Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Petici o nádraží v Brně podepisovali mladí a přespolní, tvrdí magistrát

Petici, která volá po referendu o poloze vlakového nádraží v Brně, podepisovali i neplnoletí studenti a lidé s bydlištěm mimo město. Magistrát tak zdůvodnil iniciativě Referendum 2014, proč ji nemůže uznat. Podle zástupců občanské iniciativy jsou výhrady města šikanou a chtějí jeho postup žalovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a45n 59J77e57m61e52l64k51a 1635770

Být obyvatelem Brna, tak si velmi ve volbách pohlídám názory stran na odsun nádraží. Přece není možné takhle házet prachy do kanálu, jen pro to, že to někomu vyhovuje. A současné nádraží je geniální a hezké. Je v centru. Zajeďte se podívat někam, kde na nádraží je někde bokem. Je to hrozná otrava, ztráta času a zbytečné náklady na MHD. Například v Ostravě stejně nakonec vybudovali novou zastávku v centru. Navíc v Brně je perfektní přestupní uzel na tramvaje, který funguje. Nakopejte ty politiky do..

+1/−1
22.8.2014 22:58

T18o58m29a47s 29N75o36v12o21t47n16y 3351716188479

V čem je geniální? V tom že má nedostatečnou kapacitu, vlaky se nevejdou k nástupištím? To že vypadá pořád jako před 40 lety krom prodejen uvnitř? V centru vůbec není potřeba, to je jen výmysl aktivistů.

+1/0
25.8.2014 0:21

J78a79n 19J88e77m37e55l15k58a 1665680

Geniální? Jeho polohou. Do centra a na spoustu míst jdu bez mhd za 40Kč. Což je 10% jízdného vlaku!  (Bude to nahrávka na smeč pro autobusy Jančury, ty budou jezdit dál do centra za jednu cenu)  Chci jet někam dál? Tramvaj mám před nádražím bez přestupu jsem byl do 20 min kde jsem potřeboval.O tom se Ostravě a Praze může zdát.  Chci jít na autobus - jdu kousek pěšky k Jančurovi. O oficiálním autobusovém nádraží ani skoro nevím, že existuje. A to těžiště 100 let vytvářeného tramvajového dopravního uzlu žádný soudruh jedním usnesením neposune.  V čem nestíhá - normálně tam railjet zastavil bez problému - tak o co jde.. V Ostravě Svinově máme taky stejný počet kolejí a to to nádraží nedávno rekonstruovali. Pokud nádraží přesunete, prodloužíte si cestu přestupem o 10 až 20 min.  Což s kufrem a projektorem v dešti je strašně příjemné. Přijdte si to vyzkoušet do Ostravy Svinova za deště večer. Napojení MHD s 20 min periodou mimo špičku. U vás bude v lepším případě co 10m.  Nebo Vám tam uměle zavedou i ostatní linky a prodlouží se cesta všem, co vůbec na nádraží nepotřebují.  A šmatlání v dešti v noci s kufrem je strašně přijemné.  To jak vypadá - to není vina nádraží, ale zacházení s ním,  investicemi a lidmi. Jak vypadalo donedávna hlavní nádraží v Praze že.. A jak vypadá jeho park dnes.. :-) Bronx. Tohle nádraží vydrželo 100 let na nová paštika ve vzduchu s jednou podpěrou vypadá, že po 30 letech spadne.

+1/0
26.8.2014 10:55

L81i25d21k60a 37Z62e33l92i70n27k87o33v66á 2571160563944

A proč bych nemohla petici podepsat i jako přespolní, když jepoužívám denně celý rok? Ať jde už Brno a její magstrát do pr...zadele

+3/−1
22.8.2014 20:03

T51o95m97a52s 51N85o52v14o85t70n53y 3871396308729

Protože tu nemáš volební právo?

0/−1
25.8.2014 0:22

P42a69v18e67l 29M95a35r55e96š 2189843542

Protože nam venkovani nebudou rikat, kde si můžeme postavit nadrazi.A pokud by vám to nevyhovovalo, můžete sedet doma a nejezdit do civilizace.

0/0
9.9.2014 10:15

J17o62s31e64f 21Š79l48o57u63f 1259717838711

Stejně, jako nám nemohli kecat do toho, jestli si změníme jméno ulice Petrská na Havlovu!!

