í 40E36r78b93e58n 1433564886557

Jestli je Zvonařka odpudivá (nedokážu posoudit, naposledy jsem ji použil v květnu 1990), bylo by nejjednodušší postavit nové a moderní autobusové nádraží poblíž současného vlakového, naproti katastrálnímu úřadu. Nebo nejlépe zbourat to příšerné TESCO a tam udělat kompeltní terminál nekolejové dopravy (autobusy, trolejbusy). Ten vlakáč je totiž, podle mého skromného názoru, výborně dostupný tramvajovými spoji. Ty čtyři koleje mě tam vždycky fascinují.

+2/−1
1.7.2014 19:20

T62o75m50a87s 45N66o29v63o86t53n22y 3211346938619

Proč když má být nový terminál u moderního a nového nádraží? Tesco si zbourat můžete zkusit, ale tak nějak je to soukromý podnik a jeho výkup by stál minimálně půlku toho, co nové nádraží takže byste si asi moc nepomohl. Prostě nádraží o pár stovek metrů dál ("odsunuté") je daleko lepším řešením po všech stránkách aktivistům navzdory. A opravdu tam pozemky nemám, jen nelpím na kecech aktivistů o tom, jak je nutné mít nádraží blízko centra (ač většina lidí do toho centra vůbec nejede), že bude kolaps MHD atd. Že se s tím svezou nějaké kšeftíky radních je mi úplně jedno, protože to je všude a bez toho to (bohužel) v ČR nejde a není vůle to změnit. Nakonec aktivisti to taky dělají pro prachy, akorát asi jedou v menších řádech.

+2/−1
1.7.2014 20:13

T80o46m48a85s 85N59o36v11o39t64n65y 3481826228599

Nutno dodat, že po dostavění Vaňkovky ta Zvonařka hodně prokoukla, čekat tam dřív večer na nějaký pozdější spoj bylo celkem o hubu nebo minimálně peněženku. Jinak souhlasím, že Zvonařka se tak nějak nepovedla, ostatně co taky dělat když okolo bydlí to co bydlí (resp. tenkrát bydlelo v ještě větším množstvím). A stejně proti Vaňkovce řvali ti potrefení aktivisti taky a beztak to byli ti stejní co programově protestují prostě proti všemu.

+4/0
1.7.2014 20:10

A50l47e42x35a78n84d71r13a 72Ž24o84u63r39k32o77v54á 3162424276228

myslím si to samé

0/0
4.7.2014 14:09

J21o94s69e13f 95O35m74á21č33k79a 5277451512375

"Staré nádraží" patří státnímu podniku ČD, takže je jen a jen na nich, co s ním bude. V projektu odsunuté varianty nádraží je to jasně zmíněno. Nicméně budova jako taková je památkově chráněná a zůstane, stejně jako sousední budova pošty. V projektu je počítáno s tím, že by na místě starého nádraží měly vzniknout prostory pro kulturu a volný čas s částečným zastoupením komerčních prostor. ČD však pravděpodobně nebudou chtít přicházet o zisk, tak bych to viděl reálně spíš jen na komerční prostory..

0/0
2.7.2014 10:38

M13a73t77ě98j 24P75o19s43p74í70c10h95a96l 2773603199587

Tak postavte obě...

+7/−3
1.7.2014 13:27

B16á65r98a 47K54o76n39e39č52n20á 1593789920952

:-) pobavil jste mě....

0/0
1.7.2014 13:53

P49a21v12e29l 14M75o16r27a50v12e77c 3292989122988

Tak mi na to dejte peníze:-P

0/−1
1.7.2014 13:58

P38i96v59o23ň30k21a 78M51i88r57o95s48l69a71v 8652592631812

Nádraží v centru není to,co tady ti pomatení aktivisté propagují.Ti chtějí nádraží zachovat v původní poloze.

Nádraží v centru obnáší mimo jiné ražbu tunelů pod Petrovem a já nevím co ještě.Navíc by byla daleko pracnější.Nevím co by ti samí pomatenci říkali až by jim centrum Brna na dest let totálně rozkopali.

Nevím třeba mě umínusujte,ale nádraží v odsunuté poloze je nejschůdnější řešení a navíc ona plánovaná lokalita až tak daleko od centra není.Divím se,že těm pomatencům někdo vůbec dopřává sluchu.

+7/−7
1.7.2014 13:25

P73e60t84r 94K57o56v42a51ř87í25k 1951683349777

A nechat nádraží tak, jak je, je problém? Ona nestačí kapacita? Bude se přepravovat výrazně víc lidí? Bude k nám při lepší průjezdnosti cestovat víc turistů? Nebo jaký je ten hlavní přínos a návratnost, když se nádraží odsune o kus dál?

+2/−1
1.7.2014 13:28

P37i39v24o22ň98k64a 71M84i69r69o22s71l17a37v 8462552841522

Je a velký.Ony totiž tím nádražím nejdou vést vysokorychlostní tratě.Jestli máte zájem aby Brno padlo na úroveň průměrného okresního města,tak staré nádraží vymalujme,omítněme a máme za nějakých pět milionů vystaráno;-O

+5/−1
1.7.2014 13:41

P23a47v34e50l 24M42o48r13a79v78e33c 3632549292328

VRT je stejně nutné přivést tunely, takže klidně můžou být perony pro VRT pod současným nádražím.

Problémem je kapacita. Trichu peronů a hlavně kolejí a jejich uspořádání na zhlaví nádraží. Např. je třeba aspoň 4 kolejí do Židenic. Podobně na jihu (kam jezdí vlaky do 4 směrů).

+1/0
1.7.2014 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.