Jó, jenom otázka. Kolik bylo potřeba hlasů, v referendu pořádaném městskou částí, na odsouhlasení této změny ??;-(

0/0
11.9.2014 12:57

J68i73ř84í 58E47u31l27e39r 5588139926256

Tak za prvé - otázka nádraží je především ryze odborná a jako takovou ji mají řešit odborníci spolu s ekonomy. Za druhé - jediná rozumná varianta je odsun nádraží na Brno-jih, jinak se z Brna stane opravdu vesnice na půl cesty z Prahy do Vídně. 314

+4/−1
22.8.2014 16:16

J45a47n 37J31e10m71e96l53k76a 1675580

Naopak, myslím že je to záležitost především lidí. Ovšem žádné pořádné argumenty pro přesun neviděl. Ať si klidně vybudují nějaké další nádraží, ale ať nechají to v centru. A ať se pak dopravci  a zákazníci rozhodnou s kým a kam pojedou.

0/0
22.8.2014 23:02

J77o18s32e32f 28Š50l33o83u16f 1929947458341

Stejně jako je Praha vesnice na půl cesty mezi Vídní a Berlínem ??;-D

0/0
11.9.2014 12:40

P66a80v22e59l 47K32o88l33á72č61e27k 9634134192361

Představte si, kdyby obdobnou záležitost řešili v Praze. Pokud by zde byli zohledněni mimopražští, rázem bychom mohli vyhlásit celostátní referendum, neboť do Prahy jezdí pracovat prakticky celé střední Čechy a dobrá půlka Moravy.

Institut krajských referend dosud nebyl využit, nicméně v jistých věcech jako je např. otázka brněnského nádraží je problematický. Myslím si, že zohlednění požadavku na účast lidí žijících mimo Brno, co dojíždí do Brna za prací, zakládá určitou nerovnost, a to v tom, že je jistě absurdní  a nesmyslné aby obyvatel Brna měl právo se zúčastňovat místního referenda v Honích Kotěhůlkách avšak obyvatel Horních Kotěhůlek, protože dojíždí do Brna za prací, by toto právo měl. Taková nerovnost mi příjde nefér.

+2/0
21.8.2014 15:50

J92o71s22e73f 24Š96l27o98u68f 1239947168391

Pane Koláčku! Kolikrát si myslíte, že já jako Brňák použiji služeb hlavního nádraží v Brně. Mohu Vám to zcela přesně říct, za posledních 16 let jsem to využil jednou, a to proto, že jsem chtěl ukázat vnučce tunely na trase do Blanska.

S ohledem na Vaši logiku, a na frekvenci jízdy vlakem moji, a mé rodiny, klidně mohu tvrdit, že nádraží v Brně vůbec není potřeba, že může být klidně v těch Vašich Horních Kotěhůlkách. No a Brňáci, pokud by chtěli cestovat vlakem, by se mohli k nádraží do Kotěhůlek dopravit třeba na kole.

0/0
11.9.2014 12:53

M61i68c40h39a54l 41B85r74ň15á25k 6414274307368

Možná byste se, soudruzi aktivisti, mohli zeptat pánů Patriků a dalších, kdo celé Nádraží v centru mimojiné financuje... Asi byste se divili, za koho celou dobu kopou a kdo má největší zájem na udržení dnešního humus stavu... Kdopak to asi může být, komupak by skončil výnosný obchod, kdyby se ten bordel konečně uklidil... :-)

+6/−1
21.8.2014 11:34
Foto

D88a84n58i70e11l 85V30a74l79e10n33t32a 4598515838

Podle vzrušené diskuse se utvrzuji v názoru, že o této odborné otázce nemá rozhodovat každý Franta ze zaplivané putyky.

+8/−1
21.8.2014 10:17

V94á59c77l19a93v 27H42r10ů57z33a 3727642936162

jako ostatně o jakékoliv jiné odborné otázce. Když ale on Franta myslí, že je ve všem úplný odborník :)

+1/0
21.8.2014 10:58

P82a78v96e72l 79M38o45r44a37v74e47c 3652589532178

Podle toho jak demagogicky se k situaci staví brněnští politici se utvrzuji v názoru, že o této otázce mají rozhodovat odborníci a ne politici.

Jenže politici, ti mají tu moc..:-(

0/0
21.8.2014 12:16

P63a25v62e41l 46K67o51l27á93č67e26k 9694534622571

Smutnou ironií ale je, že o takových věcech by skutečně měli rozhodovat odborníci, samozřejmě s přihlédnutím k názoru veřejnosti. Jenže tady se aktivistická veřejnost často chová jako nátlaková skupina, jež však současně nenese za důsledky svého činění jakoukoli zodpovědnost. Tu má mít bohužel jen ten nešťastný úředník, vláčený jak politickými tak i aktivistickými tlaky. A ten pak raději nerozhoduje.

+3/0
21.8.2014 15:56

T19o84m92a37s 24N10o67v14o97t85n97y 3801576818149

Odborník je kdo? Ten kdo má stejný názor jako šašek z neziskovky? Pak je tím správným odborníkem? Odborníci už dávno řekli, že nádraží bude nejlepší postavit o kus dál nové, než složitě modernizovat současné. Vyjde to i levněji.

+1/0
25.8.2014 0:24

J34a19n 66J24e20m86e52l79k53a 1275450

Komise složená především ze zástupců města, nějakých úředníků a k tomu nějaký odborník? 50mld je levné?

0/0
26.8.2014 11:13

P21a54v55e84l 69M29o73r83a21v89e55c 3732609792488

Nikoliv. Odborníci v poslední studii řekli, že čistě z pohledu potřeb železnice je jedno kde nádraží bude. Jestli odsunuté anebo u Nových Sadů. Cenově to vyjde taky na stejno.

Odsunuté nádraží má ale negatoivní dopady na město (musí se postavit MHD k němu, dojezdová vzdálenost vzroste, křižovatka na N.Sadech nebude kapacitně stíhat).

P.S.: za odborníky nepovažuju ani ekoteroristy ani politiky kteří šíří bludy co píšete vy.

0/0
27.8.2014 20:36

J24a93n 36J48e80m52e46l45k85a 1215450

radši politik se svými zájmy?

0/0
22.8.2014 23:04

M44a94r42t98i97n 50Z56l69a82t32u91š52k40a 8237204380171

Včera jsem šel na České kolem stánku "žebráků podpisů" pro referendum. Stačilo mi slyšet: "Tady napíšete jméno, adresu a datum narození. Třeba Novák, Nováková 1,... Ale prakticky si tam můžete vymyslet cokoliv". 8-o

+6/−2
21.8.2014 9:48

T30o23m28a21s 50N59o16v13o65t59n89y 3961406128199

Přesně tak a pak mají ještě odvahu řvát, že město pohrdá občany. Já současnému vedení města nefandím, ale všichni ti aktivisti jsou daleko horší.

+8/0
21.8.2014 9:52

T48o83m18a38s 49N25o56v55o74t19n32y 3771416718449

Ještě by stálo se za to ptát, kde berou ti aktivisti peníze, že můžou celé dny žebrat o podpisy... aby se pak nezjistilo, že je platí to zlé město, kraj nebo stát na dotacích a oni přitom proti těm stejným co jim dávají peníze, bojují... tak trochu ti aktivisti připomínají obyvatele Bronxu... akorát místo slova rasismus používají "úřednická zvůle" apod.

+5/−1
21.8.2014 10:01

P95a50v38e35l 17O77d90r31a25z83i91l 6494909477900

Jsou prázdniny, BLIK!

+2/0
21.8.2014 10:11

T20o91m34a61s 49N30o74v35o30t77n79y 3961706648749

Tak to je mají celý rok, BLIK

0/0
25.8.2014 0:26

O50n82d34ř34e86j 55G11r88i73m 7821409157274

Prostě lidé z magistrátu již mají na pozemcích kolem nového nádraží své "zájmy" a rozhodně si nenechají ukrást rodící se slušný byznys, smiřte se s tím, bohužel. Jinak nechápu, proč by se k nové poloze nemohli vyjadřovat všichni včetně přespolních, kteří nádraží také využívají.

+3/−5
21.8.2014 8:34

T17o33m41a64s 16N82o70v41o67t48n47y 3811556298639

Vzhledem k tomu, že referendum bude v Brně a stavba se týká Brna, těžko se můžou vyjadřovat ti, co nemají volební právo v Brně. Že "přespolní" používají nádraží asi více než místní je věc druhá.

A jestli si naivně myslíte, že okolo nádraží v centru nemá nikdo své zájmy, jste mírně řečeno naivní. Aktivisti bojují jen za jiné kapsy než u "odsunutého" nádraží a samozřejmě mají slíbenou podporu když to vyjde.

+4/−3
21.8.2014 10:03

P10a86v10e20l 34O54d28r27a98z17i22l 6664339457330

A jaké kapsy to jsou?

0/0
21.8.2014 10:10

P71a75v47e43l 29B13o70u56c64n16í58k 4902781513665

S odhadem nákladů města (a nás daňových poplatníků) to bude svízel. V obou variantách se sice mluví o cca 41 & 51 mld Kč, ale to jsou jen náklady na přímou železniční infrastrukturu a nezahrnují výkup nemovitostí a pozemků. A zde je právě onen zakopaný pes. V případě varianty nádraží v centru (tedy pod Petrovem) je třeba vykoupit budovu malé Ameriky a přesunout ji (nebo zbourat), vykoupit domy a pozemky Brňanů nutné pro rozšíření tratě z Hlavního nádraží do Židenic, vykoupit domy od lidí, kterým budou vadit tunely pod centrem Brna, pod Kohoutovicemi, dále pozemky a domy nutné pro stavbu mostu přes řeku Svratku u Stránic atd. Plus náklady spojené s výlukou brněnského železničního uzlu na mnoho měsíců, atd.

Porovnání obou variant je zde http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/ a to včetně obrázků tunelů pod Zelným trhem nutných pro Nádraží v centru. Osobně si ale nedokáži dost dobře představit, jak se lze dohodnout se stovkami majitelů domů v samém centru Brna, pod jejichž domy se budou hloubit tunely a pak co chvíli projíždět vlaky. To je, myslím, nerealizovatelné. Ale třebas nám to iniciátoři petice za nádraží v centru, ještě prozradí.

Ale technicky řešitelné jsou obě varinaty.

+7/0
21.8.2014 8:03

P84a49v73e54l 69O19d82r53a15z16i81l 6774239467170

Vedou dnes k nádraží tunely pod Zelňákem? Nevedou, že. Proč by měly vést v budoucnu?

Kromě toho, k ražení tunelů souhlas nějakých majitelů domů nepotřebujete (viz tunely Dobrovského).

Zvýšené náklady pro stavbu? OK, a kolik bude každý rok stát pendlování šalin mezi hlavním nádražím MHD a hlavním železničním nádražím? Naprostá většina těch, kteří to využijí, má šalinkartu, takže nic navíc platit nebudou. Zvedne se už tak vysoké jízdné?

+2/−2
21.8.2014 10:09

J75a58n 73J43e12m23e20l79k80a 1295790

50 mld na nádraží je naprosto hnusná částka.

0/0
22.8.2014 23:09

V83á39c62l68a48v 69H36r30ů65z55a 3807832716772

jedno referendum už tu bylo, účast necelých 25%, z toho 86% pro modenizaci. Když se v Irsku opakovalo referendum o přístupu k EU, tak se tu spousta lidí podivovala, proč to opakují. Proč se teda má opakovat tohle referendum. Je to na počest desátého výročí prvního referenda? A když neprojde toto referendum, tak kolik jich ještě bude?

+6/−1
21.8.2014 7:53

M12i65r64e89k 24Z95á87v77o51d68n50ý 7252297760328

Kdyby nebyl magistrát plný připo... patolízalů, sám by toto referendum vyhlásil a nečekal na to, až se dořeší pár "administrativních" chyb.

+1/−3
21.8.2014 6:29

T82o35m63a74s 87N89o12v69o74t52n22y 3391536208869

Proč by ho měl vyhlásit? Kvůli pár úmyslně nespokojeným aktivistům? A jak dlouho ho bude vyhlašovat? Dokud to nedopadne tak jak si aktivisti přejí? Jedno už bylo, dopadlo pro aktivisti propadákem, další není už potřeba. Je potřeba začít stavět, nejlépe nové nebo řešit rekonstrukci starého, což bude docela problém.

+3/0
21.8.2014 9:53

P19a12v92e59l 39K45a17m23e26n39í64k 3864507842270

Skromný dotaz. K čemu taková petice je. Příjde mi, že k ničemu.

+5/−2
20.8.2014 21:07

M78i28c20h10a87e33l 97M57e18n13s23i75k 8611306490522

"„V petici skutečně byla uvedena částka 20 až 22 miliard. Vztahovala se však k nákladům Správy železniční dopravní cesty, a ne města, jak to stanovuje zákon,“ zakončil Žára."

 

A hlavně v ní chyběly provize pro "zainteresované" konšely a úředníky, viď, brouku? ;-D

+2/−3
20.8.2014 19:02

T74o48m96a58s 63N15o27v83o71t52n89y 3551606708609

A ty brouku si myslíš, že Patočka a spol. bojují za nesmyslnou variantu pod Petrovem z lásky k lidem? Jen zastupují druhou skupinu těch, co si chtějí přijít na své. Nic víc. Mají za to samozřejmě slíbené pár procent ze zisku. Stejně tak fungují i v případech kdy blokují R43,52, rozšíření D1 přes Brno atd. O lidi nebo nějakou dokonce ekologii jim  nejde a nikdy nešlo.

+2/0
21.8.2014 9:56

M47a81r34t67i94n 59K34r98č86i31l 6780938128319

Betonová lobby mobilizuje

+3/−1
20.8.2014 18:54

T41o93m47a64s 19N25o44v74o46t29n30y 3641146818139

A zelená škodí. Dík, raději tu betonovou, ta aspoň něco vybuduje

+4/0
21.8.2014 9:57

Š60á55r66k61a 51K51n25o23t47k24o83v79á 2870714585

Tohle město není pro mladý?

+3/−1
20.8.2014 18:32

E75d83u47a89r69d 30B57l61a23z16e50k 1323470585315

proč to rozdělovat, kastovat dle věku vůbec???8-o... Není to i protizákoné?!;-€  Prostě je pro lidi! ;-)

+2/0
20.8.2014 19:02

M74i39c69h93a14e27l 28M47e44n68s88i51k 8311506700102

Ano, logika je taková,

že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit.

Protože tady jde o to, kdo si kolik nakrade a ne jestli se ňákej dělňas dostane do hokny hůř a o půlhodinu později.

+7/−5
20.8.2014 19:06

R59o93b57e56r70t 87M30o43t23k89a 4356197109385

Přesně tak, proč by měli lidi chodit jak blbci ze Zvonařky na Hlavni nádraží na šalinu, když by mohli nastoupit na šalinu na zastávce u nového vlakového nádraží.

+4/−3
20.8.2014 22:04

M44a73r90t10i65n 62V15e57r12n63e70r 3656299511340

Vedle. Na Zvonařku tak trochu nejezdí vlaky.

Kdo dnes přijede do Brna vlakem, může přestoupit na MHD na největším uzlu v Brně, ze kterého je každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem. Pokud se nádraží odsune, bude tam v lepším případě jedna tramvajová trať, v horším vůbec nic - stejně jako na té Zvonařce už čtvrt století.

+1/−2
21.8.2014 9:17

P60a68v19e90l 65O79d31r86a63z72i27l 6674809737700

... která je doveze na starej hlavňák a tam budou muset přestupovat. Ó, to je ale promyšlené8-o

0/−2
21.8.2014 10:13

P14e37t22r35a 67N60o16v57á58k69o44v96á 7888106544178

Ano, protože všechny šaliny od nového nádraží dojedou ke starému a dál nepojedou.

0/0
22.8.2014 22:38

P27a63v23e70l 65O73d49r90a47z77i92l 6684239117880

Dál samozřejmě pojedou, jedním až maximálně dvěma směry. A jak jistě víte, těch směrů z hlnádru je podstatně víc.

0/0
28.8.2014 13:25

P86a88v30e89l 10K61o91l39á98č91e18k 9124424172191

"že 100 tisíc lidí denně dojíždějících do Brna za prací či studiem nemá nárok do toho mluvit".

Tož to by pak v případě třeba takového referenda v Praze ohledně řešení tamní železniční dopravní infrastruktury  celý přilehlý Středočeský kraj a půlka Moravy co tam dojíždí za prací.  8-o

0/0
21.8.2014 14:33

V86á89c74l72a72v 60H63r19ů56z43a 3717482846762

takže do petice bude potřeba psát školu, nebo zaměstnavatele a ověřovatel to u zaměstnavatele/školy bude muset ověřovat. Navíc u dojíždějících by bylo potřeba překontrolovat, jestli opravdu jezdí vlakem, nebo spíš autobusem/autem.

Protože si myslím, že Brno nemá zapotřebí, aby mu kdejaký přivandrovalec kecal do polohy jeho nádraží.

+2/−1
21.8.2014 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.